London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:15

Kan iemand me vertellen of het voor een eerste bezoek aan London (3 dagen lang, ik blijf waarschijnlijk vooral in het centrum) leuker is om een Oyster card, Travelcard of Hop on hop off -ticket te kopen?
Het duizelt me.
Ik begreep dat de Oyster card een daily cap van 4,50 pond heeft, en dat je met de Oyster en de Travelcard ook de metro in kan. De metro lijkt me handig, maar hij is wel ondergrond natuurlijk, en dan zie je minder.
Maar met Hop on hop off krijg je commentaar tijdens de rit.

Wat zouden jullie doen?


Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:07

nynke55 schreef:
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Wij hadden een behoorlijke hoeveelheid dingen die we wilden zien en namen de metro van de 1 naar de ander. Oyster card is daar ideaal voor.

Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?

Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.

Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:47

MarcoBorsato schreef:
Gaby schreef:
Ik heb een 24-uur durend hop on hop off-ticket voor een river cruise met commentaar over de Theems (na een tour bij de Tower Bridge) en een VIP tour in de London Eye, dus het is niet alsof ik niks over London ga horen.
Zou met die tours in gedachten een bus hop on hop off dubbelop zijn?

Ik merk gewoon dat ik erg zenuwachtig ben. Ik ben al heel, heel, heel lang niet op vakantie geweest, en ik ga alleen, en ik wil mezelf niet gek maken door van alles te moeten zien/bezichtigen/doen, maar ik wil wel veel sfeer proeven.
En ik moet wel kiezen, want straks ga ik op vakantie, en dan moet ik wel wat geregeld hebben.

Duurden die metro trips lang? Er is dus makkelijk/snel van het ene naar het andere punt te reizen via de metro? Is de metro druk?


Ja, metro is druk, vooral rond spits. Taxi's zijn goedkoper dan bij ons, is ook een optie.

Londen is superleuk in je eentje! Vertel me waar je qua kleding, eten, uitgaan blij van wordt en dan vertel ik jou wat misschien wel tof is.

Goed om te weten!

Wow. Wat een lief aanbod <3 . Dank je!

Ik zit in Sussex Gardens.

Kleding is misschien een lastige ... Zijn er plus size winkels in London die niet al te truttige kleding verkopen? Ik ben gek op maxirokken, en verder best een stoere stijl, dus een stoer jasje zou ook leuk zijn.
En ik ga ook op zoek naar een winkel waar ze mooie zilveren oorbellen verkopen.

Ik wil typisch Brits eten proeven/proberen in London. Fish & chips, cream tea, niet pittige curry, cornish pasty, een lekkere maaltijd in een pub. Dat soort dingen.

Ik drink geen alcohol. Maar als je een plekje weet waar ik een mooi uitzicht heb op London by night, en waar ze ook lekkere mocktails serveren en waar je als single vrouwelijke toerist niet echt uit de toon valt, zou dat leuk zijn!
Ik wil sowieso wat leuke flesjes cider scoren voor mijn broer. Mag echt een beetje leuk/speciaal zijn. Weet je een goede plek waar ze dat verkopen?
En daarnaast lekkere thee (losse theeblaadjes).

Hopelijk kun je iets met die informatie. Ik ben blij met welke tip dan ook, ik vind het zo lief dat je wil meedenken. :)

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:30

Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?

Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op je Oyster Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend jaar terug te gaan.

edit: spelling.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-08-19 11:41, in het totaal 3 keer bewerkt


Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:38

cursebreaker schreef:
Gaby schreef:
Bedankt voor al het advies. Ik heb besloten voor de Oyster Visitor Card te gaan. Er is een daily cap van 10 pound, 10 pence in zone 1-4. 35 pound op de Oyster card zetten zal dan voldoende zijn voor 3 dagen, toch?

Ik begreep dat je bij metrostations tegoed op je kaart kan zetten. Verloopt dat tegoed op jeOsyer Card ook? Als London goed bevalt, ben ik van plan mijn tegoed op mijn Visitor Oyster Card niet terug te vragen en mijn ponden niet in te wisselen en volgend kaar terug te gaan.


Ik gebruik mijn Oyster Card nu al ruim 4 jaar en kan 'm dus gewoon telkens hergebruiken zeg maar. Heb 'm het eerste jaar dat ik ging op het vliegveld gekocht in Stansted voor 23 pond, en dan stond er dus een te goed op van 20 pond of zoiets. Geld wat over blijft, blijft ook erop staan. En het opladen is echt heel makkelijk te doen en op het gros van de stations zijn meerdere oplaad punten te vinden. Met 35 pound zou je heel makkelijk 3 dagen uit moeten komen ja, als je zelfs heel intensief gebruik maakt van de underground bv. Mijn ervaring is dat je maar zelden buiten zone 1-4 gaat als 'toerist' zijnde.

Fantastisch! Dan zet ik er 30 of 35 pond op, voor de zekerheid.
Super bedankt voor het delen van je ervaringen.

Ik vind het echt fantastisch dat iedereen hier zo gul is met het delen van ervaringen!

Zou jij het aanraden om met je rolkoffer van St. Pancras naar Sussex Gardens te reizen om 10 uur 's avonds, of is een taxi dan beter?

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:58

Bedankt voor de shop & eet tips! Ik heb ze opgeschreven, ik heb zoveel zin nu! (Ben aan het aftellen...)

Bedankt ook voor de routebeschrijving naar Sussex Gardens,en voor de geruststellingen dat het 's avonds goed te doen is om met het OV te reizen.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:03

Weet iemand of je lenzenvloeistof mag meenemen in de Thalys, en zo ja, hoeveel? De Eurostar is er duidelijk over dat dit gewoon mag, maar ik ga voor het eerst een deel van de reis met de Thalys, en ik kan niks terugvinden.

Ik wil straks voor het eerst Indiaas gaan eten in London, de UK is natuurlijk het land bij uitstek ervoor (naast India). Als ik om mild gekruid eten vraag (kan niet tegen pittigheid), krijg ik dan ook mild gebruid eten, of is hun mild anders dan onze mild als je snapt wat ik bedoel?

Iedereen alvast heel erg bedankt voor het lezen!

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:12

Super, bedankt! Bricklane it is.

En goed om te weten dat de Thalys niet hyperstreng is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Dido2316, Flip, janneke584, Lestria, Maanon_, purny, schaapie18 en 74 bezoekers