Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:52

[ img ]
Ook nog nooit gezien, achter die deur zijn de douches


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:52

[ img ]
Mijn man is hierheen aan het klimmen en ik zit in een parkje op de parking in de zon. Ik zag de klim niet zitten met mijn kapotte knie en zere voet.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:32

wij zijn net weer thuis, heerlijk lang douchen zonder om de 5 seconde een knop in te hoeven drukken en zo lekker naar mijn eigen bed.....
We willen eigenlijk e.e.a. aanpassen aan de caravan, maar we kunnen hier thuis niet klussen want het ding kan niet voor de deur staan, staat nu ook een heel end verderop. Bij de caravanstalling mogen we er niet aan klussen, wegbrengen, formulier invullen en wegwezen.
Nu eerst de enorme berg was weg zien te werken..........

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:59

bij ons was het wassen 3 euro en drogen 3 euro. Ik heb 1 x gewassen op de camping, maar toch nog genoeg was voor thuis.
Ik word heel ongelukkig zonder wifi. Ga er ook voor zorgen dat ik de volgende keer een fatsoenlijke databundel op de telefoon heb.
De kattenoppas communiceert ook per whatsapp en aangezien de kat 20 is, mankeert hij nogal eens iets.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:40

Ik bekijk het weer altijd goed zodat ik de voortent er droog af kan halen. Wel eens een dag of 2 voor vertrek, maar we zijn toch altijd de hele dag weg.
Wij hebben zo’n grasmat sparend grondzeil, het gras en de plantjes groeien er gewoon doorheen [ img ]
Dit was na een week :')


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:49

Nee ook nog nooit gezien.
Op de camping bij Wenen werden we ontvangen met Schnaps en brood met spek. Dat was ook wel heel apart (half bezopen je voortent opzetten daarna was ook wel grapvol)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:58

Alvaron schreef:
Je hebt speciale klamboes voor hangmatten. Zullen op Curacao vas ook wel te koop zijn. Hadden wij in Suriname nl. ook. 't is ff prutsen om in je hangmat te komen maar als je eenmaal ligt is 't ok. Wat je ook nog kan doen, deed onze gids (een Surinamer), is hangmat om je heen dicht trekken zodat de zijkanten overlappen, en je dan met hangmat en al op je buik draaien. Heb je ook geen klamboe nodig.

niet geschikt voor mensen die minstens 6 x per nacht moeten plassen, lijkt me :D _O-

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:57

Wat zoek je? Een boerencamping, familiecamping, bos, strand, hei ?

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:50

half mei in de buurt Wenen ook nog nog nachtvorst gehad. We zaten wel in de caravan, niet met een tent gelukkig. Ik vind het niet erg, maar mijn man is een enorme koukleum. :brr:

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:40

wij zijn fan van Hendriks in Ermelo en de Wit in Schijndel. Obelink ben ik 1 x geweest, maar dat is erg ver weg voor ons.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:54

Wij hebben een 2 “pits” inductieplaatje bij ons. Gaat prima. Beetje opletten met uitkiezen van een camping

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:03

[ img ]
De meest saaie camping ooit 8-)
[ img ]
Wel druk :D

We hebben de caravan buiten laten zetten bij de stalling om de tuinstoelen en nog wat spullen eruit te halen.
Ze hadden nog een paar andere caravans buiten gezet ook, ze waren de loodsen aan het schoonmaken en herindelen.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:55

xxxMarleen schreef:
Hebben jullie nog tips voor een camping met privé sanitair in NL?
Het gaat om een sta plaats, we zijn er nog niet uit of we met de tent gaan of de vouwwagen.
Het liefst rondom het strand, we hebben geen kinderen dus een eenvoudige camping is al snel voldoende.

Ik kreeg een mailtje van de ACSI gids, daar kon ik een link aanklikken naar campings met privé sanitair. Zijn al aardig volgeboekt, zag ik
Wij zijn met de huidige regels sowieso niet welkom: 70-plussers en mensen uit de risicogroep mogen (nu nog) niet komen. We hopen dat de regels eind september zijn versoepeld

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:21

xxxMarleen schreef:
Morrie schreef:
Ik kreeg een mailtje van de ACSI gids, daar kon ik een link aanklikken naar campings met privé sanitair. Zijn al aardig volgeboekt, zag ik
Wij zijn met de huidige regels sowieso niet welkom: 70-plussers en mensen uit de risicogroep mogen (nu nog) niet komen. We hopen dat de regels eind september zijn versoepeld


Ja daar zijn wij inmiddels ook achter... Heel erg jammer maarja iedereen die zekerheid wil hebben boekt met privé sanitair.
Dat er regels zijn voor wie wel welkom zijn en wie niet wist ik niet.

Staat bij de ene camping wel en bij de andere niet. In september is er overal nog wel plek, maar ik durf toch nog niet te reserveren.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:03

IMJ schreef:
Ja ik zag ook al iets anders geniaals! Ga ik ook overwegen.

vertel, vertel.....

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:18

IMJ schreef:
De oplaadbare waterpomp van Isabella.

Die hang je in een emmer water en met iets meer druk kan je dan toch douchen.

Vandaag mijn dochter in de tuin met de douchezak gedoucht! Zal was echt flink op temp hoor! Moest niet warmer zijn! Maar mijn tuin vol op het zuiden is altijd echt heet.

Met mijn opvliegers moet ik zowel 's ochtends als 's avonds douchen, ik ben vooralsnog op zoek naar een camping met privé sanitair, die zijn er genoeg en in september zijn ze nog niet volgeboekt.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:22

corine1981 schreef:
Maar in september kun je toch weer gewoon gebruik maken van het gedeelde sanitair??

Nu zijn er ook al zat campings waar het privé sanitair open is.

Nu kan ik niet weg: (thuis)werken voor 2 (mijn directe collega is overspannen geworden van het thuiswerken).
Ik weet niet of ik het in september aandurf met gedeeld sanitair.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:19

Dat hadden wij vorig jaar herfstvakantie, we stonden met vier mensen op de camping, ieder z’n eigen wc en douche

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:22

volgens mij zijn alle sanitaire voorzieningen nog tot 15 juni gesloten, als je een eigen wc en douche bij je hebt, kan je kamperen, anders niet, in Nederland tenminste....

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:04

dat leer je vanzelf af :D
Ik neem voor mijn man en mezelf altijd 2 spijkerbroeken mee en 2 korte broeken en ieder 2 shirts en dan gaat nog de helft ongedragen mee terug :')
Als we langer dan een week weggaan, was ik altijd wel een keer op de camping (daar zoek ik de camping ook op uit o.a.)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:29

Ik heb ook een grote caravan, maar ik heb er een hekel aan dat ik als ik thuiskom drie dagen aan het wassen ben 8-)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:44

Als een camping geen sanitaire voorzieningen heeft, ga ik daar niet heen. Sterker nog, ik heb nu de campings met privé sanitair ontdekt :D

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:18

ik neem wel altijd reserve beddengoed mee, ben een keer behoorlijk ziek geworden (noro virus opgelopen in Wenen) en toen was ik blij dat ik een schoon setje beddengoed bij me had.

Campings met een wasmachine hebben ook vaak een wasdroger ernaast staan. Ideaal! 's Morgens supervroeg de was erin mikken, dan ben je voor de meute uit.

Wij kamperen met een behoorlijk formaat caravan

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:24

Geen dubbelasser, ook ong. 540 lang, maar we zijn maar met z'n tweeën

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:01

voor echt kamperen zijn wij gewoonweg te oud, als ik al in zo'n tentje gekropen ben zonder ongelukken, kom ik er nooit meer uit. We hebben zo'n grote caravan omdat we 2 aparte bedden wilden, we moeten er allebei 's nachts een paar x uit en uit zo'n bed kruipen zagen we ook al niet meer zitten.
We zijn rijp voor bejaardenreizen denk ik, maar ik heb teveel smetvrees om in een huisje of hotel te gaan in een bed waar honderden anderen in geslapen hebben, brrrrr.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Majestic-12 en 72 bezoekers