Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:47

een kampeertopic *\o/*

Ik ben ook vervent kampeerder, niet van huis uit meegekregen, maar scouting heeft veel goedgemaakt.

Dit jaar helaas alleen nog in Nederland weggeweest helaas, maar voor volgend jaar staan er wel wat op de planning.

Wij kamperen altijd met tent en het liefst zo basic mogelijk. Tent in de rugtas en lopen.

Zijn er hier mensen die dit ook doen met een hond mee? en tips voor een geschikte tent daarvoor? We hebben nu op zich wel een fijne, maar ik vertrouw de waterdichtheid niet meer helemaal voor Engels weer. lichtgewicht en ruimte voor 2 personen + hond in de binnentent :)

Show a little faith, there's magic in the night


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:41

bagheera_206: IJsland klinkt ook super! staat hier zeker ook nog op het wensenlijstje.

qua eisen voor een tent:
ruim genoeg voor 2 personen + hond in binnentent(dus waarschijnlijk een 3 persoons tent)
< 3 kilo, liever nog lichter
goed stormvast en waterdicht. we zijn geen echte winterkampeerders, maar 3 seizoenen, dus voor en najaar in bijvoorbeeld Schotland is zeker wel de bedoeling
fly first pitch

Ik ga naar de hillberg tenten kijken. Daar heb ik meer goede ervaringen over gehoord. het budget is rond de 500 euro.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:27

alsnog wel bedankt! ik ga er toch even naar kijken, een goede tent is ook wat waard! zeker als ze lang meegaan :)

Tsjechië is ook echt prachtig. Daar zijn wij vorig jaar ook geweest, inclusief stadscamping.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:57

Wat is eigenlijk de reden dat je wilt kamperen met een scooter, als je die nog niet hebt?

qua spullen zou ik mij er niet echt zorgen om maken, het comfort op de scooter is misschien wel een ding.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:19

Wat is je budget Mirriezz? Er is best veel keuze in Tenten met sta-hoogte voor 2-4 personen, maar de prijzen lopen nogal uiteen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:17

kind was nog heel klein toch?
een hekje ervoor zetten/schapennet(die oranje), waar je zelf gewoon overheen stappen.

edit: Ik bedoel die rekjes die je ook voor de honden kunt gebruiken
Laatst bijgewerkt door Bonna op 10-08-16 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:54

Ze hebben ze wel eens bij de action voor een schijntje, anders een dierenwinkel/tuincentrum of via witjesverzendhuis.nl, daar zijn ze ook wel betaalbaar. Wel even de lengte van je voortent opmeten, zodat het hek lang genoeg is :)

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:13

Ga lekker alleen kamperen!
niets hoeven en niets moeten, zelfs geen rekening met anderen houden :p

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:03

Hebben mensen hier tips voor campings in de Ardennen? Het liefst kleinschalig en honden moeten welkom zijn.

We kamperen met een kleine tent en hebben geen stroom nodig. Luxe geven we niet echt om, het liefst wel schone toilet en douche gelegenheden :)

Ik krijg al weer helemaal zin in kamperen met het mooie weer van de laatste dagen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:24

Wat valt er voor jou onder lichtgewicht? En zul je er veel mee moeten sjouwen of valt het mee? Obelink heeft best wel fijne tentjes voor festivals in het budgetsegment. Decathlon ook. Kijk vooral naar 3 persoonstenten. Die zijn net wat ruimer.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:54

Ach, wij zijn met 4 volwassenen in een Fiesta op vakantie geweest. Zonder dankoffer. Dat ging ook prima.

Slaapmatjes zijn super fijn en licht, maar nemen meer ruimte in(meestal) dan een 2 persoon slecht bed voor jullie. Lakens/slaapzakken kunnen ook uitgevouwen op de achterbank om op te zitten. Neem inderdaad niet teveel kleding en boodschappen mee. Investeer ook niet in onnodige dingen. Nieuwe tentzakken is leuk, maar voor een keer proberen kun je het natuurlijk ook in een plastic tas stoppen.

Ik weet dat sommige mensen helemaal fan zijn van kratten of dozen, maar tenzij ze perfect in je auto passen laten ze veel loze ruimte achter. Ik vind tassen die je een beetje kunt kneden veel fijner. Wil je in de (voortent) dan nog iets zeker weten droog van de grond hebben staan, haal je de dankoffer van het dak en zet je het daar in.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:35

En geslaagd Goof?

Ik vind winkelen voor kampeerspullen ook altijd helemaal fantastisch, al krijg ik er nu een beetje een punthoofd van. We zoeken een tent die licht genoeg in voor in de rugzak, maar groot genoeg om 2 personen en 3 hond(jes) in kwijt te kunnen. Ik vind gewicht belangrijker dan ruimte. Voor camping vakanties hebben we een grote tent, dus een beetje krap slapen is niet erg imo. Mijn vriend vindt ruimte belangrijker dan een halve kilo lichter.. Die wil kunnen slapen zonder dat de honden bovenop ons liggen, en het liefst de honden in een voortent. DRAMA... Die tent bestaat dus gewoon niet onder de 600 euro(en dat geld hebben we er dan weer niet voor over)

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:56

Ikke, zou je niet zoiets zelf kunnen fabriceren van een oude vouwwagen? Die hebben ook van die uitklaptenten. Komt ben ik bang dan alleen ook nog wel aardig wat constructie bij kijken..

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:55

Ik neem vaak een toilettasje mee de douche in, sieraden af en in het toilettasje. Ik vind dat niet een groter risico op kwijtraken dan dat ik ze thuis ergens neer leg.

Als je er echter echt heel bang voor bent kun je sieraden misschien beter thuislaten. Het lijkt mij niets om elke keer te moeten stressen of je al je waardevolle dingen nog wel hebt.

Voor de caravan zou ik kijken wat je in de omgeving(of op dezelfde camping) zou betalen voor iets soortgelijks. Ook een beetje afhankelijk van wat voor een verd re kosten er eventueel nog bijkomen.
Wij gaan altijd met tent dus ik heb helaas geen tips voor je.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:30

Hebben mensen hier toevallig tips voor een camping in Nederland waar je met 3 honden mag komen?

Het gaat om een weekendje en hoe minder faciliteiten hoe beter. Een douche, wc en kraan om de afwas te doen. Meer hebben we niet nodig.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:33

Kleding voor de volgende dag in je slaapzak. Dat voorkomt dat je kleding heel koud is, en zorgt voor minder lucht verplaatsing in je slaapzak. Goed isolerend matje. plassen voor je gaat slapen/als je wakker wordt. Een volle blaas kost energie, dus hoewel opstaan geen pretje is, krijg je het veel kouder als je blijft liggen. Lekker warm naar bed. Nog even in beweging en een kop warme thee voor je gaat slapen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:57

SusanH schreef:
Die tip van dat plassen....ik kan me een hoop kampeertripjes met scouting herinneren in de wintermaanden en hoe vaak ik er niet uit moest dan :+ om gek van te worden. En iedere keer toch maar weer broek aan, jas aan schoenen aan en dan in de winterkou in :brr: . Dan weer alles uit en terug die slaapzak in. Eerste halfuur lag ik dan standaard te rillen. En heel kort erop moest ik weer natuurlijk als ik net weer een beetje opgewarmd was :')


Ik kan mij voorstellen dat het ellendig is als je meerdere keren per nacht moet plassen, maar volgens mij is het nog veel vervelender om het op te houden.

Wij gaan dit weekend nog 2 nachtjes in Nederland kamperen. Helaas wel in de regen, al is dat ook wel weer welkom :)

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:40

Wij zijn dit weekend ook nog lekker een weekendje weg geweest. Gewoon in Nederland in de buurt van Helmond. Lekker wandelen met de hondjes en niets doen.

[ img ]

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:09

Ziet er lekker uit goof!!

Haha Ikke, ik had er vandaag nog over met mijn vriend dat voor het complete plaatje de kat eigenlijk ook mee moet :p

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:03

Ziet er allemaal goed uit!
Wij zijn met de fiets op vakantie, van Arnhem naar Genève. Hebben ondertussen heel wat leuke campings gehad, maar ook wat mindere helaas.

Voornamelijk aan meertjes en water gekampeerd. Met de hitte was dat wel zo fijn :). Zijn er mensen die nog fijne campings weten in de buurt van het meer van Genève?

Hier stonden we in Luxemburg:

[ img ]

Show a little faith, there's magic in the night


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:46

wij hebben afgelopen vakantie wel veel gewassen. Maar als je met de fiets bent moet dat wel. Geen ruimte om veel kleding mee te nemen. Ik had om de dag een handwasje. halverwege de vakantie heb ik alles in de wasmachine op de camping gegooid. Ik nam eerder ook altijd gruwelijk veel teveel spullen mee op vakantie, maar sinds we met de rugzak/fiets gaan is dat voorbij. Dan heb je gewoon geen keus :p

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:40

Leuk om te lezen allemaal :)
Wij zij wel van het primitieve. Proberen 1 of 2x per jaar met de fiets weg te gaan, of te wandelen en dan gaat er een klein kruiptentje mee. Als je moet sjouwen is minder echt meer. Alles moet dus in 2 fietstassen of 1 50l rugzak passen. Dan was ik wel onderweg. Meestal 3 setjes kleren mee en tussendoor handwasjes.

Op de fiets vinden we het al heel luxe dat we van die mini stoeltjes meenemen. T.o.v wandelen hoeven we dan in ieder geval niet altijd op de grond te zitten :)

Als we 'luxe' kamperen hebben we een tent op stahoogte en een tweepersoonsluchtbed. Iets meer kleren zodat we niet om de dag hoeven te wassen, maar past onze bagage eigenlijk nog steeds wel in een weekendtas voor 2 personen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:14

mvdende, naar wat voor een campings ben jij op zoek dan?
Wij betalen eigenlijk nooit meer dan 20 tot 25 euro per nacht. Dan is 300 euro voor 2 weken goed te doen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:26

Gaan er ook op de bonnefooi mensen weg?
Wij zijn juist wel van de kleine campings zonder faciliteiten, maar zijn dan ook vaak maar maximaal 2/3 dagen op 1 plek. Ik vind het ons kent ons op kleine campings sowieso wel meevallen, maar we staan er ook nooit lang genoeg om er last van te hebben :).

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:20

@Kwita, Ik vind het model van de tent wel heel praktisch, maar ik zou er wel op zijn minst een binnentent bij willen hebben.
Ik heb zelf deze tent trouwens niet, want wij kamperen lichtgewicht, maar ik vind in lichtgewicht tenten de hoogte die je krijgt bij dit model wel heel fijn. Bij zo'n grote tent, maakt dat echter niet zoveel meer uit. Die hoogte heb je ook in een tunnelmodel.

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Furst, Gaby, miereneter, Miiej, Vecar en 85 bezoekers