Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:16

Welkom!

Tof Annash en dat werd dan ook wel weer tijd.
Ik heb stiekem al bedacht waar we volgend jaar naar toe gaan, maar waarschijnlijk niet kamperen. Orkney eilanden en Shetland eilanden. Iemand daar al eens geweest?


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:46

Ah, wat jammer dat het zo regende. Helaas hier in Nederland niet veel beter.
Ik droom alweer van lekker zomers weer. :+


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:06

IMJ schreef:
Cookies schreef:
Oh ja die was altijd als je thuis komt..... :roll:

Ik heb de dag voor we naar huis gingen nog een was op camping gedraaid. Uiteraard had ik nog wel wat.. maar het scheelde wel.
Ik had het er al om 8 uur ingegaan.
Even ontbijten met man en kind en opgehangen..
Gelijk in een tas met schoon spul gedaan. De dag stond toch in het teken van opruimen.. voortent afbreken want de ochtend van vertrek was tegen voorspeld..

Dit hadden onze camping buren ook bedacht. In de avond een was erin gedaan dag voor vertrek, omdat de hele dag de wasmachine bezet was. Vliegt de wasmachine in storing. Om elf uur savonds nog de camping eigenaar opgehaald van huis om dat ding uit te schakelen, want we kregen hem niet uit of van het alarm af. Moest er de volgende dag een monteur bij komen en zij wilden die dag vertrekken. Oeps. Super balen!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:24

Ik was altijd op vakantie.
We nemen altijd een grote handdoek, een kleine handdoek en een strandlaken p.p mee.
Ook als we drie weken weggaan. Doe rustig een week met een handdoek. Zie daar geen probleem in, thuis was ik handdoeken ook niet na eenmaal gebruiken.

We proberen wel steeds minder kleding mee te nemen, omdat je vaak toch een aantal favorieten veel aan doet en de rest voor de sier meeneemt. Maar wij hebben ook een innieminnie auto dus er kan ook echt niets teveel mee.
Grondzeil doen wij altijd in een vuilniszak en dat vouwen we dan zo dat je maar één kant vies hebt.
Tent grondzeil zit aan de tent vast en is dus niet vies, doordat er een extra zeil onder zit.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:08

Wij halen altijd de hele achterbank eruit, maar ik heb dan ook een kleine Citroën C2 anders is de auto echt te vol.

Klam kussen nooit last van. Maar wij kamperen ook altijd in warme gebieden, alleen in de ochtend is hij wat klam, maar dat maakt mij niet uit. :+

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:26

Ik ben juist van een grote auto naar een kleinere auto gegaan en neem nog steeds net zoveel spullen mee. Gewoon heel slim inpakken en veel spullen inklapbaar. Zoals een vergiet en emmers enzo. Dat scheelt echt ruimte.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:50

Wij maken alweer plannen voor de zomervakantie. Waarschijnlijk gaan we naar Normandië.
Iemand daar geweest en tips? :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:16

Wij hebben in Delft bij het Delftse hout gestaan, vonden wij een fijne camping en zeer geschikt voor kinderen en leuke uitstapjes in de omgeving.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:40

Wat zijn eierschotels? :o?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:19

Ah, nu ik ze zie herken ik ze wel. Geen idee dat het een naam had. Ik zou het ook niet zo snel meenemen om te kamperen. Wij nemen vaak zo min mogelijk mee.

Voor een vergiet heb ik trouwens wel een inklapbare vergiet gekocht. Scheelt heel wat ruimte.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:31

Ik ben echt fan van inklapbare spullen. Wij hebben een kleine auto en tent en willen niet veel mee, want het past anders echt niet. Haha.

Afwasbak die inklapbaar is moet ik nog kopen. Staat op het lijstje om te kopen. Maar we gaan dit jaar niet kamperen waarschijnlijk. :\

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:04

Oh wat een fijn vooruitzicht met dit lekkere weer!
Mijn schoonouders staan nu op de camping in Friesland, ik ben zwaar jaloers.
Hele week werken en in het weekend verwachten ze slechter weer. :+

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:34

Oh, ik neem ook altijd veel kleding mee.
Maar ik vind wassen geen probleem en die tas vol kleding meeslepen ook niet. :+

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:57

:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:00

Bnet schreef:
SdaphneS schreef:
:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.


In sommige deelstaten geldt momenteel nog dat je eigen sanitair moet hebben. In sommige deelstaten wordt dat langzaamaan versoepeld of is het al wel weer mogelijk om sanitairgebouwen te gebruiken. Dat zou ik even goed nazoeken, want met een tent is je eigen sanitair natuurlijk een beetje lastig.
Houd er verder rekening mee dat je in Duitsland in de toiletgebouwen ook een mondkapje moet dragen.

Edit: ik weet er het fijne niet van hoor, maar een vriend van me wilde een camping ergens in Zuid-Duitsland boeken en bij versturen moest hij een hokje aanvinken met "hierbij verklaar ik dat ik eigen sanitair heb". Maar als ik zo op google rondkijk zouden de meeste staten toch al wel weer hun sanitairgebouwen open hebben. In ieder geval: ik raad je aan daar even goed naar te kijken, maar het zoekt waarschijnlijk wat makkelijker als je ongeveer weet waar je naar toe wilt.

Bijna alle staten hebben inmiddels wel weer sanitair open gelukkig. Maar we hebben besloten niet naar Duitsland gegaan. We wilden in het gebied onder München, bij de meren in de buurt. Maar alles is volgeboekt, tenminste de campings waar wij heen willen. We hebben echt een hele dag gezocht online, maar kunnen niets vinden.

We gaan even zien of we nog weg gaan met de tent. Berichten in de media laten ook wel weer corona uitbraken op verschillende plekken zien en dat vinden we wel heel spannend momenteel. Straks kom je ergens vast te zitten.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:45

Ik ben nu in Riga, Letland en hier is echt geen enkele corona maatregel meer. Je hoeft geen afstand te houden, geen mondkapjes etc. Echt heerlijk!

Wij weten alleen nog steeds niet waar we gaan kamperen dit jaar. We zouden naar Normandië, maar hebben dit geannuleerd. Ik denk dat we toch naar Frankrijk gaan en dan richting de Alpen, zuid Oost Frankrijk.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:56

Eindelijk een plekje gevonden in Duitsland om een weekje te kamperen. We gaan naar:
https://rhoencamping.de/index_m.php

Plaatsje Bischofsheim in der Röhn.
Iemand nog tips voor midden Duitsland?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:31

Wij zijn vandaag dus naar dekampeerwinkel geweest in Roden. We waren er nog niet geweest nadat het geen vrijbuiter meer was. Maar veel wel hetzelfde gebleven, alleen wat moderner en slimmer opgezet naar mijn idee. Vond het een prettige winkel. Het was druk, maar niet storend druk. We hebben nieuwe stoelen uitgezocht. Onze huidige stoelen begonnen enorm te kraken en hadden hun beste tijd gehad. Nu fijne nieuwe stoelen gehaald die eind volgende week mee gaan op vakantie. :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:53

Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:09

Wij hebben wel een grondzeil eronder. Het hoeft niet, maar je tent blijft schoner en als er wat onder je tent ligt raakt je tentzeil niet zo snel beschadigd. Daardoor blijft je tentzeil beter en gaat het langer mee.

Wij hebben een blauw gronddoek bij de Action weg met oogjes erin waar je dan een haring in kunt doen. Werkt perfect!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:20

Josien_ schreef:
SdaphneS schreef:
Wij genieten inmiddels als een paar dagen in Frankrijk, de Jura. Net als vorig jaar, zelfde camping gekozen. Lekker vertrouwd in deze tijden en echt een prima uitgangspunt om snel het land uit te kunnen via verschillende landen, mocht dit nodig zijn.

We merken weinig van de maatregelen. De Fransen gaan er soms wat gemakzuchtig mee om. Mondkapjes worden wel eens vergeten in winkels en andere plekken. Maar goed wij dragen hem wel en nemen de maatregelen serieus. Het is echt prima vakantie houden. We zoeken de drukte niet op en blijven wat sneller op de camping.


[ [url=m/WWEfjE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even terug gezocht waar jullie zitten en ja hoor! Wij zitten op dezelfde camping :D .


[ [url=m/6gSL1C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels alweer een week en gaan morgen naar huis.
Super genoten en veel beter weer gehad dan voorspeld!

Wij gebruiken trouwens ook altijd een grondzeil. Nu eentje van decathlon.

Dat meen je niet! Wat toevallig.
Ik heb net nog even gekeken,maar volgens mij zijn jullie al weg. -O-

Goede reis terug!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:17

Imre schreef:
Gebruiken jullie gewone haringen of rotspennen? Die laatste gaan vaak wat makkelijker de grond in.

Wij zouden vorig jaar kamperen in Noorwegen. Bij het faillisement van de Vrijbuiter nieuwe tent gekocht omdat onze oude wel aan vervanging toe was, auto volgeladen en op de boot naar Bergen. Lang verhaal kort: een uur van de boot af klapte het reservoir van de koelvloeistof en hebben we een week in Bergen in een hotel gezeten tot de auto klaar was en zijn we meteen weer naar huis gegaan. :+

Mijn vriend wil nu toch wel graag een paar dagen met de tent weg, begin augustus, en komt er nu achter dat dat nog niet zo makkelijk is nu. Tips voor een rustige camping op max 4 uur rijden vanaf Groningen zijn welkom. Hij wil graag naar Duitsland, maar in NL aan de Duitse grens is ook prima wat mij betreft.

Je zou kunnen kijken bij de omgeving Paderborn/Kassel Vanaf Groningen volgens mij 4,5 uur rijden. Daar staat een leuke camping aan de Biggesee. Goede faciliteiten en mooie omgeving voor uitstapjes.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:56

Ik voel mij eigenlijk prima op mijn gemak in Frankrijk. De mondkapjes dragen in winkels etc went echt heel snel en geeft ook wel een veilig gevoel. Al weet ik nog niet of die dingen echt heel erg goed helpen, maar tja.

Vandaag heerlijk met onze kano op stap geweest op een groot meer, Lac de Chalain. Het water is zo mooi blauw!

[ img ]
[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:38

Gardameer zijn wij ook wel eens geweest te kamperen. Volgens mij zaten wij toen ergens bij Lazise. Maar welke camping echt geen idee. Was geen grote camping, echt een fijne plek. Maar heb echt geen idee hoe die heet. Sorry.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:09

Wij hebben ook wel eens gekeken voor het huren van een camper. Inderdaad zijn die al heel snel volgeboekt het gehele jaar door.
Ik zou gewoon even wat aanbieders opbellen en kijken wat er nog mogelijk is. Hopelijk valt het mee en heb je geluk! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Jade91, jojoleinee, Kopmeeuw, Pieneappel, Schrompeltje, VuurVleugels en 71 bezoekers