USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:32

_Tamara schreef:
knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

Twee jaar geleden ben ik met Tioga naar het noordoosten (NYC-Niagara-Washington DC) geweest. Service was super en prijs-kwaliteitsverhouding ook prima! :) Daar waren we heel erg tevreden over.

Voor onze reis naar Alaska deze zomer heb ik op een beurs ook bij Tioga een reis samengesteld. Service was prima en ook goede tips gehad, maar nu vond ik de prijs inderdaad ook redelijk fors t.o.v. de vorige keer. Nu hebben we alles zelf geregeld en zijn we ongeveer 30% goedkoper uit. Nu is dat niet helemaal te vergelijken, maar voor onze reis van twee jaar geleden had ik ook van tevoren bekeken wat we kwijt zouden zijn als we het zelf zouden regelen en dat verschil was toen lang niet zo groot. Mijn ouders hadden trouwens precies dezelfde ervaring. Zij hebben drie jaar geleden via Tioga een reis geboekt en nu ook bij ze langs geweest voor een afspraak, maar nu ook alles zelf geregeld i.v.m. de prijs.

Dank je wel! Ervaring is ook heel belangrijk dus dat dat goed was is in ieder geval fijn.

Normaal boek ik inderdaad alles zelf voor USA, maar daar hebben we nu gewoon echt even geen zin in :o gewoon even makkelijk niks in eigen beheer

Jan Doets hebben we inderdaad ook bij opgevraagd, fijn dat dat goed bevalt

Op locatie van de hotels zijn we inderdaad kieskeurig dat het goed dichtbij is enzo. Ik heb geprobeerd alle tips die ik hier voorbij heb zien komen mee te nemen in de planning al, maar mocht er iets tussen zitten dat er uit springt hoor ik het natuurlijk graag! Het allesamerika forum ga ik ook eens rustig doorkijken, dank voor die tip
(geoffreerde prijzen per PB verkrijgbaar)

De route is als volgt:
Dag 1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco
5. SF - Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite - Sequoia
8. Sequoia - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Zion
12. Zion - Bryce Canyon
13. Bryce Canyon
14, Bryce Canyon - Horseshoe bend (page?)
15. Hsb - South Rim
16. South Rim
17. South Rim - Joshua Tree oid (willen route 66 rijden)
18. Voorgaand - Los Angeles
19. Los Angeles
20. Los Angeles - huis
21. Thuiskomst


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:15

Fitzroy schreef:
Bekijk anders eens de voorbeeldreis op allesamerika. Persoonlijk vind ik de reis zoals jij hem nu hebt niet echt goed verdeeld.
http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Wat zou jij precies anders verdelen dan? Die voorbeeldreis lijkt mij persoonlijk veel te snel in tempo, te weinig tijd op de plekken die je ziet. Dat hele stuk tussen LA en Sf hoeven wij niet zo nodig helemaal te rijden, maar we gaan wel 1 van de dagen vanuit LA een stukje ervan rijden. Bryce een volledige dag extra is omdat ik daar wil paardrijden met een vriendinnetje van mij

_Tamara schreef:
Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?

Geen tips voor je, maar ziet er wel heel gaaf uit wat je gepland hebt! Heel veel plezier vast :D

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:26

Fitzroy schreef:
Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Ah kijk daar snap ik meer van zo.
Yosemite is een extra dag te weinig dus? Wat maakt dat je daar meer tijd nodig zou hebben dan bij de Grand Canyon (gezien je daar zegt een dag minder te doen).
Sequoia doet ons niet genoeg om een dag te besteden, leuk om de bomen even te zien maar om nu een hele dag alleen bomen te bekijken, lijkt me niet bepaald leuk heel eerlijk.
Death Valley zullen we op een van de Las Vegas dagen bezoeken net als Hoover Dam.
Monument Valley heb ik inderdaad weg gelaten, je moet toch ergens keuzes maken en we gaan dan liever naar Horseshoe Bend en hopelijk hebben we die dag nog tijd om Antelope Canyon nog te bezoeken maar daar gaan we niet vanuit.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:51

Bedankt voor alle tips iedereen! Zeker weten wat aan gehad! We hebben alles nog eens goed doorgenomen en bekeken en het ea gewijzigd. 1e nacht Las Vegas geven we op om in Death Valley te slapen, en we gaan toch alles zelf boeken. Heb het nav jullie opmerkingen nog eens goed bekeken, en dat scheelt echt ontzettend veel, worth the effort.
Monument Valley spreekt ons beide gewoon echt niet aan, en Grand Canyon willen wij zeker die 2 nachten houden (ook omdat we de vertrekdag eind van de ochtend/vroeg in de middag zullen vertrekken en vermoedelijk aankomstdag pas eind van de middag aankomen. We zullen daarna in Needles verblijven, we hebben ook naar Joshua Tree, Kingman, Palm Springs en nog iets anders gekeken, maar aangezien het puur is om de reis op te breken, doen we het maar zo in het midden

@Spekkie ik hoop inderdaad in page even lekker op het strand te kunnen gaan liggen hihi

@Yasmine we zullen zeker een stukje Highway 1 meepakken, maar slechts heel beperkt. Tot Malibu of iets verder en terug via Mulholland Road. Ik sta open voor verder mits het een dagtrip blijft, maar gezien het de wens is van vriendlief dat stuk mee te pakken, en hij tot Malibu voor nu genoeg vind, houden we het voor het idee even daarop. Ik zorg echter wel dat we de rest van de dag vrij houden

@Nabster: Dat is precies waarom wij toch Sequoia pakken, als je toch al het risico loopt om te rijden, dan maar vast een stop plannen en er op plannen :D

Voor Las Vegas twijfelen wij tussen het Excalibur, Luxor en New York New York, iemand ervaringen met een van die hotels en wat zouden jullie aanraden? Op foto's/beschrijvingen heb ik een sterke voorkeur voor Luxor, maar hoor graag input. Het is allemaal zo groots en indrukwekkend


@Nimber: Leuk! Veel plezier alvast (heel ver vooruit haha)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:40

Dank je :) eventuele andere suggesties in vergelijkbare prijscategorie zijn zeker ook welkom hoor!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:52

Ik ga even jullie Fitzroy en Ceetje, dank jullie! We zoeken vooral gewoon een bedje en een schone badkamer, mar ook wel een beetje het Las Vegas gevoel dus strip heeft wel de voorkeur. Venetian heb ik bijvoorbeeld serieus naar gekeken omdat het me echt een leuke ervaring leek, maar dat geld steken we liever in hotels zo dichtbij mogelijk bij de national pars daar wil je toch die reistijd wel beperken

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:06

En gewoon zelf je vlucht en auto boeken? Als je geen vast programma wilt kun je ook daar pas hotels/airbnb plannen, al zou ik dat zelf in hoogseizoen niet aandurven. Maar ik ben niet eerder naar Florida geweest dus ik weet niet hoe dat daar is :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:49

L_iek schreef:
Daar ben ik weer met al mijn vragen :') Wij hebben onze reis uitgestippeld en zijn er helemaal uit wat wij willen. Maar dan, waar gaan wij alles boeken? Ik wil graag de vlucht en autohuur vast hebben staan. De rest zien we tegen die tijd wel ( via Booking oid ). Nu kwam ik terecht bij TUI in verband met vlucht plus auto echter die hebben niet de goede data. Over Expedia lees ik bar slechte recensies dus dat durf ik niet aan.. maar wat zijn er nog meer voor opties? Er is zoveel te boeken?

Hier prima ervaringen met Expedia

Auto boek ik altijd via Alamo incl afkoop eigen risico, vluchten bekijk ik via skascanner maar ik gebruik wel altijd dezelfde maatschappijen (Delta en KLM)

@Keet ik ben alleen naar NY geweest, ik voelde me overdag prima veilig, afgezien van Chinatown. De avonden was ik niet zo gek op en bleef ik dus in mijn hotel. Wel belangrijk om te melden dat mijn hotel een stuk uit het centrum lag en ik dus niet in de drukte zat (dat geeft waarschijnlijk een veiliger gevoel) en ook een stuk met de metro moest

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:01

MoniqueT schreef:
Niet jaloers zijn ... ik ben ook al vier jaar niet geweest tegen die tijd :-)

Savannah ligt eruit ... Albert vindt het ook te ver uit de richting. We zijn vandaag heel druk aan het plannen geweest en hebben alles annuleerbaar vastgelegd. Veel natuur, maar dat is dan ook echt ons ding :-) Shoppen ook, maar outlets is niet altijd alles voor mij, ik draag grote maten en die winkels vind je niet overal in de outlets. Maar maak je geen zorgen, ik vind ze wel :-) Ik neem alle tips mee!

@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten :-)

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA

Wat leuk joh! Klinkt goed ook :D

Wij hebben inmiddels geboekt, toch via Tioga. Die konden exact dezelfde reis toch goedkoper aanbieden dan als we het zelf deden met 1 aanpassing en dan hebben we toch liever de 'verzekeringen' van een reisbureau erbij

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:18

MoniqueT schreef:
knabbelgirl schreef:


De ´verzekeringen´ van een reisbureau, hoe bedoel je? Vooropgesteld: ik vind Tioga erg goed hoor, wij hebben jaren bij hen de camper gehuurd, met hen samengewerkt op beurzen en ik heb zelfs nog een tijdje hun roadbooks geschreven. Maar hotels deed ik toen al graag zelfs, net als campings. En nog, ik kan zo nog wel drie keer mijn reis omgooien als ik wat leukers vind of andere plannen krijg. Alles annuleerbaar geboekt en ik maak elke week sowieso een rondje om te kijken of het goedkoper kan. Ik heb ook tijd teveel waarschijnlijk, maar ik vind dat een hobby.

Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

De dingen als ANVR, SGR enzo, als er nu iets niet goed gaat ben ik niet degene die alles moet oplossen maar zij en dat vind ik met zo'n rondreis toch wel heel fijn! Ik vind het ook wel een hobby om veel te speuren en het zo goedkoop mogelijk te vinden, maar nu ik niet alleen ga en naar zoveel verschillende plekken is dit gemak ook erg welkom
Business is dan wel een fijne optie voor je man inderdaad, fijn dat het zo toch kan! Economy gewoon is voor ons ook geen optie maar de comfortseats (1e rij achter business specifiek) zijn goed te doen en gelukkig een stuk meer betaalbaar


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:46

Wat leuk joh Keet! Veel plezier alvast :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:14

Ik ga ook altijd voor nieuwe kleding, vind het leuk dat je dan iets anders hebt dan half Nederland al draagt. Ook koop ik altijd een leuk kerstornament en shop ik graag starbucksmokken. Wil komende keer ook voor leuke schoenen kijken en wat camera spullen

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:16

Patty14 schreef:
Weet iemand misschien een goede app voor de metro van New York. Dat ik zelf het begin en eind punt kan kiezen en de app dan kijkt welke route het beste is?

Ik heb de app New York Subway MTA Map gebruikt. Dat werkte helemaal prima!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:00

@Poes ik haal ter plaatse inderdaad altijd een simkaart. Je zou ook zonder af kunnen gezien bijna overal wifi is, maar ik wil graag a la minute iets kunnen opzoeken en gewoon contact met huis kunnen houden, facetime als ik iets moois wil laten zien oid. Ik haal bij T-mobile (shop zoek ik voor vertrek op zodat ik hem bij aankomst direct kan halen) een prepaid kaart van 40 dollar tegoed en 10 dollar voor de sim. Daar ben ik met 3 weken non stop gebruiken niet doorheen gegaan dus zit een hele hoop tegoed op.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:52

Veel plezier Purny!!

Dat heb ik dus ook Poes. Je kan als je telefoon simlockvrij is gewoon overal een prepaid ding halen, zolang je maar op let dat het geen reizigersabbo is (duurder voor minder gb enzo) en geen echt abbo. Voor de handigheid geef ik hun altijd de telefoon zodat ze alles correct instellen en hij meteen ready to go is

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:33

Gave foto's Tamara! Wauw!

Ook bij jou gave foto's Nena! Is helemaal goed gekomen met je visum begrijp ik na die anti-climax? Wat fijn voor je zeg :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:56

Super fijn joh Nena! Na zo'n lange tijd toch goed gekomen, heerlijk :)
Hopelijk is snel alles rond zodat je voor je rijbewijs kunt gaan

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:39


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:57

Michelleex schreef:
We gaan september/oktober dus hebben hoop dat de Tioga Pass nog open is, ik begreep dat hij soms voor een paar uurtjes wel in die periode gesloten kan worden.

Als we in LA of SF beginnen gaan we hem sowieso van zuid naar noord rijden, dit omdat we zo snel mogelijk in Yosemite willen zijn in verband met de Tioga Pass.

Enigste optie om hem van noord naar zuid te rijden is om te starten in Vegas.

Ik denk dat we ook gaan kijken wat prijstechnisch en de beste vluchttijden heeft waar we starten, voor ons maak het persoonlijk weinig uit.

Ik ben wel heel benieuwd naar het kamperen, en vind dat ook best nog een klus om allemaal uit te zoeken. We hebben nog nooit gekampeerd, maar willen graag het rondje met een camper maken.

Ah top dan had ik dat verkeerd onthouden!

Wat lijkt je lastig aan de camper?

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:49

Ik via Alamo.nl op 417 euro 18-02 t/m 04-03

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:49

Fijn dat je iets hebt kunnen boeken Katja!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:36

Veel plezier Nimber!
Hier ook altijd Google maps en offlinee gebruiken. Ik open hem ook niet op wifi, als je de regio offline hebt gedownload pakt hij gewoon alles prima op en ook verkeerd rijden is dan geen enkel probleem.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:26

Ik heb in Korea Town gezeten, wel aan de bovenrand naar boven toe, op de kruising van Western ave en Beverly Boulevard. Super fijne plek, goed veilig, bushalte naast de deur, metro een blok verder en ook met de auto prima te doen :j

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:25

Prijzen zijn normaal 11-12 maanden ervoor al bekend. Ze kunnen alleen wel fluctueren. Ik zou gewoon een weekje bij gaan houden hoe de prijzen zitten en in je hoofd houden wat de prijs is waar je direct voor wilt boeken en je daar aan houden. Ik heb een keer ruim een jaar ervoor al geboekt, bleef het goedkoopste, en een keer 3 maanden ervoor, niet het goedkoopste, die kwam de week voor vertrek pas online. Het is een guessing game in mijn ogen. Maar ik zou max 6 maanden doen, je hotels kunnen immers ook vol raken en de prijzen omhoog gaan gooien (en ik ben nogal kritisch in waar ik wil verblijven en voor welke prijs) maar dat is persoonlijk

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:09

Leo schreef:
Eigenlijk dus zoals we het al doen. :j Dan houden we het komende tijd goed in de gaten.
Ik begrijp ook niets van prijzen. Waarom dezelfde heenvlucht met een dag eerder of later terug vliegen een compleet andere prijs wordt, ook wanneer je dezelfde terugvlucht met een andere heenvlucht doet. Ik ben best goed in lijnen ontdekken in zaken, maar bij vluchten zie ik het niet :+

Er zijn nog diverse data waar geen prijzen bij staan voor september. Ik ga gewoon regelmatig even checken komende tijd.

Populairiteit van de vliegdag, van de vlucht zelf, hoe vaak er op die vlucht gezocht wordt enz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers