Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:57

Wij gooien komende zomer ook de tent weer in de auto en dan gaan we lekker touren. Idee is nu om Toscane te doen, maar we willen ook nog naar Scandinavie, de Pyreneeën en Schotland. Dus het kan nog wijzigen tot de ochtend dat we daadwerkelikk wegrijden.


Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:46

Prachtige foto Imre!

Hier niet echt ervaring met autopech op vakantie, enkel een achterklep die niet meer open ging. Toen moesten we de auto inpakken vanaf de voorkant, dat is toch niet zo handig :+

Over 2 weken gaan wij weg, we willen naar het zuiden rijden en dan een rondje Pyreneeën en Spaans en Frans Baskenland doen. Iemand ervaring daar?

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:00

Mooi daar!


Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:10

Wij zitten nu enkele dagen in Andorra en het is hier echt schitterend zeg <3
Goedkope camping ook, we zitten erg fijn zo.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:43

Gisteren checkten wij in bij een camping in niemandsland in Catalonië en kregen we een soort welkomstpakket; een linnentasje met allemaal mini's voor op de camping. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt, jullie?? <3

[ img ]

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:39

SusanH schreef:
Uhm, niet. Dagje weg kan niet. Of je moet de hond mee kunnen nemen.


Dat is precies de reden dat wij in de zomer/ in het buitenland lekker zonder hond gaan. Bij vakanties in Nl gaan ze lekker mee, want dan gaan we om lekker biks te doen, beetje te wandelen in het bos. Maar in het buitenland wil ik veel doen en bezoeken, dus dan blijven ze lekker thuis.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:20

Bonna schreef:
Gaan er ook op de bonnefooi mensen weg?
Wij zijn juist wel van de kleine campings zonder faciliteiten, maar zijn dan ook vaak maar maximaal 2/3 dagen op 1 plek. Ik vind het ons kent ons op kleine campings sowieso wel meevallen, maar we staan er ook nooit lang genoeg om er last van te hebben :).


Ik ga altijd op de bonnefooi. Het liefst heb ik de camping zo klein en simpel mogelijk. Geen entertainment, zwembaden, speeltoestellen etc. Douche en toilet vind ik genoeg. Ik merk nooi iets van een 'ons kent ons' gebeuren.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:07

Oh, als toevoeging; wij gaan op de bonnefooi in het hoogseizoen.
We weten inderdaad ook nooit welke richting we op gaan rijden en waar we zullen eindigen. Leuk is dat <3

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:14

Ok.... en door....

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:00

SusanH schreef:
Bo_Y schreef:
Wij blijven dit jaar weer in Nederland. We hebben nu een boerencamping in Brabant geboekt.

Alleen op een veldje lijkt me voor even wel lekker, maar de charme van kamperen is toch ook een praatje met andere kampeerders..


O echt? Ik vind het juist heerlijk als mensen me met rust laten :o


Idem. Ik ga niet op vakantie voor mijn sociale contacten. Ik wil rust en stilte, geen campingpraat.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:03

moonsparkle schreef:
In NL heb ik niet echt een vakantie gevoel :o


Ik ook niet inderdaad, althans, een heel stuk minder. Toch ga ik wel 3 weken op vakantie, want ik werk in het onderwijs en 6 weken thuis zitten in de zomer maakt me ook niet gelukkig (zeker niet met de buurvrouw die ik heb....).
Ik ga in Nl echter niet kamperen, dus dat hoop ik volgend jaar weer te doen. Dit jaar een huisje en de honden mee.


rien10 schreef:
Mijn man en ik willen een rondje langs de Nederlandse grens gaan doen. Bij Rotterdam naar het westen, dan naar het noorden, om zo via de Waddenzee via de oostgrens helemaal af te zakken naar Limburg. We eindigende Zeeland en dan zijn we alweer bijna thuis.


Dat is echt echt een leuk idee rien10!

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:46

mvdende schreef:
Morrie schreef:
Op tijd opstaan, is al niet aan ons besteed. Ik ben niet alleen hè, heb wel rekening te houden met mijn echtgenoot. Ik kan wel vroeg opstaan, maar dan moet ik wel zachtjes doen. We hebben nog niet 1 ochtend broodjes kunnen halen want dat kan maar tot 10 uur :')
Iedereen op dit veld slaapt zo lang, allemaal “grijze koppen”.
Meestal zijn we het zo zat dat we een dag eerder naar huis gaan, maar op zondag naar huis is kansloos met parkeren (kerkgangers en visites)


Het komt op mij over als: geen zin, kan niet, niet leuk.

Probeer het eens van de zonnige kant te zien: morgen schijnt het zonnetje weer, kan je lekker op een terrasje zitten, stukje fietsen..

En als je om 11 of 12 uur van je plekje moet zijn maandag, dan zal je òf echt optijd op moeten staan met zn 2en zodat je alles zo goed en zo schoon en droog mogelijk kan inpakken, òf je gaat uitslapen en probeert in 1 uurtje alles in de caravan/ auto te proppen en bent thuis nog een tijdje bezig met schoonmaken en opruimen.

Morgen is het goed weer, einde middag zal met een beetje mazzel jullie voortent wel weer droog zijn. Als je die er dan alvast afhaalt, hoef je dat op maandag morgen niet meer te doen..


Of iedereen viert lekker vakantie op zijn eigen manier en niet op jouw manier +:)+

Over inpakken gesproken; mijn man en ik doen niets van tevoren en kunnen zeer makkelijk ruim binnen een half uur de tent en alles inpakken en weg zijn.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:49

Elin_ schreef:
Ik ga meelezen! Vriendlief (25) en ik (24)gaan voor het eerst samen op vakantie naar Frankrijk. Nog nooit zo'n eind gereden of alleen op vakantie geweest. Wel vroeger jaren gekampeerd tot een jaar of 7 geleden, maar dan pakte m'n ma alles in. En zo gestructureerd als haar ben ik helaas niet :')


Hebben jullie nog echte camping dummies tips? M'n ma zei al tassen ipv koffers ivm de ruimte.


Weet je, je kan in Frankrijk alles kopen wat je nodig hebt, dus geen probleem als je iets vergeet.
Paspoort, medicatie, betaalpassen zijn het belangrijkst.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:17

Nope. Alles op de bonnefooi (2 personen met tentje).

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:42

Echwel schreef:
Goof schreef:
Nope. Alles op de bonnefooi (2 personen met tentje).

Juist en niet via snelweg maar lekker binnendoor mooie dorpjes bekijken enz


De eerste ruk rijden wij wel via de snelweg, maar als we eenmaal vanuit plek 1 op de bonnefooi verder touren is dat inderdaad binnendoor en dat brengt je inderdaad op de mooiste plekjes <3

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:16

Ik gebruik gewoon een flinke sporttas. Ruimte zat, verschillende vakken en makkelijk te proppen, zeker als hij niet helemaal vol zit.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:20

Niet uit mijn hoofd. Kan hem opmeten als je wil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, gillian, Jet, kwii, lilopippa, LuCa88, RenskeFrea, Sterrendief, Tamara1991 en 65 bezoekers