Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:25

Zie bericht hieronder!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 18-05-16 15:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.


Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:27

ClauH schreef:
Ik kom ook volgen ! Op dit moment wordt onze opel vivaro omgebouwd tot campertje. Hiervoor hadden we een caravan maar dit is al jaren mijn droom....
Kunnen jullie me misschien ook aan een leuke camping helpen, mijn eisen-lijstje is nogal lastig merk ik na weken googlen:
- geen mega grote camping met glijbanen etc. Terrasje of restaurantje geen probleem,
- ergens in het zuiden van europa, maar ook niet te ver, denk aan zuid-frankrijk, noord-italie, oostenrijk, zwitserland,
- dorpje op loopafstand, minuut of 15, hoeft niet groot te zijn maar maar wel gezellig,
- wij nemen graag de hond mee, en nu komt het meest lastige,
- wij zwemmen graag met de hond, strand, meer, rivier, dat maakt niet uit.
Iemand met de gouden tip ?

Blinnli misschien? Die camping klinkt wel goed :-)


Zeker weten camping River in Meolans-Revel! Frankrijk

Prachtige camping, prachtige omgeving, leuke Nederlandse eigenaren, schoon sanitair, nette bijgehouden camping, heerlijk klein restaurantje, mooie bar en veranda, zwembadje en eigen gegraven zwem-meertje (waar de hond in kan poedelen). De camping ligt aan de rivier (maakt geluid) en je kunt heerlijk wandelen met de hond vanaf de camping.

http://www.camping-river.eu

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:18

Lielle schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind trouwens kamperen niet echt budget op vakantie gaan :o tenzij je alle spullen leent ofzo. Maar een all inclusive vakantie is vaak net zo duur als dat wij gaan kamperen :')

Zeker als je ook zoveel benzine gaat verrijden.

de eerste keer wel, maar dat is een investering


En als je daarna rondom 20€ campings maximaal uitzoekt, ben je met twee mensen zo voor 1500€ alles bij elkaar opgeteld incl benzine etc drie volle weken in zuid Frankrijk.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:30

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?


De huismerk tenten van obelink!!
Bijv de "Atlantis 4" voor 180/200€
Ding heeft veel noodweer weerstaan.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:12

Joolien schreef:
Oma op t dak :')

Hier is t afzien op de camping, t is maar 9 graden. Ik lig helemaal ingepakt in bed, met 2 truien, lange broek, 2 dekens, zomerdekbed en vesten daarop gelegd :=

Zo vind ik kamperen niet leuk!


Gadsie! Dikke sokken en muts/capuchon nog erbij? En heb je het luchtbed wel goed geïsoleerd met eerst dekens ipv alleen een matrashoes?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:26

Joolien schreef:
Ja ik had al een deken op m'n luchtbed gelegd want die was de eerste nacht echt heel koud. toen kon ik echt niet slapen. Vannacht wel aardig.


Altijd je luchtbed isoleren!
Not done zonder.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:28

Marije_jiplover schreef:
Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

Nee, het beste is d'r op. Zeker met zo'n mega hoog luchtbed. De lucht is gewoon 9 graden dan.

Wij nemen altijd een extra dik oude slaapzak mee (5 cm dik, echt zo'n ouderwetse) en een wollen deken. Beide gaan eerst over het luchtbed, daarna pas de matrashoes en daar boven slapen we.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:34

Marije_jiplover schreef:
Marije_jiplover schreef:
Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

Nee, het beste is d'r op. Zeker met zo'n mega hoog luchtbed. De lucht is gewoon 9 graden dan.

Wij nemen altijd een extra dik oude slaapzak mee (5 cm dik, echt zo'n ouderwetse) en een wollen deken. Beide gaan eerst over het luchtbed, daarna pas de matrashoes en daar boven slapen we.

Ik bedoel niet in plaats van erop, maar en en.
Dus en eronder en erop.

En een van de redenen voor mij om geen luchtbed naar zelfopblazend matras te hebben is dat die gevuld is met schuim en daardoor stukken minder koud is dan alleen maar een laag van 10 cm koude lucht.[/quote]


En en nog beter! *\o/*

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:35

mirriezz schreef:
Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is


Extra deken meenemen en een isolatiemat met nopjes halen bij de decathlon

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:23

Joolien schreef:
Ik heb vols mij niks meer om te isoleren maar ik ga t zeker onthouden voor volgende keren. Ben er wel strontverkouden door geworden :=

Balen dat t vanavond okk zo koud wordt, we hadden graag sterren willen kijken maar t wordt niet veel warmer dan vannacht.

Edit: oliebol t wordt nog kouder :')
Ik moet nog naar de supermarkt, wat zou ik als isolatie kunnen kopen? Ik kan evt naar de grote auchan.


Aluminium matje, fleece dekens etc.
En legging onder je joggingsbroek in bed.
Bij zo'n auchan moet je kunnen scoren!

Ik ga echt plat op kou dus hier altijd een oliebol mee. 3 slaapzakken, 1 grote dikke fleecedeken, 1 ouwe slaapzak voor luchtbed, 1 zware wollen deken voor luchtbed en daarnaast extra voorbereiding kwa kleding door winter pyama, microvezel sokken, joggingsbroek en fleecevest.

Ernstig _O-

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:56

moonsparkle schreef:
Even een vraag, ik heb een 2 persoons luchtbed maar die is elektrisch. Er staat op de camping site dat er wel gratis stroom is, maar wat voor stekker moet ik dan meenemen? Een opblaas 2 persoons kost 11 euro bij de action dus als de elektrische teveel gedoe is kan ik de opblaas aanschaffen, maar dat is wel een beetje zonde.


Auto opblaas kopen dmv op de sigaretten aansteek?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:08

Henrieke schreef:
ikkeniet schreef:
Ik ben aan het zoeken naar een iets matrasachtigs voor over kussens van onze caravan.
Al die naden, ik wordt er gek van.
Een vast dik matras is geen optie, omdat het ook onze tafel is.
Iemand een idee?

Een topmatras erover van een boxspring?


Topmatras van traagschuim halen bijv van de Jysk of Ikea. Die kun je ook oprollen voor als je van je bed weer een bank wilt maken.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:58

Gelukkig hebben ze tegenwoordig overal en nergens een decathlon voor extra rotsharingen {:}
Twee jaar geleden nog in die van Cuneo gedoken voor een extra setje.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:46

Annash ik zou nav ervaring je eisen uitbreiden:
- hor deur
- liefst overkappinkje bij de/een deur. Schuine inloop is gegarandeerd poedersuiker met regen, snel naar binnen, nat, handdoek gelijk bij de entree binnen op de grond nodig etc.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:47

Marije_jiplover schreef:
Ik zou zelf nooit meer een tent willen met schuine in-uitgang zonder klein luifeltje er boven.
Als het dan regent heb je altijd water door je deur de tent in.
Wij hebben onze vorige tent zelfs verkocht omdat de bijgeleverde luifel niet voldeed in deze.
Onze huidige tent heeft een vast luifel en een rechte deur daar onder en dat is echt ideaal als het eens wat minder weer is.
Kunnen de hele voorkant open hebben en toch droog zitten binnen.


Wij ook! Echt prut. Volgende tent heeft daar op z'n minst n klein randje boven de deur.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:23

Marije_jiplover schreef:
Sheran schreef:
Leuke voortent! Jullie slapen in de auto?

Een luifeltje is inderdaad fijn, zodat je redelijk droog naar binnen kan. Maar ik vind het vooral bij kleine tenten, want dan regent het meteen op je bed. Let verder ook op de ventilatie: als je naar warme gebieden gaat is het fijn als de tent luchtig is. En kijk naar hoe donker het kan worden: als je kat hebt van licht is een hele lichte tent niet fijn.

Ik heb mijn twee uitersten net even naast elkaar opgezet.Camping en glamping :D
[ [url=m/L132yA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar wij de luifel boven de deur heel fijn voor vinden, juist bij onze grote tent, is dat we ons niet in de tent hoeven op te sluiten als het regent.
Wij zitten dan alsnog met de deur open (en vaak zat ook de zijflappen naast de deur opengeritst in de tent lekker naar buiten te kijken.
Dat was het idee van onze vorige tent ook en daar zaten we dus 'opgesloten' in de tent als het regende, omdat de luifel er met een zuchtje wind al af flapperde.
Achteraf had de luifel niet bij de tent verkocht moeten worden en aangezien ze dat bij Eureka zelf gedaan hebben, hebben ze ons een dikke korting gegeven op onze nieuwe tent vorig jaar.
En deze tent is echt top. Hebben er echt 14 dagen van genoten en zijn al aan het kijken of we niet nog ergens een weekendje weg kunnen binnenkort.


Welke tent hebben jullie nu?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:05

En in het buitenland bij zowat iedere supermarkt/Carrefour/Centre commercial te koop! Klein en groot

In Nederland kun je bijv bij obelink, decathlon en de Witt terecht, en de kleinere kampeerwinkels

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:59

Hier ook alles in een plastic opberg doos met deksel waarvan het normale kleine bestek in een platte Tupperware doos.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:31

Die matjes kan ik echt niet hebben met m'n rug! Ondingen zijn het.

Hier helpt isoleren: deken, luchtbed, dekbed+fleece+matrashoes en daar lig ik dan pas op met broek,trui,sokken en 3 dekens. Alle ruimte in de auto wordt gevuld met dekens tot t niet meer past.
Zo slaap ik met nachten rond de 10 -15 graden heerlijk (hoofd altijd onder de deken, mocht je niet zo slapen neem dan een muts mee).

M'n vriend ligt in z'n onderbroek met 1 deken, hoogstens bij 10 graden half stukje deken erbij. _O-

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:40

Marije_jiplover schreef:
Mijn ervaringen met Frankrijk zijn ook vnl nat natter natst...


Afgelopen zomer twee weken Pyreneeën maar 2 dagen volop zon gehad :') echt om te huilen zo potdicht zat de lucht, we zijn van ellende een paar keer naar Perpignan gereden voor wat blauwe lucht.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:31


Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:47

MalaQ schreef:
Waanzinnig zo ontbijten, SaskiaB!

Mijn planning voor dit jaar was eigenlijk ook gaan rondtrekken met caravan, verder weg dan NL. Hij is nu eindelijk 'klaar genoeg' daarvoor en veilig. Is alleen roet in het eten gegooid omdat ik naar Nieuw Zeeland ga (erg vervelend :+ ). Daar maar een tentje kopen om rond te trekken :D

Voor degene die het leuk vinden nog wat foto's van m'n caravan! Heb hem vandaag opgehaald en gordijntjes erin gehangen. Donderdag weer op pad *\o/*

foto 1
foto 2
foto 3

Ben erg blij met hoe hij geworden is <3 Moet nog 1 dingetje oplossen en dan is hij echt klaar..


Wauw die ziet er mooi uit, zelf verbouwd?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:11

En droog he.. pff je hebt gewoon herfstkleuren op je zomervakantiefoto.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:35

Wij zoeken juist nog de campings zonder WiFi :D
We willen geen WiFi over het hele terrein, bij de receptie is prima maar meer niet.

Annash hoe is het weer daar? En een leuke camping uitgezocht?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:40

Annash schreef:
Hannanas schreef:
Wij zoeken juist nog de campings zonder WiFi :D
We willen geen WiFi over het hele terrein, bij de receptie is prima maar meer niet.

Annash hoe is het weer daar? En een leuke camping uitgezocht?


Deze week wat minder (18/20 gr, meer bewolking, gisteren regen gehad) maar voor volgende week als ik ga kamperen staat er 23 graden. :)

Ik heb deze uitgezocht, heel simpel: https://www.campsites.co.uk/search/camp ... nham-breck
Maar met uitzicht over zee en dichtbij een dorpje, en ook nog eens in een natuurgebied. :)


Leuk! Lekker weer in de voorspelling. Grappig concept, een “Church pop up camping” voor alleen augustus.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers