Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 03:25

Ik meld me ook! Wij zijn een jaar in Australië tot eind september en gaan heel oktober door Nieuw-Zeeland reizen. Ik kijk er zo ontzettend naar uit <3

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:10

Veel sterkte daar, Eefske. Ik herken het allemaal van de aanslagen in Zaventem/Brussel, toen hoorde ik thuis de ambulances voorbij mijn appartement rijden. De sfeer daarna was ook heel apart.

Hier op het werk best veel NZ'ers en die waren allemaal ontzettend aangedaan. Te triest voor woorden dat zoiets moet gebeuren.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 04:28

Wij gaan einde september 3 weken! Zo’n zin in, al moeten we wel ongeveer alles nog plannen _O-


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:43

Oh ik vind dat koude niet erg! Ik heb net graag dat het vriest of sneeuwt, hier is het nu winter en hebben we alleen maar wind en regen, geef mij dan maar gewoon vorst en sneeuw :)) Ik hoop dat we in september/oktober wat sneeuw hebben!

Heeft iemand aanraders voor goede bedrijven die fijne cruises doen in Doubtful/Milford Sound? We zijn er nog niet uit welke van de twee we willen doen, en ik zie met al die bedrijven door het bos de bomen niet meer. :=

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 02:21

Wij vertrekken morgen voor 3 weken! *\o/* Moet nog even goed inpakken maar ik heb er zo'n zin in <3

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:32

2 weken South en 1 week North :) We vliegen naar Queenstown, daar een rondje, binnenlandse vlucht naar Auckland en van daaruit weer terug. We willen voornamelijk veel stappen en natuur verkennen. North doen we eigenlijk alleen voor Tongariro en Hobbiton :D

Ik zal zeker wat foto's posten wanneer we terug zijn! Ben echt zo ontzettend benieuwd. In januari zijn we 3 weken naar Tasmanië geweest en dat leek me al heel erg op NZ gelijken, dus ben benieuwd hoe het er nu echt is. Het staat al jaaaaaren op mijn bucketlist dus blij dat we het eindelijk gaan doen <3

Alleen wel balen dat onze vlucht al om 8u30 is, maar goed, het is gelukkig niet zo lang vliegen :))

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:21

Yep, de nighttime tour met diner tijdens zonsondergang <3

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 01:27

Volgens mij bekijken ze dan vooral de kledij die je mee hebt (bv of je nog modder aan je schoenen hebt en dat soort dingen) en ontsmetten ze die. Misschien wat extra vragen. Het is sowieso best om eerlijk te zijn op je formulier want anders hangen er boetes aan, maar je zal vast niet de enige zijn die met paarden of koeien in contact is geweest. :) Vaak focussen ze op kledij, schoenen enz. die ermee in contact zijn gekomen en moeten die extra gespoeld worden oid.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:12

Ik zou dan misschien zorgen dat je rijbroek vers gewassen is zodat je dat ook zo kan zeggen. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:52

Wij hadden voor we vertrokken nog snel een stuk marsepein in onze jaszak gepropt om op het vliegtuig te eten, alleen waren we dat helemaal vergeten en dus ook vergeten aangeven op het formulier. Dat kwam dus aan het licht nadat we volledig gescreend waren (bagage ook open voor onze hiking boots) en de jas door de scanner ging. We voelden ons heel dom maar ze konden er wel mee lachen :+ We vlogen ook op Queenstown dus iets kleinere luchthaven waar ze minder gehaast zijn ook. Was gelukkig geen verboden product maar we hadden het wel moeten aangeven.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:42

Als er noten in zitten, gewoon netjes aangeven op je formulier onder nuts & seeds :j Vlees, noten en fruit zijn de belangrijkste dingen waar ze op letten qua eten aan de grens van NZ en Australië. Ik zou er een paar meenemen voor op het vliegtuig en de rest gewoon daar in de supermarkt kopen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:56

Ik ben zelf helemaal geen fan van Kerst in de zomer, daarom dat wij nu ook weer even in België bij familie zijn :)) Wij hadden vorig jaar onze eerste kerst in Australië (in de zomer en zonder familie) en ik vond het verschrikkelijk :o

Ik slaap ook erg slecht op vliegtuigen maar een goed nek kussen en goede steunkousen doen wonderen :j Je kan ook voor melatonine pilletjes kiezen, die helpen bij het inslapen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:16

Oh wat fijn Barra! Ik wil ook graag eens een lang weekend naar Wellington omdat we die in onze laatste reis naar NZ hebben moeten overslaan. Denk dat we een dag of 4-5 zouden gaan.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:47

Huh! Wat een verhaal :oo Wij zijn in september naar NZ gevlogen toen ETA nog niet ingevoerd was en er werd ons helemaal niets gevraagd. Hoe bizar dat ze je een ETA voor Australië vroegen? Wij zijn hier ook op een skilled worker visa en daar is ons nog nooit naar gevraagd toen we het land verlieten. Wat een onzin, joh. Ze kunnen toch aan je paspoortscan zien dat je een visum hebt voor hier? :? Zouden ze strenger geworden zijn sinds de ETA onlangs is ingevoerd?

Dat ze je vragen of je rechten hebt om weer Aus in te komen kan ik nog begrijpen, maar dat ze je visa niet erkennen is bizar joh. Gelukkig zijn jullie er uiteindelijk toch geraakt! Geniet ervan!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:57

Wij zijn 3 weken gegaan met huurauto en combinatie van Airbnb’s en hotels/vacation parks en ik vond het qua budget wel meevallen. Wij wonen in Melbourne dus vluchten zijn voor ons heel wat goedkoper, maar puur qua auto huur en overnachtingen vond ik het wel te doen. We hadden een mooie deal op een Toyota Hilux en hebben voor overnachtingen ook betaalbare dingen kunnen vinden. Op veel plaatsen heb je ofwel mooie Airbnb’s met keuken of vakantieparken waar je voor 100 dollar per nacht een huisje met keuken hebt, wat ik wel fijn vind omdat ik op reis graag kook.

De wisselkoers momenteel is best gunstig voor de euro ook.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 07:18

Spannend!!! En zo leuk *\o/*

Ik weet niet hoe het in NZ zit, maar mijn man heeft hier in Australië een skilled worker visa (gesponsord door werkgever) en die was niet zo gemakkelijk te verkrijgen. Hij moest best veel jaren ervaring en relevante opleiding hebben in het vak.

Denk dat je best wel even uitzoekt welk visa je wil voor je een vlucht boekt. Skilled worker visas kunnen best lang duren dus je hebt niet noodzakelijk de garantie dat je dan in december zou kunnen vertrekken. Skilled worker visas worden in de meeste landen ook niet zomaar uitgedeeld en je moet vaak voldoen aan x aantal jaar opleiding + x aantal jaar professionele ervaring en vaak nog andere vereisten. En ze worden ook maar voor bepaalde beroepen uitgedeeld. Heb je gekeken of je beroep op de lijst van skilled jobs staat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Karma_k, Myrthe1, pol013, Tazzey en 72 bezoekers