Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:59

Ik kom even inbreken.
Volgend jaar ga ik in mei naar NZ, helaas kan ik niet langer dan 4 weken ivm werk en dat we ook nog graag 4 nachten op de Cook Islands willen zitten.

We starten in christchurch met een huurauto en de rest mogen we zelf invullen, zolang wel vier weken later maar in Auckland zijn aangekomen. volgens mij wordt het een ambitieus ritje om zoveel mogelijk te kunnen gaan zien. Maar zijn er nog pareltjes welke je echt niet moet missen?


Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:19

gribaldi schreef:
Queenstown, Fox glacier, Tongariro, Bay of Island, eigenlijk is er te veel moois.

Christchurch vond ik zelf saai en heb je aan 1 dag genoeg.


Ja wij start in Christchurch en eigenlijk dachten we om hier 2 nachten te blijven, zodat we 1 dag naar Kaikoura kunnen gaan.
Ik wil nog naar Dunedin, maar ik twijfel over de Catlins. We hebben maar beperkte tijd, dus moeten we doen plannen. Tongariro, fox en franz Jozef en Bay of Islands staan sowieso op de planning.

Maar Waiheke Island bij Auckland is dat nog een must of White Island?

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:09

Thnx, voor de tips.

We zijn ook aan het oriënteren voor goede wandelschoenen, gezien de hoeveelheid die we daar zullen gaan wandelen.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:28

Wat leuk dat dit topic weer actief wordt.

Wij hebben geen camper, dus daar kan ik je niet meer helpen. Maar wellicht is het aanmelden op de fb groep dutchies in Nieuw-zeeland een idee. Ik haal daar veel tips uit van mensen die voor lange tijd daar wonen/leven/werken/rondreizen.

Wij zijn nu ook wat verder in het reisplan gekomen en hebben zelfs drie airbnb's vastgelegd in Marahau, Karapiro en Russel. Dus de rest van moeten we nog uitzoeken.
We denken erover om vanuit Dunedin een nachtje in Bluff te blijven en dan een shark tour te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:16

Mooie foto's :)

Leuk om te zien en gelukkig valt het weer volgens mij dus nog mee in de herfst. Wij zullen er in mei zijn, dus bijna winter zelfs :D

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:25

Leuk!
Jucy schijnt inderdaad goed te zijn en ik hoor veel over Spaceship Rental.

Ik volg zelf op facebook Dutchies in New Zealand waar je een hoop tips kan vinden. Ook omtrent minivans en campings in nieuw-zeeland

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:34

Barramundi; ben dan wel geen ervaringsdeskundige, maar volgens mij moet je de geisers hebben gezien. Wij willen dan nog de redwood treewalk doen (liefste in de avond met de lichtjes). Frying pan lake in de buurt van Rotorua lijkt mij ook heel gaaf.
Verder gewoon ook even op tripadvisor kijken.

Gisteren heb ik kaartjes besteld voor Hobbiton evening banquet. Ik zag dat het tot eind april al bijna helemaal vol zat, dus die staat voor ons in elk geval vast :)

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:54

daffie1986 schreef:
Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?


Aaah ik las erg snel en ging uit van het eerste :)

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:55

BlackBeautyZ schreef:
zijn er toevallig bokkers die naar The Farm in Russell gaan? ik ben daar de komende twee maanden te vinden! :o

je kunt daar buitenritten maken door prachtige natuur en over het strand.. dus als je op de planning hebt om langs te komen: let me know. altijd leuk om bokkers te ontmoeten


Ik ben pas eind mei in Russell :+

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:39

chantalboes schreef:
Iedereen in de buurt van Christchurch okay?



Vreselijk nieuws...

Past ook totaal niet bij het imago wat Nieuw-Zeeland heeft.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:18

Ohhh mensen.
Ik ben jaloers, afgelopen mei 5 weken in Nieuw-Zeeland geweest en zou zo weer teruggaan.
Wat een geweldig land.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:22

boeflover schreef:
Een nieuw Zeeland topic! Hier zijn we ook aan het aftellen tot december. Wij gaan in de kerstvakantie 3 weken naar het Noordereiland.
Iemand de tip waar we moeten zijn met kerst om te bbq’en aan het strand?


Bay of Islands, Russell is echt heel mooi.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:29

Poeh, ja wat niet :-)

- Otago Peninsula bij Dunedin
- Kaikoura (whalewatching of dolphin swimming)
- Fiordlands (milford sound of Doubtful sound)
- Abel Tasman
- Tekapo (stargazing)

(noorder Eiland)
- Wellington
- Probeer de Tongariro Crossing te lopen (was echt heel bijzonder)
- Hobbiton
- Waitomo caves (black water rafting)
- Cape Reinga
Laatst bijgewerkt door Olle op 13-08-19 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:38

Hobbiton ook zeker van te voren boeken. Evening banquet vond ik heel gaaf!

@Gribaldi: Kan je Chinezen vermijden in Nieuw Zeeland :-)?

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:51

gribaldi schreef:
Nee bijna niet, helaas! Ik vind ze verschrikkelijk en de locals gelukkig ook :')
Wij gingen wel naar lokale cafés en als je daar eenmaal aan de praat raakt en verteld dat je niks met Chinezen hebt, heb je al snel nieuwe vrienden.

Wat wij wel probeerde is nieuwe dingen ontdekken, geen grote toeristische trekpleister want daar kom je ze sowieso tegen :P


Hahaha dat herkennen wij wel ja :+ .

Gelukkig hadden wij dat het tijd van het jaar sowieso een stuk rustiger overal was, maar aan Chinezen geen gebrek.

Maar betreft tips voor het Noordereiland bedacht ik me zojuist nog een aantal dingen die ik zelf graag had willen zien:
- White Island
- Kapiti Island
- Waiheke Island
- Napier
- Raglan

Rotorua mag je eigenlijk ook niet missen. Wij zijn bij Wai-o-Tapu geweest, maar vonden Waimangu een stuk mooier en minder toeristisch. We liepen met zijn tweeen door het park :)

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:27

gribaldi schreef:
Noordereiland vond ik zelf veel fijner en mooier dan Zuid. Weet niet hoe jullie ervaring daar mee is/was?


Lastig te zeggen.
Ik vond Zuidereiland wel echt heel bijzonder met de natuur. Zuidereiland wat voor mijn gevoel ongerepter en daar hou ik wel van.
Noordereiland wil ik ook nog veel meer zien, maar was ook echt heel bijzonder. Btw ook qua natuur.
Dus ik kan geen keuze maken :D

Iets wat je eigenlijk ook niet mag missen op het Noordereiland is Waitangi Treaty Ground, enorm toeristisch maar wel de grondslag voor de Maori's in NZ.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:48

gribaldi schreef:
Ik zelf vond de mensen op het Noordereiland vriendelijker, daar was het ook allemaal wat meer ontspannen. Hebben ons op het Zuidereiland wel eens onveilig gevoeld :')


Onveilig gevoeld ook. Dat is wel bizar.
Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo veilig gevoeld als in Nieuw Zeeland.

Mij ook verbaasd over de vriendelijkheid en het vertrouwen dat de locals hebben. Zelfs één aibnb'er dit zich zorgde om ons maakte omdat we in het donker pas aankwamen :Y). Werd om 5/6 uur al donker toen wij er kwamen, dus soms moesten we door het donken rijden.
Dat is trouwens wel een afrader in het donker rijden op het Zuidereiland :')

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:00

Ja Christchurch vond ik zelf ook niet zo heel erg leuk :)

En een gewaarschuwd mens telt voor twee, soms is ingnorance a bliss.


Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:26

Wat leuk Change_ dat je in Oamaru woont.
Zijn wij doorheen gereden om naar de Blue Pinguins te kijken. Spijt van gehad als haar op mijn hoofd.

Was liever even bij het Steampunk museum gestopt

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:11

Wij zijn met southern discoveries naar Milford Sound geweest.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:43

Ja we hebben een paar pinguins gezien welke binnen zaten.
Maar ik vond het veel te toeristisch om de dieren echt een plezier te doen.

Wij zijn twee dagen later het Otago Peninsula opgegaan bij Dunedin en daar op een privéterrein rondgereden en hier verschillende pinguins gezien. En van een afstand ook de yellow eyed pinguin gezien.
Dit was allemaal de dieren in hun natuurlijk habitat in plaats van op een tribune gaan zitten zoals in Oamaru.

Stadje zag er wel superleuk uit :)

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:16

Change_ schreef:
Hier is ook een mooi strandje waar je ze kunt zien vanaf een afstand. Ik heb iig nog nooit op een tribune gezeten haha. Is zeker in die doodlopende straat langs een berg of niet? Schijnbaar lopen ze snachts gewoon over de weg naar de berg toe :=

Kun je ze in dunedin de hele dag door zien of alleen in de ochtend/avond?


Ja geen aanrader hoor die doodlopende straat in :+

Wij waren overdag en toen kregen we te horen dat er dan geen pinguins zouden zijn -O- .
Twee dagen later de man op het Otago Peninsula vervloekte ook deze Oamaru Blue Pinguin Colony. Hij moest ook hard lachen toen we vertelde dat ons was verteld dat ze alleen 's avonds te zien waren.

In Dunedin zelf zullen de pinguins niet zo snel te zien zijn, omdat het gewoon te druk is. Maar overal wel borden met oppassen voor de pinguins. Op de Peninsula waren wij op privé terrein, dus hier komt bijna niemand en zeker geen standaard vervoer.
Dus een hoop verlaten stranden met pinguins en seals.

Helaas geen albatrossen gezien, dus ik moet nog een keer terug :Y)

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:16


Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:27

Ja wij vonden het heel gaaf met een karretje met 8 wielen door het terrein heen scheuren.
De Fur Seals van dichtbij gezien, zonder dat ze agressief waren (ze kwamen echt nieuwsgierig bij ons kijken). Mooi gebied en natuurlijk blue pinguins gezien van heel dichtbij.
Maar wij waren op huwelijksreis, dus gingen niet besparen.
Voordeel was ook dat wij echt als enige (met de gids) op het terrein waren, dus alle dieren waren superrelaxed.

Olle
Berichten: 2723
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:32

Heb je al gekeken bij de Bushy beach in Oamaru?
Daar schijn je ze ook gewoon met regelmaat het water uit te zien komen en is gratis :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, moonsparkle, Patriesje, pluklief, Roosch, RuNi, SemrushBot, XxMariellexX en 71 bezoekers