Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 10:19

Dat is inderdaad ook een hele goede! Maori's ja.

Ik zelf vond de mensen op het Noordereiland vriendelijker, daar was het ook allemaal wat meer ontspannen. Hebben ons op het Zuidereiland wel eens onveilig gevoeld :')



Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 10:52

Ja we liepen vanaf de camping naar de stad, Christchurch. Door steegjes, veel auto's die naast ons kwamen rijden etc. We hadden het niet meer :')

Dat was dan ook wel het enige hoor. Verder waarschuwde de locals ons wel waar we het beste heen konden gaan en waar we niet heen moesten. :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 11:24

Nee precies, ze zijn nog wel aan het opbouwen maar toch trok het mij totaal niet. Gelukkig hoefde we er maar 1 nachtje te blijven dus de volgende dag snel weer vertrokken :P

Verder was NZ wel top :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:40

Leuk! Woon je daar of zit je daar op een werkvisum? Queenstown vond ik ook leuk en gezellig maar was blij weer de natuur in te kunnen na de feestdagen hoor :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:46

Tof zeg! Spannend.

Milford zijn we geweest, hebben we rond gelopen maar hebben de cruise van Doubtful gepakt.
fiordland, was ook echt prachtig!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 08:58

Haha ja de rit an sich was al prachtig! Wij sliepen daar halverwege en ondanks dat het zomer was in NZ moesten we in de ochtend de ramen krabben en muts op :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 10:09

Change_ schreef:
Ja dat is wel heel jammer inderdaad. Ik heb zelf een road trip gedaan in december en in queenstown was het lekker en zodra ik verder naar beneden ging heb ik alleen maar regen gehad. Gelukkig is dit niet zo waar ik woon. Hier hebben we bijna het hele jaar door zon



Haha ja wij mochten echt niet klagen, van alle weken dat we daar waren hebben we maar 2 dagen regen gehad. Hadden veel jaloerse mensen :')

Heerlijk het hele jaar door zon :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 13:43

Yasmine schreef:
Oh ik vind dat koude niet erg! Ik heb net graag dat het vriest of sneeuwt, hier is het nu winter en hebben we alleen maar wind en regen, geef mij dan maar gewoon vorst en sneeuw :)) Ik hoop dat we in september/oktober wat sneeuw hebben!

Heeft iemand aanraders voor goede bedrijven die fijne cruises doen in Doubtful/Milford Sound? We zijn er nog niet uit welke van de twee we willen doen, en ik zie met al die bedrijven door het bos de bomen niet meer. :=



https://www.realjourneys.co.nz/en/exper ... s-cruises/

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-20 11:42

Geniet ervan Barra! Weer een ervaring rijker moet je maar denken haha, wel een drama maar het is goed gekomen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 12:19

tienus63 schreef:
De regels wat betreft vrij kamperen gaan veranderen hoorde ik van kennis uit NZ.
Toiletten moeten voortaan leidingwerk hebben, een chemisch toilet is dan niet toegestaan.


Wij zullen sowieso aantal nachten in de buurt van milfords sounds bij kennissen overnachten.
Vanaf dat adres kunnen we gemakkelijk daytrips ondernemen.

Zij raadde ons overigens aan om naar Doubtful Sounds te gaan.
Daar is het veel rustiger. Denk er wel over na om daar een overnachting op een boot te doen.

Dank je wel voor je ervaringen over de auto. Heb ik veel aan!



Ik zou ook Doubtful doen, hebben wij destijds ook gedaan. Was echt veel fijner. We zijn daarna nog wel naar de andere locatie geweest maar waren blij dat we daar geen toch geboekt hadden.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 10:07

Weet je al wat je wilt zien op Noordereiland? 6/7 dagen is best krap.

Wanneer gaan jullie? :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 12:04

Mooie omgeving inderdaad, ga je daarna omhoog of eerder naar beneden?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 13:09

tienus63 schreef:
Naar beneden, via de oostkust zakken we dan af. Misschien een oversteek van Napier naar de westkust en dan richting Wellington.

Op zich zou het mooiste zijn om het Zuidereiland aan de oostkust af te zakken.
Maar praktisch gezien is het handiger om Picton -> Nelson -> Abel tasman NP te reizen.

Of we moeten Abel Tasman over overslaan en oorspronkelijke plan volgen en als we aan de westzijde omhoog gaan, van de pancake Rocks richting Hammer Springs te gaan en Akaroa als laatste bestemming aan doen.

En ach we zien het wel. We weten wanneer we weer op het vliegveld moeten staan. Voor de rest zijn we eigenlijk zo vrij als een vogel.



Mooi, Napier ben ik zelf niet geweest heb dat deel overgeslagen, hebben de andere kant gedaan omdat we ook graag naar Cape Reinga wilden.

Abel Tasman is wel echt prachtig dus zou dat ook niet overslaan :o

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-22 13:15

Oh dan hebben jullie echt al de leukste plekken hoor! Volgens mij pakt iedereen en onderweg is ook zoveel te zien :D

Gewoon lekker genieten, de tijd vliegt voorbij..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min en 79 bezoekers