Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:46

ah de Wit, daar kochten we vorig jaar een voortent(je) en kregen een lang weekend TerSpegelt erbij, niet echt ons ding, maar we hebben een heerlijk weekend gehad in Eersel, het laatste weekend dat ze open waren.

Over een maand gaan we 2 weken naar Wenen met de caravan... tenminste, als de Volvo gerepareerd is, die is gisteren afgevoerd door Bergnet naar de garage, de diesel spoot er aan alle kanten uit (vorige week grote beurt en APK gehad). Hij heeft 4 ton op de teller, is 14 jaar oud, dus ik vrees,... en mij Suzuki kan de caravan echt niet trekken


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:02

ikke schreef:


Net beurt gehad. Laat me raden, einde van de dag; werk afgeraffelt, niet alles goed vast gezet........[/quote]
Niet aannemelijk, hij heeft er ruim de tijd voor genomen. Volgens de ANWB man is het omhulsel van 1van de dieselfilters gescheurd. Ik hoorde ook een plop en toen sloeg ie af. Ik stapte uit en zag de diesel eruit spuiten toen ie probeerde te starten. Kende het euvel, heb het bij 1 van mijn auto’s ooit ook gehad.

Maar ik heb al 3 vakanties gepland dit jaar. Dus de Volvo moet het wel blijven doen!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:57

Wij staan 30 km bij Wenen vandaan. Nachtvorst gehad, 25 gr. Gehad en nu vliegende storm en regen. Woens-en donderdag 30 gr. en dan weer herfst 4 seizoenen in 2 weken.
We hopen dat de voortent het houdt in deze wind.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:23

Wij doen glamping.

[ img ]
Helaas nu geen mooi weer meer, loop in een zeiknat Wenen rond nu.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:39

Kampeerblunder: Mijn man had met veel moeite water gehaald. (End lopen, berge op enz) Gooit ie het in de verkeerde caravan. Er staat nog 1 andere caravan op de camping. Verder niemand. Die caravan is ook nog es 3x zo groot als die van ons.
Nee hij is niet dronken..... en moet nu opnieuw water halen haha

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:43

Boerencamping de Hardelhoeve in Baarle Nassau. Bij een zorgboerderij.
Kom er net vandaan. Super sanitair. Vlakbij België.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:55

op de heenweg is mijn auto (Volvo XC60) praktisch leeg, op de terugweg zet ik alle tassen kleding/was e.d. op de achterbank, maak op de camping de caravan schoon (kan niet bij huis bij ons) want dan hoeven we alleen de koelkast nog maar leeg te halen, verder de caravan niet meer in.
Vandaag even bij Obelink geweest...... daar kan je je geld ook wel kwijt zeg!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:47

Barramundi schreef:
Dat lijkt met best lastig Morrie, dat je thuis niks meer met je caravan kunt. Kan die nergens geparkeerd worden ofzo?

nee, 2 straten verderop aan een drukke weg kan ie een nachtje staan als het moet.
We kunnen de auto's ook niet bij de flat kwijt, want iedereen heeft een garage onder de flat, maar die garage is gebouwd op de autootjes van 25 jaar geleden en de huidige, bredere auto's passen er niet in.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:22

Haha, slim idee! Wij zijn iedere x weer de sukkeltjes van de camping, omdat we gewoonweg niet onthouden hoe die voortent in de goot van de caravan moet. We hebben nu ergens een rode stip gezet. Misschien helpt dat.
We krijgen ook altijd allerlei ongevraagde tips van mede kampeerders. Die denken dat we voor het eerst kamperen :')
(We zijn op leeftijd en hebben ons hele leven gekampeerd. Wel met onderbrekingen i.v.m. paarden enzo)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:01

Ligt eraan wat je allemaal in die voortent wil doen/zetten en met hoeveel personen je bent.
Wij zijn met 2 personen en hebben maar een klein voortentje, we hebben nog een heel stuk caravan “over” zeg maar. Maar we hebben niet meer ruimte nodig.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:43

Wij koken in dat voortentje en als we fietsen meenemen, zetten we die ‘s nachts in.
Er past ook net een tafeltje en 2 stoelen in dus we kunnen er ook eten/zitten bij goed weer. We kamperen vaak in voor-en naseizoen.
Dit jaar voor het eerst in augustus. Zal mij benieuwen.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:29

Gisteren aangekomen in de Harz (Dld). Bloedheet, vandaag regen en hartstikke koud.
Thuis een cameraatje neergezet, zie ik de poes nog af en toe [ img ]

[ img ]

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:42

Beetje regen gehad, komende dagen schijnt het erg warm te worden hier en dan volgende week koeler met regen

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:47

Wandelen kan je wekenlang hier! Ik niet want ik heb slechte knieën en longen.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:03

Hier in de Harz barst het van de bezienswaardigheden. Op terrasjes in steden gelukkig goede wifi op de camping is het niks. Ik zorg de volgende keer dat ik een onbeperkte databundel heb. Scheelt veel ergernis. Houd thuis de kat in de gaten met een cameraatje en een app.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:15

Wij kwamen gisteren terug van een dagje bezienswaardigheden en allemaal nieuwe buren op de camping. Tegenover ons staat nu de Duitse versie van Louisa&Rosanna. Als die ene gedag zegt heeft ze/hij een hoog stemmetje en zodra hij/zij in de voortent zit hoor je een lage stem. Gister werd er voetbal gekeken, op luide toon commentaar, zegt mijn man: er is wel een vent bij hoor, anders zouden ze nooit die caravan en voortent zo strak neer hebben kunnen zetten :')
(Hij is van een paar generaties terug, vrouwen doen het huishouden enz. )

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:01

SdaphneS schreef:
Op de camping is het altijd feest met de buren. Wij hadden een man en vrouw naast ons waarvan de man doof was. Echt hilarische gesprekken waren het gevolg. De vrouw van alles vertellen en dan aan het einde vragen: hoor je wel wat ik zeg? En dat dan blijkt dat de man er niets van verstaan had. Wij hebben er meerdere malen om moeten grinniken.

Hee stond je naast ons soms? Story of my life!

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:04

Naath86 schreef:
Femke_Tweety ben benieuwd naar foto's! Ardennen is altijd zo mooi!!

Noeps, die camping hebben wij ook al eens naar gekeken. Geen aanrader dus...

Morrie, ben wel benieuwd naar de camping waar jullie stonden in de Harz. Wij zijn van donderdag t/m zondag daar geweest, echt prachtige omgeving inderdaad en genoeg te doen! Dit keer wel in een klein schattig Duits hotelletje maar misschien dat we volgend jaar die kant toch wel een keer op willen met de tent!

We zitten op camping am Waldbad Neustadt/Harztor. Zit dus een zwembad bij, maar ik kan niet zwemmen en mijn man komt voor de cultuur en bouwkunde enzo. We zijn dus hele dagen onderweg naar kerken, kloosters enz. Mijn man is nu wel uitgekeken na een week in moordend tempo alles bekeken te hebben wat hij op zijn lijstje had staan. Ik denk dat we in de loop van de week naar huis gaan i.p.v. zaterdag.
Nu heeft de poezenoppas per ongeluk de stekker uit de webcam getrokken dus ik kan de poes ook niet meer zien en toespreken dus ik vind eerder naar huis ook niet zo erg. De wifi is trouwens erg beroerd op deze camping (waar niet).


Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:05

Ik zorg de volgende keer dat ik een onbeperkte databundel heb. Heb nu alleen wifi als we in een stad zijn. Nu dus. Quedlingburg, aanrader

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:31

Ik heb maar 2 gb en mijn mam maar 100 mb zelfs. Aangezien de navigatie ons ook regelmatig in de steek laat, moet ik mijn data sparen voor Google maps

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:39

Broodjes bestellen kan hier ook, alleen vergeet mijn man steeds dat het voor 5 uur moet en zitten we ‘s morgens zonder. Er is niks in het dorp hier. Geen idee hoe de mensen die hier in die kleine dorpjes wonen aan hun boodschappen komen..

Ik heb vroeger altijd gekampeerd, zo’n 35 jaar niet en nu weer wel maar ik vind het erg veranderd: tot ‘s avonds laat muziek en herrie, schreeuwende (hoofdzakelijk Nederlandse) kinderen, douche met drukknop voor 5 seconde water en de wifi natuurlijk (die het amper doet)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:16

Cookies schreef:
Schreeuwende kinderen gelukkig geen last van gehad. Wel even een huilende baby. Wij zoeken altijd wel echt rustige campings op. Deense kindertjes mogen niet zo schreeuwen van hun ouders is ons opgevallen.

Duitse kindertjes ook niet, die krijgen gewoon een lel als ze zeuren en schreeuwen. Ik zoek campings uit op het sanitair en de wifi (Acsi gids) in de buurt van waar mijn man cultuur wil opsnuiven. Ik hobbel er dan achteraan maar het is aan mij niet besteed. Die vakwerkhuisjes vind ik nog wel leuk hier.
We zijn vlakbij https://www.westernstadt-im-harz.de/ maar daar krijg ik hem nooit mee naartoe. Mijn paard is een jaar geleden ingeslapen en ik moet ont-paarden.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:53

Avelienvd schreef:
Jij gaat voor hem mee, dan mag hij ook wel 1 dagje iets voor jou doen toch?

Paarden ligt gevoelig, daar begin ik maar niet over. ;)

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:38

Hier in de Harz zijn hele stukken waar je gewoon geen service hebt. Verder staat er vaak een E dan kan je ook niks en ik ben al blij met 3g.
Er zijn nu thuis problemen met mijn oude kat. Ik moet naar de receptie lopen om te kunnen bellen.

Morrie
Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:26

Het mooiste toiletgebouw hadden we op een camping in Kaumberg, bij Wenen. Helemaal marmeren gebouw, enorm grote douches, je schoenen en kleren bleven tenminste droog. Wasmachine en droger kost overal waar ik was ieder 3 euro.
Opvallend is dat er overal maar 4 douches zijn, zeker een wettelijk minimum ofzo, ongeacht hoe groot de camping is.

In Baarle Nassau was geen apart hok voor dames en heren, dat vond ik persoonlijk niet prettig, maar ik schijn erg preuts te zijn. Zie hier vrouwen zich helemaal bloot aan een wastafel wassen. Ik douche dan lieve even snel.

Toiletgebouwen waar je met een sleutel of kaartje in moet, zijn ook nieuw voor mij. Was vroeger nergens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Kimberley_, lgw, marga1, marjan19, MarjanB, mvdende, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers