Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:02

_Jody_ schreef:
Hoi allemaal :wave:

Al een aantal jaar wou ik graag op vakantie, maar nooit van gekomen omdat ik niemand had om mee te gaan en alleen gaan is zo'n taboe. Vorig jaar met een groepsreis gegaan omdat ik toch graag eruit wou, maar dit is mij niet goed bevallen.
Van het voorjaar dit topic tegengekomen en na het helemaal door gelezen te hebben begon het toch weer te kriebelen bij mij en na lang wikken en wegen toch geboekt alhoewel ik het toch wel erg eng vind. Merk in mijn omgeving dat mensen er erg negatief tegenaan kijken (erg fijn om te horen als je het al zo spannend vind _-:( ) hoe was dat bij jullie?

Door dit topic al wat meer gerust gesteld dat het allemaal wel kan, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Heb een gratis kluisje op mijn kamer en het is de bedoeling om mijn waardevolle spullen daar te laten als ik naar het strand ga, die is namelijk mooi dichtbij. Maar wat doen jullie dan met je kamersleutel? De receptie is van 13.30 - 18.30 gesloten en vind het wel fijn als ik elk moment mijn kamer in kan.


Groetjes Jody.

Ik reis vaak alleen. Het fijnst vind ik roadtrippen in de USA. Heb je lekker met niemand rekening te houden en je kunt zolang doorrijden als je zelf wil. Prachtige natuurgebieden, hele fijne bevolking en cultuur.
Ik hou er niet van om lang op één plek te blijven hangen.
Heb vroeger wel groepsrondreizen gemaakt, maar dat stadium ben ik wel voorbij. Ik ga alleen nog naar landen waar ik me als vrouw veilig voel. Westerse landen voel ik mij het fijnst, maar zuidoost Azie is ook goed te doen.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:03

Tegenwoordig krijg je bij de meeste hotels een keycard. Die kun je gewoon bij je houden. Je hebt je telefoon toch ook bij?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 14:33

In je hotelkamer je waardevolle spullen in je koffer bewaren en die op slot houden wanneer je de kamer verlaat. Kluisjes zijn vaak te klein voor de hedendaagse apparatuur die je mee neemt (dslr, laptop etc)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:02

Op Cuba was ik met 'n georganiseerde rondreis van Baobab. Volgens mij kun je daar op zich best alleen reizen als vrouw qua veiligheid, maar niet overal wordt Engels gesproken en bij het huren van een auto kun je bij een ongeval serieuze verzekeringsproblemen krijgen waardoor je het land niet uit mag.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:17

Michelleex schreef:
Hoe zijn de single groepsreizen bij jullie ervaren?

Ik heb voornamelijk ervaring met normale groepsreizen. Daar zaten ook altijd wel alleenreizenden in en vader/zoon of 2 zussen e.d. En dat heb ik bij de enige singlereis die ik deed ook meegemaakt. Ook mensen die thuis een relatie hebben die niet van reizen houdt.
Ik heb voornamelijk met Djoser gereisd en 1 keer met Baobab. Het principe is hetzelfde; alle vervoer van A naar B en de accommodatie is geregeld, maar op locatie ben je vrij om te doen wat je wil. Je kunt met een georganiseerde excursie meegaan, maar er ook in je eentje (of met 'n groepsgenoot) op uit trekken of gewoon een middag bij het zwembad blijven relaxen.
Voor landen die ik in mijn eentje niet aan durfde vond ik groepsreizen een prima optie.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:52

Luxorvalkje schreef:
Iemand ervaring met Hongkong in het najaar.

Ja, 2 keer. Een keer rond halloween dus eind oktober en een ander jaar rond half december met veel kerstversiering. Beide keren erg leuke stopover. De (autovrije) eilandjes waar je met de ferry naartoe kunt zijn groen en rustig terwijl het centrum mega hectisch is, maar toch echt wel de moeite waard en als vrouw alleen voelde ik me er veilig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:13

Luxorvalkje schreef:
Heb je nog tips? :)

Kowloon (night market)
Avenue of Stars waarvandaan je elke avond om 20 uur de lasershow kunt zien aan de overkant op HK island
Op Hongkong Island naar The Peak voor het uitzicht over de skyline
Man Mo temple (HK island)
Stanley market (straatmarkt op HK island)
Lan Kwai Fong (uitgaansbuurt op HK island), was ook leuk versierd rond halloween en heeft veel terrasjes
Oceanpark (pretpark op HK island waar veel aan halloween werd gedaan)
Met de ferry naar Lamma Island (autovrij eilandje wat je te voet kunt rondwandelen en waar je seafood kan eten wat net uit zee komt)
Met de ferry naar Cheung Chau, ook een rustig eilandje
Lantau Island (waar ook het vliegveld is) daar heb je ook de Tian Tan boeddha midden tussen de groene heuvels
En als je er langer verblijft kun je ook in 1 dag op en neer naar Macao met de snelboot die ongeveer 2 uur enkele reis heeft. Vond ik ook leuk om te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:24

En een echte hightea in The Peninsula!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:35

DideH schreef:
Leuke ideeën komen hier weer allemaal voorbij!
Ik was eigenlijk dit jaar ook weer aan het kijken naar loners holidays. Wilde een roadtrip gaan doen door noord italië, noord spanje en zuid frankrijk, maar was heel erg aan het twijfelen of zoiets eigenlijk wel alleen te zou zijn zou. Heb een leaseauto van mijn werk, dus qua benzine kost het me niets :o Maakte me vooral druk om het vele rijden achter elkaar. Heeft een van jullie dat ooit gedaan?

Toeval wil nu dat een vriendin haar relatie is uitgegaan pas geleden en dat zij nu met mij meegaat voor diezelfde trip. Dus nu is dat geen probleem meer, maar vraag me het vooral af voor de toekomst, mocht zo'n tripje me wel bevallen. Ben nu gewend om eigenlijk altijd te vliegen..

In Canada en de USA heb ik roadtrips gemaakt waar ik tussen de 6500 en 8500 km heb gereden in mn uppie. Dus qua afstand zou ik er geen probleem mee hebben. Al vind ik het in West Europa wel vermoeiender rijden wegens de drukte.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:49

DideH schreef:
Ah tof zeg! Hoelang heb je daarvoor uit getrokken?

Tussen de 3,5 en 4,5 week per keer (inclusief de vliegdagen)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:47

DideH schreef:
Ah dat is prima te doen lijkt me, dat is gemiddeld per week net iets meer dan wat ik voor werk doe :)
Hoe waren amerika en canada om alleen doorheen te reizen?

Helemaal geweldig! De cultuur vind ik zo fijn en de oneindige afwisselende natuur. En als bonus voor paardenliefhebbers ranches en rodeos. Ik heb zelfs blijvende vriendschap overgehouden en daar bij een latere reis een paar dagen mogen logeren en Halloween vieren.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:18

x_spekkie_x schreef:
Ik reis nu door Amerika en dat zou je prima alleen kunnen doen, heb me behalve in LA savonds nergens onveilig gevoeld. Maar ik zou dan persoonlijk deze afstanden niet alleen willen rijden, vind het best vermoeiend. En de hikes die we maken doe ik liever ook niet alleen (er is geen bereik in de parken dus 911 bellen lukt niet). Heb jij dat wel gedaan elnienjo? :)

Alleen rijden wel en ik vind dat in 't geheel niet vermoeiend. Heerlijke wegen juist in de USA, niet druk, alleen maar natuur om je heen. Rondom grote steden is het wel hectischer en minder prettig rijden, maar ik ga vooral voor de natuur.

Grote hikes heb ik niet gemaakt. Daar ligt mijn interesse niet zo. In Yellowstone heb ik wel gewoon de loop gewandeld van ca 5 km (grotendeels over boardwalks) naar de Morning Glory en langs diverse geysers, maar zomaar de wildernis in en dan ook nog klimmen en klauteren dat is niet aan mij besteed. Alhoewel ik bij Arches wel een behoorlijke tour heb gewandeld trouwens, misschien wel 10 km ofzo. Toen was ik al te ver dat ik dacht dat terugkeren minstens zolang zou duren. Je komt altijd genoeg andere toeristische wandelaars tegen als je niet extreem gaat hiken.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:07

Nathalie18x schreef:
Ik kom me hier eens melden. M'n vriend en ik worden het niet eens over de vakantie, dus wil ik graag de sprong wagen om toch alleen te gaan.

Ik heb de afgelopen maanden een hoop meegemaakt en ben gewoon toe aan ontspannen, rust en luxe. Ik wil dus graag naar een wat luxer all inclusive hotel. Het probleem is dat ik de drempel toch best wel hoog vind.

Opzich heb ik geen behoefte aan contact met vreemden op vakantie, maar toch ben ik bang dat ik na 2 dagen niks meer te doen heb oid.

Ik heb het hele topic doorgelezen maar hebben jullie toch nog tips? Hier in Nederland ga ik ook wekelijks op pad met de trein in m'n eentje om steden te bezoeken enz. Ik kan me dus prima redden hier, maar ik vind het in het buitenland toch weer een ander verhaal.

Als je je snel verveeld maar wel op zoek bent naar (innerlijke) rust kan ik je roadtrippen in de USA aanraden. Je kunt in sommige staten uren en uren rijden met alleen maar natuur om je heen. Ik kom op die manier persoonlijk beter tot rust dan op 'n strand. Laat staan een all in wat barst van de toeristen (en gillende kinderen)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:11

Fitzroy schreef:
Even een vraagje:
Zijn er hier mensen last minute wel eens alleen op vakantie geweest met een leuke aanbieding?
Ik zie bv nu wat voor 335,- voor een week vliegreis Griekenland in september en ik vraag me af of het nog goedkoper gaat lukken?
Ik ben met TUI wel eens voor 199,- geweest maar dat was met 2 personen.

En bij die prijs is al gerekend met de eenpersoonstoeslag? Dan zou ik 'm grijpen, want dat is behoorlijk goedkoop voor een vlucht inclusief hotel.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:01

Fitzroy schreef:
Ik had toen inderdaad moeten boeken, want het is alleen maar duurder geworden :+ Echt stom van mezelf. Ik kan nu niets meer vinden onder de 400,- ...
Alleen als ik zelf losse dingen ga boeken kom ik nog op 380,- en dan zit er geen transfer bij.

Gewoon een auto huren, dan heb je geen transfer nodig en zie je ook nog wat van de omgeving.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:27

Dat lijkt me ook het grote struikelblok van in Europa roadtrippen: al die talen en al die verschillende regeltjes (tolvignetten e.d.)
In Amerika is het gewoon één pot nat door hoeveel staten je ook rijdt. Dat is toch een pak zorgelozer rijden als vrouw alleen. En je verstaat de mensen tenminste.

Ik heb op mijn roadtrips door USA en Canada afstanden van 6500 tot 8500 per 3,5-4,5 weken afgelegd.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:50

Ik rij idd gerust met slippers hier in Nederland en België

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:30

tirzasarah10 schreef:
Wat een leuk topic! Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie geweest naar Egypte en wat was het genieten!! Nu zou ik graag 23 augustus weer alleen op vakantie gaan maar kan nog niet iets vinden waar ik enthousiast van word. Doen jullie voornamelijk all in? Heeft er hier iemand suggesties waar naar toe voor een actieve vakantie(snorkelen, wandelen, quadrijden of jeep safari) en waar voordelig te boeken?
Oja ik zit graag aan de zee of een groot meer.

All in vind ik vreselijk. Ik zit graag in rustige kleine boutique hotels/b&b's of rustieke cabins en ik roadtrip graag en dan vind ik accommodatie van ondergeschikt belang en neem dan genoegen met degelijke motels van bekende ketens. Ook als ik niet rondreis blijf ik ver weg van all-ins want ga liever dagelijks op zoek naar leuke restaurantjes ipv dat je in zo'n vreetschuur zit.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:37

Noorwegen en IJsland zijn nu niet de goedkoopste landen. Voor een dag of 4/5 zou ik niet zo snel gaan. Je wil ook niet in steden dus dat betekent auto huren en de natuur in, maar wederom met zo'n korte reisduur niet echt handig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:16

Als je een auto huurt en gaat roadtrippen zullen de meeste noord europese landen wel veilig zijn. Hotels regel je via booking.com.
Persoonlijk vind ik dat je in Noord Amerika makkelijk aanspraak hebt van locals die in eigen land roadtrippen zonder dat je daar een backpack/hosteltype voor hoeft te zijn.
Ik zoek zelf niet bewust contact, dus weet niet hoe het gaat als je daar wel op uit bent.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:19

In Schotland heb ik wel 'ns een georganiseerd tripje gemaakt van 4 dagen door de Highlands en Skye. Dat is ook leuk voor contacten en ik vond het een erg mooie regio.

Een voorbeeld wat bovenaan bij google als eerste boven komt:
https://www.thehairycoo.com/3-day-isle- ... rBEALw_wcB

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:58

Faelynn schreef:
Ik denk inderdaad dat ik voor een hostel ga, dat houd het low budget en zo kom je makkelijker in contact met andere mensen.
Even van alles los opgezocht, vliegticket retour heb je in mijn periode voor 150-200 euro, hostel 100-150 euro. Mijn grootste zorg is dan toch wel, hoe kom ik van het vliegveld naar mijn hostel :') is het openbaar vervoer daar een beetje goed en duidelijk in Noorwegen? Of toch beter een auto huren?

Als je wat van de omgeving en vooral natuur wil zien en niet alleen maar in 'n stad wil zitten zou ik een auto huren. En dan op de bonnefooi hotels boeken ipv op 1 plek te blijven.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:30

Fitzroy schreef:
Ik wilde nog even een terugkoppeling geven. Ik heb het echt prima naar mijn zin gehad maar het uit eten vond ik toch echt wel heel naar. Ik zag daar ook erg tegenop en dat is wel uitgekomen. Ik werd erg aangestaard door andere gasten en compleet genegeerd door de bediening het eerste half uur.
Ik heb nog een ticket naar Florida maar ik ben er nog niet uit of ik wel ga.
Nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd en heb zelf vroeger ook in de horeca gewerkt en daar komen zo vaak mensen alleen eten. Is het niet een idee wat je je in je hoofd haalt? Florida zeker doen hoor! Hartstikke gaaf! En de bediening in Amerikaanse restaurants is niet te vergelijken met de horkerigheid van hier. Ze zijn super vriendelijk (want daar hangt ook de hoogte van hun fooi vanaf)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:11

Als je in Amerika bent en niet alleen wil eten ga dan in de diners aan de bar zitten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:37

Ik neem ook altijd de foto's van de dag door tijdens het eten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, eva1969, fohadie, Furst, love_juliet, mvdende, purny, Spaansepony, TinusB, Vitas en 80 bezoekers