Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:16

Gewoon de standaard highwaymotels pakken, die zijn prima betaalbaar zeker als je de kamer met 2 personen deelt.

Ik heb Canada ook met Yellowstone/Grand Tetons gecombineerd. En met een gaaf verblijf op een dude ranch in Montana!
Jasper en Banff zijn absoluut aanraders. Vergeet Spirit Island niet! (boottochtje vlakbij Jasper)


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:54

RV vind ik juist minder vrijheid, want groot, log, kan niet makkelijk dirtroads rijden en als je eenmaal staat aangesloten rij je ook niet nog even naar het dorp voor de wallmart of een restaurantje. Doe mij maar een comfortbabele SUV. En bovendien heb je in motels tenminste een ruime eigen badkamer, schone handdoeken en een schoon bed.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:52

_Linda schreef:
RV kun je wel naar de mooiere campgrounds, imo veel fijner dan hotel. Lekker ‘s avonds bij het kampvuur zitten. Ook handig dat je zelf kan koken. De huur RVs die je ziet, zijn ook niet van die joekels maar je moet wel enigszins comfortabel zijn met het rijden van een groter voertuig. Nadeel is wel dat je hele RV moet meenemen als je paar dagen op zelfde campground staat en even weg wilt.

Tentje misschien een optie? Zeker als je gratis auto hebt die je kunt lenen.

Verder kun je ook airbnb checken voor goedkopere opties.

Er zijn ook cabins waar je midden in de natuur zit. Dan kun je afwisselen tussen een sfeervolle cabin in een natuurpark en de normale highway motels. Tentje mee is natuurlijk ook nog een optie. Duik bij aankomst de Wallmart in en sla wat spullen in.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:35

Ik had op de dag van aankomst een B&B in Vancouver en die eigenaar deelde ook informatie over wat er te doen was; die avond toevallig groot vuurwerk in Vancouver. En hij regelde ook nog dat ik mee kon rijden met een andere gast zodat ik met mijn jetlag niet gelijk in het donker met m'n eigen huurauto hoefde.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:33

Waarom is dat eigenlijk zo met die rijbewijzen? Als Nederlander mag je probleemloos over de hele wereld auto's huren en met je eigen rijbewijs rondrijden, maar als je dan langer dan x-termijn blijft heb je opeens een lokaal rijbewijs nodig?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:51

Springlake ranch in 100 Mile House, ook gave cabins

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:37

Is een cap verplicht daar?


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:18

eilleen333 schreef:
elnienjo schreef:
Is een cap verplicht daar?


Je kan voor zover ik weet een waiver tekenen dat je zonder cap kan rijden.

De plekken waar ik gereden heb in Canada en USA reed eigenlijk iedereen met cowboyhoed. Voor de verzekering tekenen moet je bij volgens mij elke activiteit in Noord Amerika, maar kan me niet herinneren dat het ook specifiek over al dan niet met helm ging.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:50

Bij Jasper zat ik in Patricia Lake bungalows en bij Banff in Hidden Ridge (maar ik zie dat die laatste qua prijs inmiddels verviervoudigd is sinds 2011)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:47

Kelly_ann schreef:
eilleen333 schreef:
Oeh! Dat is ook zeker niet verkeerd!!! Als je zin hebt in een leuke rit in Valemount (of gewoon een bak ontzettend lekkere koffie met uitzicht op paarden), kom dan ook even bij ons langs. Altijd gezellig! De link naar de website staat in mijn onderschrift.


Gezellig, ba jij er ook nog dan? rond Thanksgiving weekend....

Ik heb de eerste keer keer een internationaal rijbewijs gehaald bij ANWB, tweede keer niet, kortere ritten met de auto gemaakt ook toen. Nu weer 2200 kilometer voor de boeg. Ga geen auto huren trouwens maar lenen van familie.
Int. rijbewijs doen of niet???

Dat is helemaal niet nodig. Daar is in Amerika, Canada, Australie etc nog nooit naar gevraagd.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:28

Kelly_ann schreef:
Heb het ook niet gedaan uiteindelijk.... Ik red me vast wel zonder.

Iemand nog tips voor een mooie Kayak rental op een mooi rustig meertje in de bergen? Mag in de nationale Parks mits niet te toeristisch, of Oost BC.

Ik zag er gister eentje op facebook voorbij komen waar je met een heli naartoe gevlogen werd. Midden op een gletcher kayakken in lichtblauw water. Prachtig! Maar volgens mij vertrok ie vanuit Vancouver.

https://www.facebook.com/watch/?v=3350397931637087

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:08

Ik zou op Vancouver vliegen en vanuit Calgary weer terug. KLM heeft dat in rechtstreekse vluchten (als ze niet veranderd zijn)

Vancouver Island is heel erg gaaf en natuurlijk de Icefieldparkway tussen Jasper en Banff. En alles wat daar tussen in ligt, haha!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:33

Ik kan me niet herinneren dat ik een one way toeslag had op m'n huurauto want je blijft in het zelfde land (maar ik kan me vergissen)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:49

Vancouver Island vond ik juist een van de mooiste stukken van mijn roadtrip!
Whistler vond ik gaaf.

Als je wil paardrijden is Springlake Ranch in 100 Mile House ook erg leuk. Geen disney ride, er wordt gewoon gegaloppeerd. En je mag gebruik maken van de kano's op hun privémeertje.
De cabins/lodges zijn geweldig!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:09

Dat wordt dus echt 'n fall foliage reis! Mooi hoor!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:15

Shaar schreef:
Hallo allemaal,

Hier ook plannen om volgend jaar 3 weken naar Canada te gaan! Ik ga eens druk aan de slag met het doorlezen van dit hele topic ;-)

Ik was wel alvast benieuwd of jullie mij kunnen helpen met tips wat betreft de te kiezen route. Het wordt sowieso west Canada, we hebben 3 weken de tijd en het zal juni of september worden denk ik (juli of augustus ook prima maar dan is het erg druk begreep ik?), en we gaan echt voor de natuur en vooral ook het wildlife. Wat mogen we dan echt niet overslaan? Ben erg benieuwd naar de tips van de kenners! :-)

Wat ik zelf tot nu toe enigszins als route in gedachten had is Vancouver - Victoria - Ucluelet - Pacific Rim - Telegraph Cove - Whistler - Wells Gray - Jasper - Icefields Parkway - Glacier NP - Lake Louise - Banff - Calgary

Geen idee of dit misschien te ambitieus is voor 3 weken, of dat er nog plekken zijn die we zeker niet over mogen slaan als het gaat om natuur en wildlife? :-)

Vanuit Jasper kun je een boottochtje doen naar Spirit Island. Dat is absoluut de moeite waard!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:17

_Snow_White schreef:
Mijn bedrijf heeft een opening daar, maar ik denk niet dat ik de winters zal overleven :brr:
Het salaris klinkt wel leuk...

Kun je geen deal sluiten om 8 maanden per jaar daar te werken?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:16

Marije_1997 schreef:
Wij zouden eerst een camper huren, maar m'n moeder zei dat ze die campers (voor 5 volwassen personen) veeel te groot vond om te rijden. Ik zou dat wel aandurven, en mijn vader ook. Maar ik kost extra (word 23 in oktober, maar we gaan juli aug) en m'n vader rijd niet in het buitenland. Dus wij gaan met een auto, dat moet ook prima te doen zijn.

Lijkt mij ook een stuk comfortabeler. Het is toch niet fijn om op elkaars lip te moeten slapen in zo'n camper? Nu kun je gewoon lekker je eigen motelkamers nemen en heb je rust en privacy. En met de SUV rijdt je een stuk gemakkelijker door de bergen dan met zo'n log gevaarte ook.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:44

Marije_1997 schreef:
Nou m'n moeder wil in berghutjes etc. Dus ja alsnog op elkaars lip. Ik neem m'n camera mee, dus zal toch vooral aan het editen zijn als we "thuis" zijn. En we slapen bij wat familie tussen door. Persoonlijk zou ik ook een auto kiezen, alleeen zo jammer dat ik geen stukjes mag rijden :( hopelijk mag ik in de auto van familie even een stukje, lijkt me zo gaaf hahaha

Veel cabins/lodges in de NP's zijn ook gewoon voor 1-2 personen. Of wil ze echt in the middle of nowhere gaan zitten waar maar sporadisch één hut staat?
Heb jij zelf geen inbreng in de accommodaties?
Jammer dat je nog niet zelf mag rijden. Ik vind het heerlijk, die lange lege wegen, wat 'n zaligheid!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:45

Marjo schreef:
Mijn ouders gaan allebei in de camper rijden. Ik moet er nog bij gezet worden maar zou er wel gewoon in mogen rijden.
En ja tis 3 weken dicht op elkaar... maar we zijn veel buiten en veel aan het wandelen dus dat probleem zie ik niet echt.

Ik kan niet tegen slaapgeluiden/gesnurk. Moet echt afgezonderd van anderen mijn rust kunnen pakken, anders ben ik de volgende dag strontchagerijnig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:37

Marjo schreef:
Oordoppen :D

Dan hoor ik mijn eigen bloed door mijn hoofd stromen. :D Nee, ik ben gewoon te autistisch om in mijn oplaadtijd te dicht op andere mensen te moeten zitten. Had ik als kind al, ik heb gewoon m'n eigen afgesloten plek nodig. Dan kan ik het de volgende dag weer opbrengen sociaal te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:36

Angela_ schreef:
Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?

Spirit Island bij Jasper in de buurt.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:38

Liesbethje schreef:
Nadat ik me een tijdje geleden ook had gemeld maar verder nog geen details had hier inmiddels de route ook uitgestippeld en krijg er nu wel echt zin in :D

We vliegen eind augustus naar Calgary, vanuit Calgary is de nu geplande route: Banff, Jasper, Wells Gray Provincial Park, Revelstoke, Penticton, Manning Park, Victoria, Campell River en dan Vancouver en vanuit Vancouver weer richting NL.
Dit in 23 dagen met de camper. Mijn vriend wil graag vissen, we willen mooie wandelingen maken en ik wil heel graag ergens paardrijden. Ondanks dat dit wel een beetje de hoofdattracties zijn proberen we de campings daar in de buurt/ net buiten te pakken en onze voorkeur gaat uit om de echt drukke toeristische dingen over te slaan en maar de mooie plekjes die wat minder bekend zijn aan te doen. Dus als jullie nog tips hebben?
En hebben jullie wellicht tips voor het paardrijden daar?

Springlake ranch bij 100 Mile House.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:56

sevke schreef:
Hallo Canada topic!
Wij plannen tussen dit en 4 jaar te emigreren naar Canada. Beiden eerst onze zaak hier verkopen, ons huis en alle paarden.
In april gaat mijn hubbie al voor 6 weken daarheen om een opleiding loghomes bouwen te volgen. Zelf blijf ik maar twee weken, kan zolang niet weg op de zaak.
Ondertussen al wat zaken uitzoeken. Plan is om nazr BC te gaan, regio Hot Springs. :)

Waarom mogen de paarden niet mee?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:29

Whistler is zo gaaf!
De McDonalds is daar in de buurt is zelfs 'n soort logcabin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, fohadie, Luzerna, maaikemuis, mmajar, Pjotar, sandra1312, Theseus en 70 bezoekers