Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:12

Leuk, ik lees ook even mee :) Ben zelf al in aardig wat landen buiten Europa geweest (China, Brazilië, Nepal, India, Peru, Kenia, Tanzania, binnenkort VAE), maar het lijkt me ook erg leuk om een keer met mijn vriend twee weken met een tent door Noorwegen te wandelen zonder iemand tegen te komen!

Wat was jullie mooiste reis?


dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:58

Picassox: Transiberië express staat ook hoog op mijn lijstje! Jaloers!

Narya: congres in Dubaï, maar hoop erna nog verder te kunnen..

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:18

Ik had in China een kompas meegenomen, omdat ik een heel slecht richtingsgevoel heb, maar dat heb ik echt niet gebruikt :') Klein heuptasje neem ik ook altijd mee en slaap ik ook mee in hostels!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:29

Teveel kleding meenemen is heel herkenbaar! Denk vooral in slimme laagjes!

McDonalds vind ik heel fijn als ik genoeg heb van de andere keuken. In tegenstelling tot anderen hier kan ik niet goed tegen vreemd eten en ben ik bv. in India acht kg afgevallen in twee weken. Dan is het echt wel tijd om een bekende pizza te gaan zoeken ;) Wat je wat mij betreft dan ook echt niet mag missen is een kleine apotheek! Medicatie is niet overal voorradig en apotheken of namen zijn soms heel moeilijk te achterhalen.

Verder kun je backpacken zo goedkoop maken als je wil, maar het is zonde als je bepaalde ervaringen moet overslaan omdat je budget niet toereikend is. Ik vind contact met andere reizigers heel belangrijk en dat is juist weer heel makkelijk als je een keer een tour in je hostel boekt!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 07:49

Noord-Korea? Een vriend van mij is daar vorig jaar geweest en noemde het een hele bijzondere ervaring!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:45

Lagonda, een vriend van mij is nu in Myanmar en daar heb ik echt prachtige foto's voorbij zien komen! Het is land is op korte tijd veel veiliger geworden om te reizen.

Wij gaan einde zomer weer backpacken, waarschijnlijk een combinatie van Cambodja en Vietnam!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:02

Boarding pass kun je altijd op het vliegveld printen dus no worries! Veel plezier!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:39

Wipher schreef:
Zijn er hier wel eens mensen in Tanzania geweest?


Ik heb twee weken met mijn moeder rond gereisd in Tanzania toen het toerisme nog helemaal niet op gang was.. hele bijzondere ervaring! Ik was toen 11, dus kan me niet meer als herinneren, maar vraag gerust!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:30

Hier nog mensen leuke plannen? Ik ben normaal meer van de intercontinentale reizen, maar we hebben afgelopen zomer een stukje van de smokkelaars route gelopen in Bretagne, dat kan ik echt iedereen aanraden die een keer dichter bij huis wil backpacken, wat een uitzichten!

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:55

Hoe gaan jullie om met vliegtickets boeken wanneer je naar bestemming a vliegt en vanuit bestemming b retour vliegt? Flexibele tickets, twee retour tickets, veel te veel betalen voor een enkel ticket?

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:34

Je zou een stuk van de smokkelaarsroute in Normandië/Bretagne kunnen doen.. wij hebben daar vorig jaar een week met onze tent gewandeld rondom het middelste deel en dat was werkelijk prachtig! Goede campings onderweg, maar boodschappen doen was buiten het seizoen wat lastig, omdat de route echt langs de kust loopt, dus hebben steeds voor meerdere dagen eten meegenomen.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:46

Wij zijn net terug van een maand backpacken in Maleisië en Thailand, echt een fantastische reis! We bleken in Maleisië niet veilig de grens over te kunnen naar Thailand, dus hebben dat als excuus gebruikt om Singapore en Maleisisch Borneo mee te pakken, prachtig!

Het wordt dus ook weer tijd voor nieuwe plannen en zouden volgend jaar graag van Delhi naar Goa backpacken; toevallig mensen met ervaring en tips? Ik ben met name aan het twijfelen over hoeveel tijd hiervoor in te plannen, aaneengesloten vakantiedagen zijn helaas beperkt.. Ik zie dat veel georganiseerde reizen vliegen tussen Mumbai en Goa; is dat stuk slecht bereisbaar? Ik ben eerder in het noordelijke deel van India geweest, dus 'het fenomeen India' is wel al bekend :)

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:06

Narya, ook heel tof! Waar wil je precies heen? Ik vond Maleisië heel erg mooi! Heel groen, prachtige stranden, heerlijk eten, multiculti, makkelijk bereisbaar, vriendelijke mensen en toch nog relatief ongerept.


dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:39

Tof!

Makkelijk bereisbaar in de zin van dat je bij elk hostel een bus naar de andere kant van het land kunt boeken, openbaar vervoer goed geregeld is en alles in het een Engels staat aangegeven :)

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:38

Ik ben fan van paperflies.com :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Miran, Mitch_Beauty, Piekosjj, tumtummie en 83 bezoekers