Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:54

Hoi!! Wij willen eind mei naar Curacao. Wat raden jullie aan? All Inclusive of niet? Nu boeken of last minute? Welke locatie. Hoe lang? Wij houden wel van lekker chillen aan het strand en af en toe een uitstapje, maar we hoeven geen hele hoop dingen te zien. Het gaat ons vooral om een relax vakantie!

Boeken jullie alles los van elkaar of juist via een reisorganisatie?


iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:56

Ik vind het alleen een beetje eng altijd om Last minute te boeken hihi. Neem je dan wel al vrij van het werk enz? Want bij ons gaat dat bv niet twee weken van te voren.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:18

Hoi allen!! Ik lees al een poosje mee, maar ik ga nu een keertje een vraag stellen! Wij willen in (eind) september op huwelijksreis naar Curacao. Hoe zit het met het regenseizoen dan? Is het dan een beetje over? En zo niet, hoeveel last heb je er dan van?

Welke regio is goed geschikt voor de huwelijksreis? We willen gewoon een mooi stukje, lekker groen, en veel dingen binnen handbereik (zoals winkels en restaurants enz.). We gaan wel een auto huren, dus zijn wel flexibel. Hoe lang kun je het beste gaan? Wij zaten zelf te denken om ergens tussen de 11 en 13 dagen te gaan. (Dus 9 - 11 nachten), is dat voldoende?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet :)


iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:56

Halloo!!

Lees al een tijdje mee, omdat ik graag op huwelijksreis wilde gaan.
Nu trouwen we 19 september, maar hebben we nog steeds niks geboekt :o

Vandaag echt even wat serieuzer ermee bezig geweest. En we kwamen uit op Lionsdive. We slikten alleen even vanwege de prijs. Maar het hotel leek ons geweldig! Iemand die misschien kan bevestigen of het hotel zijn prijs waard is?

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:51

Wij hebben geboekt! 7 nacht een airbnb, 3 nachten Lionsdive. Voor heel de periode moeten we nog een auto regelen.

Ik wil daar graag dat snorkelen met dolfijnen doen. Iemand ervaring mee? We willen dan op open water, niet in de lagune.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:58

Hoi! Een vraagje aan jullie. We hebben onze vlucht naar Curacao geboekt. Nu kregen we een mail van de KLM dat we van te voren een ED card moeten invullen? Maar op sommige websites zeggen ze weer dat je dit tijdens je vlucht kan doen? Wat is nou de bedoeling?

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:03

Ok bedankt allemaal! Alleen zie ik dat je je hotel moet invullen. Alleen zitten we daar maar 3 vd 10 nachten. De eerste 7 zitten we in een air bnb. Is dat erg?

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:22

DiantaM schreef:
iirrssjjee schreef:
Ok bedankt allemaal! Alleen zie ik dat je je hotel moet invullen. Alleen zitten we daar maar 3 vd 10 nachten. De eerste 7 zitten we in een air bnb. Is dat erg?

Kun je niet gewoon beide adressen in vullen?

Nee, kan maar 1 adres invullen.....

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:36

Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Wij vertrekken 22 september, dus vallen dan eigenlijk nog onder de oude regeling toch?

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:39

Wij zitten er inmiddels 6 dagen voor onze huwelijksreis.

Klein Curacao gedaan, met zeeschildpadden gezwommen,

[ img ]

en het hoogtepunt; gisteren in open zee gesnorkeld met dolfijnen!

We waren de enige 2 deelnemers, dus kregen beiden onze "eigen" dolfijn. De begeleider zei dat we de eerste deelnemers sinds 8 maanden waren, die weer mee mochten naar open zee. 60% word afgeschaft omdat de zwemmers niet sterk genoeg zijn.

Maar de ervaring was zo enorm gaaf!! Wauw...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:41

Wauw. Zijn mijn man en ik dus precies op het juiste moment gegaan haha. Wij zijn net geen week terug nu.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nymphe en 67 bezoekers