Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:04

In juli 3 weken naar Tanzania!! :):):)


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:16

Nog niks geregeld, maar mn zusje is dokter in een lokaal ziekenhuis in de buurt van Bukoba. Ik wil haar in ieder geval een weekje opzoeken, en daarna een stukje van lake victoria zien. Ik denk dat ik dan terug vlieg naar arusha en daar een safari ga doen. Zijn er mensen met ervaringen op de serengetti? Do's en donts?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:24

Mooie fotos hier weer!

Ik vertrek volgende week voor 3 weken naar Tanzania. Vliegen op Dar es salaam, volgende dag meteen met een binnenlandse vlucht door naar Mwanza en als eindpunt Bukoba. In een dorpje daar in de buurt woont mn zusje. Blijven daar een kleine week. Dan met de bus terug naar Mwanza, paar daagjes daar. Dan met de bus naar Arusha, voor een super toffe tent safari! Aan het eind nog een paar dagen over in Arusha.

Is iemand ooit in deze plaatsen geweest? Tips voor Mwanza en Arusha? In Mwanza is een leuk project van een nederkandse vrouw wat ik misschjen wil gaan bezoeken. Ben benieuwd of jullie meer van dit soort ideen hebben :)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:57

Dank! Als jullie het leuk vinden zal ik zeker wat feitjes en fotos delen!

Mijn zus heeft als arts in opleiding gewerkt in een ziekenhuis in Rubya. Ze is zo verliefd geworden op het land, dat ze daarna besloten heeft te solliciteren. Nu werkt ze in een ander ziekenhuis, als arts.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:08

Nee westers is het zeker niet! Maar mijn zusje heeft bijvoorbeeld wel vaak stroom en soms stromend water. Ik ga proberen wat fotos te uploaden als we er zijn!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:17

Creditcard?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:44

Ik heb een aanbetaling voor een safari met creditcard gedaan, dan heb je volgens mij veel minder inflatiekosten. Moet hij idd wel een betaalverzoek kunnen sturen

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:30

Over Tanzania ga ik ook nog reageren, ben net terug! En als ik het vergeet is een pbtje welkom!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:38

Over Tanzania:

Ik ben het met een aantal dingen niet eens met Casperzazoe. Ben vorige week terug gekomen van 4 weken Tanzania. Het aanbod aan safari's is groot en qua inhoud verschillen ze inderdaad niet zoveel. Het is niet zo dat er een standaard rondje gereden wordt, en ook zijn er veel verschillende campingplaatsen.

De hoge prijzen die gevraagd worden zijn echter niet gebaseerd op 'toeristen hebben geld', maar juist omdat de entreeprijzen voor de national parks heel erg hoog zijn. Dit geld is dus niet voor de organisatie maar voor de overheid. Een safari van 3-4 dagen ga je niet goedkoper kunnen vinden dan 500/600 dollar omdat die entreeprijzen dus zo hoog zijn.

Ik heb zelf de safari al vanuit thuis geboekt, gewoon via een emailadres wat ik had gekregen. Het is een tanzaniaanse organisatie (angose travel). Ik heb hierbij inderdaad ook een aanbetaling betaald, was wel spannend maar het is uiteindelijk prima verlopen :)
Mijn ervaring tijdens de safari was helemaal niet die drukte die vaak beschreven word. Ja, als er een grote kudde leeuwen loopt, dan ben je niet de enige. Maar op de Serengeti hebben wij ook vaak een uur niemand gezien. Mijn gids sprak goed engels en hij had juist heel veel kennis van dieren en natuur. Hij vond het zelf ook gewoon heel erg leuk om te doen geloof ik.

In Tanzania is augustus de piek in het seizoen geloof ik hoor, niet december. Welke parken zou je willen bezoeken in die tijd? In het zuiden van de Serengeti zijn op dat moment volgens mij juist de kuddes grote grazers er niet ivm de big migration.

Ik zou zelf het risico niet nemen om met maar één dag speling in Arusha pas een safari organisatie te boeken. Zou daar zelf erg nerveus van worden haha. Maar waarschijnlijk komt het wel goed als je het doet, op straat staan een hele hoop mensen om je voor een safari te mogen boeken.

Je schrijft ook 'een paar dagen Dar': ik ben één dag in dar es salaam geweest. Ik vond er niks aan, ik zou daar niet al te veel tijd besteden. Als het kon zou ik er het liefst niet gestopt zijn, maar ik moest wachten op mijn verdere vlucht de volgende avond. Zanzibar ben ik niet geweest.


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:34

Met wat voor bus ga je van Dar naar Arusha? Ik heb van Bukoba naar Mwanza (8uur) en van Mwanza naar Arusha (12uur) met de bus gereisd. Weet niet hoe ervaren reiziger jij bent, maar als je geen swahili spreekt valt het niet mee om een kaartje te kopen voor de juiste bus en ook daadwerkelijk in de juiste bus te komen. Het zou ons in ieder geval niet zijn gelukt dan. Die bussen zijn trouwens wel een hele ervaring op zich haha

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:28

Ahhh Iris wat verdrietig..

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:34

Ik ben in Marakesh en Agadir en omgdving geweest. Is zeker een ander afrika dan centraal afrika, zou dan zelf liever naar ghana gaan. Marokko is wat westerser

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 07:07

Ik denk dat als je het al hebt over een wasmachine en een koelkast dat je misschien ook een beetje moet wennen aan afrika.. de meeste mensen hebben die luxe niet (laat staan een gym??). Je woont nu eenmaal daar en er is wel vaker geen stroom.. so be it.
Sorry als dit hard over komt, maar ik neem aan dat je dit soort dingen wel wist toen je daarheen verhuisde?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:29

Iriscope schreef:
Wipher schreef:
Ik denk dat als je het al hebt over een wasmachine en een koelkast dat je misschien ook een beetje moet wennen aan afrika.. de meeste mensen hebben die luxe niet (laat staan een gym??). Je woont nu eenmaal daar en er is wel vaker geen stroom.. so be it.
Sorry als dit hard over komt, maar ik neem aan dat je dit soort dingen wel wist toen je daarheen verhuisde?

Dat valt in de realiteit echt wel heel erg mee hoor. Of je moet in een sloppenwijk wonen, maar de meeste landen hebben gewoon de betere delen waar je dat allemaal hebt.
Ik denk dat jouw kijk op Afrika iets meer off is van de werkelijkheid dan die van Tutti_Frutti en dat bedoel ik zeker niet vervelend!



Dan zal het idd vanaf hangen welke keuze je maakt waar je wilt wonen. Ik ken alleen de meer afgelegen gebieden, voornamelijk Tanzania, omdat mijn zus daar naartoe is ge-emigreerd. De luxere steden met de door jullie omschreven voorzieningen ken ik niet, mijn excuus.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:05

Zuidafrika wordt ook steeds genoemd nu. Ben benieuwd naar de andere afrikaanse landen, daar hoor je bijna niks meer van

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:41

Ik maak me zorgen om Tanzania. Brengen geen nieuws en cijfers meer naar buiten (al vanaf april niet). Iriscope hoor jij toevallig wel eens iets?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:15

Ja die struisvogels dat had ik in de gaten.. mn zusje woont er, maar in een klein dorpje en die weet ook niet goed wat er in de steden gebeurt.
Was jouw zus op vakantie daar?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:44

Dankjullie

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:34

Heb mn ticket ook al geboekt voor Tanzania in januari!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:57

Afrika! Eindelijk kan ik weer eens melden dat ik kan gaan :D Volgende week naar Tanzania!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:17

Ja zelf geboekt. Mijn zus woont er, dus op familiebezoek :) Lekker genieten vande zon, de mensen en natuur. Heb geen tripjes gepland ofzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, Ashkerlon, Firegirl, haffjechip, Isab123, Jacquelinee_, Niika, perdjes, purny, Roosch, roosjenat, Sannek90, secricible, topsylover, xPabloBokt en 83 bezoekers