Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:43

In Mozambique konden wij in Tofo de walvissen zien springen vanuit ons huisje op een heuvel. Wel heel in de verte, maar toch heel gaaf!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:09

Vandaag was de big5 marathon, ik zag iemand op insta die meedeed.. #goals

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:12

Ohhhh een pangolin, ja, jaloers!!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:44

Mijn reis naar Namibië komt ook snel dichterbij!! De 23e vertrekken we. Ik heb er heel veel zin in!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:27

Groepsreizen vind ik ook niks. Lekker zelf op pad. Heerlijk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:26

Fijn! Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Dat scheelt qua geld ook op jaarbasis.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:15

Ghorwane, een band uit Mozambique!
Heerlijke zomerse muziek.

De kat van mijn zusje is ernaar vernoemd :D

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:56

Even een vraag voor mensen die in Namibië zijn geweest: is het gebruikelijk om veel met de creditcard te betalen? Of wordt het meest contant betaald? Wij hebben beiden een mastercard.

En we hebben een wereldstekker gehaald met drie van die pinnen gekocht voor Zuid Afrika, die kan je toch ook in Namibië gebruiken?

Nog een weekje! Dan gaan we eindelijk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:11

Ok top thanks!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:32

Goeie tips, dank daarvoor!

En ik heb nog wel wat ZAR liggen denk ik, kan ik die ook mooi meenemen.

Andere tips of dingen waar je zo in de eerste instantie niet aan denkt? In het merendeel van onze accomodaties is wifi, maar ik denk dat ik ervan uit moet gaan dat dit allemaal niet al te best is?
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 16-07-19 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:37

Niet in Etosha zelf, taleni etosha village.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:52

Alles is al geboekt en betaald, dus vind het dan wel zonde van het geld om wat anders te boeken. Kost allemaal al genoeg :')
Sommige accomodaties zaten al vol, dus vandaar de aanpassingen denk ik.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:52

Iriscope schreef:
Supervixen, geniet van je reis en bel me als je hulp nodig hebt, vast zit of wat dan ook. Ik PB je mijn nummer.


Lief van je, ik sla het nummer op :)

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:11

Zooo, wij zijn in Namibië! Vandaag vanuit Windhoek richting de Kalahari gereden en morgen rijden we naar de fish river canyon.

Onze auto is gloedje nieuw, net 8000km op de teller :+
De man van Europcar stond heel raar te kijken toen ik nee antwoordde op de vraag of wij weleens een band hebben verwisseld :')

Vanmiddag even een stuk gewandeld vanaf de lodge. Een tijd staan kijken naar een familie klipdassen. Verder nog een soort vos gezien, iets wat lijkt op impala's maar net anders is dan de impala's in het Kruger, gnoes, een nyala en waterbokken.

Klipdasjong op iets meer dan een meter afstand.

[ img ]

Wevervogelnest.

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:22

poes schreef:
Zit je auob lodge?

Ik werk in autoverhuur en bij ons is 8000 Km een derde van de km die ze bij ons mogen lopen :D

Was het een springbok?

Ik wil ook weer :D


Ja inderdaad, springbokken! Ik heb het even opgezocht. We zitten inderdaad in de auob lodge.

Casperzazoe:
Ik weet niet of het de Kaapse vos was, daarvoor heb ik hem niet dichtbij genoeg gezien. Het zou kunnen, maar hij leek wel wat grijzer.

Het was vandaag 27 graden en vannacht wordt het 8 graden.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:01

Fotospam coming up!

Twee nachten in het canyon roadhouse gezeten. Voordat we daar waren nog naar een kokerbomenbos geweest.
Naar de fish river canyon geweest, wat is dat indrukwekkend.
Bij ons huisje stond vrijwel de hele dag een oryx. 'S nachts werd ik wakker van gekraak, stonden er gewoon vijf op het veldje voor ons huisje, op een paar meter van ons raam. Ze waren lekker wat zaden en gras aan het wegknagen.
Vandaag naar Luderitz gereden, binnen een half uur ging het van 32 naar 11 graden. Bizar dat je gewoon uren door het niks rijdt. En de oorverdovende stilte. Heerlijk. Vanmiddag even naar Diaz point geweest, daar hebben we de Heaviside's dolphin gezien, flamingo's en zelfs een walvis in de verte.
Morgen een lange rit. Eerst even naar Kolmanskop en dan richting de Sossusvlei.

Fish river canyon

[ img ]

Kokerboom

[ img ]

Beetje chagrijnig was hij wel.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verlaten treinstation vlakbij Kolmanskop

[ img ]

Diaz point

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:55

poes schreef:
Heerlijke foto’s SV! Vond je dat wat bij die kokerbomen? Wij vonden dat zo’n teleurstelling haha. Hebben er uiteindelijk een uur op de camping naar de vogeltjes zitten kijken :D heerlijke foto’s verder! Wij zijn toen niet in luderitz geweest.


Daar was geen camping waar wij waren hoor.. er was nog een plek met kokerbomen, misschien waren jullie daar dan. Dit was erg mooi. Werd beheerd door een jongen met twee honden.

Intussen zijn we in Swakopmund. Wij houden niet zo van de drukte, dus morgen maar een stukje langs de kust rijden.
Eergisteren eerst Kolmanskop bezocht.
Gisteren en eergisteren zaten we in het desert quiver camp. Fantastisch was dat! Middenin de woestijn. Wat een stilte en de sterren zijn ook zo mooi als het zo donker is.
Gisteren hebben we een duin beklommen en zijn we naar de Deadvlei geweest. Daarna nog naar Sesriem canyon.

Kolmanskop

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Deze duin hebben we beklommen. Man wat is dat zwaar.

[ img ]

Deadvlei

[ img ]

Ons huisje

[ img ]

Sesriem canyon

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:27

Nee dit was de duin voor dune 45, dune 45 was lager dan deze.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:59

Ik denk zelfs nu alweer aan wanneer ik weer kan gaan :')
Ik wil volgend jaar een nieuwe auto, dus dat wordt hem niet. Over twee jaar zou ik wel weer willen, maar dan toch misschien maar weer Zuid Afrika. Madagascar staat ook nog wel op de bucketlist. Pfff ik heb een geldboom nodig |o

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:43

Het maakte niet zoveel uit qua drukte. Dune 45 is wel makkelijker, die is minder hoog (88m) en minder steil, dan die wij deden.

Maar de echte aanrader is natuurlijk de hoogste beklimmen, big daddy. Hebben wij niet gedaan. Die is 288m hoog, beklimmen duurt 2 uur.
Als je die wilt doen, moet je zo vroeg mogelijk gaan, want je zweet je kapot.
En als je de eerste bent en je moet het pad maken, dan is dat echt heel zwaar.

Ja, bij de Deadvlei is het druk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:35

Ja het is nog leuk als het zo druk is, maar tegen de middag gaat bijna iedereen weg omdat het heet wordt.
De ongereptheid zie je tijdens het rijden wel. Dan rij je uren en uren door het niks.

We zijn naar de cape cross seal reserve geweest. Man, man, wat een ervaring. Duizenden en duizenden zeehonden. En niet achter hekken hoor. Je loopt er voor een deel gewoon tussendoor. Alleen de lucht die er hing, die ruik ik nog steeds :r. Maar het was echt geweldig. Aanrader, anderhalf uur rijden ten noorden van Swakopmund.
Morgen richting Twijfelfontein en dan Etosha *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:44

Niet alleen de zeehonden zelf, maar ook alle lijken van baby zeehonden.

We hebben daar trouwens ook de bruine hyena gezien. Wat een gaaf dier!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:53

casperzazoe schreef:
Wauw jaloers! :o die staan hoog op m'n lijstje. Heb je ook al een Orynx gezien?


Al tientallen, die lopen bijna overal wel rond! Die kun je echt niet missen.

Ik heb zelfs ook Oryx gegeten.. ze zijn niet alleen heel knap, maar smaken ook goed.

Zira1994, is dat in het national park al? Dan mag je volgens mij wat eerder op pad. Wij zaten net buiten het park.
De poort gaat met zonsopgang open volgens mij, bij ons was dat om 7.45u. Wij waren er om 7.40 en toen stonden er al 64 auto's en bussen voor ons in de rij te wachten om naar binnen te gaan.
Tot een uur of 10 had je die mooie schaduwen, daarna stond de zon te hoog. Dus snel wat duinen fotograferen is aan te raden.
Het was trouwens 5 graden daar om 7.30u.. kamperen is erg frisjes nu :brr:. Ben blij dat we dat niet doen.

Ik heb ook veel foto's gemaakt met mijn spiegelreflex, maar die kan ik pas thuis posten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:23

Eindelijk weer fatsoenlijk internet. Wij zijn de afgelopen twee en halve dag in Etosha geweest. We hebben net buiten het park in Etosha Taleni Village overnacht. Echt een super plek om te overnachten en het eten was ook echt zó goed!
En wat is Etosha schitterend. We hebben zoveel mooie dieren weer gezien. Het gebruikelijke, maar voor mij heel bijzonder: een eland. Die had ik in het Kruger ook nog nooit gezien. Deze was ook heel schuw en duurde heel lang voor hij kwam drinken. Daarna was hij ook meteen weer weg.
En een blesbok, die had ik ook nog nooit gezien.
Verder nog een leeuw op vijf meter van de auto :D

Nog twee nachten |(

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:16

Ja poes best veel verschillende dieren.
Black faced impala, springbok, gnoe, giraf, leeuwen, olifanten, neushoorn, honey badger, koedoe, zebra, gieren, eekhoorns, blesbok, eland, oryx, scrubhare, steenbokje, hartenbeesten, veel vogels en ik ben vast nog wat vergeten.

Qua diversiteit vind ik dat het Kruger meer verschillende landschappen heeft. Maar alsnog is het prachtig.

Straks richting Waterberg. Ik kijk ernaar uit, want mijn achternaam is Waterberg :+

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Eleeke, Fitii, Letsdunit, Room_Soesje, Roosch, Travel_me en 70 bezoekers