Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:31

Miesemuisje schreef:
Leuk dat t een algemeen topic wordt :D

Wij maken deze ronde:
[ [url=m/Deh9hJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.treinreiswinkel.nl/treinron ... -schotland


Gave reis. Lijkt op wat ik ga doen, maar ik heb alles zelf uitgestippeld en apart geboekt. Scheelt een hoop geld. En blijf een paar dagen langer in Edinburgh en Glasgow.


fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

Wij boeken wel van alles vooraf, ook de distillerijen. Willen naar de oudste van Schotland (Ben Nevis) en naar Glengoyne (Bij Glasgow) Maar wij gaan in het hoogseizoen.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:52

Domiinooo_ schreef:
Zijn hier er Bokkers die 'The Jabocite' al eens genomen hebben?



Nog niet. Ga ik in augustus doen. Helaas alleen enkele reis, retour was nu al volgeboekt! (Maand geleden.) De wildlife cruise bij Mallaig ook geboekt, was ook al bijna vol. Las dat iemand uit dit topic dat ook wilde doen?

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:43

Ilsje87 schreef:
Wij gaan in augustus naar de tattoo in Edinburgh castle en hebben dan ook een airbnb gehuurd.

https://abnb.me/imlSndgmSW

Wij gaan met 7 personen dus moesten een wat groter huis. Maar op loopafstand van het kasteel.



Welke dag ga je? Ik ga ook in augustus!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:58

Ilsje87 schreef:
Haha ja klopt.. taptoe.. tattoo. Is erg indrukwekkend heb ik mij laten vertellen. Wij gaan 19 of 20 augustus moet dat even nazoeken. Mn vriend wilde er al heel lang naar toe en nu wilde een deel van mijn familie ook mee.. dus mooi een midweekje Edinburgh geboekt en dan nog een weekje touren met de auto, wil de noordkust dan gaan bekijken.

Welke dag ga jij fohadie?
@tafje: heel veel! Op youtube staan er veel filmpjes van.



Ik ga 18 augustus. Ook mijn man wilde hier heel graag heen. De 19e vliegen we in de avond weer terug.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:22

Tafje schreef:
HorseTimeXL schreef:
Heel stoer zeg dat je in je eentje gaat. Ben heel benieuwd hoe je ervaringen zijn! Voor mij word het ook alleen vrees ik. Krijg niemand mee naar Schotland. Iedereen ziet alleen regen voor zich :')



Ik was gisteren erg moe. Ik heb van 4 tot 9 rondgelopen in Edinburgh. Echt mega veel toeristen. Eigenlijk te veel. Heerlijk gegeten en een lekkere pint gepakt bij Abbotsford bar. Man, zo'n lekker stoofvlees heb je nog nooit op! Ook dit als tip van mijn gastvrouw.



-


Als een Brabander dit over stoofvlees zegt, moet het echt goed zijn! Deze gaat op het lijstje voor Edinburgh!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:42

Wat een leuke verslagen schrijf je, Tafje! Krijg nu ook helemaal zin om te gaan. Veel plezier nog!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:44

Ik vind hetbiig wel leuk om te lezen, dus van mij mag je gewoon updaten hoor! Weet alleen niet wat de anderen in dit topic vinden natuurlijk. En ik heb er al minstens 2tips uitgehaalddie ik zeker ga gebruiken.(oa het stoofvlees)

Fijne laatste dagen nog.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:38

Dank voor de tip van KPN. in Wales had ik ook slecht bereik dus had wel al verwacht dst het hier ook zo zou zijn. Maar ook bijv. In stedelijk gebied als Edinburgh?

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:29

Yeah, tickets voor de tattoo/Taptoe zijn binnen! *\o/*

Ik wist niet eens dat ze per post zouden komen, dacht dat ik Etickets had.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:42

Alvast een goeie reis en heel veel plezier, Evelien!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:41

Veel plezier! Ik net ingecheckt bij het vliegtuig. Kan blijkbaar al een maand vt voren. Nog een paar weken voor mij! *\o/*


fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:47

_kimm schreef:
Een rondreis. Ik vlieg naar Edinburgh en vlieg terug via glasgow. Ik Ben er 8 dagen



Grappig, ik ga andersom en ook over 1,5 week. Ik blijf een paar dagen langer. Ik neem van alles wat mee qua kleding. Er kan nl een flink temperatuurverschil zijn tussen bijv Glasgow en Inverness. En idd vooral het weerbericht in de gaten houden, al zegt dat weinig. Deze week klopte het in mijn woonplaats ook van geen kant.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:11

Ik vlieg morgen! Zo benieuwd hoe het gaat zijn. Eerste keer Schotland en zonder auto maar met bus en trein.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:22

Rije schreef:
De mooiste treinreizen doe je in Schotland las ik laatst ergens dus dat komt vast goed! Wel avontuurlijk lijkt me zo met openbaar vervoer. Goeie reis!



Klopt, de reis die ik ga maken (een stukje daarvan) staat in de top 5 mooiste treinreizen.

Dank.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:28

Vinden jullie het leuk als ik een verslagje maak van mijn dagen in Schotland zonder auto? Fotos moeten helaas wachten tot ik weer thuis ben..

Rondreis Schotland zonder auto

De eerste vier dagen verblijf ik in Glasgow. Gister aangekomen en na het inchecken een klein rondje stad gelopen en bij de vvv wat folders ed gehaald. Toen een super leuke pub gevonden en daar behoorlijk lang blijven hangen. Lekkere Schotse biertjes geproeft, heerlijk ggeten, echt super! En daarnaast was het ook een heel oud en prachtig gebouw. Waxy O'Connor's is de naam, en zoals de naam doet vermoedn is dit een Ierse pub in Schotland. Echt een aanrader! Hierna was het bedtijd.

Vanochtend optijd op. Er is veel regen voorspeld vandaag. Normaal wandel ik veel, en verken ik de stad per benenwagen. Nu ben ik hier maar een paar dagen en heb weinig zin om me nat te laten regenen als het niet nodig is, dus doe ik iets wat ik nog nooit gedaan heb: ik koop een kaartje voor een Hop on hop of bus. Ik neem de eerste bus om hlf 10 en blijf het hele rondje van ruim anderhlf u zitten. Daarna neem ik de volgende bus om bij de cathedraal uit te stappen. Ik bezoek de cathedraal en daarna wil ik een rondje over de necropolis (grote begraafplaats, in een mooi park met diverse hoogteverschillen.) Lopen, maar het komt met bakken uit de hemel. Ik heb wel een poncho bij, maar ervaring leert me dat het slechts buien zijn. Bij het nabij gelegen museum ontdek ik een klein restaurantje en omdat het toch lunchtijd is, besluit ik hier wat snel te eten en een espresso gaat er ook wel in. Dan begint ineens de zon te schijnen dus toch een rondje begraafplaats.

Vervolgens bezoek ik het oudste huis van Glasgow wat nu een museumpje is. Het mooie is dat bijna(?) Alle musea gratis zijn. Sowieso heb ik gemerkt dat je erg low budget Glasgow kan doen als je wilt.Benieuwd of dat voor andere Schotse plaatsen ook geldt. Na het museum pak ik de bus verder. Ik wil eigenlijk naar People,s palace(museum over hoe mensen in Schotland leefden eeuwen geleden tot heden.) Maar helaas is dat gesloten wegens renovatie. Ik kom een halte later uit bij een andere cathedraal en een van de oudste pubs van Glasgow: The scottia. Ruim 200jaar oud. Het bier wat ik drink is nog 100jaar ouder en dat wordt het hele jaar gevierd met 50p korting per pint.

Weer neem ik de bus en nu naar Glasgow university. Een enorm gebouw. Ik wil er graag binnenkijken, maar het is inmiddels 5u en het gebouw gaat sluiten. Bijna alle gebouwen sluiten om 5u doordeweeks en dat is jammer want ik heb nog lang niet alles gezien wat ik wil en in het weekend zijn de meeste gebouwen gesloten. Zondag vertrek ik weer. Dus moet ik nog een keer terug naar Glasgow! Ik loop een rondje om het gebouw en inmiddels komt er weer een hoosbui uit de lucht. Gelukkig komt de bus snel maar is stampesvol natte mensen. We staan hutje-mutje en dat vind ik niets. De volgende stop is wederom bij een pub en ik vlucht de bus uit. Deze pub blijkt ook een lange geschiedenis te hebben: tot 1984 waren vrouwen niet welkom en sinds dat vrouwen wel toegestaan zijn, is de manager altijd een vrouw geweest. Het is al bijna 6u en ik zie dat het avondeten hier erg goedkoop is. Ik wil toch wachten tot de bui over is, en verder is er weinig meer te doen, dus dineren lijkt me prima.

Na het eten is het droog en komt de volgende bus snel en nu is het heerlijk rustig. Ik blijf zitten tot de een na laatste halte, want daar zit mijn hotel in de buurt. Een hoop gedaan, een hoop van buiten gezien en een goede eerste indruk van Glasgow!

Edit: ik praat in de ikvorm, maar reis samen met mijn man.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:32

Dank je.

Gister beetje uitgeslapen en wat souvenirwinkeltjes bezocht. Beetje rondgelopen en toen de bus naar Glengoyne distillery genomen. Dit is een kleine, niet zo commerciele whiskydistillerij. We hadden een rondleiding om 14u geboekt en de bus zou precies om 1400u aankomen. Daarom een bus eerder genomen waardoor we nog een uur zouden hebben om wat rond te lopen en eventueel wat te eten. Helaas is het zo klein dat er geen proeflokaal of restaurantje bijzit, er was niets anders te doen. We moesten dus een uur wachten, beetje jammer en ook een beetje jammer dat de tours dan niet aansluiten op de bus. Doe dan de tours om half ipv heel uur. Maar goed, het ligt wel heel mooi gelegen in een dal bij een waterval. De rondleiding zelf viel een beetje tegen:de groep werd in 3en gesplitst omdat er 3verschillende tours waren (maar alleen op het eind,sommige hadden een proeverij, sommige hadden maar 1glaasje en sommige niets dus eigenlijk kon je best de rondleiding in 1x geven.) Nu had je 3 gidsen die over het geluid van de machines heen probeerde te schreeuwen en ook doorelkaar schreeuwden. Onze gids moest er steeds om gniffelen en had een heel zachte stem, dus heb ik weinig gehoord. Nu heb ik in Ierland het proces al gehoord, en deden ze het hier op dezelfde manier maar vond het toch jammer. Gelukkig was de whisky zelf wel lekker!

Na de rondleiding de bus terug genomen en wat bij een Hardrockcafe geborreld. Dat is traditie bij ons, om bij elke stad die we bezoeken een Hardrockcafe aan te doen. Vervolgens ergens anders een hapje gegeten en toen belanden we opeens in een karaokebar waar mensen wel goed konden zingen. Hier bleven we plakken en gingen vervolgens veel te laat naar bed. :+

Glasgow is voor een paar dagen best leuk, ik wil zeker nog eens terug om de historische gebouwen van binnen te bekjken maar veel meer is er volgens mij niet te doen. Het is geen stad waar ik nog vaak naar terug zou gaan. Voor vandaag staat er een reis naar Fort William op het programma. Ook in Schotland kennen ze werkzaamheden aan het spoor: we mogen eerst ruim anderhlf u met de bus en daarna ruim anderhlf u met de trein. Wel langs een hele mooie route, een van de mooiste treinreizen ter wereld, volgens anwb!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:29

Nado schreef:
Ikke, de boot naar Hull valt dus mee qua deining? Wij hadden windkracht 11 heen en 10 terug naar Newcastle, dat was echt niet leuk. Nu aan het bedenken hoe we het beste kunnen reizen, ook omdat we nu een (kleine) hond hebben die niet stressbestendig genoeg is voor een kennel.


oh, vreselijk! Ik heb nu nog traumas van de boot naar Newcastle. Op de terugweg pilletjes geslikt,maar zelfs dat hielp amper. Is nu tien jaar geleden en nog steds krijg je mij zon boot niet op.

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:44

Boldermanheeft ook een reis door oa Schotland en Ierland. Die gaan mijn ouders volgend jaar doen. Persoonlijk houd ik niet van busreisvakanties: je bent meer op de snelweg dan dat je wat ziet en je bent enorm tijdsgebonden. Wil jij lekker uitgrbreid iets bekijken en dan moet je de bus alweer in. Ze zeggen dat je tijd genoeg krijgt, maar daar ben ik het niet mee eens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Fnanne, IASCrawler, Paloma_Janet, perdjes, turtlelito en 76 bezoekers