Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:05

Ik had dezelfde ervaring met orange elephant, dat het zo smoezelig was.

En wat vond je zo onveilig aan graaff reinet? Ik heb onderzoek gedaan in de Karoo daar ongeveer een uur vandaan en we gingen regelmatig naar GR voor boodschappen. Vond het altijd zo'n rustig/slaperig stadje..


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:33

Ik ben er nooit s'avonds geweest, misschien is het dan heel anders. Hoop dat t verder wel meevalt!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:28

Zo was ik eens in Kaapstad met zo'n 5 vrouwen op pad. Gewoon langs een drukke weg en midden op de dag waren er twee mannen die een ketting van iemand van onze groep wilde aftrekken. Dat lukte niet, dus hebben ze haar een klap in haar gezicht gegeven. Was verder ook een waardeloos kettinkje. Dus het hoeft echt niet donker of stil te zijn om gevaar te lopen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:38

Wij hadden in Kruger geen leeuwen. Wel cheeta's en een luipaard, helemaal zelf gespot. Lag te chillen in een boom. Zo gaaf om mee te maken!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:08

Zuid Afrika is heel groot hè, zou gewoon even kijken wat het weer is in de plaatsen waar je naartoe gaat. Tik bijvoorbeeld op google gewoon in: Johannesburg weather. Dan zie je dat het daar nu zo'n 12 graden is en de rest van de week 15 en zonnig.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:43

Ik had last van sun spiders in de oost kaap. Heb nachten niet geslapen, die beesten zijn zo eng. Op den duur zaten ze in m'n bed.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:21

Queelens schreef:
Ja ik geloof maar een troep leeuwen. Maar niet geschoten is altijd mis. Ze blijken er ook neushoorns te hebben. Wisr ook niet dat ze die hadden maar zullen er ook niet veel zijn.

Dat is ivm stropen dat je dat niet weet. Dus laten we dat vooral "geheim" houden.

De leeuwen hebben GPS trackers. Dus de guides zullen idd waarschijnlijk wel weten waar ze zijn.

Ik heb er zelf ook geen cheeta's gezien, maar vrienden wel tijdens de nacht safari.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:16

poes schreef:
De NP geven zelf aan of ze neushoorns hebben of niet, maar je mag inderdaad niet aanduiden waar je ze precies gezien hebt of hoeveel ze er hebben.

De leeuwen dragen geen trackers in Addo en bij de gidsen heb 3/5 kans om ze te zien. Wij hadden pech.

Als je witte neushoorns wil zien, moet je naar Hluhluwe (of Kruger), daar hebben wij er echt ontzettend veel gezien. Hluhluwe is ontzettend zwaar bewaakt dus daar wordt gelukkig amper gestroopt.

Overigens zitten er in Mountain Zebra NP evenveel leeuwen als in Addo, alleen is dat park veel kleiner. Ze doen daar ook cheetah tracking. Het is vrij dichtbij Addo en biedt dus een betere kans om de katten te zien. Wij hadden daar ook pech (en ook letterlijk, want we reden er een platte band haha).


Dan heb je dus ook de grote halsbanden die ze dragen niet gezien ;)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:20

poes schreef:
Nee want ik heb ze niet gezien in Addo :D Maar de gids was er duidelijk over dat ze niet getrackt werden en dat dit een fabeltje is. Ik zie ook nooit foto's ermee of zo? Of is dat enkel in Addo dan?

Oh ik had het idd specifiek over addo. Ze worden sws gevolgd voor universitair onderzoek. En ze zullen vaak genoeg niet binnen bereik van wegen/safari routes zitten, zodat spotten geen garantie is ondanks trackers :) ik heb de foto's wel, maar nu even niet bij de hand

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:16

Same here. God's window was gewoon een wazige vlek haha. Dit was begin maart.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 06:12

casperzazoe schreef:
Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

Port Elizabeth en Jeffrey's bay?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:21

Ah okay, wist niet dat port elizabeth ook het dichtsbijzijnde vliegveld voor plettenbergsbay was.

Ik heb een aantal vrienden die in mozambique gewoond hebben, heb ze nooit over veiligheid horen klagen. Met een beetje gezond verstand en wat inlezen van te voren moet het te doen zijn gok ik.

En anders, misschien bela-bela?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:58

Ken je de facebook groep wereldvrouwen? Probeer het daar eens :)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:45

Iriscope schreef:
Goed idee, niet aan gedacht! Ben alleen niet meer actief op FB, maar zal eens zien of mn man het wil vragen :+

Haha hij kan alleen niet lid worden van de groep wereldvrouwen ;)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:38

Waarom zou je niet in het Kruger willen overnachten? Is echt een fantastische ervaring!


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:25

Toen wij staande werden gehouden in zuid Afrika werd er wel naar gevraagd. We kwamen er met een waarschuwing vanaf. Ik had er wel een, maar mijn vader die reed niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 239 bezoekers