Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:35

Ik kom hier even wat advies vragen voor mijn extreme eerstewereldprobleem. Het ziet ernaar uit dat ik in oktober naar SA ga in m'n eentje (hoewel dat ook nog kan veranderen) en ik wilde vragen of jullie ideeën hebben voor dingen die leuk zijn om te doen zonder een reisgenoot o.i.d. want ik heb echt geen inspiratie. :+ Dingen als wijn proeverijen, Sun City etc. worden vrij snel saai in je uppie, en ik ben ook niet het type dat 10 dagen in Kruger wil rondrijden. Ik ben sowieso even in Gauteng (don't ask :') ), maar verder is alles nog vrij open, hoewel ik bij voorkeur zoveel mogelijk met de auto wil doen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 12:01

casperzazoe schreef:
Een wijntour heb ik ook niet gedaan, zag het niet zo zitten om lazerus te worden tussen onbekende :+

Hahahaha, nee, precies! :')

We hebben er gewoond, dus zelfs als toerist kom ik er een beetje als halve inwoner, waardoor dingen als "georganiseerde trips" eigenlijk helemaal niet zo op mijn radar staan, maar dat is idd een goede tip, dank je! Fijn ook om te lezen dat je niet alleen maar tussen stelletjes zit. Game drives doe ik overigens bij voorkeur wel alleen, want dat vind ik echt extreem ontspannend. := Maar na een paar dagen ben ik wel zen genoeg. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:15

Ik weet zelf nog niet eens waar ik heen ga, haha. Er zijn wat vrienden in Pretoria en Vereeniging die ik wil bezoeken, en ik wil de jacaranda's in bloei zien (die zag ik voor het laatst toen ik 4 was, dus dat is een beetje een jeugdsentiment dingetje), maar daar ben je natuurlijk geen twee weken aan kwijt. :') Ik speel een beetje met het idee om een keer richting KZN te gaan, want de laatste keren ben ik eigenlijk altijd richting de Kaap gegaan, maar ik sta open voor alle tips, en zie wel waar ik uiteindelijk terecht kom. Dat snorkelen met zeehonden klinkt in ieder geval ook leuk, dank je! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:47

Ik ben er over het algemeen na een paar dagen wel klaar mee, maar zelf rijden is inderdaad erg leuk. Lekker alles zelf in de hand, of je nu van zonsopgang tot zonsondergang fanatiek wilt gaan rondrijden, of een half uur bij een tukkende impala blijft staan, niemand die daar wat van kan vinden of je maant om door te rijden. :D Dat is wat ik er het fijne aan vind, zeker als ik alleen ben.

@ Iriscope: Wijntour staat ook niet extreem hoog op mijn lijstje hoor; ik heb het al een paar keer gedaan. :P Bovendien ben ik zo'n extreme lightweight en merk je het heel duidelijk als ik aangeschoten ben, dat ik dat soort dingen liever met bekenden doe. De laatste keer begon ik na anderhalf glas al vrolijk Afrikaans te praten met de mensen van de winery, terwijl ik normaliter veel te onzeker ben om Afrikaans te praten (ook al spreek ik het nagenoeg vloeiend). M'n ouders hadden in ieder geval de tijd van hun leven. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:08

Oooooh, wat vet, poes! :wow:

casperzazoe schreef:
Poes: je zat niet in de auto? Mag leije dat je een goede zoom op je camera hebt dan? :')
Lijkt me een hele leuke dag zo in Lesotho. Lekker cultuur snuiven! Dan zie je al snel hoe westers Zuid Afrika eigenlijk al is (op sommige plekken dan).
In Swazi wordt ook zoveel wiet geteelt, gek dat in Lesotho ook een ding is. Als iemand een "weekendje Swazi ging om te relaxen" wist je meteen hoelaat het was :+

Wat bedoel je precies met westers? :+


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:16

Internationaal rijbewijs is imo echt zonde van het geld. Mijn hele familie reist al jaren intercontinentaal, ook naar SA, en niemand heeft ooit een internationaal rijbewijs gehad, of nodig gehad. Dat geld zou ik dus gewoon in je zak houden. :D

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:45

Ze kunnen in principe gewoon aan de pictogrammen zien waarvoor het geldig is. Er is ons in 20+ jaar tijd nog nooit specifiek om een internationaal rijbewijs gevraagd, niet bij gewone controles, niet bij staandehouding voor een snelheidsovertreding. Maar eenieder moet vooral doen waar ze zich zelf prettig bij voelen. :P

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:22

Ik zou ook gewoon stoppen met die pillen als de bijwerkingen zo erg zijn. Wat al gezegd is: goed beschermen tegen muggen en een arts bellen zodra je koorts krijgt. Wij slikken ze ook al jaren niet meer eerlijk gezegd. :o En tja, de rest camps zijn nou eenmaal gewoon erg basic, maar wij hebben er in al die jaren nooit problemen gehad. Ik vond het eigenlijk altijd wel lekker, een beetje diy’en. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:57

Niet specifiek, maar ik ben sowieso al tegen vrij veel ingeënt, los van een eventuele reisbestemming. Ik laat me niet nog extra inenten voor SA of zo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers