Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:32

Hier nog een Texelfan. Mijn familie heeft er al heel lang een vakantiehuisje, dus ik kom er mijn hele leven al meerdere keren per jaar.Wij wandelen altijd veel daar en natuurlijk vogels kijken.


Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:51

Wat betreft de Texelhopper, als je in Den Helder aankomt en dan je reservering maakt ben je op tijd. Als je de reservering telefonisch maakt weten die mensen precies hoe het zit met de boot.

Ik vind het echt zo handig die Texelhopper. Voorheen was er alleen in de zomer een bus die in de buurt van ons huisje kwam, dus dit geeft zoveel mogelijkheden voor mij.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:26

Het contrast met vorige week kan niet veel groter. Toen liep ik in mijn T-shirt op het strand bij de slufter en er waren spiegelgladde poeltjes water, ik heb het zelden zo windstil aan het strand meegemaakt.


Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:30

Ondanks dat het nu een van de minst hete plekken van het land is, is het nog steeds warm. Gisteravond koelde het wel lekker af. Ik denk dat er weinig keren zijn dat ik zo weinig van het eiland zie, ik zit vooral bij het huisje te lezen.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:53

Dat is mooi.

Ik was er de afgelopen dagen, maar gisterenmiddag hadden we toch maar besloten gisteravond al terug te gaan in plaats van vandaag. Dat is toch wel verstandig geweest. Zonder storm hadden we vandaag ook bijtijds moeten vertrekken, dus het valt mee hoeveel korter we geweest zijn.

Vrijdagmiddag was de Slufter erg mooi tegen zonsondergang.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 06:45

Als kind heb ik dat een keer gedaan, maar toen was het zeker niet zo vroeg heen en zo laat terug. Maar ze zijn afhankelijk van het tij, wij hebben toen op de terugreis nog even vastgelegen totdat het water ver genoeg was gestegen. (wat ik me herinner)
Het eiland is natuurlijk een stuk kleiner, dus met een dagje rondfietsen kan je vast veel zien.
Ik ben een keer een dag op Schiermonnikoog geweest, toen ook op de fiets in een dag heel veel kunnen zien, dus ik wil nog wel een keer naar Vlieland. Wat ik me van toen herinner was niet heel boeiend, maar dat ligt vooral aan mijn leeftijd destijds dan aan Vlieland.

Ik ga vandaag weer naar Texel, voor een weekje. Dit is natuurlijk een van de beste momenten van het jaar voor vogels kijken, dus ik heb er heel veel zin in.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 10:55

De regen kan geen kwaad, ik schrok afgelopen week hoe droog sommige plekken er al uit zien. Verder heb ik het weer prima gehad op Texel, lekker uitgewaaid en een hoop vogels gezien.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:06

Wat vind je leuk? Ik kan mijn favoriete plekken om vogels te kijken noemen.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:57

Een vraagje, zijn er tips waar je een fatsoenlijke tweedehands fiets kan kopen op Texel? We hadden al van onze gebruikelijke fietsenmaker een foldertje gekregen waar oude verhuurfietsen worden verkocht, maar dat viel volgens mijn vader nogal tegen. Die fietsen waren ouder dan verwacht voor een veel hoger bedrag dan de genoemde vanaf prijzen.
De fietsen bij ons huisje zijn wel echt toe aan vervanging, maar anders moeten mijn ouders maar bij hun in de buurt iets kopen en dan meenemen.

Manou
Berichten: 3373
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:53

Als je bij De Slufter bij het café het fietspad volgt is daar een boerderij die een kraampje heeft (of in ieder geval had).

Trouwens nog bedankt voor jullie tips over fietsen. Van der Linde waren we geweest. Waarschijnlijk is een fiets thuis kopen uiteindelijk handiger, maar we proberen natuurlijk in eerste instantie dingen voor het huisje op het eiland te kopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linsey_X en 76 bezoekers