Paardrijden in IJsland.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:15

Leuk om te lezen!

Rijden op IJslandse paarden in IJsland is een unieke ervaring, maar het maakt inderdaad erg veel uit waar je rijdt. Het loont de moeite je daar van tevoren goed in te verdiepen en niet het eerste het beste grote toeristenbedrijf te kiezen.
Verder zijn de mogelijkheden groter als je beter kunt rijden en m.n. als je ervaring hebt met het rijden van IJslanders.

Ik heb meerdere malen mensen d.m.v. specifiek op dit doel toegesneden lessen voorbereid op zo'n rijvakantie, en daar hadden ze veel plezier van. Ik kan dus iedereen die op IJsland gaat rijden en niet veel ervaring heeft met IJslanders aanraden om van tevoren wat te 'oefenen', of dat nu is op een paard van een vriend/kennis, of bij een lesbedrijf met IJslandse paarden.

En doorzitplekken horen erbij - kwestie van goeie zalf meenemen :D

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:08

Een vriendin van mij werkt momenteel bij Langhús in Skagafjörđur. Is volgens haar een leuk bedrijf, kleinachalig en niet erg toeristisch, in een werkelijk prachtige omgeving.

Ook een aanrader is Hestheimar in het zuiden. Wel duur, maar alles is daar echt van topklasse (dat was tenminste zo 8 jaar terug). Vooral ook het eten, dat is echt super.

Skeiđvellir, hierboven al genoemd, is ook een prachtig, mooi gesitueerd bedrijf met goede paarden. Wij kwamen daar om verkooppaarden te kijken, dus geen ervaring met ritten. Destijds stond de T1 WK wisselbeker (de zgn tölthoorn) daar in de kantine, gewonnen door 1 van hun fokpaarden.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkuhh90 en 94 bezoekers