USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 07:21

Ooooh, ik kan me eindelijk fatsoenlijk melden in dit topic. Ik heb een reismaatje gevonden om een rondreis door het zuidwesten te maken *\o/*

Ik heb de website van AllesAmerika al gevonden en daar mijn route op gebaseerd. Ik heb nog niets uitgezocht qua overnachtingen en echte must-sees, dus mochten jullie daar tips over hebben, dan hoor ik dat heel graag. Het idee is een huurauto en overnachten in motels/hotels (dus niet kamperen). Alle tips zijn van harte welkom :) (ook links naar websites, reisverslagen, goedkope overnachtingen, juist prachtige overnachtingen in een park, bijzondere sights, goedkope autohuur etc. zou ik fijn vinden!)

Ik heb gelukkig ruim de tijd: 28 dagen. Maar mijn reismaatje ontmoet ik in San Francisco op maandag 27 mei (dit staat vast), dus dan zijn er nog 25 dagen over voor de rondreis. De drie dagen ervoor doe ik bewust voor mijzelf om te acclimatiseren (jetlag!). Ik heb nog een dag over in mijn route, dus ik kan nog schuiven met plaatsen. Wat is wijsheid? :)

(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco)
(Dag 2 zaterdag 25 mei 2019 San Francisco)
(Dag 3 zondag 26 mei 2019 San Francisco)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Yosemite NP (300km / 4u 0 min) (Memorial Day? Heeft dat effect op de reis?)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Yosemite NP
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Yosemite NP - Mammoth Lakes (315km / 4u 0 min) (is de Tioga Pass al open? tricky!)
Dag 7 donderdag 30 mei 2019 Mammoth Lakes - Death Valley (460km / 5u 0 min) (is dagtocht in de auto)
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Death Valley - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Las Vegas
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Las Vegas - Zion (200km / 2u 30 min) (Springsdale?)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Zion
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Zion - Bryce (130km / 1u 50 min)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Bryce
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Bryce - Page (240km / 3u 0 min)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Page (Monument Valley?)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Page - Grand Canyon (215km / 2u 30 min)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Grand Canyon
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Grand Canyon - Kingman (280km / 3u 30 min)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Kingman - Joshua Tree (260km / 3u 40 min)
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Joshua Tree - Los Angeles (200 / 3u 0 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Los Angeles
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Los Angeles - Pismo Beach (320 km / 3u 30 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Pismo Beach - Monterey (240km / 3u 30 min)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Monterey (walvissen spotten? is net niet meer het seizoen)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Monterey San Francisco (190km / 2u 30 min)
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 San Francisco - Amsterdam
Dag 27 woensdag 19 juni 2019 Amsterdam
Dag 28 donderdag 20 juni 2019



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:28

MoniqueT schreef:
Spekkie, ik ga even wat tips geven voor je route, hoewel je vast al veel gehoord hebt op het AA-forum, want het ziet er al heel goed uit!

Mijn eerste tip: kan je de reis omdraaien? Dat geeft je veel meer kans op dat de Tioga Pass open is en je dus wel de mooiste route tussen Las Vegas en Yosemite kan nemen. Je komt dan ook niet op Memorial Day aan in een ongetwijfeld bomvol Yosemite. Ik zou dat serieus overwegen, met name ook omdat je dan eerder in Joshua Tree NP park bent, wat in het voorjaar prettiger is dan al meer richting zomer.

Verder zou ik zeker 2 nachten Page doen plus een nacht Monument Valley. Als je niet echt uitgebreid wilt hiken kan je een nacht weghalen bij Bryce of de Grand Canyon.

Tussen Kingman en Joshua Tree zou ik zeker via Oatman rijden. Wellicht zou je van de Grand Canyon niet in Kingman kunnen overnachten, maar in Needles of Laughlin. Dat is goed te doen op één dag.

Dank voor al je tips :)
De reis omdraaien hoorde ik van meer mensen, dus daar heb ik nu een opzetje voor gemaakt. Daarnaast kwam ik er achter dat ik naast Monument Valley misschien ook Arches en Capitol Reef kan toevoegen. Needles werd ook al geopperd en dan langs Oatman (iets met ezels op de weg :D ).

Zijn er nog speciale sites om hotels te boeken? Gewoon airBNB en booking.com?
Autohuur is ook al een hele puzzel. Denk dat ik rond de 800 euro uitkom voor 22 dagen fullsize.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:18

Yasmine schreef:
Wij boeken met Hotels.com, daar krijg je per 10 geboekte overnachtingen een gratis overnachting twv het gemiddelde wat je uitgegeven hebt. :j Hebben we al veel gratis mee kunnen slapen in hotels, en het is deel van Expedia dus ook betrouwbaar.

Dank voor de tip :)

Katja schreef:
Zijn jullie beiden boven de 25?
Ik kwam voor onze reis verreweg het goedkoopst uit bij Rentalcars.com.

Ja, beide boven de 25.

MoniqueT schreef:
Spekkie: twee uitgebreide reacties achtergelaten op het AA-forum. Als je wil zet ik ze hier ook nog wel een keer?

Vergeet Arches en Capitol Reef, die bewaar je voor een volgende reis, veel te weinig tijd voor nu en heel veel mijlen om. Ik boek bijna alles via Booking.com, heb ook in een topic op AA veel tips daarvoor gegeven. Succes!!

Spekkie: ik kijk altijd bij AutoEurope.nl welke maatschappijen de goedkoopste tarieven hebben voor de auto die wil willen en boek dan vaak rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Gebruik eventueel je ANWB-kortingscode, 504224 (altijd geldig bij Hertz). AutoEurope vind ik trouwens ook een prettig bedrijf om bij te huren. Altijd gratis annuleerbaar als je nog een mooiere prijs vindt later :-)

Voor ons komen Hertz en Avis vaak goed uit de bus. Let op: jullie huren in Californië en daar is de tweede bestuurder wettelijk gezien sowieso gratis meeverzekerd.

Ik zag je reacties daar, top!! Ik moet daar nog reageren :)
Arches en Capitol Reef vallen onder Moab zag ik al en ik hoorde al van meerderen dat je daar echt wel een paar dagen voor moet uittrekken die niet in onze route vallen. Geen goed idee dus. Monument Valley wel meepakken. Dat is ook echt een bekende route en lijkt me prachtig.

Goede tips van autohuur. Formaat hanteren ze overal anders, ik kom op standaard/midsize/fullsize uit. Lijkt me fijn, lekker de ruimte en fijn cruisen, ook al zijn we maar met zijn tweeën. Ik kom bij AutoEurope op Alamo uit het goedkoopst en bij Rentalcars.com ook. Beide 640 euro voor een VW Yetta / Hyundai Elantra.
Bij Avis kom ik met kortingscode (H811101) uit op net iets minder dan 600 euro (voor C of D klasse), maar wel nu betalen (anders 60 euro duurder). Usareisen.de is duurder (begint bij 680 euro).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:32

Fitzroy schreef:
Heb je ook al gekeken bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Of uscarhire.com?
Die gaven bij mij vaak de laagste prijzen. En ook Alamo.co.uk/Brits

Eerste is 720 euro, tweede 660 euro en derde 640 euro. Dus dat is helaas niet goedkoper :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 04:19

Omg, ik weet niet of ik die Angels Landing durf te lopen. Sommige stukken zijn echt zo smal en niet overal loopt een ketting. Hij loopt ook maar één kant dus je kan zo het ravijn in donderen :=

Filmpje van het laatste stuk route naar de top:

Wanneer ga je Danique?
Ik heb online verhalen gelezen over ritten van Roy Black in Monument Valley wat geen saaie stapritjes zijn en ook privé geboekt kan worden.
Mij werd geadviseerd om iets te zoeken in Monument Valley, Bryce of Zion omdat daar de mooiste natuur is om doorheen te rijden.
Ik zoek zelf ook nog een leuk adres :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 04:39

Danique07 schreef:
Ik ging daar bij dat hotel al een beetje vanuit door de let op tip! We gaan het zien. Het scheelde ons echt te veel (ruim €3000) via Fox of waar we een offerte voor hadden aangevraagd, dat maakte voor ons wel de keuze toch voor Fox te gaan (met in het achterhoofd van de route te moeten voor hotels).

Tioga Tours kwam bij mij ook met een hele hoge offerte (5000 euro voor 24 nachten). Toen ik zei dat ze hotels had gekozen met een te hoog luxe niveau (Hilton, Marriot) kwam ze met haar volgende offerte op 4000 euro uit. Nu zijn we zelf aan het boeken en komen we ongeveer rond 3000 euro uit, waarbij we op Yosemite na allemaal in de parken verblijven.

Zag bij Fox de 22-daagse rondreis. Die is qua kosten al bijna 1000 euro duurder dan wat ik zelf heb geboekt voor 25 dagen (vlucht, hotels, auto, benzine, entree parken voor 2 personen, prijs per persoon). En dan zit ik nog in veel centralere hotels.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:02

Heeft iemand wel eens Hotwire geboekt met een verrassingshotel?

Ik heb het net gedaan en kreeg Encore (@ Wynn) in Las Vegas voor 168 dollar per nacht inclusief tax en resort fee (doordeweeks in juni, 2 nachten). Dat is volgens mij een enorm goede deal want op hun eigen site kom je op 325 dollar per nacht uit.
Ben benieuwd naar de 5 sterren :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:07

Hier nog 39 dagen :D

Ondertussen een simkaart besteld en ontvangen. Voor 47 euro kan ik 30 dagen onbeperkt internetten (10GB tethering), onbeperkt bellen in de US en 200 internationale minuten. Valt onder T-mobile. Deze: http://www.arielimobile.com/smtxgb (met code STSF2019 nog eens 5% korting). Ben benieuwd hoe dat bevalt. Voor 20 dollar meer kun je ook een AT&T simkaart bestellen.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:13

Ik was op zoek naar informatie over het formulier wat je moet invullen in het vliegtuig of je op een boerderij bent geweest en of je in aanraking bent geweest met vee.

Dit vond ik in een oud topic.
MoniqueT schreef:
Een waarschuwing voor iedereen: immigrations is fel op mogelijke dierziekten die je ingevoerd kan hebben. Vertel dan ook niet dat je met paarden werkt of in de omgeving van paarden (of ander vee) verkeert. Op het witte formulier wordt gevraagd of je in aanraking bent geweest met 'live stock or cattle'. Vul nee in en zeg ook niks. En je werkt NOOIT in de VS, op geen enkele manier, als je geen werkvisum hebt.


Ik werk op een kinderboerderij. Dan moet ik dit toch naar waarheid invullen? Als de US ook maar enige background check doet of vragen stelt over mijn werk dan komen ze er sowieso achter.

Hebben jullie ervaring met de gevolgen van deze vraag? Heb je een lang kruisverhoor of mag je het land niet in?


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 04:12

Ik kan het best vaag houden in mijn esta, maar op dat vliegtuig formulier moet ik toch echt ja invullen op de boerderij en livestock vraag. En dan krijg je toch vragen. Vind dat wel spannend en ga daar echt niet over liegen!

Van het Alles Amerika forum.
Citaat:
Zoals je hem nu stelt zou het betekenen dat iedereen die met dieren en of aanverwante zaken werkt de USA niet in kan komen. Dat zou wat zijn. De CBP is over het algemeen wat argwanender als je iets te verbergen hebt. Op het moment dat jij iets verzwijgt en de CBP komt er alsnog achter dat je e.e.a. niet eerlijk verteld hebt dan gaan ze je hele doopceel door. Dan ben je dus wat uurtjes bezig en loop je een grotere kans om geweigerd te worden. Twee jaar geleden met een vriendinnetje (waarvan de ouders een boerderij hebben) naar NY geweest. Toch maar even gemeld en dan krijg je een extra controle. Koste ons ongeveer 2 minuten extra! Je loopt altijd het risico om geweigerd te worden, maar dit wil je wel zo laag hebben.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:11

Hebben jullie nog tips voor leuke ranches in het zuidwesten? Rondom Bryce schijn je mooi te kunnen rijden, maar daar doen ze alleen maar stapritjes (Ruby's Horseback Adventures en Red Canyon Trail Rides) en ik wil toch wel een iets actiever ritje maken en minder toeristisch :o


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:58

Ik heb op dit moment een simkaartje van Arielimobile (Simple, via T-mobile netwerk), maar ik vind het internet netwerk erg traag. Vermoed dat het door mijn telefoon komt (Samsung J7 2017) die niet alle banden kan ontvangen. Kan gelukkig wel makkelijk whatsappen, maar even iets opzoeken duurt echt heel lang op deze manier.

Enne, ik hou een reisverslag bij voor de liefhebbers, zie link in mijn onderschrift :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:13

Wij hebben een Dodge Journey meegekregen, wat een bakbeest :D met 1 op 8 en de benzine meer dan 4 dollar per gallon wordt het iets duurder dan verwacht.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:10

Keet schreef:
x_spekkie_x schreef:
Wij hebben een Dodge Journey meegekregen, wat een bakbeest :D met 1 op 8 en de benzine meer dan 4 dollar per gallon wordt het iets duurder dan verwacht.


Pfoeehhee wat is de benzine duur!
Waarom zo'n grote auto?

We wisten niet dat ie zo groot zou zijn, zat meer te denken in de richting van Nissan Qashqai, dus gewoon een iets hogere en grotere auto. Het is wel fijn om een hogere auto te hebben verwachten wij, omdat we ook de parken inrijden (zeker in Monument Valley moeten we een dirtroad af naar ons overnachtingsadres).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:40

Ja, ik wist niet dat je zelf mocht kiezen. We kregen een auto toegewezen. Nu kan ik hem niet meer ruilen :(


Ik bedacht me net dat ik op Bonaire ook een midsize suv reed, een Hyundai Tuscon. Die reed ook 1 op 8.

En de benzineprijzen zijn enorm gestegen. In Nederland ook, maar gezien de prijs in Amerika voornamelijk uit olie bestaat merk je dat meteen.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:20

Michelleex schreef:
Wij betaalden 2 weken terug 2.80/3$ per gallon .

Dat ligt er helemaal aan waar je bent. Van SF naar LA ligt de prijs rond de $4 en op sommige plaatsen zelfs 5!


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:41

Ik dacht, ik wil best even langs universal voor de fun, maar daar ga ik echt geen 140 dollar voor betalen :wow: 8)7



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:50

Ik heb mijn Amerika reis ook zelf samengesteld via het allesamerika forum. Dat is echt heel goed te doen. Ik boek normaal ook kant en klaar reizen. Tioga was voor de hotels bijna twee keer zo duur. En ik vond zelf ook een betere en goedkopere vlucht.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:41

Bij ons werd voor Page twee nachten aangeraden, maar aan 1 nacht hadden we ook genoeg gehad. Glen Canyon Dam gezien (als je voor 16.00u bent kun je nog mee met een rondleiding), Horseshoe Bend is alleen een fotostop (met een korte wandeling vanaf de parkeerplaats) en Antelope Canyon ben je ook met een uur doorheen (wij hebben de lower gedaan, wel op tijd reserveren!). De rest van de tijd hebben wij doorgebracht bij Lake Powell op het strand (je mocht daar ook op het strand kamperen).

Monument Valley vond ik echt gaaf. Die staat bij mij hoger op het lijstje dan Horseshoe Bend. Eigenlijk staat die naast de Grand Canyon op een van de mooiste plekken onderweg (maar dat is persoonlijk, het gaf mij echt een heerlijke western cowboy sfeer). Als je wilt paardrijden kun je daar met Roy Black ook een rit met galop maken. Zelf heb ik dit in Zion gedaan bij Jacob's Ranch.

Mariposa Grove in Yosemite vond ik erg gaaf om sequoia's te zien. Trek er wel wat tijd voor uit, want de mooiste uitzichten krijg je bij de langere wandelroutes. In Yosemite hebben wij op de andere dag nog de four-mile-trail gelopen, alleen naar beneden (is een kleine tien kilometer tot terug bij de parkeerplaats) en met de betaalde bus omhoog (is namelijk 1000 meter hoogteverschil).

Las Vegas had ik met twee nachten wel gezien. Twee keer een show gezien en overdag over de strip gelopen van voor tot achter en weer terug. En als je van western kleding houdt, zit daar een grote Bootbarn :D Death Valley hebben wij geslapen maar dat was bloedheet (47 graden overdag, 38 graden 's nachts), dus dat slapen kan je best overslaan.

Grand Canyon vond ik één nacht prima, al had ik me ook vermaakt met twee nachten. Op de aankomstmiddag de busroute waar je niet met de auto mag komen voor een groot deel gewandeld. Op de vertrekochtend nog de wandeling naar het ooh-aah-point gemaakt.

Het hangt er ook vanaf wat je programma aansluitend is. Wij kozen voor óf op de vertreklocatie nog iets doen óf op de aankomstlocatie en niet allebei. Daartussen zit dan ook nog een stuk rijden.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:35

Ik heb via hotwire een verrassingshotel geboekt in Las Vegas. Het was een van de vier opties die allemaal 5 sterren hotels waren. Uiteindelijk zaten we in Encore @ Wynn voor 168 dollar per nacht (inclusief resort fee). Was een geweldige ervaring :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 04:36

MoniqueT schreef:
Ik kwam deze net tegen op het Amerikaforum. Centraal, niet overdreven duur en erg netjes.

https://www.stewarthotelnyc.com/rooms/

Ik dacht die is goedkoop, 95dollar voor een Queen kamer met eigen badkamer! Maar dat is alleen last minute. Nu voor november willen boeken is 230dollar voor dezelfde kamer. Dus dan loont het wel om een hotel te boeken die je kunt annuleren tot de laatste dag om zo nog van een goede deal gebruik te kunnen maken.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:34

Wie kan mij helpen aan een adres voor een geweldige western ranch vakantie? :D
Er is zoveel aanbod en het is allemaal stervensduur (3000 dollar voor een week, exclusief vlucht/vervoer). Het meeste is ook meer een soort all-in vakantie waarbij je alle activiteiten van de ranch mag doen en all-inclusive met eten, het lijkt dan meer een resort dan een ranch. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat je in Europa vindt: een simpele ruitervakantie waar het draait om paardrijden. Wie heeft er tips? :)

Ik kreeg eerder al de tip te zoeken naar een "working ranch" omdat daar weinig faciliteiten zijn en basic qua verblijf omdat het een echte werkende cowboy ranch is. "Dude ranch" en "guest ranch" is blijkbaar wat ik steeds tegenkom wat zo duur is (hotelservice, zwembad, toeristische activiteiten).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 05:12

Dat je 22.00u nog redt... Ik had een nachtvlucht en kwam rond 10.00u in Nederland aan, voor mijn lijf was het echter 01.00u (9 uur tijdsverschil uit SF). Ik had niet echt geslapen in het vliegtuig maar op die manier dus wel een nacht overgeslagen. Het was echt moeilijk om wakker te blijven en ik heb het tot 19.30u gered. Een bruiloft zou ik dus echt niet trekken.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:17

Tierania_ schreef:
Ja als je gelijk goed in je ritme wil komen moet je wel. Als je heel vroeg naar bed gaat lig je 's nachts al weer wakker

Bizar genoeg werd ik pas de volgende dag om half elf wakker, ik heb nog nooit zo lang geslapen dus had het ook niet verwacht. Vervolgens was toen mijn ritme wel verstoord dus volgende keer zet ik een wekker :')


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 06:48

Ik heb een reis gemaakt door het westen in 2019. Toen waren de hotelovernachtingen al flink duurder dan een paar jaar ervoor. Ik was minimaal 100 dollar per nacht kwijt (met uitschieters tot 250 dollar voor hele centrale plekken). Mij werd geadviseerd om alles vooraf vast te leggen in het hoogseizoen (mei tot oktober) omdat het zo druk is.
Mijn kostenplaatje was voor deze reis, 28 dagen, ongeveer 4800 euro (alle kosten meegerekend). Wel samen met iemand zodat we de huurauto, benzine en hotelovernachtingen konden delen.
Weet niet hoe de prijzen nu zijn, behalve dat afgelopen jaar huurauto's flink duurder zijn geworden (ik had voor 700 dollar voor 3 weken een suv).



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miisshOrse en 29 bezoekers