Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:34

Ik kom ook even binnen hoppen. Ik zou in september naar Sri Lanka gaan, ivm nieuw werk heb ik nu in augustus al vakantie. Gelukkig had ik nog niet geboekt... Maar dan is het nu wel de vraag 'wat nu'. Tickets naar Sri Lanka zijn (retour) nu zo'n 700 euro duurder. Een groepsreis voldoet niet aan de eisen die ik daar wil doen plus qua kosten vergelijkbaar.

Nu twijfel ik om een rondje balkan te doen met eventueel een boottransfer naar Bari (Italiƫ) en om dan vanaf Napels terug te vliegen. Maar ik ben helemaal in dubio :+ Stil zitten op 1 plek is niet mijn ding.. maar wat dan wel :+


Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:28

Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:36

bobje26 schreef:
Winged schreef:
Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!


Ik vond Mexico echt heel goed te doen! Ik was wel samen met mijn moeder, maar ook veel alleen op pad geweest en alleen in de taxi enz.
Een keer wilde we naar winkelcentrum X en taxi vertelde dat we beter niet daar heen konden gaan, ivm veiligheid. Nou oke.. maar we willen er graag heen! Hij stond erop ons naar iets anders te brengen, toen hebben we gevraagd of hij nog een leuk ander iets wist en hebben we een hele fijne middag gehad. Diezelfde avond was er een schietpartij in winkelcentrum X, dus of de taxi er van wist of niet, was er ons een hoop leed bespaard gebleven!


Kijk, dat zijn goede dingen. Waar ben je zoal geweest? Hoe lang en heb je rondgereisd?

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:22

Thanks voor de reacties meiden!

Travel-me: kwam je tijd tekort in die 2 weken of had je ruim tijd om ook te ontspannen?

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:06

Dat snap ik :))

Ik ben een beetje in dubio, Mexico in de zomer is mij denk ik wat te heet... Dus in het najaar wel een goede optie. Mijn zomeroptie is vliegen naar Tallinn en dan met het ov terug over land :+

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:21

Hoorde inderdaad al van de plaag. Lastig... Want misschien word het erger, misschien minder. Ze hebben het namelijk al jaren...

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:51

Luxorvalkje hoeveel tijd had je voor die landen uitgetrokken?

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:02

Ik heb zojuist mijn reis geboekt naar Mexico. Heb nog een overstap van 22 uur in Rome. Dus als iemand tips heeft... O:)

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:12

Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:54

bobje26 schreef:
Winged schreef:
Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?


Ik weet niet hoe lang je van plan bent te blijven, maar je hebt geen visum nodig op voorhand. Deze nieten ze ter plekke in je paspoort en die moet erin blijven. Je hoeft hier niks voor te doen :)

Ik blijf 3 weken in Mexico, maar ik moet dus overstappen op Mexico City met een (directe) overstap naar Cancun. Waar moet ik dan door de douane? Ik weet dat het visum verder op dezelfde wijze als in Cuba gaat.


Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:39

Komt vast goed, maar is meer dat ik dan uit een vliegtuig kom... Waar ik al 13 uur in heb gezeten en ik dus waarschijnlijk zo gaar ben als een garnaal :+ #teamnietwillendenken

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:14

CupCakes_ schreef:
Excuses dat ik het hele topic nog niet heb doorgelezen. Dat ga ik doen als ik de tijd er voor heb.
Maar zijn er hier mensen geweest die alleen naar Kroatiƫ zijn geweest?

Jup, Zagreb, Split en Dubrovnik. Prima te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Dido2316, Flip, janneke584, Lestria, Maanon_, purny, schaapie18 en 74 bezoekers