Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:29

Oh wat een leuk topic, mag ik mij hier ook melden?

Mijn vriend en ik zijn al diverse keren gaan kamperen, altijd met geleende spullen. Twee jaar geleden uit huis gegaan, onze droomreis op IJsland met een camper gemaakt en dit jaar staat er weer kamperen op de planning. Dit keer met onze eigen spullen. Laatst al een tent gekocht en nu langzaamaan de rest bij elkaar aan het zoeken.

Waar we dit jaar willen kamperen zijn we nog niet helemaal over uit. We hebben al verschillende keren Frankrijk gehad en zitten nu wel te denken aan een andere richting.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:16

Oh Imre, wat ontzettend zuur! -O-

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:23

Mooie tent zeg! Daar heb je vast veel plezier van!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:33

Wat dat betreft hebben wij eigenlijk een te grote auto := we nemen dus vaak ook wel dingen mee die we uiteindelijk helemaal niet gebruiken. Wassen doe ik niet graag op vakantie, dus we zorgen er wel voor dat we genoeg kleren bij ons hebben. Alleen onderbroeken en sokken willen we nog wel eens in een klein handwasje doen, vooral als het wandelsokken ofzo zijn.

Ik ben enorm aan het aftellen, vandaag laatste werkdag, morgen auto inpakken en zondag vertrekken we naar Tsjechië!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:20

SdaphneS schreef:
:wave:

Wij gaan toch met de tent weg en wel naar Duitsland.
Mijn vriend wil liever niet teveel grenzen over mocht het virus terugkeren.
Daarom zitten we te denken aan Zuid-oost Duitsland, Beieren.
Heeft iemand camping tips? Het liefst geen mega camping, maar wel met zwembad.


In sommige deelstaten geldt momenteel nog dat je eigen sanitair moet hebben. In sommige deelstaten wordt dat langzaamaan versoepeld of is het al wel weer mogelijk om sanitairgebouwen te gebruiken. Dat zou ik even goed nazoeken, want met een tent is je eigen sanitair natuurlijk een beetje lastig.
Houd er verder rekening mee dat je in Duitsland in de toiletgebouwen ook een mondkapje moet dragen.

Edit: ik weet er het fijne niet van hoor, maar een vriend van me wilde een camping ergens in Zuid-Duitsland boeken en bij versturen moest hij een hokje aanvinken met "hierbij verklaar ik dat ik eigen sanitair heb". Maar als ik zo op google rondkijk zouden de meeste staten toch al wel weer hun sanitairgebouwen open hebben. In ieder geval: ik raad je aan daar even goed naar te kijken, maar het zoekt waarschijnlijk wat makkelijker als je ongeveer weet waar je naar toe wilt.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:17

SdaphneS schreef:
Bijna alle staten hebben inmiddels wel weer sanitair open gelukkig. Maar we hebben besloten niet naar Duitsland gegaan. We wilden in het gebied onder München, bij de meren in de buurt. Maar alles is volgeboekt, tenminste de campings waar wij heen willen. We hebben echt een hele dag gezocht online, maar kunnen niets vinden.

We gaan even zien of we nog weg gaan met de tent. Berichten in de media laten ook wel weer corona uitbraken op verschillende plekken zien en dat vinden we wel heel spannend momenteel. Straks kom je ergens vast te zitten.


Oh, gelukkig, het meeste wel weer open. Jammer dat alles al volgeboekt is!

Ik kan me goed voorstellen dat je dat spannend vindt ja, dat is ook waar wij nog een beetje mee worstelen. Ik vind het wel minder spannend om gewoon met de auto te gaan, ik denk (en hoop) dat je dan nog wel thuis kunt komen, mocht de situatie snel verslechteren. Het vliegtuig vind ik wat dat betreft spannender. Voor nu is ons plan een paar keer een paar dagen weg, en dan lekker de fietsen mee.
Maar eerst nog op mijn bijrijdpaarden oppassen als zij gaan kamperen, en op die boerderij met zwembad voelt het ook altijd wel een beetje als vakantie. Dan zien we verder ook wel hoe de situatie zich ontwikkelt.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:34

Ja die verloopstekker! Die hebben wij ook gemist vorig jaar, konden er gelukkig een lenen van de campingeigenaar. Wil er voor dit jaar zeker een aanschaffen, ideaal als je toch gebruik wilt maken van stroom (al doen wij ook wel nachten zonder).

Verder kun je over het algemeen alles kopen, dus je daar vooral niet te druk over maken!
Wij maken altijd een lijstje, en als we iets missen of niet gebruiken tijdens de vakantie, dan passen we dat lijstje meteen aan voor de volgende keer. Na een paar keer heb je een zo goed als ideaal lijstje ;)

Wij boeken overigens ook nooit, maar wij gaan vrijwel alleen buiten het hoogseizoen met een klein tentje en zonder kinderen of dieren. Met kinderen kan ik me voorstellen dat het prettig is om (een deel van) de overnachtingen te boeken, maar wij met zijn tweeën kunnen eigenlijk altijd wel terecht (al dan niet op een trekkersveldje).

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:33

Ja camp Plana is een fantastische camping! Daar hebben we met veel plezier gestaan. Lekker eten, en het sanitair is super nieuw. Vanuit daar is Ljubljana eventueel ook goed te doen met de trein voor een dagje. Dat is ons toen goed bevallen in elk geval.

Campings in andere regio's zijn druk(ker), maar wij zijn eigenlijk alleen op de camping om te slapen/eten.

Wij hebben ter plaatse toevallig nog een Nederlander gesproken die ook regelmatig op de vakantiebeurs aanbevelingen doet, en van hem echt een paar super tips gehad. Ik kan vanavond wel eens een lijstje maken, als je wilt ;)

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:00

Wat balen zeg, black_kelpie!

Ik zat te twijfelen of ik dit in PB zou sturen of hier, maar misschien voor iedereen wel leuk om te lezen en dus maar hier. Zoals beloofd, onze trip naar Slovenië zag er als volgt uit:

Wij zijn op maandag 23 augustus 's ochtends vroeg vertrokken. We hadden al besloten dat we het te ver vonden om de eerste dag helemaal naar Slovenië te rijden, dus we hadden van te voren al gekeken naar campings in Duitsland en Oostenrijk. De reis verliep vrij voorspoedig, dus rond een uur of 4 zijn we op een camping in Oostenrijk beland: camping Auwirt. Kleine camping, maar zag er allemaal prima uit en de mogelijkheid om brood te bestellen voor de volgende dag. Net op tijd hadden we de tent staan, want er waren best wat buien voorspeld.

Dinsdag zijn we op ons gemak doorgereden naar Slovenië. We hebben hierbij gekozen voor de route door de pas. Dat is met een caravan GEEN aanrader! Met een auto is het een prachtige route, maar je moet wel tegen haarspeldbochten kunnen. Langs de route zijn verschillende mogelijkheden om te stoppen en je eerste blikken op de Soca (wat wordt uitgesproken als Sotsja) rivier te werpen. Hier hebben we een hele tijd over gedaan, lekker vaak uitstappen en kijken. Die middag zijn we op camping Vodenca aangekomen. Wij waren op tijd en konden dus nog wat kiezen, maar dit is wel een camping die ze helemaal volbouwen. Vinden wij geen probleem, wij hebben slechts een tent en zijn verder de hele dag de hort op, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat niks vinden. Sanitair is simpel maar prima.

Woensdag zijn we naar Slap (=waterval) Boka gewandeld. De route zou volgens de Slovenen gemakkelijk zijn, maar was bij vlagen wel pittig en stijl. Het uitzicht was het meer dan waard.

Donderdag zijn we naar de Tolmin grotten (Tolminska Korita) gegaan. Je rijdt naar het dorpje en de parkeerplaats is niet te missen. Vanuit daar loop je in 15 minuten naar de grotten/kloof. Echt mega gaaf!
Vanuit hetzelfde dorp kun je naar Javorca. Dat is een kerk die gebouwd is tussen 1915-1917 door de soldaten daar. Ze mochten er niet aan bouwen in hun diensttijd, en dus hebben ze in hun vrije uren de kerk gemaakt. Het is een kerk bedoeld voor alle religies. Vooral het verhaal erachter, zoals verteld door de gids daar, is echt de moeite waard. Let wel op: in het hoogseizoen (juli-augustus) kun je er met de auto niet komen. Vanuit het dorpje gaat een pendelbus voor 2 euro per persoon. Als je daarmee gaat, dan snap je waarom ze die weg afsluiten in het hoogseizoen *D
De chauffeur van de pendeldienst was een Nederlander, en hij bleek Slovenië al enige jaren te promoten. De rest van onze vakantie hebben we dan ook ingedeeld op basis van zijn tips.

Het einde van de middag zijn we nog naar Slap Kozjak geweest, een waterval in een soort grot.

Vrijdag hebben we wat rondgekeken in de omgeving van camping Vodenca, en 's middags hebben we canyoning gedaan. Dat hebben we via de camping geboekt. Voor wie niet weet wat dat is: bij canyoning volg je als het ware de rivier door een kloof. Wij hebben de Susec kloof gedaan en die is écht geschikt voor beginners en bange poeperds. Ik heb normaal wel eens last van hoogtevrees, maar zelfs ik heb alles gedaan. En als je niet durft/wilt: er is altijd een weggetje naast in deze kloof. Een aanrader voor wie canyoning eens wil proberen!

Zaterdag was het voor ons tijd om door te trekken naar een andere omgeving. We zijn door Brda, de wijnstreek van Slovenië gereden en hebben het authentieke dorpje Smartno bekeken. Die middag hebben we onze tent opgezet in Sotorisce Senca. Hier heb je een prachtig uitzicht over het meer waaraan de camping ligt, maar de camping zelf is zeer eenvoudig.

Zondag hebben we de autotrein naar Bohinje gepakt. Een grappige ervaring en het scheelt wat tijd ten opzichte van zelf rijden. Hier hebben we Slap Savica bekeken, een mooie waterval. We zijn doorgereden naar de Vintgarkloof. Hier wordt duidelijk dat je in toeristischer gebied zit. De kloof kun je maar 1 richting op door, en daarna heb je een stuk terug te lopen richting de auto. Wij hebben de route door de velden gepakt.
Vanuit Vintgar zijn we in Bled beland, maar tegen die tijd waren we redelijk 'verzadigd' en kun je over de toeristen lopen. Parkeren was nauwelijks meer te doen. We hebben even wat rondgekeken en zijn toen terug gegaan naar Bohinje, om daar nog even aan het meer te liggen. Daarna zijn we met de auto teruggereden naar de camping en hebben we pizza gegeten bij kavarna Jezero, dat is ook echt een aanrader.

Maandag hebben we rustig ingepakt en zijn we naar de Skocjan grotten gegaan. Werkelijk waar prachtig. We eindigden op de vreemdste camping van deze reis: Eco-camping Supot. Hoe je omgaat met tegenliggers op het weggetje er naar toe weten we niet - we hebben het gelukkig ook niet hoeven proberen - en de camping is... uh... alternatief, inclusief wietplantage en poepdozen. De mensen zijn echter heel vriendelijk, de plekjes voor tenten zijn prachtig. En gelukkig hebben ze ook normaal sanitair :) Ik denk alleen niet dat ze plekken voor campers/auto's hebben.

Dinsdag was het tijd voor Piran! Het doet aan Venetië denken, met de smalle straatjes. Wij hebben dit op de fiets gedaan - werden die ook nog eens gebruikt. Bij Lucija hebben we in de zee gezwommen. Die is heerlijk warm :D

Woensdag was het tijd voor Lipica! Hier hebben we onze ogen uitgekeken op de oudste Lippizzaner stoeterij. Wat ik hier zou aanraden: kijk voordat je gaat of en hoe laat er eventueel shows en/of trainingen zijn. Wij hadden dat niet gedaan en daardoor de trainingen gemist.
's middags zijn we naar Predjama gegaan, een kasteel in een rotswand. Hier zou je eventueel ook de grotten van Postojna kunnen bekijken, daar doe je een gedeelte met een treintje. Schijnt een stuk duurder te zijn en onze tipgever vond Skocjan de mooiere van de twee, vandaar dat we die gedaan hebben. We hebben de tent op gezet op de camping die we al eerder noemden: Camp Plana!

Donderdag zijn we met de trein naar Ljubljana gegaan. Duurt iets van een uur en een kwartier/anderhalf uur. Treinen zijn behoorlijk comfortabel en je kunt bij de conducteur een kaartje kopen.

Vrijdag zijn we in een moeite door naar huis gereden. De grensovergang met Oostenrijk was even file rijden, maar daarna ging het zo makkelijk dat we gewoon doorgereden zijn. Scheelt dat je thuis gewoon je bed in kunt kruipen en geen tent meer hoeft op te zetten ;)

Wij hebben dus alles op de bonnefooi gedaan en zijn eind augustus-begin september gegaan, met een auto en een tent. Wij hebben dat ervaren als goed te doen, maar hebben dus niet in regio Bled overnacht. We hebben ontzettend veel gezien in de 1,5 week vakantie, maar er staan nog wel wat dingen op ons lijstje die we zeker ook nog willen doen. Wij vonden Slovenië echt prachtig ruig en groen. De mensen spreken behoorlijk Engels en zijn super behulpzaam. Denk eraan dat je wel een vignet nodig hebt voor de wegen.

Het is het enige land met 'love' in de naam, en wij zijn echt wel een beetje verliefd geworden.

Tot slot nog een kleine foto-impressie:

Slap Boka:
[ img ]

Tolmin kloof:
[ img ]

Javorca:
[ img ]

Slap Kozjak:
[ img ]

Slap Virje:
[ img ]

Vintgar kloof:
[ img ]

Predjama kasteel:
[ img ]

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:44

Neonlight schreef:
Wij zijn het slechte weer tegemoet gereden. _O- Ik wist niet meer wat regen was, en is gras in de bermen groen? :wow:
Wij staan nu net voorbij München. Wilde eigenlijk verder zijn maar verkeer zat tegen. Gelukkig nu wel droog.


Wij hadden vorige week in die omgeving ook zo'n regen, daardoor twee dagen met de trein naar München gegaan en daar het een en ander bekeken en geshopt (konden we in elk geval af en toe binnen schuilen, haha). Toen doorgereden naar de Dolomieten, maar hier heeft het ook al een paar dagen wat geregend. Gelukkig genoeg droge periodes en lang niet zo'n stortbui als tijdens een van onze dagen in München, dus in de Dolomieten wel alles kunnen doen wat we wilden.

Morgen pakken we in en gaan we richting huis rijden, dat zal in twee keer gaan denk ik.

Als we thuis zijn zal ik ook wat foto's plaatsen.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:15

Oh wat zonde Neonlight! Hopelijk valt het mee of is er mogelijkheid om jullie plannen wat bij te stellen!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:19

Oh die camping is echt onze favoriete camping van onze vakantie in Slovenië daar! Mooie plekken, fantastisch sanitair en super vriendelijke mensen! Geniet ervan!

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers