Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:47

Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)


Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Op naar nieuwe avonturen ❤️



dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:00

[qute="ikke"]
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

York! Ligt aan een van de drie hoofdroutes naar Schotland, zowel auto als trein.
Hoe ga je naar het noorden?

York is een mooie en compacte stad. Bijna alle interessante dingen zijn op loopafstand van elkaar. Alleen het spoorwegmuseum ligt echt buiten de stad.


dieseltje09 schreef:
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)


Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Jij rijdt voor je lol om Birmingham heen?
Tenzij je de kans gekregen hebt om Jaguar of Land Rover te bezoeken of per se naar het motormuseum in Gaydon wil maar anders is het een route om te mijden.

M1 is echt stukken relaxter rijden dan dat gejammer rondom de grote steden in het westen.[/quote]

haha nee mijn vookeur is het zeker niet om de M6 op te gaan(ik heb de vorige keer echt het de hele rit M6 file gereden toen ik in Liverpool moest zijn :') ), maar als dat al besloten was dan had ik zelf gestopt in Oxford. Maar als je de keuze hebt ga inderdaad de andere kant op!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:36

ik boek ook altijd mijn hotel en vervoer los van elkaar. Beetje afhankelijk wat ik wil doen en hoe lang ik ergens ben hoe ik er naar toe ga. Afgelopen trip Berlijn paar weken geleden bv met de trein gegaan. Parijs met de nachtbus maar ook vaak genoeg met de auto gereden.
Engeland eigenlijk altijd met de auto ivm veel meer bagageruimte :D

Als het langer dan 6 uur is met de auto/trein/bus dan pak ik pas het vliegtuig. Anders is het gewoon bijna net zo lang incl. reis naar vliegveld/boarding/off boarding/transfer van vliegveld naar de stad als je met vliegtuig gaat :j En dan wegen de gemakken van semi eigen vervoer(meer bagage meenemen in trein/bus of eigen auto, ruimere aankomst/vertrektijden) en geld niet op tegen de voordelen :))
Als ik vlieg dan inderdaad skyscanner in de gaten houden, flycheap/cheaptickets en dergelijke sites en ik hou ook goed de sites van de maatschappijen zelf in de gaten, sommige aanbiedingen komen namelijk niet bij de vergelijking websites terecht!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:00

ikkeniet schreef:
Ik ben aan het kijken om op 20maart op vrijdag per trein naar Berlijn te gaan met mijn man en 2 kinderen van 10 &11 jaar.
En dan moeten we helaas wel al op zondag weer terug reizen.
Is de treinreis vanuit Amsterdam goed te doen? Kinderen vermaken zich wel een redelijke lange tijd met iPad en boek.
En wat is goed te doen op zaterdag in Berlijn? We hoeven echt niet alles te zien.
Iemand een idee voor een redelijk goed hotel voor 4 personen in de buurt van het station?

Ik las ook de tip om met de boot van IJmuiden naar Newcastle te gaan, wat we eigenlijk het leukste hadden gevonden, maar dan varen ze net niet. Dus die trip gaat het helaas niet worden.

Of heeft er iemand een ander idee voor dit weekend om te gaan doen?
Een huisje huren in Nederland vinden we niet zo leuk, en we willen mijn man verrassen met dit triple ivm zijn 50e verjaardag.
Voor reis en hotel is er een budget van ongeveer €500.


Berlijn is te doen met de trein, vorig jaar ook gedaan. Maar houd rekening met pakweg 7,5 uur treinen. Ik zelf vond het best een trip met toch veel overstappen!(vanuit Rotterdam 3x moeten overstappen) zeker voor slechts 1 dag in de stad.
Ik zelf zou eerder kijken naar iets dichterbij, of in ieder geval met een kortere reisduur.
Misschien zeg ik wat geks en ligt daar niet je interesse maar ik zou zelf gaan voor Gent, Brugge of Lille frankrijk bv. Dat is veel makkelijker aanreizen en toch echt weg :)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:33

leeslampje schreef:
@ ikkeniet: die treinreis is heel goed te doen. Met één directe trein vanaf Amsterdam naar Berlijn, je kunt lekker blijven zitten zonder overstappen. Hapje en drankje halen bij de bistro aan boord. Spelletjes mee, boekje, iPad met filmpje en je zit zo in hartje Berlijn +:)+


Er is een directe trein inderdaad vanaf A'dam maar dan nog ben je bijna 7 uur onderweg, en ik persoonlijk zou dat dat echt te lang vinden voor een dagje. (ok en een ochtendje en avondje)

@ikkeniet, houd er rekening mee dat hoe langer je wacht met boeken mocht je toch met de trein willen reizen hoe meer je gaat betalen! Internationale treinen zijn goedkoopste als je ze langer van te voren vast zet (4 maanden) Als ik je reis met bestemming Berlijn nu bereken voor je via de NS dan is je budget al op aan alleen de trein, en dan slaap je nog nergens ;)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09
Berichten: 1848
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:30

ikkeniet schreef:
We hebben vanavond besloten dat we een andere keer naar Berlijn toe gaan.
Heen 7 uur per trein is best te doen, maar om dan terug anderhalve dag later weer 7uur te treinen,
is me wat te lang. Zeker met onze jongste die wat last heeft van ASS.
Die heeft zoveel indrukken opgedaan, dat het best mogelijk is dat hij dan op de terugweg even de weg kwijt raakt in zijn hoofd.

Wat we wel gaan doen:
Londen, vliegen op vrijdag rond de middag. Dan hebben we de middag om rond te lopen.
Naar ons hotel toe, waar we op half pension basis zitten.
Zaterdag doen we waarschijnlijk de Harry Potter looptour, Londen Eye, en dan zien we wel of er tijd overblijft
voor nog wat.
Zondag in de middag vliegen we weer terug.
Dan is er voor mijn man en oudste zoon een speciale survivaltraining georganiseerd, mannetje of 5 vaste trainingsmaatjes, en dan is mijn 50e verjaardag wel gevierd.

Ga nu wel nog even de Londen topic doorlezen voor meer ideeën


Heel mooi alternatief! Ook een stuk relaxter reisschema :)
Berlijn lekker een paar dagen extra voor plannen als je met de trein wilt gaat. Have fun!

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Plus_en_Min en 10 bezoekers