Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:43

Wat een pech Poes! Ik zou zelf ook echt pissed zijn maar inderdaad iets waar de maatschappij van JNB - Brussel niks aan kan doen, vervelend dat de reis zo moet eindigen!
Waar is die foto gemaakt waar je op de berg aan het klimmen bent? :) Super mooi.

Die vriendelijke mensen mis ik wel, vooral de typische lieve Mama's <3 altijd oprecht geïnteresseerd in jou en ze proberen het er allemaal 't beste van te maken ondanks dat het soms lastige situaties zijn. Zo postive minded, zo anders dan in Europa :o

Ik heb momenteel helemaal geen tripjes geboekt of in het vooruitzicht.. ik heb echt ontzettend heimewee, ondanks dat ik al 4 maanden weer in NL ben -O-
Misschien ga ik eerste volgende reis naar Zuid-Amerika, maar ja, "da's geen Afrika" dus eng. :+ Heb nog 2 plekjes in Namibië waar ik terecht zou kunnen, dus misschien dat eens proberen als ik weer de mogelijkheid heb om lang weg te gaan.


Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:36

Hermanus is altijd drama met de wind := Heeft onder de locals ook een leuke bijnaam maar die ben ik vergeten, iets met dat je daar altijd het slechtste weer hebt van heel Zuid-Afrika.
Heb er ondertussen al zoveel dagen gezeten want ik vind het zo'n heeeerlijk dorp <3 maar wel veel pech gehad met de walvissen. Vaak de boottocht geannuleerd, ook een keer halverwege terug gegaan omdat de zee te wild was, die tocht was echt geen pretje aangezien ik al angst heb voor open water :x

Uiteindelijk in Gansbaai (De Kelders) het meeste geluk gehad:
Hele dag langs de zee gelopen en vanaf m'n balkon op volle focus de zee in de gaten houden, er zouden namelijk nog veel moeders met kalfjes zitten. Eén keer een walvis gezien maar dat was te ver om te volgen. Teleurgesteld in de taxi naar Hermanus, kijken we nonchalant even de hoek om, zien we dit <3
(In reallife zag je veel meer, stomme foto's)

[ img ]

En dit was op de boot, ook bij De Kelders.

[ img ]

Ik word zo gelukkig van deze foto's, ondanks dat het misschien zo stom overkomt voor andere dat je maar zo'n klein deel van het grootste beest op aarde ziet. :+
Poes, koester je moment dat je een springende walvis zag, die hoop heb ik inmiddels opgegeven :')

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:17

Hou op, jullie maken me heel erg jaloers :)) |(

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:11

Eline1510 schreef:
Wij hebben een walvis gezien op de boot terug van Robbeneiland naar wal, ook gevalletje enorme mazzel! Trip naar Hermanus ging niet door ivm de wind en zo alsnog een gespot!


Wauw _/-\o_ dát is pas vet!

Kan ik hier de dieren kenners een beetje jaloers maken dat ik een goede sighting had van een Pangolin? :o

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:53

Klinkt als een mooie reis wipher! Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en foto's wilt delen, ben wel benieuwd naar dat gebied :)

In Arusha is de Masai market leuk, al ben je die vast al genoeg tegen gekomen tegen die tijd. Er zijn hotsprings en watervallen in de buurt, die zijn leuk om te bezoeken alleen weet de namen niet meer :+

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:55

Wat gaaf! Dapper ook, om in een 3e wereldland in een ziekenhuis te werken (en dan niet eventjes al vrijwilliger) :D en voor jullie natuurlijk ook weer leuk, dan moet je daar naar toe op vakantie..

Poes, je kan het eigenlijk echt niet vergelijken met Zuid- Afrika, dat is al best wel Westers (op sommige plekken dan). Ik had eventjes een cultuurshock toen ik in Dar es salaam aankwam vanaf Johannesburg, "ohja we zijn in Afrika :+ ". En ik heb dan alleen nog maar de toeristenplekken gezien.. Nu zal het rond Lake Victoria ook al wel wat meer gemoderniseerd zijn dan in bv het zuiden van Tanzania maar alsnog, ben ik heel erg benieuwd hoe het dagelijks leven daar is :)

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:08

Oh breek me bek niet open over loadshedding.. in Kruger een paar keer per week onaangekondigd, niet fris met 40 man en geen doorspoelende toiletten :+
Aan de garden route uiteindelijk 2x per dag! Je bent dan toch veel onderweg maar als alle winkels sluiten is het best irritant. Vind het wel grappig hoe toeristen VS locals reageren, toeristen in paniek want de wifi werkt niet omg hoe kan ik nu appen?? En ik moet m'n haar nog wassen ?? Ohjee
Locals: kijken een keer naar boven en dealen er maar mee.

Met een betaling kan ik je niet helpen Poes, gek dat je daar 50 euro extra aan kwijt bent.

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:25

Die antwoord :')


Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:34

ja engerds is het goede woord, verschrikkelijk haha

Ik vind Umqombothi van Yvonne Chaka Chaka een heeel lekker Afrikaans nummer! Maar dat kan ook komen door de herinneringen die ik eraan heb :)

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:25

Ik zou wel voldoende cash mee nemen! Zeker als je richting de woestijn gaat. Zelf gehad en vaak gehoord dat de pin automaat eruit ligt of de ATM niet werkt / leeg is. Ik was not amused toen ik heel erg zin had in een koude cola :+ maar ook bij benzinestations gehad en dan ben je wel meer de banketstaaf..

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:01

Oh heel veel plezier! <3
Een vos met hele grote oren? Waarschijnlijk een (verwant van) Cape Fox, best bijzonder om te zien geloof ik maar ze zijn zo schattig!

Vraag me af wat de temperaturen daar nu zijn in deze periode?

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:49

Emmaa_ schreef:
Ik kom nu even om het hoekje kijken voor wat concretere tips. Wij gaan in december naar Tanzania en zijn nu begonnen met langzaam vorm geven aan onze reis. We weten in ieder geval dat we beginnen met een paar dagen Dar, eindigen met een week Zanzibar en dat we ergens tussenin een meerdaagse safari willen doen.

Nou ben ik me een beetje aan het orienteren op die safaris en ik kom op zulke enorm verschillende prijzen uit... We willen 3 dagen incl kamperen. De goedkoopste aanbieder zit rond de 600 euro, maar de duurste rond de 1200. Wat is nou wijsheid? Is het sowieso handig om dit van tevoren te boeken (vind het om eerlijk te zijn ook wel relatief spannend om een aanbetaling te doen) of kan je gewoon naar Arusha rijden en komt het dan wel goed met de safaris? Ik heb begrepen dat er heel veel aanbieders zijn en dat de driedaagse incl kamperen allemaal relatief dezelfde route afleggen en dus ook op dezelfde campings stoppen. Is dat zo? Is het dan echt een kwestie van de goedkoopste uitkiezen en daar boeken?

Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen :)



Ik reageer hier straks uitgebreid op, mocht ik het vergeten kun je een PB sturen :) :+

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:24

Emmaa_ schreef:
Ik kom nu even om het hoekje kijken voor wat concretere tips. Wij gaan in december naar Tanzania en zijn nu begonnen met langzaam vorm geven aan onze reis. We weten in ieder geval dat we beginnen met een paar dagen Dar, eindigen met een week Zanzibar en dat we ergens tussenin een meerdaagse safari willen doen.

Nou ben ik me een beetje aan het orienteren op die safaris en ik kom op zulke enorm verschillende prijzen uit... We willen 3 dagen incl kamperen. De goedkoopste aanbieder zit rond de 600 euro, maar de duurste rond de 1200. Wat is nou wijsheid? Is het sowieso handig om dit van tevoren te boeken (vind het om eerlijk te zijn ook wel relatief spannend om een aanbetaling te doen) of kan je gewoon naar Arusha rijden en komt het dan wel goed met de safaris? Ik heb begrepen dat er heel veel aanbieders zijn en dat de driedaagse incl kamperen allemaal relatief dezelfde route afleggen en dus ook op dezelfde campings stoppen. Is dat zo? Is het dan echt een kwestie van de goedkoopste uitkiezen en daar boeken?

Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen :)



Woehoe, ik ben het niet vergeten! :+
Ik heb in Januari een 5 daagse camping safari gedaan, 145 euro per dag. Dat was het goedkoopste wat ik kom vinden (rest was 160 +/- ) wat ook betrouwbaar overkwam. Het ligt natuurlijk ook wel aan de periode waarin je gaat, als er nog kans is om wat te zien van de grote migratie of in het hoogseizoen zit (Europese vakantie en December) is de prijs behoorlijk hoger.
Ik heb het daar gevraagd bij het hotel en ze kennen allemaal wel een mannetje die in die wereld zit, want Arusha is echt safari capital van Afrika :+. Die mensen wilde meteen langskomen met mooie praatjes en dan kom je eigenlijk niet onder een hogere prijs uit. "I am a friend from your host, came all the way down here jekenthetwel"
Uiteindelijk heb ik een berichtje op een Facebook groep gegooid en daar kwamen giga veel reacties op, toen kon ik dus mooi vergelijken! Je moet sowieso afdingen, want ze zullen beginnen met 200 dollar. (Altijd afdingen in Tanzania :+ )

Wat je zegt over hetzelfde aanbod, klopt zeker. Alle 3daagse safari's maken hetzelfde rondje en stoppen ook op dezelfde campings (voornamelijk dan) met een zelfde soort auto etc. Ik had wel het idee dat als je voor een wat duurdere gaat, het verschil het in het eten zit. Maar ik had een goedkope en het eten was echt wel prima.

Lang verhaal kort; je kan nu in NL al boeken via een reisbureau om het vast gelegd te hebben, maar ik zou wachten tot je in Arusha bent. Er is altijd wel plek voor je! Ik kan 3 wonders expeditions aanraden :)

Ben jij in ZA veel op safari geweest? Dan ga je in het begin wel eventjes huilen. :+ Je gaat met een dicht busje, waar het dak van omhoog kan en de gidsen zitten niet echt op FGASA niveau. :Y) ze weten een beetje de standaard dingen te vertellen en anders banketstaaf ze een mooi verhaal. Ik heb uiteindelijk de helft van de tijd zitten "gidsen" omdat onze driver het gewoon echt niet wist haha. Je staat ook in de file te wachten voor ongeveer alle dieren. Maar echt, het was zo prachtig!
3 daagse safari is denk ik, Tarangire, Sergenti en Nogorngoro?

(Zo joh, half levens verhaal getypt oepsie)

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:50

Wipher: klopt, had ik er nog even bij moeten zetten :) de parken zijn van de overheid, dus de entree fees zijn erg hoog. Maar alsnog kan je bij alles afdingen hoor. Niet te laag gaan natuurlijk, voor bv een souvenirtje missen wij die 2 euro extra niet, maar een local kan voor die 2 euro wel zijn gezin eten geven. Met safari's zaten de meeste die ik sprak eerst rond de 900 euro, maar uiteindelijk voor 700nogwat gegaan.
Vergeet geen dikke fooi mee te nemen! Je kan onderweg op veel plekken nog wat drinken en souvenirs kopen, dus zorg dat je genoeg hebt. Ik had voor 5 dagen 100.000 TZS voor de chef & driver en dat was aan de lage kant.


Supervixen wat een heerlijke foto's <3 ik vind het zo jammer dat ik niet langer in Namibië kon blijven en meer heb kunnen zien. Vond de woestijn echt het mooiste wat ik ooit heb gezien, het is zo immens indrukwekkend!
Die duinen omhoog is inderdaad zo ontzettend zwaar, "ahjoh, is maar 80 meter" denk je dan maar pfffoe.. :=
Sommige van mijn groep hebben big daddy beklommen maar die waren die avond bijna allemaal ziekjes door de hitte icm de hoge inspanning.

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:32

Wauw jaloers! :o die staan hoog op m'n lijstje. Heb je ook al een Orynx gezien?

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 01:38

Ik ben benieuwd hoe je Dar ervaart! :) Ik zat in een cheap hotel, bedoelt voor 1 nacht maar uiteindelijk 3 nachten gebleven. Was wel de ideale plek om eens goed m'n foto's uit te zoeken en lekker bij te slapen omdat ik een prima restaurant in het hotel had en liever niet te veel in m'n uppie de straat op ging :+ daarom benieuwd hoe je het ervaart met een man aan je zijde (je ging met je vriend er naar toe toch?) en hoe het in een betere wijk van de stad is! :)
Mocht je in Arusha iets simpels Willen boeken kan ik je Savannah house aanraden, echt een hele lieve eigenaar. Anders Green nogwat hotel, dat is een van de weinige (betaalbare) plekken met een zwembad!

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:43

Emma, met een man ,of iedergeval met een reisgenoot, zou ik de bus al een stuk fijner vinden. Ik ben uiteindelijk gevlogen omdat de bussen allemaal vol zaten (was net voor kerst) en het was doodeng :+ met een kleine chessna door de bergen, dus heel veel turbulentie en niet de stabiliteit / 'kwaliteit' die je gewend bent van een grote Boeing natuurlijk.
De kleine busjes, Daladala, zitten ram vol. Waar plek is voor 10, zit makkelijk 20 man :') nou weet ik niet of het met de tourbussen ook zo is maar gok dat er wel wat zitplekken geïmproviseerd worden. Online boeken lijkt me verstandig, misschien dat je dan ook met een meer toeristische bus gaat dus misschien wat minder heisa onderweg.

Supervixen, wat een mooie foto van de leeuwin! Bijzondere omgeving lijkt het mij om een safari te doen. Klopt het dat het park enorm divers is kwa natuur? Geniet nog van je laatste dagen!

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:09

Mooie foto's Iris! Vlog ga ik zo eens bekijken, altijd leuk :)

Is er hier iemand in Marokko geweest? Het is dan wel een hele andere kant op maar het blijft Afrika. Ik zou hier graag met een vriendin naar toe willen. Een nacht of 2 in de woestijn en voor de rest uitrusten. Een auto huren lijkt ons leuk om nog van de mooie omgeving en natuur te genieten ! Ik hoor graag tips als iemand ervaring heeft :)
Gambia zag ik ook voorbij komen maar kan ik me eigenlijk geen beeld bij voorstellen. Marokko zie ik niet als "het echte Afrika", kan Gambia dat wel bieden? Ik heb nl een beetje het idee alsof het, het Ibiza van Afrika is zegmaar :+

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:43

Heb ook niet de beste verhalen gehoord over Marokko wat betreft eh, vrouwvriendelijkheid om het zo even te noemen. Het scheelt dat de vriendin een Marokkaanse is dus we (ik) zullen een stuk minder lastig gevallen worden. Met een blonde vriendin was ik ook niet zo snel die kant op gegaan. Ik gok dat Marrakech ook best wel een vieze stad is, lekker in het hotel eten is :Y)

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:00

Suuszels schreef:
Oeh, bij mij kriebelt het :)
In december kunnen we vakantie nemen en mijn vriend wilde een relaxvakantie, dus geen rondreis.
Nu zat ik te denken om Zanzibar te combineren met 3 of 4 dagen selous safari. Heeft iemand dat wel eens gedaan?
En dan op voorhand geboekt of ter plekke? En ervaringen met organisaties?


Wat is selous? Mocht je naar Tanzania willen dan heb ik hier een aantal uitgebreide posts in het topic staan :) Zanzibar heb ik geen tips voor, alleen Stone town ken ik maar dat had je vast al gevonden.

Tancreda: ach, beste wat je kan doen toch? :)) Zo snel mogelijk Johannesburg uit en op naar de wilde dieren! 'eventjes' langs Durban haha.. gaan jullie zelf rijden? Dan heb je wel een prachtige route!

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:10

Wauw Kameroen, nog nooit gehoord dat iemand daar is geweest. Heel gaaf :) zou je foto's willen delen? :D

Stoer Emma!Klinkt als een mooi vooruitzicht.

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:40

Wat een mooie foto's van Kameroen! Het lijkt me ontzettend gaaf om naar een land te gaan dat nog échte Afrika is, al ik daar denk ik niet voor een langere tijd zou kunnen verblijven. Daar ben ik te westers voor, tot m'n eigen spijt :+

Ik heb zoooo'n heimwee! Ben al sinds Januari terug maar pfff.. ik wil zo graag terug. Vooral de foto's van Sossusvlei maken me heel stil, dat was ongekend prachtig. Ik kan niet wachten tot ik over een aantal maanden / jaren 'voor goed' die kant op kan. Niks lijkt me vetter dan in je weekend eventjes naar bv Etosha te gaan.

Heeft er iemand hier nog mooie plannen?

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:25

Florida kun je ook errug interessant natuur vinden toch? :) Maar niet te vergelijken met het echte Afrika nee.

Kan iemand me helpen? Ik zoek de naam van een vogel die je super veel hoort in natuurrijke gebieden. (In iedergeval Kruger en Sergenti, Western Cape bv niet). Klinkt een beetje rollend, komt rustgevend over :))
Het is niet een go-away bird, lilac crested roller, Cisticolas maar wel eentje die, na mijn idee, veel voorkomt.. krijg het na een half uurtje YouTube ook niet gevonden maar het is echt mijn ultieme Afrika geluid <3

Edit: gevonden! Woodland kingfisher, heerlijk <3

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:57

Die foto die rond gaat van de Vic falls is nep. Hoe het precies zit weet ik niet, ga ik zo eens opzoeken trouwens. Maar geloof dat de foto zo is gemaakt dat alles opgedroogt lijkt, maar links ervan is nog een flinke waterval.
Maargoed, dan is het alsnog bizar dat een deel wél droog staat.

6 jaar geen regen, daar kan je je toch niks bij voorstellen := erg knap dat farms het daar alsnog volhouden!

Nyaleti
Berichten: 5998
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:37

Wat fijn al die regen! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, Charmaine, Fly_high, Furst, kosseh, MaanNaam, madeinspace, Whizz en 74 bezoekers