Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:08

Jeaulijn schreef:
Hoi allemaal!

Ik meld me voor de tweede keer in dit topic. De vorige keer (najaar 2016) ging onze reis niet door omdat we nog teveel aan het huis moesten verbouwen.
Nu willen we toch graag alsnog najaar 2018 een reis naar en door Afrika maken.
Ik ben heel erg van het zelf uitzoeken, maar ik heb toch wel een paar dingetjes waarvan ik me afvraag of het wel haalbaar is. Daarom graag jullie advies.

We zijn met zijn drieën, we hebben een zoontje van nu 7 maanden. We willen graag in het najaar gaan, want dan is het niet heel erg warm. Zoonlief zal dan ongeveer 1 jaar en 3 maanden zijn.

Kun je in september/oktober een rondreis maken zonder dat je de overnachtingen hebt vastgelegd? Ik heb al een beetje via booking.com gekeken en er stonden nu al berichten bij over dat er bijv. maar twee kamers vrij waren en ook al wel veel acccomodaties die vol waren.

De route weten we nog niet zeker. De vorige keer hadden we deze route bedacht: https://www.traveltrend.nl/reisaanbod/b ... -2/?cat=72

We kunnen zo'n 3 a 4 weken weg, dus het is wel de bedoeling om over die 15-daagse reis wat langer te doen, tenzij de kleine zich heel goed houd, maar dat zien we dan wel (vandaar ook dat we liever op de bonnefooi gaan).

Ik twijfel nog om misschien van Johannesburg naar Kaapstad te reizen, maar ik weet ook niet of dat misschien teveel wordt voor een rondreis waarbij we rustig aan willen doen.

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, dus ik zal vooral een stille meelezer zijn :)


Je zit dan wel in de tijd dat de malaria mug actief is. Dus dan heb je preventie nodig en dat lijkt me toch niet echt een pretje voor je kleine. Je zou kunnen overwegen in augustus te gaan, prima temperaturen en dan is de mug niet actief.


miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:57

Er wordt toch echt aangeraden om voor t kruger vanaf sept/okt preventie te gebruiken tegen malaria. Ik zou het risico niet willen lopen met een kleintje.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:39

Wat leuk Iris! Van harte gefeliciteerd!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:09

Gecondoleerd LL met je oma. Sterkte!
En wat balen zeg van die inbraken, dat klinkt ook wel echt eng. Hopelijk snel meer beveiliging!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:41

mwoah de witte wereld hier is toch wel ieeeetje anders dan de witte wereld in ZA. Lijkt me niet echt een vergelijking die je moet willen maken. Daar hebben zelfs campings in drukkere gebieden een omheining met prikkeldraad.

Wij zijn niet in de steden geweest, bewust overgeslagen. Maar ook in het buitengebied nog wel eens geschrokken van wat we tegen kwamen. Prachtige kapitale villa's en krottenwijken er tegen aan. Wat een verschillen.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:01

Oh dat zijn wel hele toffe foto's!

Genoeg leeuwen gezien in t Kruger. Ook 1 luipaard in een boom. Maar bij St Lucia in het iSimangaliso Wetland park, daar hebben we zoooooooo'n gave ervaring gehad met een luipaard. Hij zat namelijk op de weg en we waren de enigen daar. Hij liep recht voor de auto lang, echt zo dichtbij! Helaas geen super mooie foto's omdat het al schemerde, maar het was echt een cadeautje.

Kruger:
[ img ]

iSimangaliso:
[ img ]

Hier zie je het randje van de auto nog op de foto, geeft wel aan hoe dichtbij.
[ img ]

T is alweer bijna 3 jaar geleden. Ik wil terug (maar ja nog even niet met een kind van net 2)

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:45

Winter daar is wel anders dan hier. Maar ligt er ook sterk aan naar welk gebied je toe gaat.

Wij hebben toen een rondje gemaakt bij Johannesburg (Kruger, Swaziland, Drakensbergen) en hebben het toen steeds wel boven de 20 graden gehad en in het Kruger ook wel boven de 30 (was in augustus). Maar het kan ook wel kouder zijn, vooral in de bergen. Daar kan zelfs wel sneeuw vallen. Kortom: wees overal op voorbereid.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:42

Wij hadden een 18-200 lens bij ons. Ik vond die lens echt ideaal voor de vakantie. Een 18-55 kom je idd niet heel ver mee en zou ik dan ook lekker thuis laten.

Wat een wisselvallig weer daar zeg. Ik las ook nog over dat er brand is in de Drakensbergen. Zag foto's op de fb van 1 van de campings waar we toen hebben gezeten: https://www.facebook.com/silverstreamscaravanpark/

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:24

Ik heb een collega die ging met t vliegtuig naar Spanje en hebben daar gekampeerd. Tentje mee in t vliegtuig. Dus dat zou wel moeten kunnen. Even goed kijken naar wat voor tentje geschikt is qua formaat om mee te nemen. Je moet dan natuurlijk ook nog slaapzakken en matjes meenemen, dat kost ook wel wat ruimte. Maar tegenwoordig kun je dat best compact krijgen.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:34

Gewoon even niet internetten. Heb de telefoon alleen een keer gebeld om te bellen dat we later kwamen. Verder de telefoon niet nodig gehad.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:37

Wij zijn niet in Kaapstad geweest, dus geen Uber nodig gehad. Zonder de steden, kun je echt prima zonder internet. Als je maar kunt bellen denk ik altijd. Wij hadden een navigatiesysteem voor de route.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:14

Hier gaat ook altijd een goede kaart mee hoor, welke bestemming dan ook :D Maar goed ik vind kaarten dan ook altijd erg leuk.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:40

Gods window hebben wij ook niet gezien. Mega mistig. De rondavels hadden we de dag ervoor gelukkig al gezien en bij die andere bezienswaardigheid waarvan ik even niet op de naam kom (met die mooie stenen en water) was t gelukkig wel mooi weer.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:23

manzano schreef:
Bourke's Luck Potholes


Ja die :+

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:27

Ik zou dit wel aandurven met 2 vrouwen Shaar. Je komt niet in de grote steden, dat scheelt al flink. Zorgen dat je voordat t donker is op je bestemming bent en ik denk dat het dan helemaal goed moet komen!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:10

Gave reis! Alvast veel plezier :D

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:17

Danii_ schreef:
Hoi! Leuk om alle ervaringen te lezen en foto's te bekijken. Ik ga eind juli naar Zuid-Afrika. Ik ga 2 weken naar African Dream Horse Safari vlakbij Hoedspruit. Daarna nog een aantal dagen naar vrienden van mijn ouders die in de buurt van Pretoria wonen. Ik heb alleen nog geen vliegtickets geboekt ik hoop dat de prijzen nog dalen, kan nu alleen retour vanaf €800,- vinden helaas.


Denk dat eind juli t ook niet veel goedkoper gaat worden. Je zou kunnen kijken naar Düsseldorf of Brussel.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:44

Wanneer wil je precies gaan Dani? Misschien willen er wel mensen meezoeken.
Midden in de zomervakantie blijft wel duur vrees ik, net als in de kerstvakantie.

Wij zijn half augustus toen gegaan, dat was toen rond de 500 euro. Maar ook toen was juli een stuk duurder.

Tip: met emirates vanaf Brussel lijkt wel een haalbare optie in juli.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:01

Op die data vlieg je voor ongeveer 600 euro vanaf Brussel naar Johannesburg. Dus misschien t overwegen waard? Met Emirates.


miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:27

Idd laagjes qua kleding is wel prettig, ook met paardrijden is dat wel handig denk ik.
Een reisstekker voor ZA stopcontacten is ook handig en een goede camera vind ik ook wel een must. En verder vooral genieten en veel plezier!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:52

De ANWB raad wel aan om een internationaal rijbewijs mee te nemen. Je zou hem iig nodig hebben bij de autoverhuur.
Ik vond het wel prettig ook. Als je dan staande wordt gehouden, dan hoef je iig niet je echte rijbewijs weg te geven.

https://www.anwb.nl/vakantie/zuid-afrik ... documenten

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:21

het schijnt dat als je een ongeluk krijgt, het toch wel nodig is... kleine moeite om even op te halen bij de anwb. Verschillende reisorganisaties raden het ook aan overigens.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:05

Wauww prachtig!

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:45

Ik ben in dat deel nog niet geweest. In 2 weken is een rondje langs de wildlife parken in het oosten ook best te doen. Ligt er maar net aan waar je voor gaat.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:26

Voor Kruger wordt sept t/m mei wordt aanbevolen om malariatabletten te slikken. Van juni t/m augustus hoeft het niet. Dus wellicht nog het overwegen waard om in die periode te gaan. Hluhluwe ligt in een low-risk gebied, dus dat zou dan wellicht niet hoeven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Solmyrkvi en 83 bezoekers