Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:00


The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:17

zoef123 schreef:
Weet iemand leuk paardrijden in buurt van waterton of lethbridge?


Trails voor met eigen paard? Manege of lessen? Of een rondrit als tourist met guide?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:13

Ik hoorde dat ze in zuid Alberta afgelopen weekend al 20 centimeter sneeuw hadden. Weer is best van slag daar, vorige maand hadden ze nog wildfires in de natuurgebieden, alles afgebrand.

Mocht er nog een liefhebber zijn die graag 6 maanden naar Canada wil:
https://www.bokt.nl/markt/ad/457330/te- ... er-gezocht

Zelf ga ik volgend jaar weer een week of drie op visite, en natuurlijk de Rockies in!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:49

Gracefull schreef:
Komt me bekend voor, vriendin van mij is hier drie zomers geweest bij Klaas en Annelies :)



De 'familie' van deze lieve mensen is groot inderdaad!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:23

Ik werd al enthousiast :+ Maar naar Calgary in die periode is zo te zien 'normaal' tarief... Zo rond de € 800,- retour.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:22

De icefield parkway Sowieso afrijden. En neem er twee dagen voor, dan kan je tenminste de tijd nemen om her en der te stoppen.
Neem ook de tijd om een flinke hike te maken in de bergen, Waterton National Park is wat minder toeristisch, en heeft een paar mooie hikes.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:04

Suuszels, leuk! Wanneer wil je gaan? In het hoogseizoen kunnen hostels snel vol zitten. Maar absoluut de moeite waard om de sfeer mee te pakken. Soms kan je online reserveren.

Ik heb in tien dagen een road trip Calgary - Vancouver (Island) - Calgary gedaan. Pak dus zeker de Rocky Mountains mee! Neem de tijd voor de Icefields Parkway.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:45

Suuszels schreef:
@kelly_ann heb je echt hostels gedaan dat je met meerder op een kamer slaapt? In IJsland hebben we dat toen ook 3 nachten gedaan.
Was het niet te kort 10 dagen?
Planning is ergens juni of evt laatste week mei vertrekken.



Hostels hebben vaak zowel groepskamers als private rooms. Ik heb toen in tien dagen waanzinnig veel gezien en gedaan maar ergens iets langer zijn/ rondkijken is zeker de moeite waard hoor.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:28

Hoop dat je vlucht soepel is gegaan! Veel plezier in de prachtige bergen daar!

Ik ga in september weer genieten van de Rocky's hoop ik, maar voor nu in touw om een fijne ruiter te vinden voor de paarden: https://www.bokt.nl/markt/ad/483822/te- ... it-je-kans

Mocht je iemand weten dan hoor ik het wel :D

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 17:44

Naast Glacier park aan de Canadese grens ligt Waterton National park. Misschien de moeite waard zonder grensgedoe.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:17

Yellowstone lijkt me ook prachtig. Maar ik denk voor ons te ver, we gaan lekker de Rockies aan de Canadese kant aandoen.

De vorige keren ben ik alleen gereisd en sliep ik in de hostels. Op een kamer van 4 of zes en ook op zaal. Maakte me niet zoveel uit.

Maar nu ga ik met mijn lief... En is een kamer samen toch wel fijner.
Hebben sommige hostels dat ook? Of kunnen we beter andere slaaplocaties gaan zoeken?

Heb ook al gedacht aan het huren van een campertje, maar dat lijkt me prijzig. De auto mogen we namelijk gratis gebuiken van onze kennissen.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:12

Ik heb nu 6 hostels bekeken en 1 heeft 2 persoonskamers. Dat wordt dan toch even goed puzzelen/plannen en tevoren boeken. In plaats van op de bonnefooi :o

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:48

Wat gaaf February :wow:

Ik heb ook even de tarieven van de motels bekeken en dan ligt het allemaal niet zover af van de tarieven (incl. Km's) voor de huur van een kleine RV....

RV is iets duurder, maar wel: meer vrijheid.

Iemand ook ooit deze overweging moeten maken?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:20

Thnx voor jullie input! Heb ik veel aan!!
We reizen in de laatste week van september en 1e week van oktober. Low season dus, maar ik vrees ook koud in de nachten... Laatste keer dat ik er was viel er 's nachts al wat sneeuw.

Die camp dingen op zo'n pick-up zijn dus zo gek nog niet haha...

Nog steeds in dubio. Ik ga ook even vragen aan mijn gastgezin voor vertrek wat ze aanraden.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 00:01

Airbnb nog helemaal niet aan gedacht. Goede tip!!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:31

Wat wil je precies weten?

Op de site van de belastingdienst kan je vinden hoe het zit met de tax en het land waar je je dienst aanbied.

Ben je nog woonachtig in NL? Dan moet je even goed kijken naar de afdracht inkomsten belasting.

Verder moet je de tax rules van Canada gaan bekijken.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:30

Ik ben de rondreis aan het plannen die we eind september gaan doen. Uiteindelijk niet gekozen voor het huren van een RV maar we gaan met de auto en dan slapen in hotels en airbnbs.

We gaan eerst door BC langs Golden-Vernon-Valemount. En dan de national Parks Jasper en Banff.

Nu zijn de accommodaties in het eerste deel echt ruime keuze! Maar Banff-Jasper-Lake Louise is echt weinig te vinden en duurr...

Nu wil ik de overnachtingwn in de Parks maar gaan beperken tot 1 of twee. Dus als iemand nog een mooie suggestie heeft!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:35

Thnx! Ik ga vanmiddag eens kijken hoe het in onze planning past!

Volgens mij gas ik bij Valemount een accommodatie gevonden met private outdoor hottub <<)

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:56

eilleen333 schreef:
Oeh! Dat is ook zeker niet verkeerd!!! Als je zin hebt in een leuke rit in Valemount (of gewoon een bak ontzettend lekkere koffie met uitzicht op paarden), kom dan ook even bij ons langs. Altijd gezellig! De link naar de website staat in mijn onderschrift.


Gezellig, ba jij er ook nog dan? rond Thanksgiving weekend....

Ik heb de eerste keer keer een internationaal rijbewijs gehaald bij ANWB, tweede keer niet, kortere ritten met de auto gemaakt ook toen. Nu weer 2200 kilometer voor de boeg. Ga geen auto huren trouwens maar lenen van familie.
Int. rijbewijs doen of niet???

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 02:47

Heb het ook niet gedaan uiteindelijk.... Ik red me vast wel zonder.

Iemand nog tips voor een mooie Kayak rental op een mooi rustig meertje in de bergen? Mag in de nationale Parks mits niet te toeristisch, of Oost BC.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:33

Mooie route denk ik hoor! En dan van Calgary weer naar NL vliegen? Houd rekening met je rijtijden, moet je langer dan vier uur (zeg 400km) rijden dan kan je verder weinig stoppen en uitgebreid dingen bekijken die dag.

Eilleen, ik had je nog een PB gestuurd toen ik in Valemount was. Maar zie nu dat hij ergens helemaal nooit verstuurd is Y;(

We hebben het weer prachtig gehad!
Valemount bij de caribou grill gegeten (fijne tent na dagen op hamburgers en tacos) en we zijn tijdens een hike daar ook een bruine beer met twee cubs tegen gekomen.

Rest van de reis ook waanzinnig. Behalve :

Lake Louise en Moraine... Dikke afrader tegenwoordig.
De drukte is vergelijkbaar met een Disney attractie, Venetië of Rome.
File, geen parkeerplaatsen, gedoe met shuttle busjes. En ter plaatse een overload aan mensen. Mensen die ook bordjes negeren waar je niet mag betreden. Iedereen met een foon of camera voor de neus. En dat terwijl het hoogseizoen eigenlijk al voorbij was (begin oktober).
Bij mij was de charme er absoluut vanaf.

Wellicht als je heel vroeg bent en een lekker eind gaat hiken dat je de massa niet hebt. Maar verder -O-

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:53

Aranel schreef:
Ik twijfel ook nog steeds een beetje tussen juni of september, maar als ik lees dat het zelfs in oktober nog druk is.. Jeetje.



Het land is gigantisch, dus er zijn nog zoveel fijne rustige plekken over! Maar dan moet je dus niet bij de standaard (Banff/Lake Louise) plaatsen blijven hangen.

Wij hebben het enorm naar ons zin gehad op de rest van de route. Met name de iets minder bekende plaatsjes als Waterton, Fernie, Nakusp, Valemount, Jasper, Skookumchuck echt genoten!

Grofweg de route, 10 dagen gereisd. Mooi compact en toch veel kunnen zien en doen. Moet er wel bij zeggen dat het de 3e x is dus ik ken sommige highlights al.
[ img ]

Oh en een van de berenjongen:
[ img ]

Met zoomlens en vanaf hele veilige afstand. Je wil niet vlakbij beren zijn!!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:58

Tip: koop je (ski)kleding daar. Echt! Het is er goedkoper en als je naar een outlet centre gaat kan je helemaal leuk slagen. Wellicht kan je een koffer van iemand lenen? Doe ik vaak als ik net niet de maat koffer heb die ik nodig heb.

Veel plezier!!

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:24

Wat wil je dan graag? Ik boek altijd alles zelf....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:04

Wat leuk! Wat kan je gaan doen in de Yukon?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: x_Jeanine_x en 80 bezoekers