Online vakantie boeken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:37

Uiteraard is via internet goedkoper. Een reisbureau moet tenslotte z'n personeel betalen. Tenzij je met twee personen een kamer deelt en een pakketreis boekt, dat kan gunstiger uitvallen. Maar dit boek je eveneens gewoon online bij de aanbieders, je hoeft niet in een fysieke winkel langs.

Zelf hou ik vliegtickets voor verre reizen op tijd in de gaten. Je kunt ook een googleallert instellen. Zo kwam ik te weten dat een bepaald vliegticket naar de USA op black friday rond de 360 kostte terwijl het de rest van de tijd tussen de 500 en 800 schommelde.

En uiteraard altijd je reizen buiten het hoogseizoen boeken. En ook proberen te achterhalen hoe de schoolvakanties lopen op je reisbestemming zoat je die ook kunt omzeilen.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:40

Hotels boek ik meestal via booking.com, ook gewoon omdat het zo'n handige app is en je korting krijgt als je vaker via hen boekt. Bovendien zijn ze makkelijk te annuleren als je routeplanning verandert.

Tripadvisor gebruik ik voor de reviews.

Vluchten boek ik uiteindelijk altijd op de site van de maatschappij zelf, dat scheelt vaak weer 25 euro boekingskosten. Maar om te orienteren welke dagen welke vluchten gaan en hoe rechtstreeks gebruik ik wel skyscanner of vliegtickets.nl die dingen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:49

Anoniem schreef:
Booking.com is vaak duurder dan rechtstreeks bij het hotel.

Soms. Maar is zeker niet altijd 't geval. Ik had op booking.com een motel uitgezocht ergens tijdens m'n roadtrip en dacht ik stap gewoon naar binnen en vraag wat het kost als ik rechtstreeks bij hen boek. Kwamen ze met 'n bedrag 20 dollar boven de booking.com prijs, dus ik heb voor de balie met m'n telefoon op booking.com gereserveerd.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:43

Petrichor schreef:
Nadir schreef:
Het ligt er ook maar net aan wat voor vakantie je zoekt. Waar wil je naar toe en vooral, wanneet wil je gaan?

Nou wij willen in februari naar Tenerife (Playa las Americas of Costa Adeje) voor 10 dagen.

Ik ga ook deze winter naar Tenerife.

Heb de dag dat Transavia het winteraanbod online zette gelijk tickets geboekt zodat we het goedkoopste tarief hadden in de periode dat wij willen gaan.

Daarna ben ik op accommodatie gaan googlen. Heb een kleinschalige B&B geboekt in het zuiden van een Britse eigenaar. Heeft maar 4 kamers en een zwembad. Heb met de eigenaar wat heen en weer gemaild en heb korting gekregen t.o.v. booking.com.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:52

Ladyson schreef:
Ik wilde dat ook heel wijs doen, maar was door alles los te boeken veel duurder uit. Uiteindelijk online geboekt bij de reisorganisatie :D

Als je een kamer deelt kan dat idd goedkoper uitvallen. Maar je hebt minder zeggenschap over de luchthaven en de vliegtijd. Als je iets met huurauto inclusief boekt doen ze er altijd de laagste klasse bij. Zelf kies ik altijd een SUV en/of automaat.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:53

Nadir schreef:
Dat lijkt mij niet heel ingewikkeld toch? Ik zou gewoon sites gaan vergelijken. Te beginnen bij de grootste reisaanbieders. Opschrijven wat je krijgt voor het geld en wat de vliegtijden zijn.

Los boeken kan ook, maar dan zit je wel met je transfer vanaf de luchthaven. Plus het eigen risico als je vluchten wijzigen/vervallen... Ik zou alleen los boeken als je heel flexibel bent.

Dat is niet aan de orde met een huurauto.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:40

Nadir schreef:
Nee, maar ts zegt niets over een huurauto? Ik krijg de indruk dat ze gewoon een vlucht en hotel willen boeken. :-)

Ah dat zou kunnen hoor, maar omdat ze ook buiten het warme seizoen reist nam ik aan dat ze wat van het eiland wil gaan bekijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Avany, ChanelR, DJZ, GrapeshotBot, HarmanyL, Lestria, MagicBullet, moonsparkle, Nalonyda, xMadelene9 en 80 bezoekers