Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:24

Ik zou accommodatie voor Etosha wel van te voren boeken, maar neem aan dat Fox dat voor je doet. Entree hoef je niet te plannen, gewoon naar binnen, betalen en gaan. Bedenk wel dat de camps vrij ver van elkaar zijn en je tussendoor weinig/niet de auto uit kan. Genoeg water inslaan dus en zorgen voor iets te eten onderweg! Je verkijkt je er echt enorm op hoeveel water je hier drinken moet.

Vodacom heeft een winkel op Hosea poedersuiker, ons vliegveld :j

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:27

Hahahahahaha. Geweldig! K-utako dus.
Etoha is qua stop plekken inderdaad niet vergelijkbaar met het Kruger, maar er zijn een aantal picnic spots waar je de auto uit mag. Je kunt daar alleen geen eten kopen, maar ik gok dat je een koelkast op je auto aansluit dus zorg dat je lunch hebt oid.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:34

Vaak als je met een reis organisatie gaat krijg je hier zo'n kampeer auto met alles erop en eraan, maar als je niet gaat kamperen zal dat niet het geval zijn.
Je kunt hier koelboxen krijgen die je aansluit in je auto en die dus als vriezer/koelkast werken.
Als je dat lekker en handig vindt tijdens je vakantie, gok ik dat Fox die ook wel kan regelen voor je, ze worden namelijk verhuurt hier.

Weer zoals jij omschrijft klopt wel ja. Het wordt warm als de zon er is. Tot een uurtje of 10 kan het fris zijn. Maar ik ben verwend en vind 15 graden koud :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:37

Supervixen schreef:
Wij nemen altijd een koeltas mee en een paar koelelementen. Of die kochten we in het begin van de rondreis. Dan 's nachts die koelelementen in het vriesgedeelte van de koelkast. Zat bijna in elke koelkast wel in de huisjes. Of flesjes water laten bevriezen. Dan blijft je eten en drinken redelijk koel de hele dag.


Als je geen vriezer hebt kun je onderweg ook een zak ijs kopen en die in je koelbox flikkeren. Die zijn overal te koop, meestal heb je een zak voor een euro ofzo.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:31

Je hebt hier geen app nodig :) Je moet het even navragen als je het koopt, maar ze hebben hier wat ze aweh go noemen en daar krijg je een week lang veel data en wat belminuten voor. Kost je 2 euro ofzo :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:05

De baboons hier zijn een stuk minder brutaal omdat mensen ze niet voeren.

Wij zijn net weer thuis uit Etosha, wat een supertrip! Met nacht safari hebben we een luipaard gezien, verder yellow mongoose van dichtbij, veel jonge springbok, jonge impala's en jonge kudu's.
Olifantsrus is inderdaad heel gaaf. De look out daar is zooo dichtbij de dieren, niet normaal!

Dolomite camp was prachtig, echt een hele ervaring.

En op de terugweg, bij het verlaten van Etosha bij Anderson Gate, bij Ombika nog even 6 leeuwinnen gespot, 1 lag vlak naast de weg. We hebben echt een toffe trip gehad!

Nu heb ik een week om de laatste dingen te pakken, breien en plannen en dan ga ik naar Europa, dus ik gok dat het filmpje nog wel een week op zich zal laten wachten.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:55

Zira1994 schreef:
Hoe is het bij jullie Iriscope?
Las net een nieuwsbericht dat het superdroog is in Namibië en dat er dieren verkocht worden

Ja er is een extreme droogte hier en hooi is schaars en dus ontzettend duur! Veel mensen verkopen hun dieren en veel wild lijdt er ook onder!
Zelf heb ik toevallig 2 paarden verkocht, combinatie van ze toch al weg willen doen en dat het nu inderdaad wel goed uit komt om geld te besparen!
Gelukkig hebben we een aantal adresjes waar we aan hooi kunnen komen, dus wij hoeven ons zelf nog geen zorgen te maken!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:00

We hopen in Oktober regen te krijgen, maar het is nog maar de vraag of dat gebeurt of niet!
Het drinkwater is niet geweldig, maar we hebben goede waterzuiveringsinstallaties en redelijk wat grondwater beschikbaar dus de nood is nog niet hoog!

Wij gaan trouwens verhuizen. Naar de andere kant van de weg maar toch. Echt een super gaaf huis. Zal foto's plaatsen zodra we over zijn.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:12

We verhuizen over 2 weken. We hebben een vrijstaand huis gevonden, met ruimte voor de paarden en toestemming om een bak aan te leggen. Huis heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, grote open keuken en een braai area buiten. Kan niet wachten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:58

KDonna schreef:
Heeft iemand hier misschien een tip?

Air Namibia heeft het vluchtschema veranderd, nu vliegen we ipv ‘s avonds ‘s morgens om 08.00u terug. We zoeken dus een (betaalbaar) hotel/guesthouse/appartement voor 2 volwassenen en 3 kinderen dichtbij het vliegveld. Of gewoon in Windhoek met luchthaven transfer.


Het gaat niet zo goed met Air Namibia, ze zitten in grote financiele problemen en de enige 2 vliegtuigen die ze nog hebben zijn voor internationale vluchten. Mazzel dat je dus nog kan vliegen met ze!
Dichtbij het vliegveld zitten niet erg veel hotels, het is nogal afgelegen. Windhoek zelf heeft veel bergen en volgens mijn man is dat de reden, het dichtsbijzijnde stuk grond dat vlak is, is het vliegveld geworden.
Ik durf je niet al te veel aan te raden, hoewel een vriendin van mij hier verbleef en volgens mij tevreden was: https://www.urbancamp.net/

Airport transfers kun je bij bijna elk hotel wel aanvragen!

edit: Zit nog even te zoeken; dit zou wel een mooi einde van je trip zijn denk ik:
https://auas-safarilodge.com/about/what-to-expect

Tjee, Fem! Jij hebt er lang over gedaan!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:16

poes schreef:
Jaaaa door mist stond ons vliegtuig niet in Kaapstad en zijn we een dag later oas kunnen vliegen, met een andere zelf betaalde vlucht. Zuur hoor.

Dat meen je niet. Waarom moest je zelf betalen dan joh? Oplichters.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:06

KDonna schreef:
Toe maar Marije! Ik ben alleen in Marokko geweest, verder niet in Afrika. Dus ben heel benieuwd of we volgend jaar weer terug willen.


Wij zijn met vijven en klm was voor ons zo’n € 1500,00 duurder. Maar als ik dit had geweten....

Wanneer vlieg je precies? Ik heb goede hoop voor je, dat je vlucht gewoon door gaat en je geen gedonder zult hebben. De overheid hier bemoeit zich ook met Air Namibia en die willen zeker geen negatieve gevolgen voor het internationale toerisme. Als je op redelijk korte termijn vliegt, zou ik me geen zorgen maken.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:54

poes schreef:
Hoe bedoel je? Ik ben al terug in België en geloof niet dat hij een credit card betalingsysteem heeft...


Naar mijn Nederlandse rekening overmaken, dan maak ik het van mn mans Namibische rekening over naar ZA en dat kost ons niks.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:52


"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:55

Thanks dames, wij zijn er ook onwijs gelukkig mee. Nu duimen dat het goedkomt met de werkvergunning!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:55

Margoooo schreef:
Ja we gaan (helaas) wel met een groepsreis. Reisgenoot krijgt 70% korting via werk dus mega goedkoop, zonde om te laten liggen...

@Iris wat een ontzettend mooi huis zeg! Je hebt het vast al eerder verteld, maar hoe ben je daar beland/wat voor werk doe je?

Ik ben 5 jaar geleden naar Zuid Afrika verhuisd omdat ik gek op Afrika ben, daar heb ik met paarden gewerkt en in johannesburg en Kaapstad gewoond. Toen mijn werkvergunning verliep ben ik naar Namibie gegaan, waar ik een tijdje safari's te paard heb begeleid en mijn man tegen kwam.
Inmiddels zijn we 1,5 jaar getrouwd, hij werkt hier in de IT (hij is Duits en woont hier al 15 jaar) en ik werk vanuit huis.

Samen hadden we 3 paarden, waar er op het moment nog 1 van over is, het endurance paard van mijn man. Volgende week gaan we een ander paard ophalen, wat ik hier in training zal hebben. Bedoeling is om straks het paardengedeelte meer uit te breiden en jonge paarden aan huis te gaan beleren.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:56

Ja Poes, als ik ze hier zie rondrijden trekt het me ook niet. Net een stel vissen in een aquarium en behalve dat je in Etosha overzicht hebt, vind ik het meer een dierentuin gevoel geven.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:33

Ik zou het ook zeker niet laten liggen en gewoon eens proberen! Wellicht kun je losse game drives bij boeken?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:59

Poeh dat is wel lastig hoor. Ik moet zeggen dat er weinig in die buurt zit, behalve Aquila maar ik vind Aquila net een dierentuin en zou het je niet aanraden.
Misschien weet iemand anders hier iets, ik heb nog even gegoogled voor je ook, maar kan zo niets vinden. Game reserves moet je toch meer noordelijk voor zijn, of anders richting KZN.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:02

Precies, dat zijn ook degene waar ik aan dacht Poes! Maar das wel een eind rijden nog. Of je moet naar P.E. vliegen voor Addo! Er is ook een klein game reserve in Plettenberg, maar ook dat vond ik net een dierentuin.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:21

Penguins zijn veeeel leuker bij Betty's Bay! Zeker daar heen rijden, mooie rit ook, minder toeristisch. Geen mensen die zwemmen met ze en die beesten constant lastig vallen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:43

poes schreef:
Reisverzekering betaalt het maximaal te vorderen bedrag volledig uit voor onze gemiste vlucht! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dit dekt niet de volledige extra kost, maar wel bijna volledig de nieuwe vluchten (en het extra dagje was leuk genoeg en dus zijn geld waard). Blij mee!!!!

Tip van de dag: neem een reisverzekering (en dien een goed voorbereide claim in).

Wat een super goed nieuws Fem! Ben echt blij voor je helpt mooi met je stallingskosten straks

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:58

Supervixen, geniet van je reis en bel me als je hulp nodig hebt, vast zit of wat dan ook. Ik PB je mijn nummer.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 07:00

Grijze vos met grote oren is de Bat eared Fox, of in het Nederlands, de Lepelhond :)
Misschien heb je in het Kruger enkel de gewone of enkel de Black Faced Impala gezien en zag je nu de andere versie? Anders kan het een springbok zijn, maar die is duidelijk te herkennen en zal je in het Kruger ook in overvloed gezien hebben denk ik.

Wij grappen altijd dat die grote nesten van struisvogels zijn. Moet je eens zien hoe sommige toeristen daar in trappen :')

Geniet lekker van je reis en rij voorzichtig. Aanrader: Op de overharde wegen blijf in het midden vd weg tijden waar dat veilig is. De zijkanten lopen vaak af en kunnen slip veroorzaken.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:19

Je hebt gelijk, volgens mij zitten die inderdaad niet in het Kruger. Ik ben zo aan ze gewend dat ik daarvan uit ging, maar heb het even opgezocht en inderdaad. Geen Springbok in het Kruger!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, Deeks93, Fiero6, Firebug, marjan19, mvdende, nathe, Selina, Sure_lee en 63 bezoekers