Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:28

Hier zocht ik naar, een topic over pretparken. Mag ik een beroep doen op jullie ervaring?

Wij willen in de vakantie (week 34) nog een uitje doen naar een pretpark. Wat is leuker, Phantasialand of Europapark? Wij = ik, man, stiefdochter van 13. We willen naar een mooi park waar voor thrillseekers genoeg te doen is.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:21

Bedankt voor jullie reacties. We gaan voor Phantasialand :) En hopelijk volgend jaar dan weer een keertje voor Disney Parijs. Europapark blijft ook op het wenslijstje staan, maar ik had eigenlijk niet meer stil gestaan bij die brand. Doen we volgend jaar wel een keertje, dan ga ik er toch vanuit dat de schade weer enigszins is hersteld.

Walibi ben ik voor het laatst geweest toen het nog in de overgangsfase vanuit Flevoland naar Walibi zat. Heeeeeeel lang geleden dus. Staat ook nogsteeds hoog op mijn wensenlijstje, maar mijn vaste pretparkmaatje (mijn zus) is tegenwoordig niet meer zo van de hele heftige achtbanen.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:25

De Star Trek achtbaan ziet er heftig uit, maar is eigenlijk best leuk. Het is een hele snelle maar ook een hele soepele (weet er geen beter woord voor) achtbaan, waar je zonder hoofdpijn uitkomt. Die houten achtbaan is erger, vind ik persoonlijk, net als die achtbaan waar je onder hangt. Als je toch voor de waterattracties gaat, sla dan het waterscooter-ritje niet over. Ziet er misschien niet zo boeiend uit, maar is zoooooo leuk :D Veel plezier!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:56

Wij reden laatst langs Toverland, toen het nog gesloten was. Zag er op afstand best leuk uit. Ik dacht altijd dat dat meer een park was voor kleine kinderen, maar er stonden ook aardig wat achtbanen. Jammer dat het zo'n roteind weg is voor mij, maar misschien gaat ie toch maar op mijn wenslijstje :)

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:08

Phantasialand vonden wij erg leuk, ook een heel mooi opgezet park, veel thematisering. Kun je best in één dag doen, zo groot is het qua oppervlakte niet. Wel mits de wachttijden meevallen, wij hebben in een vakantieperiode echt heeeeeel lang in de rij gestaan voor behoorlijk wat attracties. En wij waren dus blij dat we een tweede dag hadden (tweede dag was gratis :D )

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:52

Ik vind Wildlands best leuk en mooi, maar het blijft een dierentuin waar toevallig wat attracties in zijn gegooid. Absoluut niet vergelijkbaar met een pretpark.

Wij hebben vorig jaar trouwens in één van de Phantasialand hotels geslapen en dat was toch wel erg prettig. Je kunt tussendoor even teruglopen om wat te pakken of om uit te rusten (of in het geval van mijn man, omdat hij het wel had gezien met al die attracties :D ). Ja het is duurder, maar zeker als je van plan bent om lang in het park te blijven, is het toch ook wel prettig.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:41

L_iek schreef:
Wij zijn gisteren naar Toverland geweest. Had geen verwachtingen maar ik vond het echt super leuk.


Staat steeds hoger op mijn lijstje, dit park. Volgend jaar misschien. Eigenlijk zou ik dit jaar nog wel een keertje naar Phantasialand willen. En anders naar de Efteling :)

Disney Parijs ga ik volgend jaar heen, met mijn zus. Deden we vroegah ook altijd, elke twee jaar, maar dat is een beetje weggezakt. Heerlijk buiten de schoolvakanties om, op een zo rustig mogelijke tijd. Dat je een attractie uitkomt, omloopt en er uiterlijk binnen tien minuten weer in zit *\o/*

De Disneyparken in Amerika zijn voor mij een 'als ik de loterij win' droom. Dat is eigenlijk nauwelijks haalbaar en ook niet eerlijk tegenover mijn geen-pretparken-fan man. Zo ongelovelijk freaking duur...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:37

Keet schreef:
JoT :D daarom ga ik alleen :D Dan kan ik alles lekker op mijn eigen tempo doen en alle tijd nemen om ervan te genieten :)
De kosten vallen mij alles mee eigenlijk :) en dan heb ik een 4 persoons kamer voor mij alleen. Als je die kosten door 4 kan delen is het nog goedkoper :)


Mag ik dan vragen wat je kwijt bent? Schrijf het maar in hele kleine lettertjes... :=

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:45

Ok, wij zitten er inmiddels aan te denken om volgend jaar meivakantie naar Europapark te gaan. Weet iemand hoe druk het daar dan is? Enigszins druk of druk als in 2 uur wachten per attractie?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:01

moonsparkle schreef:
En zelfs sommige wachtrijen zijn leuk :')


Soort Efteling idee?

En anderhalf uur wachten vind ik ook al best lang eigenlijk... :o Maar het is niet anders. Zal eens kijken wanneer Duitsland vakantie heeft volgend jaar.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:55

Gaaf, die interactieve wachtrijen Keet! Ik vind het persoonlijk ook al best als er beeldschermen hangen waar wat op te zien valt. Je wordt zo lamlendig van dat wachten en dat slenteren. Beetje afleiding is dan wel welkom.

Karuna, de vakantie van de Zwitsers, daar zou ik dan totaal weer niet aan gedacht hebben, om daar rekening mee te houden. Balen dat het zo druk was. Europapark is nu ook weer niet naast de deur. In Moviepark heb ik het nog nooit gillend druk meegemaakt, terwijl we daar altijd in vakanties of in het weekend komen. Maar 2 uur wachttijd in die donkere wachtrij bij Van Helsing, man... -O-

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:38

Moooooooi Keet, echt wauw... Wat ziet dat er onwijs gaaf uit.

Ergste wachtrij is voor mij een gedeelde eerste plaats tussen Droomvlucht tijdens de Winter Efteling. Koud! En heel, heel lang wachten. Werd gelukkig wel een filmpje vertoond tussendoor. En Taron in Phantasialand vorig jaar, bijna 2 uur in de volle zon staan te wachten. Jaiks…

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:45

Serieus Keet? Daar vallen de muzikale paddenstoelen van de Efteling dan toch wel een beetje bij in het niet :D Leuk als een park meer is dan alleen een verzameling attracties :)

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:27

Ik ga thuis even kijken :)

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:46

Ik heb dat appartementencomplex even opgeslagen Poes, hele goede tip :)

En wat jammer van dat Efteling arrangement. Zal vast niet goedkoop zijn geweest. Kunnen ze daar niks mee via de reisverzekering of een reisfonds ofzo? Als die zone voor België 'verboden gebied' is, dan moet de Efteling daar toch wat mee lijkt me?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:24

poes schreef:
Maar het is, op de valreep, deze ochtend verplaatst.


Gelukkig dat er toch nog wat geregeld kon worden

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:27

Ik ben er nog nooit geweest, maar we zijn er een aantal keer langsgereden en toen zag ik toen wel een aantal behoorlijk interessante achtbanen staan daar. Ik denk dat je je daar best kunt vermaken als volwassene zijnde. Het is jammer dat het voor mij te ver weg is voor een dagje heen en weer rijden, anders had ik er graag naartoe gegaan.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

Wij zitten volgende week een lang weekend in een bungalowpark vlakbij Hellendoorn.

Dussss, hoe is Avonturenpark Hellendoorn? Kunnen twee volwassenen zich daar een beetje vermaken voor een dag of een dagdeel?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:27

Is Toverland eigenlijk een beetje leuk gethematiseerd? Is het een sfeervol park? Walibi bijvoorbeeld vind ik een prima park qua attracties, maar de gemiddelde bouwmarkt heeft meer sfeer :=

En Hellendoorn heb ik maar van het To Do lijstje geschrapt, we hebben zat te doen en dan geef ik dat geld liever later uit in een groter park.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:34

FLY is die nieuwe achtbaan toch? Wij zijn twee jaar geleden naar Phantasialand geweest en ik wil erg graag weer een keertje terug, om mijn zus het park te laten zien. En ik wil naar Europaland, maar dat zal misschien nog een jaartje moeten wachten. En Disney willen we ook doen, maar dan moet de wereld wel eerst mondkapjes-vrij zijn.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:22

Energylandia? Die moet ik even googlen, echt nog nooit van gehoord. En een achtbaan waar je in ligt klinkt best gaaf. Beetje het Superman gevoel :D Ik denk alleen wel dat het personeel dubbel ligt als ik asl stijve hark daarin probeer te klauteren. En er weer uit... :=

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:32

L_iek schreef:
Net terug van Disney. Was weer genieten. Nu op naar Europapark.


J A L O E R S :o

Hoe was Disney? Druk, te doen qua mondkapjes op?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:53

dalena schreef:
Michelleex schreef:
Nee het is geen achtbaan, het is een vrije val toren. Hij laat je volgens mij 2 keer vallen.

Ja dat weet ik. Maar ik bedoel is het gevoel van die kriebels in je buik daarmee te vergelijken? :o


Nee, meer het idee dat je maag ergens in je keel zit ofzo :P Het is recht naar beneden en niet vergelijkbaar met een achtbaan waarbij je eerst vrolijk in de afgrond mag kijken. De drop valt op zich wel mee, ik heb ze erger (en hoger) meegemaakt.

Europapark is inderdaad een roteind rijden, dat houdt me wel een beetje tegen. Jammer dat daar geen mooie treinverbinding naartoe is, net zoals bij Disney.

En Halloween in pretparken is echt zo ontzettend niet mijn ding. Ik ben zo'n angsthaas. We hebben één keer Walibi gedaan met Halloween, samen met stiefdochter. Die vond het geweldig en ik ik wist 's avonds niet hoe gauw ik het park uit moest komen. Brrrrrr, veel te eng voor mij.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:42

dalena schreef:
Ik voelde meer bij Tikal dan Mystery Castle :+ :')


Tikal is wel heftig ja. Wel heel gaaf! :j

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:50

Eten ziet er lekker uit Poes, macaroni met iets erdoor heen zo te zien? Jammer dat het toch nog druk was in Phantasialand. Wat pretparken betreft vind ik, hoe minder zielen, hoe meer vreugd :D Wel alles kunnen doen wat je wilde?

Mijn eerste pretparktripje wordt de Winterefteling. Lekker door de week, buiten de vakanties om. Ik las dat ze een centraal plein gaan maken waar voorheen de schaatsbaan stond met kraampjes en vuren enzo. Ik hoop dan wel dat er ook nog vuren zijn door het park heen. Ik vind dat altijd zo gezellig!

Iirrssjjee, jammer van je New York trip :( Succes met het zoeken naar een alternatief. Als Disney zo druk is, wellicht uitwijken naar één van de andere grote pretparken? Of dat Center Parks park boeken wat in de buurt zit en er ook een dagje Parijs en een dagje relaxen in het zwembad plannen?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 bezoekers