Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:12

Mobiel internet is niet goedkoop tov NL. Check ook met de mensen waar je heen gaat, welke provider goed bereik heeft.

Voor prepaid Telus betaal je bijv $10 voor 100mb, $25 voor 500mb en $30 voor 1GB. Telus is meestal aan de duurdere kant.

Een telefoonwinkel heeft Valemount denk ik niet. Maar waar je met het vliegtuig landt, hebben ze wss wel een winkel in de buurt. En anders is denk ik Jasper het dichtsbijzijnde. Beltegoed kun je overal wel krijgen, zolang er een benzinestation of supermarkt is.


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:11

eilleen333 schreef:
Nog steeds heb ik erg veel heimwee, en overweeg om na mijn afstuderen als dierenarts een certificaat te halen zodat ik daar mag werken. Maar dan wil ik er eerst meer tijd doorbrengen.


Ga voor "large animal" dierenarts (koeien), die kunnen we hier wel gebruiken ;) . Er is hier een tekort aan een goede dierenarts die het koeienwerk nog wil doen.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:06

Ik zit niet in dezelfde regio. Paard hebben we, waar ik zit, genoeg (Edmonton).

Valemount heeft denk ik in directe omgeving sowieso niet veel zitten qua DA vanwege de lokatie :).

De nieuwe generatie DA willen vaak geen koeien meer doen. Het is zwaarder werk en velen groeien niet meer op met koeien (jaren geleden een groot deel van DA had bijv thuis een koeien ranch).

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:00


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:44

Ben het met Eileen_ eens.

Ze hadden altijd deze info op de site staan mbt volunteer work op farms (maar bulletin is nu gearchiveerd):
https://www.canada.ca/en/immigration-re ... -2013.html

We hadden een paar jaar geleden een Duitse meid hier die maar 4mnd toeristen visum had gekregen ipv 6. Ze had gezegd van vrijwillegers werk etc etc. Ze had met 3 plaatsen contact gehad om evt heen te gaan. Dus de officer heeft haar 4mnd visum gegeven zodat ze op iedere plek 4 weken kon blijven met 1 week reistijd ertussen.
Laatst bijgewerkt door _Linda op 25-01-18 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:53

Ik zou de CBSA contacteren. Afhankelijk van wat je besteld, gelden mogelijk nog andere regeltjes (iig als het drugs gerelateerd is), zeker in grote hoeveelheid. Voor eigen gebruik vaak ok, maar commercieel vaak anders.

GST (5%) en PST (BC is 7%) sowieso er boven op bij dat bedrag. Mogelijk ook nog broker fee.

Ik heb verder gelukkig nooit problemen gehad met niet ontvangen pakketten. Vanuit NL wel vaker pakketten die door customs open gemaakt zijn.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:57

@ eileen, komt van prive verkoper in US of van bedrijf in Edmonton?

Wij versturen, in Canada, de pakketjes via de canada post (verkopen ranch ropes, canada post quotes waren in ons geval altijd goedkoper dan bijv ups). Zadels hebben we ook wel eens via de greyhound verzonden.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 06:34

eilleen333 schreef:
Ik heb inmiddels een job offer binnen, dus dan kom ik wel in aanmerking voor een workpermit (foreign worker en open work permit heb ik in beeld staan). Heb alleen geen idee wat ik dan moet doen. Dus ik ga morgen weer even er in duiken. Was de hoop al verloren, maar het lijkt dus toch te kunnen.
En dan hopen dat je hem ook toegewezen krijgt natuurlijk!


Ik ben niet specifiek bekend met die work permits die je benoemt. Open is volgens mij enkel via de IEC class en aantal andere uitzonderingen. Wel weet ik van ca 10 jr geleden, dat voor de meeste workpermits de employer een labour market opinion moet aanvragen om te bewijzen dat hij geen Canadees kan vinden om het werk te doen. Het grootste nadeel hierin is, dat ze minimaal het gemiddelde moeten betalen van het landelijk gemiddelde voor dat beroep. Althans dat was 10 jaar geleden zo, in mijn geval moesten ze bijv $5/uur meer betalen dan wat een Canadees verdient bij die werknemer. Zoek je werk in een rural area, betaald het vaak minder dan in de steden die grotendeels het gemiddelde bepalen. Heeft een werknemer al een positief LMO, dan ben je een heel eind. De CIC website heeft veel info en duidelijk uitleg over al je opties. Afhankelijk van je beroep en werkervaring val je mogelijk onder een express entry categorie (dan geen LMO nodig). Succes!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:19

Voor yellowstone canada route:
South Dakota - mount Rushmore. En dan heb je in SD ook nog van die old west towns. Ik kom even niet op de naat, maar ook de moeite waard.


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:04

RV kun je wel naar de mooiere campgrounds, imo veel fijner dan hotel. Lekker ‘s avonds bij het kampvuur zitten. Ook handig dat je zelf kan koken. De huur RVs die je ziet, zijn ook niet van die joekels maar je moet wel enigszins comfortabel zijn met het rijden van een groter voertuig. Nadeel is wel dat je hele RV moet meenemen als je paar dagen op zelfde campground staat en even weg wilt.

Tentje misschien een optie? Zeker als je gratis auto hebt die je kunt lenen.

Verder kun je ook airbnb checken voor goedkopere opties.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:52

Oktober kan het in de bergen idd al koud worden, dan wil je iig geen geld besparen op een slaapzak mocht je voor een tent kiezen. Zelfs in de zomer slaap ik in een slaapzak rated tot -18C in de bergen ;) . Omdat je in het laagseizoen zit, denk ik dat je ook nog zeker wel leuke plekken via airbnb kunt vinden. Heb je ook vaak nog eigen keuken etc.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 04:58

Volgens mij kun je je NL rijbewijs tegenwoordig zo omwisselen voor een Alberta rijbewijs. Ik moest nog opnieuw afrijden om rijbewijs te krijgen in AB, maar volgens mij hoeft dat nu niet meer. Ik moest ook weer helemaal onderaan grid level beginnen, NL rij ervaring telde helaas niet mee. Dus blijf je permanent hier dat zou ik em zsm omwissen zodat je rij jaren kunt opbouwen.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 04:21

@ Cherish, bij een “registry” office.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:44

In Canada is cap meestal verplicht op publieke plekken voor bijv t/m 12, 16 of 18 jaar. Iedereen die bij ons rijdt, moet een liability waiver ondertekenen voor de verzekering. Er is een apart kopje specifiek dat over je cap en schoeisel gaat.

In de hummingbird staging area in de bighorn backcountry zit een outfitter (Bar JH trailrides) die paarden verhuurd (west van rocky mountain house). Paard huren is iets van $40 voor de dag en met een "guide" een fooi voor de gids. Prachtige omgeving, geen typische toeristen plek. Ook geen website zover ik weet.

In Alberta kun je volgens mij sinds kort wel je NL rijbewijs gewoon omwisselen. NL staat iig nu bij de reciprocal countries op de AMA website.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:28

Verstandige keuze Angela. Op de koffie zal voorlopig moeten wachten.

Versoepeling van de restricties verwachten ze pas eind juni of juli in een positief scenario. Denk niet dat ze dan meteen de grens open gooien voor toeristen. Of iig op z’n minst de 2 weken zelf isolatie regel blijft (wat als toerist lastig is als je voor korte tijd gaat). De rest van de wereld zal het eerst ook onder controle moeten hebben voordat het weer normaal zal zijn. Mijn zus komt in September, maar ik denk dat het 50/50 zal zijn of het doorgaat.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:09

Klm vlucht van mijn zus in September is geannuleerd.

Denk iig dat, als de travel ban eindigt, de 14 dgn verplichte quarantine regel nog lang zal gelden.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:38

Travel ban is sowieso in effect tot 31 juli. Dan wordt weer gekeken naar evt verlenging.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:07

@ milatje, van Amsterdam naar Edmonton. Zij kan als directe familie lid wel het land inkomen via andere route. Maar met de quarantine regel vind ik dat zonde van het vliegticket.

Ja poeh, de toeristensector heeft het wel te verduren deze tijd. Maar dit is wel het jaar om toeristische dingen in eigen provincie te doen zonder dat het overspoeld is met mensen.

Canada is nog veel stricter tov NL. In Alberta weten ze bijv nog niet eens wie en wat voor school in September en ook nog altijd geen zwemlessen.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:39

Zolang de grens met US dichtblijft, verwacht ik dat het ook met de rest van de wereld zal dichtblijven.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:31


_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 04:28

Mooie plannen Sevke! Je man gaat voor een loghome bedrijf werken of van plan om een bedrijf op te starten? Als wij in BC konden hebben wat we in AB hebben, zouden we het zo oppakken en naar BC verplaatsen.

Succes met de verkoop van alles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers