Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 06:49

Wij zijn van het zuiden naar het noorden gereden. Heerlijk kamperen op de mooiste plekken, alleen Etosha viel qua campings in het midden en oosten zwaar tegen. Erg druk en heel vies. Wij reden van Kaapstad naar Windhoek, heel afwisselend, stad, eenzaamheid, natuur en dieren. De reis was een perfecte combi voor ons. Weet je al welke route je gaat doen?


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:51

Lekker naar Etosha :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:49

Oostelijke gedeelte is toch verhard? Alleen stuk tussen twee campings is onverhard, maar kan zonder 4wd volgens mij en is ‘druk’ zal, alhoewel ik echt fan ben van het westelijke gedeelte! Alleen daar moet je wel een goeie wagen voor hebben :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:38

Maak ons eens even jaloers zeg :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:22

Vertel :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:10

*\o/* *\o/* *\o/*

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:40

Wanneer ga je precies? Leuk hoor dat je gaat, eerder in Etosha geweest?

Ik denk er heel graag aan terug, vond het fantastisch <3

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:50

Westelijke kant ook gedaan van Etosha? Is wat ruiger en wat meer niemandsland. Bijna alle toeristen komen halverwege het park binnen en gaan er oostelijk weer uit (of andersom). Aan de westelijke kant heb je hele fijne waterbronnen en veel wild. De camping Olifantsrus zit daar heel erg mooi, je kunt heel ver kijken daar.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:27

Mooiste is om via de Galton gate het park in te gaan (of uit te gaan) en echt een rondje te rijden. De waterholes zitten soms best een eindje van de weg, maar dat zijn echt prachtige plekken. In de ochtenden vroeg op pad, dan zie je mega veel dieren, of vroeg opstaan en bij de uitkijkplek gaan staan met een verrekijker. Het is daar heel stil, je mag niet hardop praten, geen felle kleding aan. Het was dan ook een vreselijke deceptie toen we oostelijk op de camping zaten. Iedereen hard praten, klikkende camera's, luid roepened Amerikanen, gillende Aziaten, het enige moment van de reis waarop ik me echt verschrikkelijk voelde :')

Daarom wil ik met de volgende reis dwars door de Kalahari gaan :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:48

Mei 2016; nee het was Olifantsrus, vrij nieuw kamp zonder huisjes. Dus daar moet je met een tent overnachten. Dolomite ken ik niet. Daarna zijn we doorgereden naar Okaukuejo en daarna naar Namutoni.

Wij kwamen vanuit Palmwag, daar hebben we nog de zwarte neushoorn in het wild gevonden. Via de Galton Gate zijn we Etosha in gekomen. Beetje een onbekende gate, hij stond niet bij ons op de kaart. Wel op de offline google maps.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:28

Ja ik :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:24

Ojeee op een camping, maar dan moet ik de papieren in. Had er trouwens hoge verwachtingen van, maar viel me erg tegen. Daarna in een heel klein onbekend park op de Caprivistrook geweest, veel meer gezien en veel rustiger.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:41

Ik ben voor een 'zuidelijk afrika' topic! Af en toe post ik niets omdat ik het ZA topic niet wil verpesten. Wij hebben trouwens ook in Chobe geen olifanten gezien :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:07

Geen ervaring met dit rondje poes, maar ben we heel benieuwd, mocht je het gaan doorzetten. Ik puzzle nog steeds met mijn Kalahari reis.

Ai Ais - Kaapstad moet je in ieder geval niet onderschatten, is te doen in één dag als alles meezit. Maar goed, wij hadden veel tegenslag en moesten voor de grens gaan overnachten. Veel wegwerkzaamheden en van de 4.000km die wij gereden hebben, het meest vervelende stuk. De grensovergang is wel de meest easy, want er is geen kip die daar de grens over gaat. :')

In combinatie met Fish River is het leuk om te doen, maar superspeciaal zou ik het niet willen noemen. Voor ons was het echt omdat we er langs reden. Als we ooit terug gaan dan zou het zijn om de reden dat we de hike willen doen door de canyon.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:18

Zijn er hier mensen in Pilanesberg geweest? Kun je daar niet al te touristisch kamperen? Kun/mag je daar zelf game drives doen?

Ik zoek eigenlijk iets voor op de route naar Kalahari, even een paar nachten wel in de bewoondere wereld leven en even de auto en gear ontdekken voordat we de wildernis in gaan. Alleen zoeken we juist de wat minder bekende parken op, meestal rustiger en net zo mooi. Vandaar dat Botsalano ook op het lijstje staat.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:24

Voordeel is bij ons dat het voor een bezoek aan de Kalahari is, dus dan is het even inkomen :D Ik ls idd om buiten de weekenden om te gaan. Komt op zich goed uit en gaat wel lukken. Alhoewel ze volgens mij on ZA eind april/begin mei wel vrije dagen hebben.

Botsalano bij iemand bekend? Iets kleiner park geloof ik.


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:44

Fijn Iris, ben heel benieuwd naar de foto's.

Heeft iemand nog een park aan te raden ten noorden van Johannesburg? We komen over de grenspost Groblersbridge en hebben een aantal dagen 'over' die we nog willen invullen. Liefst rustige campsite, mag ook all in lodge zijn.

Zijn er hier mensen met ervaringen in Wonderkop, Mokolo, Masebe, Marakele, 24 River, Matamba?

Welgevonden kennen we en vonden we heel erg fijn, maar de voorkeur is nu wel om ook zelf te kunnen rijden en te kamperen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:17

ANWB kan er geld aan verdienen, dus die raden het sowieso aan. Echt zonde van je geld.

Hier ook meerdere malen aangehouden voor controle’s, maar gewoon rijbewijs voldeed altijd.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:41

Prachtige foto's zeg!

Welke middelen voor malaria had je meegenomen?

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:24

De mooiste nachten van ons zijn toch echt in een daktent. Einde van de dag de waanzinnige luchten met prachtige kleuren. In de avond de braai aan, alles opruimen en genieten van de sterrenhemel. Het geluid van de dieren om je heen en af en toe met de zaklamp even kijken welke dieren je beloeren.

In april echt off the grid voor twee weken, met één luxe lodge voor twee nachten. Dan hebben we ook vijf dagen geen douche gezien, dus dat zal wel echt genieten zijn :D

De mooiste game drives die ik mij kan herinneren zijn ook de kleinere parken en dan met eigen auto. Ik moet wel zeggen dat we niet obsessief zoeken naar de grote katten, maar juist onwijs genieten van honderden springbokken die de weg oversteken. Of familie zebra waar twee mannetjes aan het vechten zijn bij de waterplas. Gewoon de auto stil zetten en kijken wat er gebeurt.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:53

Wij zaten ooit eens luxe met een zacht bed en per persoon de oppervlakte in bed die we samen deelden in de daktent. Nou mooi niet dat ik kon slapen de eerste nacht _/-\o_

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:42

Als je elke dag vroeg opstaat dan lig je zo onder zeil in een daktent hoor ;)

En voor de rest leef je buiten in alle ruimte :D

Nog een best luxe wc hoor, het enige wat wij hadden is een schep. Voor nood in de nacht (leeuwen voor de tent) wel een zak mee die je later weg kunt gooien.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:56

Zit nu in Botswana en ben via Zuid Afrika gekomen, geen enkel last van corona. Alleen vaccinaties, testen, mondkapjes en af en toe wordt de temperatuur gemeten.

Nu nog een testfaciliteit in Botswana vinden en dan gaan we terug naar Limpopo en door naar Johannesburg.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:41


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 07:51

Nyaleti schreef:
Wat gaaf <3
Hoe bevalt het je daar nu? Het zal er nog rustig zijn kwa toerisme denk ik? Wil je wat foto's delen? :D


Het is best heel rustig, vooral veel toeristen uit Zuid Afrika en in de fly-in lodges ook wel wat internationale toeristen. Toch denk ik dat die in de delta wel echt vol zullen zitten nu. Deze tijd is wel ongeveer het eerst mogelijke weer na een paar jaar en mensen die er echt op gewacht hebben, pakken nu wel hun kans.

De campsites waar wij gestaan hebben waren allemaal zo goed als leeg. Ook wel bijzonder trouwens, we wilden in de Kalahari op een andere plek en toen werd aangegeven dat alles vol was. We komen aan en werkelijk geen mens te bekennen _O-

Toerisme vanuit Zuid Afrika komt wel echt weer op gang in het binnenland en richting de buurlanden. De auto verhuur bedrijven lijken veel wagens verkocht te hebben/ of in groot onderhoud.

@DenieesB wees niet bang dat je wat mist, dat doe je sws in die landen daar. Neem goed de tijd voor wat je wel wilt bezoeken (en ga tzt nog eens terug voor wat je denkt gemist te hebben ;) ) Belangrijke vraag, wat interesseert jullie beiden? Wij houden wel van afwisseling, dus bergen, vlakke landschappen, zee, steden. We merken dat we een beetje het enthousiasme verliezen als we alleen maar drie weken dieren gaan kijken. Wij zijn ook niet perse gericht op een Big5 maar kunnen net zo genieten van een roofvogel die een slang aan het oppeuzelen is, een schildpad die we ineens treffen of het proberen op de foto te zetten van een minuscuul snelle prachtige vogel.

Kaapstad is een heerlijke stad, maar dat is ook niet iets waar je snel even langs gaat rijden. Daar kun je gerust een paar dagen zoet zijn.

Alle musea zijn trouwens wel dicht. Helaas is weer het apartheidmuseum bij ons niet gelukt. Dus wij moeten ook weer terug :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, Abiola, Amado, Firebug, GoogleAdsense, Ineke2, Kimberley_, lgw, Lielle, marjan19, MarjanB, MissAnnemijn, moeshie, mvdende, pluklief, Selima, Syzygy en 74 bezoekers