Slovenië met de hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Slovenië met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:46

Mooie foto's hierboven, je hebt qua locaties mooie tips gekregen zo.
Ik ben in 2016 en 2018 in Slovenië geweest, ook wat rondgetrokken, verschillende locaties gezien en op verschillende campings gestaan. Ik moet zeggen dat het land in slechts enkele jaren echt bizar toeristisch is geworden en het land is eigenlijk te klein om die stroom toeristen aan te kunnen in de zomer. Voor mij een reden om niet meer te gaan.
Zo sta je nu, als je na 9 uur in de ochtend komt, echt in de file om Bled binnen te rijden. Er is nauwelijks parkeerplek en voor alles, ook om het meer in te mogen, moet je flink betalen. Ik zou Bled absoluut overslaan, het is slechts een meer met veel water.
Soca-vallei is prachtig, daar vind je ook wel rustiger plekken. Afgelopen jaar was het erg droog en stond er weinig water in de rivier waardoor die wat charme miste. Vintgar kloof heeft ook een flink parkeerprobleem, daarna moet je in een flinke rij om toegangskaarten te bemachtigen en betaal je je scheel om in de toeristenstroom aan te sluiten en een rondje te lopen. Niet mijn ding, ga gewoon wat toeren en stop op de stille plekjes, je komt dan echt nog wel pareltjes tegen. Als je een beetje van stoer autorijden houdt, doe dan zeker de Vrsic-pas, die is tof! Doe hem ook weer vroeg op de dag, ook daar is het absurd druk. Mocht je bovenop de pas willen wandelen, ga vroeg ivm parkeerplek. Het is een gekkenhuis, mensen parkeren midden op de weg en je kunt later op de dag elkaar niet meer passeren waardoor je enorm oponthoud hebt.
Wat ik tof vond was de berg Kanin op bij Bovec en rijd wat verder naar het zuiden om wat grotten te bezoeken (Postojna bijvoorbeeld, wel toeristisch trouwen!). Let op, in het zuiden heb je nauwelijks campings.
Verder is het oosten echt de moeite waard, het wordt niet voor niets 'klein Toscane' genoemd. Glooiende wijnvelden, eeuwenoude dorpjes, weinig toerisme. Er loopt een prachtige route (de zogenaamde wijnroute) via Murska Sobota naar Ptuj en naar Novo Mesto. Absoluut de moeite waard.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Slovenië met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:52

Nou ja, het is desalniettemin schitterend en als je rekening houdt met de tijden dat je iets doet heb je wellicht geluk. Probeer in dat geval door de drukte heen te kijken.
Ik persoonlijk vond het de 2e x een domper, maar voor jou is de natuur etc nieuw, dus hopelijk overstemt dat ;)
Maar een serieuze tip is dus om het oosten en zuiden van het land te pakken. Dat is echt anders.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Slovenië met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:47

Wat jammer TS
Het is ook wel echt een eind om te rijden in je uppie, zeker met een hond bij je.
Waarom ga je niet lekker met de hond naar de Ardennen? Daar ben je in een paar uur en dat is ook echt schitterend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Lotje033, Miiej, Natasja22, Nymphe, Piekosjj en 80 bezoekers