Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:44

poes schreef:
wat vinden jullie een beetje een leuke en voldoende auto voor 3 mensen die van Kaapstad naar Jo'burg gaan, doorheen lekker veel wildparken? Hoger zitten = duur, dus ik wil even kijken of dat echt moet...

Edit: in mei trouwens, dus nog wel wat begroeiing neem ik aan?


Houd er rekening mee dat het nu regenseizoen is, dus dat het gras in het Krugerpark hoger staat. Als wij rond deze tijd gaan, gaan we eigenlijk altijd met de Prado, Landcruiser of Discovery. Als we met onze eigen auto's gaan (lager) zie je een stuk minder.


AfricanLady schreef:
Hallo allemaal.

Zuid afrika heeft mij altijd aangetrokken al van jongs af aan.
En ik zit nu serieus onderzoej te doen om in enkele jaren naar Kaapstad te emigregen.
Maar wat heb ik nodig?
Veel gegoogled en kaapstadmagazine doorgespit
Mijn 2 katten en vogel die moeten mee.
Via klm gaan ze dan als vracht mee las ik.
Ik heb hun al een bericht gestuurt wat daar de kosten voor zijn.
Mijn dieren kringen de benodigde entingen tegen die tijd etc.
Hoe kom ik aan een huurwoning?
Heb ik naast een werkvergunning ook wat anders nodig ?
Heb ik eerst werk nodig hiervoor.

Hoe hebben jullie het gedaan voor degene die geemigreerd zijn.
Graag jullie ervaring.
Ik ben in mei klaar met de opleidong tot zelfstandig werkend kok. Hier zou ik graag ook werk in vinden.
Daarnaast mbo niveau 1 en 2 in de pocket van dierverzorging weinig werk in maar ne weet nooit.
Eventueel ander werk is welkom werk is werk.


Ik zou allereerst stoppen met alle leuke dingen uitzoeken zoals je dieren meenemen en een woning zoeken :(:) . Het aller- aller- allermoeilijkste is om een visum te krijgen. Ik heb nu eindelijk na twee jaar een 12 maanden visum (en die moet nog maar verlengt worden -O- ).

Zeker voor zelfstandig werkende kok, of dierenverzoring. Daar hebben ze er hier genoeg van, dus daar zal je nooit een visum voor krijgen (Nederlands sprekend call center werk wellicht wel, dan kun je een exceptional skills permit aanvragen).

Kijk naar een vrijwilligersvisum, studievisum of exceptional skills (critical skills betaat niet meer heb ik begrepen). Mocht je informatie willen kun je me altijd een PB sturen, ik ben (zoals eerder gezegd) een tijd hier mee bezig geweest en nog steeds niet klaar met deze rotzooi te regelen.

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!


Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:08

Marije, wat een prachtige foto's heb jij zeg! Wauw!!!!

[EDIT] Wij gaan volgend weekend naar Wepener met vrienden. Donderdag ochtend rijden we rond 03.00 -O- in deze kou! Het weekend erna gaan we naar Zanzibar voor een paar dagen, super veel zin in!

Mochten jullie eens in Pretoria zijn, laat het eens weten, dan kunnen we een bakkie doen :j !

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:50

Justme_Lisaa schreef:
Ik lees met veel plezier mee met jullie verhalen! :D Super mooie foto’s komen er voorbij, dat maakt het wachten alleen maar moeilijker haha. Ik weet dat het daar nu winter is, maar hoe koud is de winter daar? Oké, klinkt een beetje als een inkoppertje, maar kan ik het een beetje vergelijken met de Nederlandse winters? Dan weet ik dat ik iig gene korte broeken hoef mee te nemen hahaha :')


Hier in Pretoria is het 's nachts zo'n 5-7 graden en overdag zo'n 20 (zeggen ze, ik merk er niks van :') ).
De zon is warm, maar staat niet de hele dag hoog aan de hemel maar het windje is de meeste dagen maar fris.

[EDIT] Het grote 'probleem' is vooral dat de huizen en gebouwen niet gebouwd zijn op de kou. Wij hebben bijvoorbeeld geen verwarming, de ramen zijn enkel glas en onder de deuren zit een kleine kier -O- .

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:16

_Tamara schreef:
N.a.v. jullie berichten over het weer heb ik toch maar de ingepakte kleding wat aangepast :') Heb nu van alles wat gepakt, dus moet goed komen!


Laagjes doen wonderen *\o/* !

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:12

manzano schreef:
Ik zie diverse sneeuwfoto's voorbij komen op m'n Facebook uit Zuid Afrika


Het is hier verschrikkelijk :brr: :brr: :brr: . Gelukkig geen sneeuw hier, maar inderdaad wel in veel andere plekken!

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:21

Wij zijn begin dit jaar naar Kaapstad geweest, even op bezoek bij een vriend van ons. Toen ik zei dat ik graag naar Bo-Kaap wilde werd ik uitgelachen en gevraagd of ik wel helemaal 100 was! Schijnt super gevaarlijk te zijn...

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:33

laughterline schreef:
Toen ik afgelopen april mijn ouders terug afzette op het vliegveld, stuurde Google maps ons per ongelijk door ‘Nyanga’ 8)7 tijdens rush hour in Easter weekend.

Wikipedia:
“The township is known as the "murder capital" of South Africa.”

“Nyanga is one of the world's most dangerous areas, and had the highest number of murders (262) in South Africa during 2012.”

Als enige blanke mensen, duidelijke toeristen met onze huurauto en koffers erin.

Ik. Scheet. In. Mijn. Broek. :n
niet letterlijk


Oef dat kan ik me indenken ja! Gelukkig geen problemen gehad?

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:50

Lisa wat een prachtige foto's maar wat vervelend dat je eerder terug moest komen zeg, dat is balen! Misschien nog een keer komen?

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:49

Denise_Storm schreef:
Johannesburg, Blyde River, Panoramaroute, Kruger Park, Swaziland, St. Lucia, Uhmlanga, Drakensberg, Golden Gate Park en weer terug in johannesburg.

Alvast een aantal vragen:
- Hebben jullie must do things, tips, aanraders of ideeën in dit reisschema? In Johannesburg zelf zou ik geen uur te veel zitten als ik jullie was. Zodra je landt, direct op pad naar jullie eerste stop. Verder heb ik gehoord dat je ook niet te lang in St. Lucia moet zitten. Schijnt, behalve de natuurlijk de Nijlpaarden en krokodillen, niet zo heel veel te doen.
Blyderivier is natuurlijk mooi voor God's Window en de meerdere watervallen en potholes. Verder denk ik dat je een prachtige route hebt!

- Hoe zit het qua veiligheid in het Noordoosten? Is dat minder onveilig dan rond Kaapstad?
Het is overal maar gevaarlijker dan in NL, je moet altijd nadenken wat je doet :).

- Welke reistijd raden jullie het meest aan?
Niet te laat in het jaar, september of oktober is qua wildlife goed. De meeste baby's zijn dan geboren en het is nog niet zo warm dat de dieren alleen maar liggen in de schaduw.

- Hebben jullie tips voor het boeken? Wel/Niet via organisatie? Onze voorkeur gaat denk uit naar wel via organisatie zodat alles geregeld is. Het is voor ons beide allebei de eerste keer in Z-A en met een rondreis.
Ik denk dat dit persoonlijke voorkeur is.

- Wanneer is het boeken van tickets het meest voordelig? Voor nu heeft KLM nog geen prijzen beschikbaar voor (waarschijnlijk) onze reisperiode.
12 maanden vooraf komen de prijzen over het algemeen beschikbaar. Ik raad aan om te wachten tot je een mooie prijs hebt. Ik heb 1 keer EUR850 betaald omdat ik 'hals overkop' moest boeken, verder altijd rond de EUR600 per persoon.
Verder verwachten ze eind augustus/begin september weer KLM werelddeal weken en in februari geloof ik.

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:00

RoWi schreef:
Wij hebben afgelopen juni een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika, en echt: wát een fantastisch land! Het heeft echt totaal mijn hart gestolen! De natuur, de mensen <3 Ik ben jaloers op degenen die nog mogen gaan. Ik wil weer! :D

We hebben alles zelf geboekt: de vliegtickets via KLM, de huurauto, het eerste hotel in Kaapstad en de lodge bij het Kruger hadden we vooraf al geboekt. Alle andere dingen hebben we ter plekke zelf geregeld. De Booking.com en TripAdvisor app zijn gewoon ideaal, en bij veel restaurants en hotels heb je gewoon wifi hoor. Dat viel ons echt reuze mee. Wij vonden het zelf regelen en ter plekke bepalen hoelang je wil blijven heel leuk!

We zijn dus gestart in Kaapstad - we hebben overnacht in Stellenbosch - Franschhoek - Hermanus - Oudtshoorn - Knysna - Addo (hier was een grote staking aan de gang, dat was wel heftig/de sfeer een beetje beangstigend; maar uiteindelijk niks gebeurd) - Bloemfontein - Clarens - Nelspruit - Malelane - Johannesburg. Dit zijn stuk voor stuk heel leuke plaatsen.

Tips:
- Vergis je niet in de grootte van het land. Wij hebben 5.000 km gereden in drie weken, maar.. dan heb je ook wat! Elke provincie is weer totaal anders, het is een heel divers land <3
- Een huurauto en lekker zelf rijden vonden wij ideaal. Het links rijden is prima te doen. Zorg ervoor dat je allebei kunt rijden, dan is het minder vermoeiend (again: lange afstanden). Kies een automaat als je een beetje onzeker bent, dat geeft rust tijdens het rijden. Het verkeer in ZA is heerlijk rustig, soms kom je 30 min helemaal niemand tegen.

- Veiligheid in het noordoosten: Wij hebben in het hele land geen gekke dingen meegemaakt. Algemene stelregel is, dit geld natuurlijk in elk land: gebruik je gezonde verstand, wees niet te naïef. Wandel niet met je grote spiegelreflex om je nek over straat. Kleed je eenvoudig, neem niet je allermooiste kleren mee. Als blanke val je niet perse op, er is denk ik een ± 50/50% verdeling blank/zwart, veel mensen hebben Nederlandse/Europese roots dus mensen denken bij het zien van een Nederlands gezicht al snel dat je er woont.
Johannesburg zijn wij wel bewust niet in geweest, we zijn overdag rechtstreeks naar de luchthaven gereden zonder overnachting.
- Reistijd: wij waren er dus in Juni, tijdens de Zuid-Afrikaanse winter. Ik vond het weer ideaal: niet te heet, rond de 20*. Het barste van de kleintjes/baby's: olifanten-, giraffe-, hyena-, nijlpaarden-, neushoorn baby's, we hebben ze van alles soorten wel gezien, dat was echt heel erg leuk! Het voordeel van de Zuid-Afrikaanse winter is ook dat de begroeiing niet zo mega groen is, je kijkt gemakkelijker door het struikgewas heen, dat is handig voor het spotten van wildlife.
- Boeken vliegtickets: wij hebben de vliegtickets ± 6 maanden geleden gekocht, tijdens de KLM werelddeal weken.


Goeie tips RoWi! Mooie reis heb je gemaakt!

Ik moest lachen om het volgende;
Citaat:
Wij werden bijv. vaak in het Zuid-Afrikaans aangesproken bij restaurantjes e.d. Maar aan camera's, bepaalde merken kleding e.d. zien mensen dat je toerist bent, dat kan je een gemakkelijk slachtoffer maken. Maar nogmaals: wij hebben niks geks meegemaakt qua overvallen of wat dan ook. De sfeer op straat is heel gemoedelijk.


Ik kan altijd precies zien wie Nederlanders zijn :') :j Mijn vriend en ik maken er zelfs een spelletje van haha!

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:39

laughterline schreef:
Ja vind t wel heel lastig hoor, nu hier weer alles achterlaten! Familie, vrienden, m'n hondje.. verzorgpony.... kon ik alles maar combineren -O- Áltijd blij en verdrietig, maakt niet uit of ik naar Kaapstad of Amsterdam vlieg. Maar ook wel weer zin om daar naartoe te gaan, mis m'n leventje en de natuur en vrienden daar! Als is dit natuurlijk wel ineens definitief en kan ik nog maar eens per jaar naar Nederland. Maar ach, als het niet gaat ben ik zo weer terug :P


Ik snap precies waar je doorheen gaat. Gelukkig woon ik hier alweer bijna een jaar, wat helaas ook betekend dat er weer visum problemen zijn (ik had een 12-maanden visum).

Ik zal je eens een PB'tje sturen :)

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:08

casperzazoe schreef:
Heb een paar keer met de ambassade gebeld en ze komen echt zo onaardig over, alsof ze je niet eens willen helpen. :=

Sterkte ermee LL!


Ik ben er heilig van overtuigd dat ze je niet willen helpen hahahaha

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!


Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:43

poes schreef:
Ik heb enkel bnp en die rekenden vorig jaar over 100 euro 50 euro kosten. Ga Iris efkes als hulptroepen inschakelen :D


Joehoe!
Als het nog niet gelukt is kan ik ook helpen. Ik heb een Nederlandse rekening, waar je het op kunt storten en dan kan ik van mijn ZA rekening het op iemand anders zijn account storten. Stuur me maar een PB als het nodig is :)

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:19

laughterline schreef:
Haha Hermanus altijd slecht weer? :P Gewoon wat pech gehad denk ik? Plettenberg vind ik trouwens wel echt geweldig!

Jaaa eindelijk level 2!! Eindelijk alcohol en sigaretten terug in de verkoop _O- niet dat ik rook of veel drink maar toch. En weer de provincies open :) we gaan volgende maand misschien mijn vriend zijn familie opzoeken in Kzn, met de auto dan, want vliegen vinden we te veel risico. Even kijken hoe het gaat :+

Nu nog steeds wachten tot ik naar Nederland kan. Ik hoop heel stiekem voor oktober, maar nu gaat nederland weer wat slechter met besmettingen..


Ik heb mijn rondje dorp gehad om sigaretten en bier te kopen :D :') !

Ik weet niet of ik eroverheen gelezen heb, maar ik vond het cage diving met haaien echt super teleurstellend. Allereerst is het superduur, ten tweede heeft bij ons letterlijk de hele boot gekotst op mijn vriendin en ik na, dus ik denk dat veel mensen er niet van konden genieten. Als laatst was het koud en de zee ontzettend wild waardoor het zicht heel slecht was. Die haaien moesten ongeveer je kooi binnenkomen wil je iets ziet... Stuk minder 'Animal Planet' dan gehoopt :') .
Walvistour heb ik dan nog nooit gedaan, die staat wel op mijn lijst.

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:49

poes schreef:
Tijdens onze walvis toer werd ook haast iedereen misselijk hoor. Maar een springende vinvis maakt veel goed.
Haaien zie je meestal beter van op de boot of kust dan van in de kooi.


laughterline schreef:
Klinkt alsof ze beter die dag niet de zee op konden gaan :P ik heb het nog nooit gedaan, maar ik word zeeziek haha. Ik zou dan liever een boot tour doen waarbij je de marine big 5 gaat zoeken en de haaien vanaf de boot ziet, blijkt makkelijker te zijn.


Ik heb inderdaad het beste de haaien kunnen zien toen ik bovenop de boot stond in plaats van in het water :j

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

Marije112
Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:47

Wauw!

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, hedwig1, KarinW86, lukka63 en 143 bezoekers