Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:46

Cookies schreef:
En De Wit in Schijndel.



Ja dit is een hele grote winkel. Maar je wordt er gillend gek. Gelukkig kun je er ook online bestellen.

Wij kamperen met de camper.

Dit jaar gaan we weer naar Scandinavië en dit keer ook naar de Noordkaap. Afgelopen jaar naar de voormalige Baltische Staten geweest ook een leuke vakantie.

Maar het is wel anders dan met een tent natuurlijk.


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:58

Ooee ik krijg alweer zin. De grote vakantie hebben we dit jaar 4 weken ipv één. We gaan weer naar Scandinavië. En dit keer ook de Noordkaap en via Finland terug en dan kijken of we via Zweden terug gaan of via Estland, Letland en Litouwen. Ivm tijd wordt dat nog even een dingetje.


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:16

Riddershow schreef:
Ik zit te twijfelen om dit jaar naar Polen te gaan ipv Oostenrijk. Iemand ervaring en leuke (vooral avontuurlijke) tips?


Polen is heel leuk. Vorrig jaar geweest combinatie met Litouwen, Letland en Estland. Polen is heerlijk om te raften etc.

Echt heerlijk land om te camperen. Uitgestrekte bossen. Richting Tjechië kun je ook daar heb je het hooggebergte. Schijnt echt heel mooi te zijn.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 07:54

Ik stuur straks nog wel even e.a buiten NL waar wij met de camper zijn geweest.

Wil je in een huisje of hebben jullie een tent / Caravan /Camper?

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:46

O ik zie met tent.

Kijk eens bij Tivedstorp of Tiveden Zweden. Wij stonden bij Tivedstorp.

En in Rodekro Denemarken zit een vissers camping (Fitzgeplatz) ook heel leuk

In Polen en omliggende landen zijn veel campings die voldoen. En Polen is een prachtig land. De meeste campings zijn groot kwa oppervlak maar enorm rustig en vaak goede voorzieningen en verbazend schoon. Er zijn ook veel campings van Nederlandsche eigenaar. En voorbij Duitsland heb je hele mooie bosrijke omgeving.


Duitsland in Harz bij hasselfelde daar heb je Pullman citty (daar zou je dan moeten vragen naar stroom voorzieningen dat is wel mogelijk) maar douches zijn er volgens mij niet.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:19

Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-08-22 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:47

Chubby schreef:
Mooi overzicht van jullie roadtrip zeg!

Ik vind die opblaasbare voortenten zo niet-mooi :o Net als die uitdraailuifels haha. Het oog wilt ook wat, vind ik ;)

Wij gaan morgen weer op huis aan na 2 heerlijke weken in Nederland! De kinderen gaan vanaf maandag naar hun papa en ik mag weer werken. Ik denk erover nog een paar dagen met de honden op pad te gaan, vanaf de camping kan ik ook werken. Dan wil ik wel graag een camping waarvanaf ik een mooi losloopgebied in loop. In Brabant of Zeeland of Biesbosch bv. Iemand tips?



Camperen doe je om buiten te zijn en praktisch vind ik persoonlijk hoger afwegen dan mooi. Wij hebben ook een luifel. En zo'n camping stoel en tafel set. Mooi nee. Wel handig dus prima.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:31

ClauH schreef:
Prachtig Befunny!

Wij staan ook :Y)

[ [url=m/qBebCt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk plekje met vrij uitzicht op Texel



Heerlijk <3

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:19

Wij koken gewoon in de camper. Wel fijn hoor als je alles zelf kan. We hebben ook een oven. Maar we hebben even een caravan gehad met van die plastic kraantjes nee dat was niks.
Maar het is echt een verademing om zo zelfvoorzienend te zijn. We zijn niet afhankelijk van campings. Ook niet voor stroom.

[ img ]

Drink water kopen we.
Tank schoonwater doen we mee afwassen, wc spoelen etc. Voor de wc halen we ook wel uit de rivier en soms ook om vaat af te spoelen. Dan heb je nog maar weinig water nodig vanuit je tank voor afwassen ;)

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:52

Je hebt toch ook van die tabletten ervoor? Dat gebruiken ze in de ruimte ook ;)

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:40


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:09


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:43

Wij zijn voor onszelf ook niet zo netjes hoor met de camper maar als we zouden lenen van iemand dan gaat het wel schoon en fris terug. Dat kan je toch niet maken om het vies terug te geven. Zou zelf als ik het vies terug kreeg even nabellen met de vraag wanneer ze gepland hadden hem schoon te maken ;) en die kregen hem niet meer mee.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:48

SusanH schreef:
Wij hebben de waterkoker weg gegooid omdat de plastic smaak er niet uit ging. Ik zo7 de zak wegdoen en een jerrycan kopen. Zo eentje met een kraantje :j

Wat een prachtige foto's Befunny. Is dat Zweden? Wij denken erover daar volgend jaar heen te gaan.

Wbt luifels en voortenten wij hebben deze zomer het eerst alleen de omnistor gebruikt, met 2 zijwanden en dat is prima bevallen. Heel handig als je naar een andere camping gaat ook. Opbouwen en afbreken is zo gedaan.


Idd Zweden/Noorwegen en Denemarken wij in hier voor de vierde keer. Prachtige landen

Wat van andere keren

[ img ]


[ img ]


[ img ]



[ img ]

[ img ]


[ img ]

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:22

moonsparkle schreef:
Prachtig die foto's op de vorige pagina. Ik wil ook graag een keer naar Noorwegen maar het weer houd me een beetje tegen, ik heb het heel snel koud :brr: en als er dan ook nog veel regen is zit je na een wandeling in de tent. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft met Scandinavië? Misschien denk ik dat het erger is dan het is :')


Wij zijn 4 keer geweest.
Eerste jaar was het in Noorwegen 21 tot 25 graden. Met een enkele dag regen.

2e keer wat wisselvalliger.

3e keer in het noorden echt koud wel vaak droog.

Nu 4e keer in Noorwegen veel regen alleen maar eigenlijk. Wij gaan vandaag weer de grens met Noorwegen over en het beloofd redelijk weer te blijven een paar dagen.

In Zweden hebben wij op de één of andere manier geluk. Eerste week van dit jaar 25 tot 30 graden en gister bijv ook 26 graden. Als het erg slecht is in Noorwegen ga je gewoon de grens over met Zweden ;) Is vaak vergelijkbaar met NL kwa weer alleen dan zonder extreme hittegolf <3


Mijn ervaring is Noord Noorwegen is koud zo was het op de Noordkaap 3 jaar terug -2 in augustus :') maar het zuid en en westen gematigd tot warm en het oosten vaak warm ;) wel vaker regen en de regen (vooral in het westen) vind ik zonde want dan ziet alles er anders uit. De voorgaande jaren hebben wij veel zon gehad en dan is Noorwegen een paradijs. Door regen en mist zie je niet alles zeg maar. Maar wij vinden het het mooiste land van dit continent bij far eigenlijk en rustig en de ruimte om vrij te camperen. In Zweden ook hoor en Noordzweden doet bijna niet onder voor Noord Noorwegen en vaak wel warmer ;)

O ja ook Finland is mooi. Daar waren we 3 jaar terug ook en toen was het mooi weer.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:38

germie schreef:
Nog even geduld en ik ga kamperen op het strand aan de Rode Zee. Ja, echt, in een tent zonder airco op het strand.



Gaaf <3

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:59


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:24

Mooi plekje ook ♥️

Wij maken nooit gebruik van sanitair. Dan maakt het niet uit of dat ergens schoon is.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:17

Hier even een lange pauze omdat het water kan stijgen gaan we straks naar een andere plek. Aan de weg en omgeving hier waar we nu zijn heb je vooral plekken langs de weg. Dus staan we hier even mooier. Na de wandeling en eten gaan wij dus weer een klein stukje rijden. De route is echter zo mooi dat je dat ook niet wil missen. Dan maar een x een mindere campeer plek.

[ img ]

[ img ]

En wat van onderweg vandaag, we zijn dus in Noorwegen en hebben oma door Rondane gereden.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:42

Koud niet. Onderweg veel regen gehad. Het is nu 18 graden. Dus prima temperatuur en hier nu ook droog voor zo lang het duurt.

Vannacht enorme onweer gehad inclussief bliksem flitsen. Klonken als vuurpijlen.

Één van onze hondjes is daar heel bang voor dus die lag op bed en alsnog te hijgen van stress/angst maar ze lag vanochtend heerlijk te snurken als een prinses dus in bed slapen vond ze wel wat ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 16-08-22 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:50

moonsparkle schreef:
Heel mooi en ruig! Met regen en 18 graden zou ik het wel koud hebben :')



Haha ik heb een hempje aan. Ik kan niet goed tegen hitte. Ik ben hier als een vis in het water alleen de regen dat vind ik minder het mag van mij kouder als het dan droog is ;) ook rond of onder 0 geen probleem. Dat komt hier voor in de zomer. En ik heb liever dat dan regen maargoed het komt zoals het komt.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:53

Wij hebben o.a door Rondane nationaal park gereden. Daar zijn ook overnachtingsplaatsen overigens.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:24


BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:42

Ja dat lijkt idd staafkerk je bij Heddal.

Mijn foto's zijn allemaal met de telefoon gemaakt hoor. Black_Kelpie jou foto's vind ik ook mooi.

BeFunny
Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:31

OppoReno pro 4 en ben er heel heeel happy mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Babsiej, Black_Moon, darkangel23, DotBot, Earth, friezenfan2, GrapeshotBot, Lestria, lucifertje, Mariett, mvdende, reina en 70 bezoekers