Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:24

Ik zou dan na het weekend gaan kijken. De winkel sluit vanmiddag op tijd, is morgen even open en is dan tot en met dinsdag dicht. De webshop en het logistiek centrum worden in de tussentijd verder leeggehaald. Ze hebben nog heel veel staan. Woensdag zijn de winkels dan weer wat aangevuld en heb je kans om nog wat leuke spullen te scoren. Het is nu een bende. Volgens mij is de vestiging Roermond nog langer dicht trouwens. O en neem de tijd, je staat denk ik wel een half uur in de rij bij de kassa’s.

❤️


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:33

Roden is morgen wel open. Er zal alleen weinig aangevuld zijn gezien ze maandag en dinsdag alles wat nog uit de webshop en logistiek centrum (en wellicht ook uit Roermond) komt gaan verdelen over de winkels.

Dan was er net op een gunstig moment Lena :wow:

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:01

SdaphneS schreef:
Dat is toch ook echt wel vervelend voor de medewerkers lijkt mij. Dat het nu extreem druk is en de winkel helemaal gesloopt wordt door sommige bezoekers. Iemand al een idee of er wat nieuws in het pand in Roden komt?

Wij gaan er niet heen, we hebben alles en ik had beelden op rtv noord gezien en haat zulke drukte. :+

De medewerkers lopen op tandvlees. Ze moeten het met minimale bezetting doen en dan sta je in zo’n chaos.

Wat betreft het pand: het is natuurlijk nog niet duidelijk of vb definitief de deuren moet sluiten of dat er alsnog een overname komt :). Ze deden en doen het qua omzet/m2 namelijk best prima. Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt. De andere panden zijn kleiner dan Roden, die is verreweg het grootst.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:59

Ha, een kampeertopic. Leuk!

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst met de tent (die we nog niet hebben) en alle benodigde meuk (die we ook nog niet hebben) naar de Ardèche (plekje is al geboekt).
We hadden beter een jaar geleden kunnen bedenken dat we tóch wilden kamperen. Vriend werkte toen nog op het hoofdkantoor van de welbekende kampeerketen die in de zomer failliet ging, hadden we nog wat personeelskorting kunnen scoren :7.
Ik ga het topic eens op mijn gemakje teruglezen voor tips en adviezen :D.

❤️


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:53

Wat een heerlijk plekje daar!

Wij hebben vanochtend onze tent deels opgezet om te checken of alles klopt - en stiekem ook zodat we niet al op dag 1 het hitje van de camping zijn omdat we nog nooit hebben gekampeerd :))

[ img ]

[ img ]
Dit is meegeleverde handleiding. Het had van mij een tikje uitgebreider gemogen :=. Het filmpje op de website gaf gelukkig een stuk meer duidelijkheid.

Nu is het aftellen tot we vakantie hebben!

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:46

SusanH schreef:
Ik heb destijds zo'n gasbrander gekocht die je niet moest prikken maar die op zo'n gasflesje gaan: https://www.bol.com/nl/p/campingaz-cv30 ... oductImage

Op scouting hadden we wel die prikflesjes en ik heb het iets te vaak (bijna) fout zien gaan. Het is toch best een gepriegel en bovenstaand is wat dat betreft gewoon veiliger leek mij.

Die hebben wij ook gekocht. Ben benieuwd!

Wij vertrekken morgen eind van de middag. Eerst een overnachting in Luxemburg en dan door naar de Ardèche.
Vanwege het overlijden en de uitvaart van mijn opa gaan we 2,5 dag later weg dan gepland, we zouden nl. gisterochtend eigenlijk al gaan. Ik heb de camping gemaild of we wat langer kunnen blijven, maar ze zitten helaas vol. Maar dat is ook geen ramp, er is dan vast in het noorden van Frankrijk of Luxemburg een camping te vinden waar we nog een paar dagen kunnen staan. Tips zijn welkom :))

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:49

Mooi!!

Wij zijn geïnstalleerd op de camping en openen nu het eerste biertje. De tent opzetten met 39 graden was op z’n zachtst gezegd nogal afzien :D

[ img ]
Maar we hebben een heerlijk plekje zo <3

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:45

Er komen weer mooie plaatjes en plaatsjes voor in zeg <3.

Wij zijn inmiddels weer thuis, dagje eerder dag gepland. Voor vandaag was alleen regen voorspeld en gisteren was het nog heerlijk weer. Dus lekker rustig aan de tent ingepakt, om 13.30 reden we weg uit Frankrijk en om 20.30 draaide de eerste was in Groningen.

Het kamperen is ons enorm goed bevallen, zeker voor herhaling vatbaar. Laatste camping waar we stonden was alleen niet zo denderend.

We hadden een prachtig ruime plek:

[ img ]
Note to self: een haspel met een langer snoer kopen, de tent moest nu uiterst rechts op ons plekje staan. Maar we hadden wel een badmintonveld en parkeerplaats :Y)

We gingen woensdag een dagje naar Nancy en kwamen vrij laat terug op de camping... om ook een caravan op onze plek te zien staan >;)
Onze plekgenoot zei dat hij wel twee keer bij de receptie was geweest om te vragen of het klopte maar dat de eigenaresse zei dat wij verkeerd stonden en moesten verkassen. Dat stonden we overigens niet, ik had gelukkig nog het briefje bewaard waar ons pleknummer op stond. Buurtjes hadden nog geprobeerd in te grijpen overdag en genoemd dat wij er al twee dagen stonden, maar de eigenaresse had voet bij stuk gehouden. Wij stonden verkeerd op plek 69 en onze stekker hoorde ook niet in stopcontact 69, dus die had ze er alvast maar uitgehaald. Koelbox trok het gelukkig wel een aantal uur zonder stroom.

Dus.. bij daglicht zag het er gisterochtend zo uit:
[ img ]

Eigenaar erbij.. “Noo, iet iez not possible, we never put two families on the same spot” en zegt beschuldigend tegen ons “How could this happen?” - Nou banketstaaf, dat was je vrouw die dat heeft geregeld.

Enfin, we waren toch al van plan om te gaan. Hebben wel netjes hulp gekregen bij het verzetten van de tent zodat we konden inpakken; we zouden de stokken er nooit uit kunnen halen zonder de caravan van de buurman de doorboren #). Helft van het geld teruggekregen, au nooit meer revoir!

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:18


❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:53

Mooie tent Naath! Wij vertrekken over 2wk naar de Dordogne. Hadden in januari al een kleinschalige camping geboekt en daar ben ik nu wel heul blij om.

Zal tzt wel even een berichtje in het topic plaatsen hoe het met Corona en alle maatregelen is gegaan. Ons plan is wel om lekker veel rondom de tent te blijven en niet heel veel de hort op te gaan naar stadjes etc. We nemen de racefietsen en hardloopschoenen (en een stapel boeken, yahtzee en rummikub) mee dus we kunnen ons prima vermaken.

We zullen vast wel eens uit eten gaan of ergens een kop koffie op een terrasje doen, maar alles net iets bedachtzamer dan vorig jaar. En onderweg de drukke tankstations waar mogelijk vermijden. Andere jaren haalden we onderweg nog wel eens een broodje etc maar dat willen we nu ook gewoon zelf meenemen. Dan hoeven we alleen daar naar binnen voor een sanitaire stop of afrekenen vd tankbeurt.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:47

Wij hebben deze: https://www.kampeerhalroden.nl/slapen/s ... ger-10-duo

Ik slaap er echt heerlijk op en heb het er niet koud op. Alleen de omschrijving dat hij makkelijk mee te nemen is, ben ik het niet mee eens. Opgerold en wel is het pakket alsnog een flinke slag groter dan onze (ook niet al te kleine) tent :7. Maar goed, wij gaan dan ook niet te voet op vakantie maar proppen de auto vol dus voor ons maakt dat verder niet uit.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:02

SdaphneS schreef:
Wij zijn vandaag dus naar dekampeerwinkel geweest in Roden. We waren er nog niet geweest nadat het geen vrijbuiter meer was. Maar veel wel hetzelfde gebleven, alleen wat moderner en slimmer opgezet naar mijn idee. Vond het een prettige winkel. Het was druk, maar niet storend druk. We hebben nieuwe stoelen uitgezocht. Onze huidige stoelen begonnen enorm te kraken en hadden hun beste tijd gehad. Nu fijne nieuwe stoelen gehaald die eind volgende week mee gaan op vakantie. :D


Wij komen er ook graag. M'n vriend heeft bij de voorganger gewerkt en toen deed ik ook regelmatig natuurlijk even een rondje, maar met de nieuwe opzet vind ik het er wel fijner shoppen. Er staat alleen aanzienlijk minder personeel op de werkvloer en dat vond ik bij VB wel beter.

Onze tent hebben we vorig jaar bij Obelink gekocht maar ik vond het daar verder niet echt heel prettig shoppen. Al die Duitse graaibakken zijn niet echt m'n ding.

Nog een weekje en dan zitten wij ook lekker op de camping *\o/*

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:13

Wij betalen €450 voor twee weken in Frankrijk, inclusief huur van een koelkastje. Twee jaar geleden hadden we twee weken een mobile home in Toscane voor €1800. Vorig jaar ook weer naar gekeken en toen was het €3000 voor twee weken. Dat was ook het jaar dat we besloten een tent te kopen }:0. Zelfs met aanschaf van alle spullen waren we dat jaar minder geld kwijt aan de vakantie dan voorheen.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:32

Geen tips, sorry.


Wij zijn inmiddels geïnstalleerd op ons plekje. Blijft toch altijd een onderneming om die tent op te zetten maar oh wat gaan we een fijne vakantie tegemoet <3.

Op de camping is het enorm rustig. Eigenaar gaf aan dat meer dan de helft van de boekingen is geannuleerd. Wij vinden het stiekem wel lekker dat het midden in het hoogseizoen zo rustig is, maar je gunt de eigenaren natuurlijk ook hun omzet.

Voordeel is wel dat het plekje met het mooiste uitzicht voor ons is :D


[ img ]
(Vriendlief zwoegen en ik rende heel druk heen en weer maar onder de streep heeft hij de tent op gezet)

[ img ]

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:51

Naath86 schreef:
Noeps dat ziet er echt heerlijk uit!! Waar zat je ook alweer? Hoe is het daar nu in Frankrijk met alle maatregelen? We zitten toch nog heel erg te twijfelen om heen te gaan. Ben er zo aan toe om er nog even tussenuit te gaan met de tent!

Emori dat ziet er ook heel mooi uit!

Zonnebloem gaan jullie wel gewoon met de auto naar Spanje?

xxxMarleen wij hebben twee zelfopblasende matrasjes van de Vrijbuiter en vorig jaar hebben we van die opblaasdingen gekocht waar je je matras op kan leggen, zodat je wat hoger ligt. Mijn vriend heeft snel last van de rug, dus wilde dit graag zodat ie wat hoger ligt.


Wij zitten in de Dordogne! Op de camping is het heel rustig. Maar we waren laatst in een stadje en daar vond ik het wel vrij druk dus toen zijn we omgekeerd. Qua maatregelen was het even wennen om overal waar je binnenkomt je mondkapje op te zetten, maar na een paar dagen weet je ook niet meer beter.
Op deze camping hebben de meeste bezoekers een mobilehome met eigen sanitair. Ik denk dat er zo’n 8 a 10 stellen/gezinnen kamperen met tent of caravan. In de douches is het ook nooit druk, terwijl ze ook wasbakken hebben afgesloten zodat je niet te dicht op elkaar staat.

Wij kiezen er wel bewust voor om dit jaar wat minder uitjes te hebben en wat meer op en om de camping te blijven. Ook wel heerlijk hoor! We hebben de racefietsen en hardloopschoenen mee. In de natuur is het heel rustig :D.

Kortom: ik zou gewoon gaan als ik jou was :j.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:35

Wij gebruiken ook een grondzeil :j.

[ img ]
Social distancing gaat hier nog meer dan prima :D.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:50

Wij hebben een maand geleden alvast een camping in Frankrijk geboekt voor eind juli tot midden augustus. Uurtje van de Alpe d’Huez, racefiets mee, hoppa :D. We hoefden maar €100 aan te betalen; mocht het uiteindelijk niet door kunnen gaan dan is dat dus geen ramp. Vorig jaar was Frankrijk, ook in coronatijd, ons meeeeer dan prima bevallen. Heerlijk rustig op de camping.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:42

Mijn man heeft bij de welbekende winkel in Roden gewerkt tot ‘ie failliet ging. Maar we hebben onze tent bij Obelink gekocht }:0 . We wilden graag een katoenen tent en Obelink had een mooie voor een schappelijke prijs. Verder vond ik de winkel vooral heul erg Duits aanvoelen met al die graaibakken met afwasborstels enzo. We gaan voor alle overige kampeerspullen wel gewoon naar Roden, de “opvolger van” is echt een mooie winkel geworden.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:22

Goof schreef:
Elin_ schreef:
Ik ga meelezen! Vriendlief (25) en ik (24)gaan voor het eerst samen op vakantie naar Frankrijk. Nog nooit zo'n eind gereden of alleen op vakantie geweest. Wel vroeger jaren gekampeerd tot een jaar of 7 geleden, maar dan pakte m'n ma alles in. En zo gestructureerd als haar ben ik helaas niet :')


Hebben jullie nog echte camping dummies tips? M'n ma zei al tassen ipv koffers ivm de ruimte.


Weet je, je kan in Frankrijk alles kopen wat je nodig hebt, dus geen probleem als je iets vergeet.
Paspoort, medicatie, betaalpassen zijn het belangrijkst.


Of als je tussen Groningen en Zwolle al constateert dat je de hoofdkussens bent vergeten: Ikea _/-\o_

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:59

Door het gepraat over grondzeilen weet ik ineens wat we voor vertrek nog moeten halen bij de Kampeerhal :') het wordt niet eens heel gek warm op onze bestemming zie ik. Meeste dagen tussen de 23-25 graden. Mag van mij nog wel een paar graden warmer maar misschien vind ik dit achteraf ook wel heel lekker.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:31

Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk, richting de kust, bij voorkeur in de regio Provence / Cote d’Azur? We zitten nu in de Alpen maar zowel het weer als de camping vallen ons tegen. Prima voor een weekje maar we overwegen sterk om de tweede week toch ergens anders door te brengen.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:12

Echwel schreef:
Nou eerlijk gezegd hou ik ook van warmte
Vandaag de app van meteo france geïnstalleerd en kijk wel waar we over 2 weken belanden..
Zo heerlijk idee eindelijk weg te kunnen na zo een rare tijd

Heerlijk vooruitzicht! Wij hebben, na de eerste vrij koude week in de Alpen, een prachtige week in de Provence gehad. Ik ben wat dat betreft net een schildpad, als het >26 graden is kom ik tot leven. We hadden echt een prachtige camping, een gelukje dat ze nog voor een volle week plek voor ons hadden want verder zat hij constant vol.

Er zit alleen heel veel vogelpoep op de tent (keerzijde van een schaduwrijke plek) dus er wacht ons thuis nog wel een leuke klus :=

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:47


❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:29

Dat servies is leuk!

Wij huren altijd een koelkast op de camping, echt ideaal vind ik dat. Voor onderweg hebben we een 12v koelbox met adapter voor netstroom.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:53


❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Eleeke, F_inley, Letsdunit, nikia, Plus_en_Min, Travel_me en 70 bezoekers