Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:47

Foaly schreef:
Ik ga de eerste week van mei 5 dagen naar Budapest, iemand tips voor bezienswaardigheden/leuke dingen om te doen?

En ik zit erover te denken om dit jaar ook naar Helsinki te gaan, is iemand daar al eens geweest? Wat is een goede tijd om te gaan, en nog belangrijker: kun je je daar een beetje redden met Engels/Duits? Ik kom een eind met de meeste talen, maar Fins wil nog niet echt lukken :+

Ga een gratis tour door de stad doen! Super leuk om te doen en je ziet echt heel veel van de stad. :j

Daarnaast is het bezoeken van de burcht heel erg leuk. Budapest is echt een super leuke stad om veel in rond te lopen en te ontdekken.


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:50

Eigenlijk voldoen alle Europese steden wel aan je eisenpakketje. Ik zou gewoon gaan kijken via skyscanner wat een beetje voordelige tickets zijn en dan je bestemming kiezen. :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:01


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:39

Kan prima! Ik zou alleen wel echt vroeg gaan als je de sint Pieter wilt bezoeken. Na negen uur moet je echt lang wachten, ervoor gaat het een stuk sneller.
Vaticaanmuseum vond ik niets, veel te overdreven en te groot. Op den duur denk je oh alweer een beeldje. :+

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:25

Tickets voor de kerk? Want de wachtrij is niet voor tickets, maar voor de beveiliging. Iedereen moet door poortjes en zijn tas door een scanner doen. Dat duurt zo lang.

In ieder geval veel plezier. Rome is echt een fantastische stad! <3

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:18

Ik heb echt niemand gezien die vanwege de kleding niet naar binnen mocht. En anders staan er langs de kant duizend straatverkopers met lange sjaals die je dan nog kunt kopen. Heel veel mensen gaan er ook heen op slippers en andere ongepaste kleding.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 04:53

Met kerst is alles dicht in Duitsland. Ook de kerstmarkten eindigen vaak al eerder, paar dagen of een week voor kerst.
Ik zou er niet vanuit gaan dat er dan winkels open zijn.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:15

Brugge is een super leuke stad. Wij hebben een gratis rondleiding door de stad gedaan en dat was heel erg leuk. Ze verzamelen op het centrale plein bij de kerk volgens mij. Te herkennen aan oranje paraplu's

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:30

Iemand nog tips voor Den Haag? :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:09

Bedankt voor de tips.
Ik ben al regelmatig in Den Haag geweest, alles mbt de geschiedenis al eens gezien. Maar de tip over Jugendstil route lijkt me gaaf! :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:50

Bedankt voor de tips! :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:16

Brugge is een stuk romantischer dan Antwerpen.
Antwerpen is een leuke winkelstad, enorme winkelboulevard hebben ze daar, mooie dierentuin ook en leuke sfeer.
Brugge is heel erg oud, tenminste zo ziet het eruit, en erg romantisch.
Brussel zou ik ook in mix willen gooien, is een erg leuke, gezellige stad. Veel dingen om te bezoeken en van te genieten. :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:10

Ik wilde binnenkort een trip naar Lissabon boeken, maar naar dit verhaal ga ik daar over twijfelen. Misschien dus toch een andere plek in Portugal bezoeken. :)

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:12

Rienn schreef:
Binnenkort gaat mijn vriend voor zijn werk naar Berlijn, als het in een vakantie valt, dan ga ik mee en maken we er een korte stedentrip van. Iemand tips? :D

Alles in Berlijn is leuk! Wat een heerlijke stad. <3
Als je rijksdag in wilt zou ik op tijd reserveren. In drukke periode kan het super druk zijn met lange wachtrijen, maar je kunt online ook een tijd reserveren om de koepel in te kunnen.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:06

Oh en het ddr museum is heel leuk te bezoeken. Klein museum, maar heel interactief. Vonden wij echt super leuk.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:45

Ja, denk het wel.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:55

Super leuke stad is dat!
Gamla Stan is echt super leuk om door heen te lopen. Het oude schip bekijken in het Vasa museum is ook erg gaaf. :j

Ik kan een boottocht naar Drottningholm ook echt aanraden! Je vaart ongeveer een uur ernaar toe volgens mij en dan kun je dat paleis bekijken. Echt heel erg leuk om te doen.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:08

AmoorM schreef:
Zondag gaan we een route maken. Ik denk dat het z'n 2 a 3 steden worden ivm aantal dagen. We dachten aan Boedapest, Praag en Krakow. Maar richting zon, zee, stand lijkt mij ook wel erg leuk. Iets minder touristisch en druk is ook fijn! Lastig kiezen..

Ga interrailen! Is echt super leuk en je kunt veel steden bezoeken. Echt een aanrader. :j


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:26

Geen tips.
Veel steden die je noemt heb ik met interrail ook gedaan.
Een andere route ken ik dus niet. Misschien zou je richting Engeland kunnen met interrail? :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers