Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:26

Hai, ik zou me hier ook graag willen melden :)
Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst samen camperen. Dit weekend gaan we een rondje vrijbuiter doen :D

Wij weten nog niet helemaal waar we heen willen. Nu staat Luxemburg hoog op het lijstje, weet iemand een fijne camping daar? We hebben niet echt wensen, als het maar schoon is :+ We gaan simpel; met auto en een tentje.

Andere aanraders zijn ook welkom!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:41

Bedankt voor de tips! Zo van google ziet Echternach er idd schitterend uit!

Wij namen vroeger altijd alles mee in boodschappentassen. Passen perfect naast elkaar in de auto en er gaat veel zooi in! :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:12

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?


Wij hebben een tent van vrijbuiter eigen merk gekocht. Tent voor 3 personen, en iig hoog genoeg om in een stoel er in te kunnen zitten. Rechtop staan gaat dan weer niet.
Deze:
[ img ]

Wij zijn nu spullen bij elkaar aan het zoeken. Ben zo bang dat ik van alles vergeet :=
Wat is voor jullie écht onmisbaar op de camping? :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:34

Blikopener zou ik dus echt heel erg hard vergeten zijn :+

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:43

Wij gaan morgen ook eindelijk :D Naar een van de campings die ons in dit topic werd aangeraden. Ben heel benieuwd!

De inpak stress is hier ook toegeslagen, ben zo bang dat ik van alles vergeet! Zelfs de luchtbedden was ik bijna vergeten :+
Maar ik vind het sowieso wel spannend, het is de eerste keer dat we met de auto op vakantie gaan en voor mij de eerste keer dat ik zo lang/in het buitenland ga rijden.. Gaat goed komen :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:12

Wij zijn ook weer terug na een heerlijke vakantie in Luxemburg :) Luxemburg kent idd echt prachtige gebieden, wij waren ook blij verrast! De eerste stervenskoude nachten waren alleen wel een beetje jammer :')

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:11

Goede deal met dit weer! Is dit op een camping of mag je daar wildcamperen?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:48

F_Orumster schreef:
Top! Lijken me ook wel fijn. De neppers mogen helaas niet meer verkocht worden volgens mij.


Ik wilde net vragen waar de neppers te koop waren -O- Zo'n Lamzac lijkt me ideaal, maar ze zijn zo duur...

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:56

Ik kom hier even binnenrollen. Vriend en ik willen dit jaar met de auto op vakantie en bij voorkeur naar een camping. We twijfelen nu over de Eifel in Duitsland, maar er staat nog niets vast. Hebben jullie tips voor een leuke camping (geen kinderen of honden die mee moeten) of een andere leuke bestemming (max 5 uur rijden van Nijmegen)?

Paar jaar terug zijn we naar Luxemburg geweest, daar willen we niet weer heen, maar we willen wel een soortgelijke vakantie :) (beetje wandelen, kastelen/musea, een keer naar een stadje...)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:13

Dankjulliewel voor de tips! :D Het Franse Munster is eigenlijk wel verder rijden dan ik zou willen, maar bracht me wel op een ander idee: Verdun! Weet iemand of de omgeving van Verdun een beetje leuk is? Of heeft dat puur en alleen oorlogshistorie?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:28

SdaphneS schreef:
Wij hebben een paar jaar terug op een camping gestaan bij Troyes in de buurt. Aan het lac de orient. Zo heet de camping ook. Echt een fantastische camping. Nederlandse eigenaren en alles is echt perfect geregeld. Zou er graag weer heen willen, maar de omgeving vonden wij verder niet echt leuk. Weinig te beleven, maar we zijn nauwelijks de camping afgeweest. O:)

Op de terugweg naar Nederland zijn wij toen langs Verdun gekomen. Echt prachtig en zeer indrukwekkend. Maar ik heb geschiedenis gestudeerd dusc keek mijn ogen uit.


Mijn vriend studeert ook geschiedenis :) Dus dat zit wel snor.
Ik ga Verdun eens verder uitpluizen! Tnx :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:20

Blackflag schreef:
@elmoo,

Camping vogelsang in brodenbach. Ligt tegen de eifel aan. Vanaf Eindhoven is het 2,5 uur rijden. Is leuke camping met mooi kampeerveld, niet heel groot maar wel mooi. Tussen de bergen, ligt een kasteel wat je kan zien. Nette wc/douche. Lekker restaurantje op de camping. Aardige eigenaren. Ligt tussen koblenz en cochem in, zijn leuke dorpjes. :)


Heel erg bedankt voor de tip! Ziet er super uit, we gaan er zeker even verder naar kijken! :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:17

Ik ga deze zomer 11 dagen naar de Zwitserse Alpen op studiereis, en misschien nog een (goedkoop) weekendje naar de wadden. :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:05

Net terug van studiereis: 10 dagen op camping Giessen in Binntal, Switserland. Wat een prachtige omgeving! <3
Camping was niet heel luxe, maar wel prima. Echt een toptijd gehad!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:08

uggy schreef:
Zijn er ook mensen hier die slapen op een veldbed of stretcher?
Ik heb tot nu toe altijd op een luchtbed geslapen en dat ging goed. Echter mis ik het even rechtop kunnen zitten heel erg en vermoeid het me erg dat ik zo laag bij de grond lig. En het word altijd zo'n chaos qua tassen in de tent.

Nu zat ik dus te denken aan een veldbed, zodat ik hoger lig. Maar wat is dan goed?
Ik heb snel last van mijn lijf. Dus ik twijfel erg


Ik heb een simpel en goedkope stretcher van Decathlon. Matje er op en slaapt prima :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:06

Ik weet niet hoe groot je hond is, maar kun je niet gewoon een puppyren op je plek parkeren? Is misschien niet ideaal, maar dan kun je iig op de rondrennende-kinderen-spitsuren de hond een eigen plekje geven.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:20

Wow, het was maar een suggestie :') Het was niet mijn intentie om zo'n felle discussie los te maken :x

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Nannetje7 en 74 bezoekers