Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:18

Emmaa_ schreef:
Lielle schreef:
Ik heb recente(re) ervaring in West Afrika (1993-1998 gewoon in Ghana) en dat is absoluut onvergelijkbaar met Zuid Afrika. Lesotho lijkt er meer op, maar dat kan ik lastig vergelijken omdat daar wel 20 jaar tussen zit.

Om een idee te geven:
Ik woonde in de hoofdstad, en had het hele voorjaar van 1998 12 uur stroom, 24 uur geen stroom (stuwmeer stond te laag).
In 1998 had je buiten de paar grote steden in Ghana (Accra, Kumasi, Cape Coast) geen fatsoenlijke hotels, autohuur was onmogelijk behalve een 4*4 met chauffeur, 'OV' was echt afzien, wegen waren meer gaten dan asfalt, en zo kan ik nog even doorgaan. Waanzinnige ervaring, dat zeker!

In Zuid Afrika zijn ze op dit moment ook druk aan het loadshedden, dus idd periodes met en zonder stroom (al liggen de verhoudingen daar wel iets anders dan 12 uur met 24 zonder). Wel intens hoor!

Met als grootste verschil dat load shedding daar 20 jaar geleden niet aan de orde was en de wegen er beter bij lagen dan nu. :')

Klinkt wel als een fantastisch avontuur, Lielle!

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:18

casperzazoe schreef:
Die antwoord :')

_O-

Ik heb echt teveel artiesten waar ik graag naar luister onderweg: Freshlyground, Miriam Makeba, Ladysmith Black Mambazo, Mafikizolo, Soweto Gospel Choir, Ndlovu Youth Choir, Johnny Clegg, Blues Ntaka, Soweto String Quartet, Angelique Kidjo, Salif Keita, Zuluboy, Skeem (Iskhathi <3 ), Eddie Grant (Gimme Hope Jo'anna), Sunset Sweatshop, Khumbula, Nancy Jacobs and her Sisters (Meadowlands Mielieland). En Afrikaanstalig, maar dat moet maar net je ding zijn: Melktertkommissie, Fokofpolisiekar, Jak de Priester, Chris Chameleon, Leon Schuster, Koos Kombuis, Bacchus Nel, Straatligkinders.

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:16

Dat nest! :wow: Geniet van jullie trip!

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:16

Gave foto’s, Supervixen! 8-)

Iriscope schreef:
Haha en dat wil iedereen, daarom is het op zoveel plekken juist zo druk ;)

Bovendien is het natuurlijk ook gewoon een Westerse fantasie dat Afrika zo ongerept en onaangeraakt is. :+

[o]

Mkango

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:22

Ooo, dat babyzeehondje! <3 En ze stinken inderdaad echt onwijs. :')

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:09

Schitterende foto's! Die derde, wauw! :wow:

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:24

Prachtige foto’s, Iris! <3 Wil zooooo graag weer terug, maar dat zit er iig tot volgend jaar niet in.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie