Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:51

Het kwalijke rondom al de natuurschoon vind ik ook echt wel het toerisme.. het is echt niet normaal hoeveel boten en bussen er af en aan die gletsjers (en andere bezienswaardigheden) rijden. Ik heb het verbazing af gekeken...


A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 01:09

Hmmmphf, het zit er alweer op -O- we zijn bijna thuis.


Ik denk zo tot volgens jaar Noorwegen =:) :evaw:

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:35

Kuggur schreef:
A_nouk schreef:
Het kwalijke rondom al de natuurschoon vind ik ook echt wel het toerisme.. het is echt niet normaal hoeveel boten en bussen er af en aan die gletsjers (en andere bezienswaardigheden) rijden. Ik heb het verbazing af gekeken...

Ironisch... ;)


Je hebt toeristen en toeristen ;)
Ik doelde op de gigantische touringcars, die amper op de weg passen en waar 100de toeristen tegelijk uit komen en die crouse schepen waarvan de rook gewoon in fjorden hangt :+

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:22

Daar ben ik het niet helemaal mee eens :)
Of je toeristen hebt die daar vanwege de natuur maar toe gaan en deze waarderen en ook voorzichtig mee om gaan is compleet wat anders als de bussen en boten vol met mensen die de boel vertrappen rotzooi achterlaten etc etc. Er zit wel echt een verschil in als het mij vraagt...

Over het milieu technische 1 bus tov 20 auto’s ben ik het wel met je eens :j centraliseren idd

Maar, we hebben het hier over het mooie Scandinavië :+ :D


A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:44

Quir schreef:
A_nouk schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens :)
Of je toeristen hebt die daar vanwege de natuur maar toe gaan en deze waarderen en ook voorzichtig mee om gaan is compleet wat anders als de bussen en boten vol met mensen die de boel vertrappen rotzooi achterlaten etc etc. Er zit wel echt een verschil in als het mij vraagt...

Over het milieu technische 1 bus tov 20 auto’s ben ik het wel met je eens :j centraliseren idd

Maar, we hebben het hier over het mooie Scandinavië :+ :D


Alsof iemand die met een boot of bus gaat niet om de natuur geeft of daarvoor gaat, dat is echt de grootste onzin die er is. :+

Hier is t vandaag bewolkt, zo'n 25 graden nu.


Je gaat aan mijn punt voorbij ;)

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:44

Nacht boot is ook een fijne optie. Hebben wij afgelopen jaar ook gedaan :j

Wij hebben helaas onze vakantie moeten annuleren voor de zomer. We hopen in September alsnog met de camper richting Noorwegen te kunnen.

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 00:03

Wij zouden donderdag vertrekken -O-

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:02

We hebben gisteren de camper maar besproken voor volgend jaar :)

Deze keer 4 weken zodat we richting de Lofoten kunnen *\o/*

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 22:30

Jeetje soepblik, hopelijk is alles weer oké!

Wij zijn ondertussen weer aan het aftellen. Dit jaar gaan we weer 4 weken op pad met de camper in Noorwegen *\%/*

A_nouk
Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:51

Over hoe streng ze zijn durf ik niet te zeggen. We hebben een aantal keren met de grensovergang wel paspoort controle gehad op entingen en ontworming dus ze controleren zeer zeker en vragen dan ook je hond te laten zien.

In niet alle restaurants worden honden toegelaten, dat is wisselend. ( in de omgevig van Skien werden we weggestuurd een aantal jaar geleden. Hetzelfde met winkels maar dat is in NL net zo.. Verder is het een geweldig land voor je hond om naar toe te gaan voor wandelingen en de natuur.

Ik ben benieuwd hoe je de overtoch ervaart vanuit Groningen. Wij hadden hem ook geboekt voor onze zomervakantie (Mei - Juni) maar er waren zoveel recenties dat het op zee geen prettig boot is om op te zitten dat we hem geannuleerd hebben en voor oud en vertrouwt zijn gegaan :=

Dit jaar gaan wij zoals het eruit ziet weer rondtrekken in het zuiden en midden. Geen camper deze keer maar met de auto en hotteletjes en wat leuke hutjes af :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 143 bezoekers