Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:50

Leuk leuk! Ik ga met mijn vriend ongeveer dezelfde periode naar Schotland! Wij gaan 10 dagen en zien helaas ook niet eens de helft van wat we wilden zien! Gelukkig is Schotland niet zo ver, dus vaker gaan kan altijd! :p.

Wij beginnen in Glasgow, gaan dan naar een plekje in de buurt van fort William voor een paar dagen en dan een paar dagen naar Skye en dan weer terug naar Glasgow.

Het links rijden vind ik wel spannend, heb het wel eens een heel klein stukje gedaan, dat ging wel goed, maar hele km's afleggen is toch een ander verhaal!


xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:58

Haha nu heb ik wel iets meer ervaring met links rijden dan mijn vriend. Ik heb één keer in Schotland gereden met een Nederlandse auto en één keer in Nederland met een Schotse auto. Allebei wel welgeteld 10 minuten, dus stelt niet veel voor.

Maar mijn persoonlijke theorie is (weet niet of dat echt zo is), is dat het makkelijker is om in een Schotse auto in Schotland te rijden dan in een Nederlandse auto. Omdat je als bestuurder gewend met om aan de binnenkant van de weg te rijden en als je dus in een Nederlandse auto rijdt, zit je als bestuurder aan de buitenkant van de weg en ben je veel eerder geneigd op de verkeerde weghelft te gaan rijden.

Hoe dan ook, ik weet zeker dat het wel goed komt. Het zal de eerste meters even spannend en wennen zijn, maar ik denk dat het wel gauw went!

Zo te zien heb je je erg goed voorbereid op je reis, dus gaat helemaal goed komen!

xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:18

Evelien_vp schreef:
Een auto huren als je net geen 25 bent is wel super duur vind ik... wij zijn aan het kijken voor een maar alles zit rond de 500€ omdat we beiden maar 24 zijn helaas. Mijn reisgenoot word wel 25 dit jaar maar dat telt blijkbaar niet :/



Herkenbaar. Wij zijn dan 23 en 24. Veel verschillende sites bekeken, maar we hebben ons er toch maar bij neergelegd dat het huren van een auto erg duur gaat worden :(.

xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:28

Ja behoorlijk! We zijn sowieso 500-600 euro kwijt voor 10 dagen. En anders is het rond de 200 euro voor dezelfde auto!

xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:06

Tafje schreef:
Iemand nog tips voor een gratis reisblog? Waar ik locatie, beschrijving en foto's kan delen? Ik heb wel wat voorbij zien komen, maar nog niet gericht gezocht.. Eén aanbieder (via de 'voorwaarden) wil dat je de copyright van je foto's overdraagt aan de eigenaren van de blog?! >;) (zodat ze die vrij kunnen gebruiken) dat gaat voor mij te ver :o


Polarsteps?

--

Mijn tante in Schotland heeft heel lief aangeboden dat we haar auto mogen lenen omdat zij dan op vakantie is. We moeten alleen nog even uitzoeken hoe dat werkt met de verzekering dan.


xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:06

Wauw, mooie foto's Berdien! Door al deze foto's wil ik weer terug!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers