Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:59

Hoi!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een rondreis Schotland - in mijn eentje :D
Nu heb ik me nog niet overal in verdiept maar was ik gisteravond losjes de kosten op een rijtje aan het zetten, en misschien dat er mensen zijn die al geweest zijn die me een idee kunnen geven of dit realistisch is of te veel/te weinig?

Optie 1: Vlucht naar Edinburgh en dan auto huren bij Sunnycars (10 dagen)
Vlucht (retour) €150
Auto 10 dagen €335

Optie 2: Met eigen auto van IJmuiden naar Newcastle
Retour €422

Benzine (even losjes geschat, ik wil wel veel zien en een flink stuk van de Hooglanden door incl. Skye)
€250

Overnachtingen
7x hostel €140 (gegokt)
3x hotel €180 (geschat)

Eten
€200 (geschat)

Excursies
€100 (geschat)

Wat denken jullie?



Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:11

Vanillia schreef:
Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390


Tafje schreef:
Leuk [***]!! *\o/*

Ik ben eind mei een weekje alleen geweest. Toen was het wel Hemelvaart/Bankholiday; dus wat drukker en duurder dan 'normaal'. En al is het lastig om precies alles hetzelfde te doen hierbij mijn kostenplaatje:

Vlucht retour via Easyjet € 270,-- (via Amsterdam Edinburgh)
Autohuur week € 240,-- (via Sunnycars bij Hertz)
Reisverzekering uitgebreid € 42,-- (via ANWB incl ziektekosten & WA voor 1 week) --> niet vergeten dus!!!
Diesel 2x tanken (1400 km incl Skye) € 120,--
Contant (eten, entree, etc) € 500,--
Overnachten B&B 7x bij div. via AirBnB € 516,-- (met en zonder ontbijt, tussen 40/100 € p nacht)

Mijn totale kosten voor 1 week voor 1 persoon: € 1.688,--

Mijn route en bezienswaardigheden zijn eerder in dit topic beschreven. Ik ben wel gewoon 'uit eten' geweest elke dag (dus niets zelf klaargemaakt via supermarkt of zo). Elke nacht ergens anders geslapen muv de eerste 2 dagen in Edinburgh.

Een hostel is natuurlijk goedkoper, en ook je eigen eten klaarmaken..
Mocht je nog meer vragen hebben.. ik hoor het wel :)


Kijk daar heb ik wat aan, fijn :D
Goedkoop is het niet.. ik bespaar natuurlijk wel door vooral in hostels te slapen. Die zijn hopelijk wel voldoende te vinden daar.
Ik denk dat ik toch liever een auto huur. Mijn eigen Toyota Aygo zie ik nog niet zo snel een berg op tuffen :') Hoewel met de boot gaan me wel super chill lijkt.

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:33

pairadice schreef:
Aye! Ik vertrek maandag naar Schotland voor een vakantie van ruim 3 weken. Ik ga met mijn Twingootje met de boot vanaf IJmuiden. De eerste 8 dagen ga ik de West Highland Way lopen en daarna ligt alles nog open. Ik ga dit topic zeker als inspiratie gebruiken. Kan niet wachten tot het zo ver is!!!


En? Hoe trekt jouw Twingootje de Schotse bergen? :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, craiester, F_inley, Jorex, moonsparkle, RanjaRietje en 80 bezoekers