Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:38

Ik denk dat je teveel wil in een week. Ik ben er nu en wij doen 2 weken over Edinburgh - Inverness - NC500 - Applecross - Skye.

Aanraders in Edinburgh; free walking tour met gids in old Town via Sandeman, wij hebben via dezelfde operator ook een tour van het kasteel gehad met gids, ook een aanrader. Je kunt in je eentje wel rondlopen, maar dan mis je echt een hoop achtergrond informatie. Ik vond Mary King’s Close ook interessant!


Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:27

Wij zijn hier inmiddels 5 dagen en het rijden valt ons echt tegen. We hebben in de VS een roadtrip van 3 weken gemaakt en veel gereden, maar dit is echt veel intensiever omdat je aan de andere kant rijdt, het inschatten van de breedte van je auto lastiger is omdat je aan de andere kant zit en de wegen veel slingeren / heuvels hebben. En dan hebben we voor het gemak al een luxe SUV automaat geboekt :=

Ik zou echt proberen om een keuze te maken in wat je wil zien, een week is gewoon niet genoeg om alles te kunnen zien. Als je doet wat je nu in de planning hebt zit je alleen maar in de auto, dat is echt zonde.

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:27

Ik ben net terug van 2 weken Schotland en het vaste land vond ik zelf indrukwekkender dan Skye. Niet dat Skye niet mooi is, maar het vaste land is ruiger, hogere bergen, meer water en vooral een stuk minder toeristisch. Na ruim een week NC500 was de drukte op Skye echt even een domper.

Op Skye kan ik een wandeling naar de Fairy Pools zeker aanraden en ook Dunvegan Castle vond ik heel tof. Glenfinnan Viaduct zou ik van tevoren even goed onderzoeken zodat je weet waar je precies heen wil. Je hebt best wat punten vanaf waar je ‘m kunt zien, met elk z’n eigen voor- en nadelen.

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:45

Ik zou echt opschieten met het boeken van je overnachtingen. Vrijwel alle B&Bs die wij onderweg tegenkwamen zaten vol en wij waren heel vroeg in het seizoen. Wij hebben wel alles van tevoren geboekt en €100 per nacht is idd niet gek. Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt voor 14 dagen (echt all-in; dus overnachtingen, tickets, auto met onbeperkte kms, eten, toegang bezienswaardigheden).

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:15

Aah lees ik nou goed dat je de Fairy Pools overgeslagen hebt? Zo zonde, dat was voor mij het moest wat we op Skye hebben gezien.
Als je de eerste afdaling hebt gehad heb je echt t ergste gehad, de waterval die aan de weg vast zit is geen onderdeel ervan trouwens, de Pools liggen nog een stuk verder van de weg af.

[ img ]
Begin van t pad bij de pijl :P


Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:43

Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:11

Toffe foto’s Berdien!

Tafje schreef:
Vanillia schreef:
Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390


Is dat incl. tanken, reisverzekering, entree's, rondleidingen, lunch en diners??


Ja zoals ik al zei, alles inclusief :)

Edit; voor de beeldvorming. Ik was met mijn beste vriendin, en we houden allebei van lekker eten en een drankje, dus daar hebben we niet op bezuinigd :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Blue_flower, Jacquelinee_, maxi90, Ubermetrics, xYaartje, Yipee en 67 bezoekers