Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:32

Wij zitten vast op Corfu helaas, noodweer vanmiddag dus de ferry naar Paxos is geannuleerd. Heel fijn :+


Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:22

Haha ja dat dacht ik ook al :D

Ach, niemand kan hier wat aan doen natuurlijk, vanmiddag was ik wel wat geïrriteerd maar het is nu eenmaal zo! We krijgen van onze accomodatie op Paxos het geld voor vannacht terug dus dat is heel fijn (en coulant!). Ik kon nog net op tijd de laatste hotelkamer in Corfu stad boeken, want er waren behoorlijk wat mensen gestrand. We krijgen waarschijnlijk ook wel wat vergoed van de reisverzekering, die hebben we vanmiddag even gebeld. Nu nog een nachtje hier dus en morgenochtend vroeg hopelijk naar Paxos!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:47

:wave:

Ik ga in September denk ik weer een weekje naar Griekenland, mijn ouders hebben een paar maanden geleden een huis gekocht in Asini dus ik moet komen schilderen :+ Tijdje niet geweest, in oktober onverwachts een paar dagen maar dat was omdat mijn oma onverwachts was overleden dus geen vakantie.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:38

Hele gave foto's! Fijne vakantie :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:41

Wat onwijs gaaf Natasja! Lijkt me heel leuk.

Ik duim voor je raket :j

Ik vind September juist een hele fijne tijd wat het weer betreft Denise :)

Ik ga met mijn vriend 10 dagen, half September denken we. Zou liever wat later gaan maar dan heeft hij geen vakantie. Vliegen dan denk ik naar Athene, 1 nachtje in Korinthos en dan door naar Nafplio. Wilde eerst nog 1 of 2 nachten Athene maar dat komt een andere keer wel. Vooral opgravingen, strand en eten :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:01

Via Italie en dan met de ferry heb ik ook twee keer gedaan, was inderdaad erg leuk :j Mijn ouders zijn afgelopen oktober wel helemaal via Oost Europa gereden en vonden dat eigenlijk ook heel geslaagd, maar duurt inderdaad natuurlijk wel erg lang. Geloof dat ze het in mei weer doen :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:42

Ik zag het vanochtend ook ja, in Athene!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:23

Wat een leuke plannen allemaal :D Ik ga in September met m'n vriend, nog even kijken of we een paar dagen Athene eraan vast willen plakken.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:30

Wat top Natasja!

Hier ook, ga in September. M'n ouders zijn er nu (en waren er met Pasen!) en sturen dagelijk foto's, fijn... :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:57

Je kunt ook Athene en de peloponnesos oid overwegen misschien? :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:16

Ayia Napa is volgens mij vooral een bestemming voor jonge (dronken) Britten :o


Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:44

Fijne vakantie allemaal!

Ik heb net een nachtje Athene geboekt voor in September, zouden eigenlijk meteen doorgaan naar de Peloponnesos maar m'n vriend is nog nooit in Athene geweest, dus leek me toch wel leuk :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:43

7.7 kilo is wel heel netjes! :D

Ik mag vrijdag weer, voor 10 dagen. Ook alleen handbagage, maar met Ryanair (help :') ) dus geloof dat je dan wel 2 tassen mag (grote en een kleine).

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:49

Ja, belachelijk, tegenwoordig is het bij Ryanair blijkbaar alleen nog maar een echte handtas als standaard. We hebben dus een handbagagekoffer (of dat formaat althans) per persoon bijgeboekt, en blijkbaar mag je dan ook nog een handtas/rugzakje. Dus alsnog niet veel, maar is ook niet nodig gelukkig. Handdoeken etc hoeven we bijvoorbeeld niet mee te nemen.

Athene inderdaad :j Vrijdagnacht in Athene zelf, zaterdag overdag de standaard dingen in Athene (Syntagma, Acropolis en Acropolismuseum denk ik) en dan naar Nafplio/Tolo tot de 23e. Wil niet teveel plannen van tevoren maar ik denk dat we een dagje Hydra doen en wil ook naar Olympia.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:30

Wij hadden afgelopen week op zaterdag een hele flinke regen- en onweerbui, heerlijk :D Hele dag was het al bewolkt, wij vonden het wel fijn, heel flink stuk gewandeld, daar was het daarvoor te warm voor. Zondag was het ook wel wat frisser maar wel weer zonnig. Geloof dat het nu weer 30 graden is trouwens.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:59

Gewoon min of meer zelfde temperatuur imo. Het is ook een schiereiland.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:22

Ik hoop heel erg rond september of oktober te kunnen (vasteland). Gelukkig hoef ik dan alleen een vlucht naar Athene te boeken dus dat kan redelijk last minute.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:07

Mijn ouders zitten momenteel in Assini (net buiten Tolo/Nafplio), en vooral mijn moeder zegt dat ze zich er veiliger voelt dan in Nederland :) Dus zou je zeker niet schuldig voelen. Zeker in die omgeving zijn de besmettingen ook gewoon laag. Dat is dan wel in hun eigen huis, maar toch.

Ik ben bevooroordeeld trouwens, maar zou zeker omgeving Nafplio echt aanraden :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:47

Wij zouden eigenlijk in mei naar Italië gaan met de auto, dat heb ik geannuleerd (ook omdat we "onverwachts" gaan trouwen in 2022 en dus moeten sparen :+ ) helaas. We hopen eigenlijk wel dat we naar Griekenland kunnen, maar ik boek nog niets. Wilden eigenlijk dit keer naar 1 of 2 eilanden, maar "veiliger" is natuurlijk gewoon naar het huis van mijn ouders, dan hoeven we vooraf niks te boeken.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:38

Arcodavella schreef:
Mijn vriend is Grieks en ik 'woon' sinds december in Griekenland. Het studeren is nu online, dus we zijn voor de winter naar het zuiden gegaan. Ik zag jullie topic voorbij komen en was nieuwsgierig. Ik vraag me af waarom jullie bang zijn dat een reis niet door zou gaan. Ik heb het afgelopen jaar zonder problemen van en naar Griekenland gereisd (wel met PCR-testen en formulieren natuurlijk).

Inderdaad af en aan zijn winkels hier dicht (of met click-in of click-away), dus dat is soms even onhandig voor een paar weken. Maar pharmacies blijven open, supermarkten, cafés voor take-away, met de app efood kun je gemakkelijk eten bestellen als je dat zou willen.

Bedenk me net dat ik natuurlijk gewoon accommodatie hier heb, maar dat voor toeristen hotels etc misschien wel dicht zijn nu?

Anyway, ik hoop dat jullie allemaal gewoon op vakantie kunnen!

En heeft iemand al wel eens met de auto van NL naar Griekenland gereden? Dat zou ik heel graag een keer willen doen.
Mijn ouders gaan regelmatig met de auto, van wat ik gehoord heb is het best een leuke reis :j Het duurt wel echt een paar dagen natuurlijk, maar als je onderweg de tijd neemt om een beetje leuk te overnachten lijkt het mij ook heel leuk.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:41

Dat heb ik inderdaad ook een keer gedaan, met de ferry :j Dan is het helemaal niet zo heel ver.

Mijn ouders gaan wel echt helemaal met de auto. Het leuke daaraan lijkt me dat je op allerlei plekken komt waar je normaal niet zo snel zou komen, maar het klinkt ook wel echt heel erg ver :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:44

Arcodavella, ik zou toch liever daar in lockdown zitten dan hier denk ik dus ben best wel een beetje jaloers :D

Enne in Argolida heb je groen, bergen en zee... Maar ik ben bevooroordeeld :)

Ik schat de kans dat wij dit jaar naar Griekenland kunnen niet zo groot in, ik hoop het nog wel. We zien wel, we hebben het geluk dat we alleen een vliegticket hoeven te kopen in principe.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:55

En hotelontbijt in Griekenland vind ik nooit zo heel spannend helaas :+

Ik word heel jaloers van jullie berichten! Ik hoop misschien aan het eind van de zomer te gaan, ik woon in de UK dus voorlopig mogen we nog niet naar Griekenland zonder 3 keer te testen en 10 dagen in quarantaine bij terugkomst, dat is het me nog niet waard. Misschien in september oid, augustus vind ik te warm. Dan gewoon naar het huis van m'n ouders zodat we wat minder in onzekerheid zitten qua boeken/accomodatie, helaas, was dit jaar eigenlijk graag gaan eilandhoppen.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:41

Hier kriebelt het toch ook wel heel erg om misschien te boeken, nu ik filmpjes zie op social media van mensen op vakantie in Griekenland. Mijn vriend werkt in de zorg en kan dus helaas sowieso niet mee, en het liefst ga ik met hem. Even kijken dus of ik vriendinnen heb waar ik het een week mee uit zou houden :+
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 10-06-21 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:38

Albertina71 schreef:
Electra63 schreef:
In Griekenland zijn veel dingen/zaken rommelig, zeker administratief.
Je stagebegeleiding vanuit je opleiding zou veel meer er bovenop moeten zitten en veel meer de leiding/initiatief moeten pakken.

Maar daar heb je nu niets aan, ik hoop dat je in Nederland snel een stageplek vindt.

Helemaal mee eens :D. In zgriekenland gaat niets vanzelf.
Personeel van onze aannemer belt bijv. elke dag met de leveranciers van verlichting, sanitair, aluminium deuren en ramen, enz. wat de status is, gewoon om de vaart erin te houden. Dat hoeft een Nederlandse aannemer niet te doen. Die plaatst een bestelling en dan wordt het op de afgesproken datum geleverd en anders neemt de leverancier wel contact op.
Administratie en bureaucratie zijn echt verschrikkelijk in Griekenland. We hebben er 2 jaar geleden 3 dagen over gedaan om een Griekse soort BSN te krijgen en een Griekse bankrekening te openen. Dat doe je in Nederland op een ochtend! Zoveel loketten en zoveelformulieren! Daarna nog eens digitaal. En we hadden een Griekse juriste mee om ons overal mee te helpen. Zonder haar waren we er niet uitgekomen, of had het wekenlang en veel frustratie gekost. Nu lieten we ons leiden en verbaasden we ons vanaf de zijlijn. Zij had in Nederland gestudeerd, dus ze wist hoe het ook kan. Ze schaamde zich voor de rompslomp :o

Dat van je BSN en bankrekening is in Nederland ook echt niet altijd zo simpel als je niet uit Nederland komt, of in andere landen als je er niet vandaan komt :D Verder heb je helemaal gelijk inderdaad, het is vaak makkelijker als je mensen kent/lokaal bent maar ook dan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 bezoekers