Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:09

Wat leuk, een Afrika topic!

Wij gaan komende zomer 24 dagen naar Namibië. Voor mij en de kinderen wordt het de eerste keer in Afrika, mijn man is een paar keer in Zuid Afrika geweest. Hebben jullie nog goede tips?


KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:34

Windhoek-Mariental-Fish River-Aus-Betta-Sesriem-Swakopmund-Spitzkoppe-Brandberg-Etosha-Otjiwarongo-Waterberg-Windhoek

De kinderen zijn dan 10, 7 en 6. We hebben de afgelopen 2 jaar ook roadtrips gemaakt, dus we weten dat het autorijden geen probleem is voor ze. Ofja... dat hopen we :+

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:37

Ik ben trouwens wel eerder in Afrika geweest, in Marokko. Maar dat is niet het Afrika dat jullie bedoelen he ;)

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:01

We gaan inderdaad de meeste tijd kamperen, maar ook een paar keer in een echt bed slapen.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:42

Bedankt voor de tips Mickey!
Die sim kaart had ik nog niet aan gedacht, goeie.
We slapen 3 nachten in Etosha en 1 nacht er vlak buiten. Sesriem binnen de hekken, ben zo benieuwd naar de zonsopkomst daar.

Paardrijden willen we daar ook graag doen, liefst met de kinderen samen dus dat wordt even goed zoeken.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:54

casperzazoe schreef:
Het is inderdaad een Genet kat :) als jong alleen gevonden dus opgevangen door de mensen hier. Alleen jammer dat ze in een slaapkamer woont want ze kan denk ik nooit meer terug naar het wild nu. Ben altijd in gevecht met dieren opvangen, aan de ene kant denk ik laat de natuur z'n werk doen, aan de andere kant is het goed om zo de diersoort te beschermen. Maar ze hebben ook een cheetah in een redelijk klein verblijf (heeft iets aan de spieren dus kan niet sprinten) maar die kijkt uit op handje vol impala's, geiten en duikers dus zit daar de hele dag op te azen en te stressen.. :=

Donna, voor de zonsopgang is het leuk om een duin op te klimmen, Dune 45 zit er vlakbij! Is wel een redelijke zware klimtocht dus je kan ook voor een langere duin kiezen misschien. Ik verbleef op de Sesriem Campsite en nog geen 5min er vandaan zit ook een mooie duin met het mooiste uitzicht óóit! Ben de naam vergeten maar kan het opzoeken als je wilt. Is echt de ideale plek voor zonsondergang of -opkomst!


Ja graag!

En wat ernorm sneu voor die cheetah...

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:46

Heeft iemand hier misschien een tip?

Air Namibia heeft het vluchtschema veranderd, nu vliegen we ipv ‘s avonds ‘s morgens om 08.00u terug. We zoeken dus een (betaalbaar) hotel/guesthouse/appartement voor 2 volwassenen en 3 kinderen dichtbij het vliegveld. Of gewoon in Windhoek met luchthaven transfer.


KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:16

Bedankt voor jullie tips, ga ik even uitzoeken!

Air Namibia gaat inderdaad niet zo goed. We kwamen er per toeval zelf achter dat onze vluchten gewijzigd waren. Hopelijk blijven deze vluchten wel staan...

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:17

MarijeR schreef:
Sakura789 schreef:
Regenseizoen start ergens in november/december toch? Alhoewel in delen van Namibië al jaren geen drup meer is gevallen.

Ik ben nu rondje Kalahari aan het plannen, erg leuk en spannend!

Wat wordt de planning van de route?
Staat bij mij ook nog op het lijstje voor ooit maar heb al een stukje Kalahari gehad en heb nu andere plannen in Botswana.

Poes, balen van de terug vlucht en dan de extra kosten... :\
Verder wel een mooie reis gehad?

Iriscope, veel succes met de verhuizing!

Voor volgend jaar is de route voor de Botswana trip ook rond.
Amsterdam -> Johannesburg -> Maun vliegen.
1 nacht in Maun
3 nachten Nxai Pan op verschillende campings, o.a. bij Bains Baobab.
1 nacht Maun zodat we daar inkopen kunnen doen en nog een vlucht over de delta.
3 nachten Xakanaxa
2 nachten Kwai
3 nachten Savuti
2 nachten Ihaha
4 nachten Senyati met o.a. boottochten op de Chobe en een dag Vic Falls.
Kasane -> Johannesburg -> Amsterdam.
Kan zijn dat ik dan eerst nog een paar dagen in Pretoria blijf voordat ik door vlieg naar A'dam maar dat beslis ik later nog.

Maar nu eerst aftellen tot volgende maand voor 2 trips in Kenia <3


Dat wordt een hele mooie trip!
En dan eerst nog Kenia, ik ben jaloers haha.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:24

Met dat laatste stukje maak je me een beetje bang Sakura.... haha

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:22

Toe maar Marije! Ik ben alleen in Marokko geweest, verder niet in Afrika. Dus ben heel benieuwd of we volgend jaar weer terug willen.


Wij zijn met vijven en klm was voor ons zo’n € 1500,00 duurder. Maar als ik dit had geweten....

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:58

We vliegen nu 6 juli heen en 30 juli terug.
Ze hebben ons verder wel netjes geholpen hoor!
Ja ik las idd dat de overheid ze heeft geholpen en er weer meer vliegtuigen mogen vliegen. Dat klinkt positief...


Ik heb zoooo’n zin in onze reis *\o/* . We wilden eigenlijk volgend jaar naar zuid Amerika. Maar ben stiekem al andere Afrikaanse landen aan het bekijken haha.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:56

Wauw Poes <3

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:15

Leuk al die Afrika plannen!
Wij gaan overmorgen al, super veel zin in.
Alleen dat vliegen... blegh hekel aan.
Maar goed, daarna ruim 3 weken genieten *\o/* .

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:00

Wat mooi Iris! En dat uitzicht <3

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:24

Prachtige foto’s!
Wij zijn gisteren thuis gekomen van 3,5 week Namibië, geweldig land <3

We hebben een drankje gedaan met IrisCope en haar man, hele leuke mensen :j

Vandaag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, moeten veeeel verbouwen dus volgend jaar geen verre reis. Maar het jaar daarna mss wel weer Afrika :D

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:45

Ik heb die geldboom ook nodig!
Tanzania lijkt me ook heel gaaf..
Maar ik ben ook dol op Azië. En ik wil graag naar midden/zuid amerika. En en en :')

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:30

Wij zijn eind van de middag naar deadvlei geweest, toen waren we er helemaal alleen!
‘s Morgens was het druk, maar prachtig die kleuren <3

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:17

Mooie foto’s Bianca! Ik wil ook graag naar Uganda, als de kinderen wat groter zijn. Lijkt me een prachtig land!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:42

Hi allemaal,

Zouden jullie eens mee willen denken over een leuke route? In 2019 zijn wij in Namibië geweest en dat is goed bevallen. Nu willen we jul/aug 2023 terug met mijn ouders.

We hebben een dag of 25 te besteden en willen een one way drive doen 4x4 met daktent en tussendoor af en toe een echt bed.
Vliegen op Kaapstad, terug vanaf Windhoek.
Wat we sowieso willen:
- minimaal 3 nachten Etosha
- Brandberg White Lady Lodge
- Spitzkoppe
- Sossus

Wat zijn leuke stops tussendoor?
En weet iemand hoe het met malaria zit bij Epupa? Eventueel overdag bezoek en verderop slapen. Mijn ouders willen geen malaria medicatie slikken. Anders had ik graag noord Namibië en Botswana gezien…

Ben benieuwd of jullie met nieuwe ideeën komen!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:53

Sakura789 schreef:
In Ethosha zou ik direct naar de camping Olifantsrus gaan, daar zou ik geloof ik drie nachten doorbrengen. Dat vond ik één van de meest fantastische overnachtingen in Namibie. Wel waren wij er toen in mei.

Ik lees even mee, misschien dat ik een deel van je route ook wil gaan doen. Ik zit een beetje te kijken om naar het noorden echt te gaan. Je gaat vanuit Kaapstad? Ook langs fish river canyon? Duwisib castle vond ik ook bijzonder om langs te gaan. Wellicht de wilde paarden. Alleen wat heb je de vorige keer allemaal bezocht en wat zou je niet weer hoeven zien?

Wat betreft malaria, zou ik voor één nacht geen pillen slikken. Ruim voor zonsondergang lange kleding aan en goed insmeren met DEET of ander anti muggen middel. Hoe minder mensen er in de buurt wonen, hoe minder groot het risico is.


Ja Olifantsrus vonden wij ook de fijnste plek! Gaan we zeker weer slapen.

We twijfelen nu of we niet gewoon het bekende rondje weer maken, maar dan ipv fish river naar Epupa…. Duwisib zegt me zo niks, ga ik even googlen. Thnx!

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:59

poes schreef:
Cederberg, fish River canyon, waterberg!, africat, walvisbaai, swakopmund, skeleton coast, damara land. En gewoon alle kampen in etosha :D


Ja dat staat op ons lijstje! Alleen Africat niet. We zijn vorige keer naar CCF bij Otjiwarongo geweest. Maar dat viel een beetje tegen. Ik ga eens kijken wat Africat inhoud.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:28

Wij gaan over 3 maanden weer naar Namibië. Ik wilde eigenlijk naar Botswana, maar mijn ouders gaan mee en die durven dat niet aan. Maar nog een keer Namibië is zeker geen straf *\o/*

Nog meer mensen die aankomende zomer gaan?

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:50

Mkango schreef:
Leuk! :D Heb je al een route in gedachten?

Ik ga pas in november, kan ik even bijkomen na het sales- en renseizoen hier in Engeland. := Dat heb ik wel nodig tegen die tijd. _O-


Yep. De route wordt: windhoek - kalahari - sossus - swakopmund - spitzkoppe - brandberg - tussenstop? - ongongo - etosha - otjiwarongo - waterberg - windhoek.

Leuk! Jij ook al een route in gedachten?

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:51

Nyaleti schreef:
Mijn plan was om dit jaar te gaan emigreren naar Zuid Afrika maar momenteel staat alles even on hold en is het hopen dat mijn plannen überhaupt ooit waar gemaakt kunnen worden.. (please please please want ik wil me écht niet settelen in Nederland :') )

Des te meer hou ik van andermans voorpret, fotos en verhalen dus voel je vrij om te delen! Zeker over Namibië, ben toch echt wel verliefd geworden op de woestijn <3


Oh cool, hoop voor je dat het gaat lukken!

Ik zal tzt zeker wat foto’s delen hier :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Ann, CharleyT, Damon26, Katootje7791, nathe, Paloma_Janet, Travel_me, turtlelito en 76 bezoekers