[VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:38

Super grappig, ik ben op dit moment dezelfde reis aan het maken :D We zijn begonnen in San Francisco en zijn via Monterey en Pismo Beach via de kustweg in Los Angeles aangekomen. Daar zit ik nu. Zie ook mijn blog in mijn onderschrift voor de route, foto's en wat ik tot nu toe gedaan heb :)

Ik ben heel blij met het internet op mijn telefoon (via arieli mobile al een simkaart gekocht in Nederland). Net als in Nederland kun je lokaal even snel wat opzoeken, een fotootje appen en nu hier in LA via google maps live verkeersinfo. De stad is echt een ramp qua verkeer, overal file. Over de laatste 20km hebben we 1,5 uur over gedaan :')

We hebben een grote auto (Dodge Journey, standaard SUV) en dat is echt heerlijk. Qua luxe en wegligging en ruimte in de auto. Hebben ook een koelbox gekocht zodat we altijd ontbijt en lunch bij ons hebben.

Qua overnachtingen bewust alles al geboekt om echt in de NPs te zitten voor een 'schappelijke' prijs. Alles zit snel vol, zeker in het hoogseizoen (nu tot oktober). In de afgelopen jaren zijn de prijzen echt gestegen (we betalen gemiddeld 130 dollar per nacht).

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :)



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:50

cam schreef:
Let er ook op dat btw in elke staat een ander bedrag is en dat bovenop de winkelprijs komt soms.
Veel plezier en geniet er van.

Ja, in restaurants komt er nog btw overheen en moet je fooi geven, 15% is normaal.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:10

In fastfoodketens (of restaurants waar je aan de balie je eten bestelt en ophaalt) wordt het ook gevraagd (staat op bordjes), maar daar betaal ik geen fooi. Dat vind ik al helemaal een kwestie van gewoon je werk doen.

In hotels geef ik geen fooi. Maar wij slapen niet in hotels, maar in motels en inns en die zijn toch een stuk goedkoper (in zowel uitstraling, afwerking als faciliteiten). Nooit geweten dat je daar ook fooi voor moet geven. Ik blijf bezig :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:04

Fitzroy schreef:
15 % fooi is echt wel het minimum, 18 of 21% is tegenwoordig veel gebruikelijker. Houd er ook rekening mee dat je dit bedrag neemt over het bedrag zonder tax. Er zijn ook apps voor.

Serieus, zonder tax de fooi berekenen? :oo Dan geven we dus al standaard zo'n 7% meer fooi :D :D we hebben steeds 15% berekend over het totaalbedrag.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:19

En je kan bij Osmand ook gpx aanzetten, dan kun je je route volgen bij trails. Erg leuk om het hoogte verschil te zien.

En alle punten die je onderweg wilt zien alvast opslaan. Ik had dat in google maps gedaan, maar als je geen bereik hebt, kan hij de route niet berekenen.

Voor de mensen die van reisverslagen houden, zie mijn onderschrift. Ik ben ondertussen al 12 dagen op weg en nu in Page :) de rodeo in Kingman was echt geweldig, je kunt op de rodeo calendar kijken of er een bij jou in de buurt zit op de route.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:26

Ik weet dat mijn bank €2,25 rekent voor geldopname in een niet euro land. Dit omzeil ik door in supermarkten om cash back te vragen. Zit vaak wel een maximum aan van 50 of 100 dollar, maar dat geeft je wel net even wat cash voor locaties waar je niet kunt pinnen.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:48

Ceetje_bokt schreef:
Jolliegirl schreef:
Hoe werkt dat?

In de supermarkt met creditcard betalen en dan extra opnemen zegmaar?

Je kan ook gewoon betalen met je bankpas (debitcard) en dan vragen om een cashback. Bij de Walmart nooit problemen mee gehad. Ik betaal bijna overal met mijn bankpas i.p.v. creditcard.

Dit.
De koers met je bankpas is ook nog iets gunstiger. Bij mij dollars x0,90 bij pinpas en 0,92 bij credit card.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 03:09

Als je nog een plekje zoekt om te slapen in Monument Valley...

[ img ]

Wat een uitzicht vanuit de cabin <3 <3 Tear Drop Arch B&B heet het.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:20

Fitzroy schreef:
Veel plezier!

@spekkie, bij The View is het zicht nog veel beter ;)
Dit was vanuit onze hotelkamer.

[ [url=m/TOPear.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!!!
Alleen de prijzen van de view begonnen bij 250 dollar en we betalen nu 100 ;)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:31

Het is zonkracht 10 aan de westkust. Had ik me ook op verkeken. 16 graden en bewolkt in San Francisco, toch flink verbrand :o

Ben je niet de Grand Canyon ingelopen? Wij hebben de trail naar het Ooh-Aah point gelopen en een heel stuk van de oranje buslijn langs de rim gewandeld.

Vegas slapen wij in Encore/Wynn, 5 sterren voor 168 dollar per nacht via Hotwire, daar gaan wij morgen heen.

Vandaag paardrijden in Zion bij Jacksons Ranch *\o/*


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 04:43

Jolliegirl schreef:
We hebben zo ontzetten lekker zitten eten bij Bigs Johns Texas Bqq!!
Baby back ribs <3


[ [url=m/QxwJuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo grappig, daar zijn wij vorige week ook wezen eten :)) de spareribs waren zo mals dat ze bijna van het bot afgleden!


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:51

Ik ben nu in Vegas, super de luxe hotel (Encore). Wij blijven tot donderdag en gaan vanavond naar de Blue Man Group. Denk niet dat ik je tegen ga komen jolliegirl, het is hier zo groot!!


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:11

Heatwave in het westen (in San Francisco was het vandaag 38 graden). Morgen 42 graden in Las Vegas. Het koelt ook voor geen meter af, net om 22.00u nog 36 graden. Lang leve de airco :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:18

Jolliegirl schreef:
Even wat anders... Jouw blog is echt gaaf!!!
T is dat ik echt haat heb aan wandelen.. Maar wauw wat een foto's en uitzichten.

Mijn vriend kan/wil niet paardrijden.. Dus dat gaat ook niet op.



Wel zoeken we nog een rodeo!
Maar elke keer grijpen we mis!
Dus iemand nog een idee.. We gaan vandaag naar Vegas

Dankjewel :) het is heerlijk om een blog bij te houden want je doet zoveel dat je al heel snel vergeet wat je gisteren hebt gedaan :D Het kost alleen wel heel veel tijd, maar ik ben vroeg wakker en dan maak ik er elke dag even tijd voor.

Er is een rodeo kalender. Dan kun je per staat zoeken.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 03:27

Wij zitten nu ook in Yosemite :D en hebben vandaag de Mariposa Grove bezocht. Een tip: kies niet voor een van de twee makkelijkste routes, die zijn helemaal afgezet met hekjes. We zijn doorgelopen richting de Mariposa Grove trail en konden toen wel met sequoias knuffelen. Uiteindelijk hebben wij 9,5km gewandeld (maar met 5/6km kom je ook al bij de mooie bomen).

Morgen de Four Mile Trail van Glacier Point naar beneden (we hebben een busticket gekocht voor omhoog :D ).

Er schijnt in Reno nu een mega grote rodeo te zijn die 10 dagen duurt. We werden getipt maar zie op de website dat het van 20-29 juni is.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 04:25

Ik heb flink veel spierpijn, 10 kilometer gewandeld waarvan 8 kilometer naar beneden (1000m hoogteverschil) vanaf Glacier Point.

Hebben we elkaar net gemist Jolliegirl, ik was er om half 10 :D



x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 04:38

Nabster schreef:
Je kunt met de auto ook bij mooie bomen komen hoor. Hoef je geen kilometers voor te maken. Dit even voor mensen die niet goed ter been zijn.

Sequioas bij Mariposa Grove? Daar mag je met de auto niet komen, die zet je op een parkeerplaats neer en met een bus rijd je naar het beginpunt van alle trails.


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:03

Je kunt in mijn blog kijken wat ik gedaan heb in SF. Rechts staat een lijst met verslagen en als je mobiel surft dan helemaal onderin. Vond het een leuke stad, wel veel lopen over hele stijle straten. Oh, en huur zo'n elektrische step, dat is echt lachen :D


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:12

Ik vlieg zo weer terug naar Nederland, vier mooie weken gehad! Geniet nog even Jolliegirl :)


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:42

Ik wou zeggen, ik vond het echt niet goedkoop. Hotel en eten vergelijkbaar met Nederland. Entreeprijzen liggen echt vele malen hoger (50 dollar dierentuin, 100 dollar show in Las Vegas, 150 dollar entree attractieparken etc).


x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Rondreis USA, voorpret en reisverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:08

Airbnb denk ik, daar heb ik ook leuke dingen gezien. LA was voor ons echt de minst leuke plek op reis. Voelde onveilig savonds en onze accommodatie was het minst (travelodge hollywood vermont).



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Eleeke, F_inley, Letsdunit, nikia, Plus_en_Min, Travel_me en 70 bezoekers