Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:25

Ik ga in Juni ook met een vriendin naar schotland, wij hebben twee dagen edinburgh, drie dagen skye en drie dagen inverness en omstreken. Wij hebben ook enkele verblijven gebeokt bij airbnb voor de eerste keer dus hopelijk valt dat ook wat mee. Verder een caravan op skye in the middle of nowhere dus back to basics.


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:51

Een auto huren als je net geen 25 bent is wel super duur vind ik... wij zijn aan het kijken voor een maar alles zit rond de 500€ omdat we beiden maar 24 zijn helaas. Mijn reisgenoot word wel 25 dit jaar maar dat telt blijkbaar niet :/

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:33

Tafje schreef:
xRaisin schreef:
Herkenbaar. Wij zijn dan 23 en 24. Veel verschillende sites bekeken, maar we hebben ons er toch maar bij neergelegd dat het huren van een auto erg duur gaat worden :(.


Jee klote zet. Scheelt dat heel veel? En met openbaar vervoer ben je wat beperkter in de hooglanden denk ik.


Wij hebben nu een voorschot van 250€ betaald en betalen nog eens 270€ als we toekomen, het is inderdaad wel een stuk duurder als je onder de 24 bent, en ik rijd wel al van mijn 18 dus rijervaring heb ik wel al. Zou het ook niets te maken hebben met dat de jongeren in UK pas op 21 beginnen met rijden?

Wij hebben onze auto gevonden bij Rhinocarhire trouwens.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:06

Mocht je de prijs willen drukken zijn misschien airbnb's of van die hutjes ook een optie? Wij verblijven in E'din bij iemand op airbnb en op Skye hebben we een soort van caravan (welliswaar geen warm water maar bon, beetje camperen is ook eens leuk vind ik:p ) en we hebben een uitzicht vanuit die caravan om U tegen te zeggen.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:32

Hihi ik denk dat ik ook te veel ga willen bekijken, ik heb de route gepland met Sygic maps.
Dit is wat we tot nu toe hebben. Natuurlijk valt het allemaal te zien van hoe de dag loopt, wat en wel kunnen bezoeken en wat niet, maar zo hebben we een overzichtje van ons vooruitzicht.

https://go.sygic.com/travel/trip?id=5c5cc3815866c

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:56

Weet iemand eventueel een paar leuke adresjes in de buurt van Inverness/Cairngorms waar je een rit te paard kan boeken?

Ik ben vandaag ook mijn ponden gaan afhalen en het begint dichterbij te komen! nog 18 dagen en dan zijn we weg! :D

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:05

Tafje, geen idee of dat verschil maakt maar ik vertrek vanuit België, ik heb vorig jaar ook enkele ponden gaan afhalen op voorhand toen ik met de eurostar naar Londen ging vanuit Brussel. Zo veel verschil zat er nu niet echt op toen.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:26

Ik kom ook nog eens binnenvallen, Zo een spray tegen de midgets, weet iemand of je die al op voorhand in België/Nederland kan verkrijgen?

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:04

Tafje schreef:
Prrrr schreef:
Ik heb in Schotland (en nergens anders :)) ) hele handige hoeden met netjes gezien in toeristenwinkels. Die zijn echt goed :D


Een imkerpak? := Thanks voor de tip.
Mha, ik maak me niet zoveel zorgen om de steekbeestjes. Als paardenvolk staan we voor hetere vuren met al die dazen denk ik. Zolang ik geen giftige slangen of spinnen tegen kom vind ik het prima.


Haha, ja als paardenvolk vind ik ze niet zo erg, alleen krijg ik giga rode bulten van gelijk welke mug en steekbeestjes, dan zie ik er uit als een lopend speldenkussen na een week :D

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:16

Ik vertrek morgen rond de middag, het ziet er op de weersvoorspelling wel regenachtig uit voor de komende week dus voor de zekerheid een regenbroek ingepakt en mijn waterdichte rijbroek met fleece. Kunnen we toch nog gaan wandelen als het slechter weer zou zijn zonder doorweekt te zijn.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:25

Bedankt voor de tip Tafje, ik denk wel niet dat ik nog naar Decathlon geraak maar misschien vind ik er nog ergens een korte poncho in de winkels hier.

Waterdichte wandelschoenen zijn ook een check +:)+
Ik ga een polarsteps bijhouden dus zodra we vertrokken zijn zal ik de link even delen ;)
Onze eerste AirBnb host is al druk in de weer geweest met instructies voor hoe we van de luchthaven naar het huis geraken, wel lhandig zodat we niet verloren gaan lopen.


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:14

Ik ben net twee dagen terug van Schotland, wat een prachtig land!
Helaas had mijn reisbuddy een ander idee van Schotland te bezoeken en was ik verplicht om enkele dagen te gaan wandelen (+4u wandelingen welliswaar, geen kleintjes) met haar op skye (ik ben zelf meer een historische locaties bezoekend toerist en mooie fotoplaatsen opzoeken) Maar ik ga zeker nog een terug gaan, we zijn wel enkele leuke kastelen gaan bezoeken maar volgende keer hoop ik op meer richting Aviemore te gaan en langer in Craigorns national park te zitten, we zijn daar gaan paardrijden wat super was door de highlands op highland ponies, gallopjes op de heuvels doen is gewoonweg magisch! <3

Wie graag de polarsteps eens bekijkt, hier is ie: https://www.polarsteps.com/EvelienVanPu ... 0-scotland

Eens ik de komende dagen tijd vind om nog mijn foto's te bewerken van mijn camera post ik die er ook nog bij per dag, nu zijn het nog even gsm foto's ^_^

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:42

Ivm de hellingen, ik moet zeggen voor een auto in schotland te huren zou je denken dat ze je eentje met meer PK's zouden geven, onze kleine gehuurde Renault Clio had ook wat moeite om snelheid te maken, hellingen in 2e nemen ging nog wel maar echt vliegen deed dat ding niet.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:39

Oh dat wist ik zelfs niet! Die ga ik onthouden voor in de toekomst mocht ik nog eens naar Skye gaan.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:37

Oooh die fairy glen is prachtig Berdien!
Ik baal wel een beetje dat mijn reisgenoot niet meer plaatsen wou gaan bezoeken in plaats van te gaan wandelen om de dag, zoveel mooie plaatsen op skye die ik gemist heb :(

Wij zijn per persoon ong. €1000 kwijt geweest voor maar 9 dagen, wat ons de das omdeed was de auto huur die ver €500 was omdat ik net 24 was en mijn reisgenoot word pas 25 in Oktober dus we moesten meer betalen. Daarbij te rekenen dat we de eerste twee dagen in een air bnb hebben gelogeerd, daarna in een caravan drie dagen op skye zonder voorzieningen en de laatste drie dagen een hotel (zonder ontbijt, dat vond mijn reisgenoot te duur) B&B's vond ze maar niets dus die mocht ik niet boeken...

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:19

ikke schreef:
Evelien_vp schreef:
Oooh die fairy glen is prachtig Berdien!
Ik baal wel een beetje dat mijn reisgenoot niet meer plaatsen wou gaan bezoeken in plaats van te gaan wandelen om de dag, zoveel mooie plaatsen op skye die ik gemist heb :(

Wij zijn per persoon ong. €1000 kwijt geweest voor maar 9 dagen, wat ons de das omdeed was de auto huur die ver €500 was omdat ik net 24 was en mijn reisgenoot word pas 25 in Oktober dus we moesten meer betalen. Daarbij te rekenen dat we de eerste twee dagen in een air bnb hebben gelogeerd, daarna in een caravan drie dagen op skye zonder voorzieningen en de laatste drie dagen een hotel (zonder ontbijt, dat vond mijn reisgenoot te duur) B&B's vond ze maar niets dus die mocht ik niet boeken...

Jammer dat je op zulke cruciale dingen niet matcht met een reisgenoot. Leermoment om zoiets vooraf beter af te stemmen?

Aan de andere kant een goede reden om nog eens terug te gaan.
Maak je niet druk; wij zijn na 20 jaar nog niet uitgekeken :D je hebt nog even.....


Ja ga ik zeker doen de volgende keer, het was de eerste keer dat ik met haar zou reizen. Ik heb verder een andere vriendin die echt super past bij mijn reis ideeen dus dan vraag ik haar mee als ik nog eens ga.

Ook wat jammer dat de vriendin die mee is gegaan al haar derde keer schotland deed nu en dus al wat plaatsen had bezocht die ik had willen bezoeken maar zij vond ze niet meer de moeite om een tweede keer te gaan bezoeken.

Goed om te weten dat ik de komende 20 jaar nog genoeg plaatsen heb om te bezoeken dan :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, C_estmoi, lotte_dl, Maera, Nicje87, Thrive en 61 bezoekers