Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:39

:wave:

Ik heb even een vraag. Mijn zusje gaat aankomende februari weer voor een half jaar richting "paradise", dit wordt haar 2e keer.

Ze is vorige keer een half jaar geweest met behulp van Wereldstage. Nu wil ze dit jaar zelf op zoek naar woonruimte in Willemstad. Hebben jullie tips? :) Ze heeft zitten kijken voor Stagehuis Pelikaan, heeft iemand daar ervaring mee? :)

Hee nieuwsgierig aagje!


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:57

Ik ben de maand maart 30 dagen op vakantie geweest. Ondanks de wijk waar ik verbleef (bij mijn zusje in het studentenhuis), de schietpartij om de hoek en de overige criminaliteit écht optimaal genoten!! Wat een heerlijk eiland! :):)

Iemand nog tips tegen de heimwee? :')

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:23

Tussen Punda en Salina in, Berg Altena heet de wijk. :)


Hahahaha, helaas is mijn werkgever het niet eens met terugkomen, althans, ik moet vrije dagen bijkopen :=

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:29

Wauw, dat zijn mooie plannen _Christine! Wat ga je daar doen? Heb je al een idee waar je gaat wonen? :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:42

Mijn zusje huurt via Stagedesk, ruime kamers, schoon en niet duur, ook een leuke sfeer onder huisgenoten enz :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:14

Zij zit in Flamingo. De 3 huizen staan heel dicht bij elkaar, en ze zitten (bijna) elke avond met alle huizen bij elkaar voor, dus in principe maakt het niet zo heel veel uit welk huis je zit :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:16

Doe je dat bij de dierenbescherming? Ik heb daar toen op de puppydag een pup geknuffeld, die ik mee had willen nemen.. nog tot vandaag spijt van :\

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:17


Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:49

Ze hebben afgelopen weekend bij mn zusje in dr kamer ingebroken omdat de klusjesmannen een ladder hadden laten slingeren :\ Nu is de maat wel een beetje vol(ca 15 moorden in de buurt, 3 brute overvallen op huisgenootjes en al meerdere inbraken) Haar stagebegeleider vanuit school vond dat ook. Die heeft nu aangeboden dat ze op kosten van school haar laatste 2 weken in een hotel naar keuze mag doorbrengen, super lief!! :))

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:03

Oooh ik ben jaloers!!! :oo

Heel veel plezier :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:06

800 p.p. is heel voordelig voor Curaçao vind ik. Veel goedkoper ga je het niet vinden.

Als vakantie zou ik zeker kijken op Jan Thiel of op Mambo beach. Verder is het huren van een auto zeker handig. Lopend is wel te doen, maar niet heel verstandig (afhankelijk waar je bent) :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:19

Het ligt eraan wat je verwacht van je vakantie! :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:35

Ik was 624 kwijt voor mn retourticket. Dus kan me het ook bijna niet voorstellen! maar fijn als het je lukt! :)

Het ov op Curaçao is absoluut niet wat je gewend bent. Er zijn niet hele duidelijke bushaltes, al helemaal geen bustijden en lang niet alles is goed te bereiken met OV. de bus(klein busje) komt wanneer het uitkomt :=

Als je strand wil, zou je kunnen kiezen voor Jan Thiel. Zeker als je los een huis wil en niet met een reisorganisatie wil gaan. Rondom Mambo zit je gauw in de "slechtere buurten".

Dan zou je een auto kunnen huren voor een paar dagen. Je kunt in 1 dag naar westpunt rijden, heenweg via Weg naar Westpunt, terugweg via St. Willibrordus (langs verlaten resort en Flamingo area)

Verder wbt stranden:
Kas Abao is een prachtig strand, net als grote knip. Naast Grote knip zit ook Playa Grandi, hier zwemmen veel schildpadden, waar je dus gewoon tussen kunt snorkelen. Daarnaast zit playa Forti, waar je van de rots (ca 10m hoog) kunt springen :))

Dit alles is (voor zover ik weet) niet te bereiken met het OV.

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:18

Piscadera ben ik niet zo bekend! Zit geloof ik het Golf resort, maar daar houd mn kennis van dat stukje Curacao ook op. Heb het idee dat je daar een beetje in de middle of nowhere zit.. (Maar nogmaals, dat kan ik ook heel erg mis hebben hoor! )

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:29

Flyboarden is bij Zanzibar, dat is inderdaad een druk en massaal strand. Daarnaast (links vanaf de zee gezien) zit KOKOS, prima rustig strandje met heerlijke bedjes :j en richting rechts heb je papagayo, waar je ook best heel rustig kun liggen.

Ik moet zeggen dat ik het liefst bij Zanzi lag, gezellig, goeie service en heerlijke cappuccinosmoothie ( :9 ) op het strand. Maar dat is per persoon natuurlijk ook verschillend :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:27

hoogste percentage! :j

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:00

Leuk VinandoW! Ga je stage lopen?

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:54

Auto is inderdaad zeker aan te raden, voornamelijk ivm je veiligheid :) Mocht je interesse hebben, ik heb nog wel wat telefoonnummers van "goedkope" autoverhuurders!

Waar ga je stagelopen? Willemstad?

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:11

Fading schreef:
Leuk dat je hier stage komt lopen!

Het is allemaal een stuk minder crimineel dan je in Nederland hoort hoor...


Om hier even op terug te komen, ik denk dat je het niet moet onderschatten! :n

In de maand dat ik er was, zijn er voor m'n neus 4 mensen doodgeschoten en is er 3x een van de 'huisgenoten' overvallen. Nog niet te spreken over de inbraken zowel in de auto's als in ons huis. (ons huis was dan ook Berg Altena (Cornet) dus dat is ook zeker niet een ideale plek, maar wél hoge hekken om het terrein, voor de deuren/ramen tralies en 24/7 beveiliging)

Het is zeker niet onveilig om gewoon over straat te lopen, maar je moet wel goed uitkijken waar je komt..

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:04

Flowq schreef:
Wij willen gaan boeken voor september. In het Trupial hotel. Mensen ervaringen?
Ook chogogo gezien maar dat wordt weer 100 euro duurder...

Wat zijn de must see’s en do’s?


Vanaf Trupial kun je niet echt lopen naar het strand (Jan Thiel). Dus je zult wel een auto nodig hebben dan. Wat dat betreft kun je dan beter 100 euro meer betalen en op loopafstand van het strand zitten :)

Tips; Je kunt in 1 dag naar westpunt rijden, heenweg via Weg naar Westpunt, terugweg via St. Willibrordus (langs verlaten resort en Flamingo area)

Verder wbt stranden:
Kas Abao is een prachtig strand, net als grote knip. Naast Grote knip zit ook Playa Grandi, hier zwemmen veel schildpadden, waar je dus gewoon tussen kunt snorkelen. Daarnaast zit playa Forti, waar je van de rots (ca 10m hoog) kunt springen :))

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:09

Fading schreef:
Ik heb een jaar op curacao gewoond, en ik zou zeggen boek gewoon een los vliegticket, en dan een airbnb, eentje in willemstad (een weekje) en dan nog een half weekje ergens op westpunt, auto huren en klaar!

Alle vrijheid, en je hoeft niet steeds op en neer naar westpunt voor de mooiste strandjes.

Dit zou ik ook aanraden, als je vaker op Curaçao geweest bent. :)

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:43

Snorkelen bij Playa Grandi, veel schildpadden! :))

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:07

Iemand nog aanraders voor AirBNB's of andere manieren om een leuk appartementje te huren voor 2wkn? Het liefst met een keukentje én een beetje op een leuke plek :)

Hee nieuwsgierig aagje!


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:25

Kijk eens op AirBNB voor een verblijf! Weet niet hoe lang je wil blijven, maar 700 euro is wel een krap budget voor logies+ontbijt+tickets!

Hee nieuwsgierig aagje!

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:48

Ik ben van mening dat je de criminaliteit zeker niet kan vergelijken met een grote stad in Nederland. Je moet het ook zeker niet onderschatten en sommige plekken gewoon mijden na een bepaald tijdstip.
Dat neemt niet weg dat het een prachtig eiland is waar je onwijs goed van een vakantie kunt genieten, mits je dat doet waarvoor een vakantie op Curacao bedoeld is. Strand, feestjes en toeristische trekpleisters.

@Paris; In Willemstad kun je in Punda 's avonds nog heerlijk op een terrasje zitten. Ook bij Mambo en Jan Thiel zijn mooie plekken om 's avonds nog wat te drinken :)

Hee nieuwsgierig aagje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Kmbrly, oblix, Paloma_Janet, Soepkipje en 85 bezoekers